JA voor kilometerheffing/ Oui pour la tarification kilométrique
Neem contact op met de schrijver van de petitie
Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie JA voor kilometerheffing/ Oui pour la tarification kilométrique.
Tegen_rekeningrijden |
#751 Re:2014-02-17 11:56Gemakkelijk als u naast de deur werkt of de hele dag naar buiten zit te staren..maar niet voor iemand die 100km/dag aflegt om te gaan werken zonder enige optie om openbaar vervoer te gebruiken.. maar ik daag u graag uit... Rekent u even voor mij uit hoe ik via openbaar vervoer vanuit Millen (Riemst) naar Tessenderlo kan geraken zonder 3 uur onderweh te zijn en ik ben u zeker dankbaar!
|
Gast |
#752 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:2014-02-17 12:09#750: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ik dacht dat secundaire wegen hier niet zouden onder vallen? Maar ik kan mis zijn natuurlijk... |
Gast |
#753 Re: Re:2014-02-17 12:17#751: Tegen_rekeningrijden - Re: Ik werk op 10 km van mijn woonplaats en zelfs 20 km zou ik geen probleem vinden met de fiets (maar ik begrijp dat 20 km te ver zou zijn voor velen, hoewel, met een elektrische is dat in een redelijke tijd te doen). 43,2% werkt dichter dan 10 km, 66,7% werkt dichter dan 20 km en slechts 6,3% woont verder dan 50km van zijn werk. Ik heb ook nergens gezegd dat alternatieven voor iedereen mogelijk/makkelijk zijn, maar voor een grote groep is dat wel het geval. Als men zoals in de buurlanden alleen bedrijfswagens zou toekennen aan mensen die hem echt nodig hebben voor hun job, dan zouden die afstanden nog verlagen, want velen zouden vriendelijk bedanken om dagelijks 30 km of meer met hun eigen auto te gaan werken. In ons kleine dichtbevolkte landje worden er per persoon meer kilometers afgelegd met de auto dan in dunbevolkte landen als Duitsland en Frankrijk, en dat op het dichtste wegennet ter wereld (na Malta en Macau). Tijd om bij te sturen. |
Gast |
#7542014-02-17 14:09uiteraard is kilometerheffing alleen niet voldoende: Verlaten van het andere belastingsysteem is ook nodig. Maar ook betere organisatie openbaar vervoer of gelijkaardige systemen, betere ruimtelijke ordening, in rekening brengen gezondheidsproblemen van de uitstoot, ... |
Gast |
#755 Re:2014-02-17 14:18Shame on you! U vervuilt uit hobby, ik omdat ik moet gaan werken. Mensen zoals u zouden 10 keer meer belasting moeten betalen!
|
Gast |
#756 Re:2014-02-17 14:20De toestellen zijn al besteld en ik wil eerst zien of ze correcties gaan aanbrengen voor zij die echt niet anders kunnen dan hun auto te nemen om geld te verdienen (en er door de kilometerheffing heel veel te verliezen).
|
Gast |
#757 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:2014-02-17 14:34#750: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Eerlijk is dat mensen met een alternatief vervoermiddel betalen, niet degene die geen andere keuze hebben dan een zware kilometerheffing te betalen of van job te veranderen. Is dat echt zo moeilijk om dat te begrijpen! Je kunt niet iemand straffen die dacht een leven te hebben opgebouwd in het Vlaanderen van de 21e eeuw, een goede job te hebben gevonden (oef!, niet evident, enig nadeel: iets verder van huis), een mooie leefomgeving (waarbij de partner ook een mooie job vindt (oef, dichtbij huis) en de kinderen naar school kunnen) om dan plotseling vast te stellen dat iedereen een Vlaanderen van de 19e eeuw, waarin er GEEN mobiliteit meer is (want overdadig belast). Er mag dus niet meer gewoond worden in weinig geürbaniseerde omgevingen: iedereen moet in de stad... om het leefbaar te houden! Hallo! Wake up! Ja, er is vervuiling, maar dat ga je niet oplossen door een kilometerheffing, betaald door mensen die niets anders kunnen dan ver te gaan werken. |
Gast |
#758 Re:2014-02-17 14:38Over die andere vormen van heffingen en maatregelen wordt er niet gesproken... Moeten ze dus ook de kilometerheffing niet als enige maatregel invoeren. Veel te onrechtvaardig voor wie geen alternatieven heeft (en dat zou toch nog 6,3% van de bevolking zijn of 630.000 mensen). |
Gast |
#759 Re: Re:2014-02-17 14:55En hoeveel mannen kopen een extra zware/snelle auto voor hun ego? En hoe controleer je of ze dat kopen voor hun ego? Bvb. de SUV-rage: is zwaarder en minder aërodynamisch dan een berline, en toch is het populair omdat sommigen dat stoer vinden, of voor het psychologische effect van hoger te zitten, of om meer kans te maken bij een ongeval (ten koste van anderen). Voor dergelijke uitspattingen en egotripperij zijn er globaal ook al miljoenen tonnen extra co2 en andere smurrie uitgestoten. En dan heb je nog de 0 tot 100 fetish (merk je vaak als het licht op groen springt), officieel geen hobby of race, maar wel met als doel om zo snel mogelijk op te trekken. Er is dus een grote grijze zone tussen de pure praktische autogebruikers voor wie een kleine Japanse auto al volstaat en rustig rijden, en degene voor wie het een passie is, en dat merk je vaak aan de auto, de rijstijl en het autogebruik. (ik ben niet degene waarop je antwoordde en heb zelf geen auto) |
Gast |
#7602014-02-17 14:56aan al degenen die VOOR de kilometerheffing zijn: als alle vrachtwagens en lichte vracht voertuigen moeten betalen dan word ALLES duurder want zoals altijd word dat doorgerekend aan de klant. ze moeten de transportbedrijven nog meer op kosten jagen. denk eraan: als die vrachtwagens nu eens allemaal aan de kant blijven staan dan zitten jullie binnen de week met lege supermarkten.... WAT DAN????... maar ja, de rijken die zullen het hier eens snel komen vertellen en de groene jongens daar nog bij. denk na mensen wat dit teweeg gaat brengen.... ik heb heel veel respect voor de natuur maar dit is erover.... |
Gast |
#761 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:2014-02-17 15:03#757: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Idee: mobiliteitsbudget. Degene met een verre job zonder alternatief kunnen het gebruiken voor hun kilometerheffing, degene met alternatief kunnen het gebruiken voor dat alternatief. En mensen met een bedrijfswagen moeten van hun werkgever geen kilometerheffing betalen op voorwaarde dat ze kiezen voor een lichtere/efficiëntere auto (nog milieuwinst ook). Iedereen tevree? |
Gast |
#762 Re:2014-02-17 15:10Vooral het transitverkeer zal getroffen worden, als die wegblijven zal er meer wegcapaciteit zijn, en zal het overige vrachtverkeer dat hier wel moet zijn minder tijd en geld verliezen (files maken 80% van de externe kosten uit). Of misschien zullen er wat minder lege vracht/bestelwagens rondrijden en zal men wat kritischer nadenken over het just-in-time principe. Of meer goederentreinen 's nachts of binnenscheepvaart. Of vrachtfietsen voor de laatste kilometer in de dure stad: http://www.lowtechmagazine.be/2012/09/fietskoeriers-en-vrachtfietsen.html |
Gast |
#763 Re: Re: Re:2014-02-17 16:22Ik had inderdaad door dat je niet degene was waarop ik had geantwoord: je spreekt dezelfde taal als ik en wijst op een ander probleem van de kilometerheffing. De macho's en hobbyrijders worden belast voor hun hobby in termen van kilometers, net als degene die gaat werken. Dat die mannen (vrouwen die onder de noemer 'onnozele rijder' vallen zijn eerder zeldzaam) inderdaad veel - en volledig nutteloos - vervuilen en niet meer belast dan ik, gaat er bij mij niet in. Voor mij is de auto een noodzakelijk kwaad en ik probeer bewust en op alle mogelijke manieren om mijn kilometers te beperken en mijn verbruik te beperken. Dat eerste is moeilijk haalbaar, maar ik ben toch na veel denkwerk van 70000 km naar 60000 km kunnen afzakken. Dat tweede lukt nog beter: ik heb een cursus economisch rijden gevolgd en mijn competitiegeest probeert een maximum aantal kilometers te rijden met volle tank (50 l). Ik haal toch vaak een 1150 km met volle tank. Kortom, de auto is voor mij echt een noodzakelijk kwaad: ik probeer de dieselaccijnzen zoveel mogelijk te beperken door zo economisch mogelijk te rijden (ik betaal mijn transportkosten zelf). Een kilometerheffing maakt al die inspanningen ongedaan: vanaf nu ga ik niet meer de meest economische wegen kiezen (autosnelweg tegen 95 - 100 km/uur), maar de vervuilendere gewestwegen (stoppen, optrekken, stoppen) die blijkbaar niet (of minder) financieel belast zullen worden... maar wel files zullen aantrekken. Het geheel moet voor mij immers betaalbaar blijven...
|
Gast |
#764 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:2014-02-17 20:15#750: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: "en zullen ze niet meer zo happig zijn om bvb. een job aan te nemen die 50 km ver is"
Goed gezegd zeg dat even aan de RVA dat je een job weigerd omwille dat het te ver is Ha hA hah ha ik verslik me bijna. |
Gast |
#7652014-02-17 20:29Voorstel om over na te denken, als je de files wilt minderen zorg er gewoon voor dat minder mensen naar de hoofdsteden moeten verander de ruimtelijk ordening en zorg er voor dat alle overheids gebouwen en firma's ver buiten de stad gevestigd zijn. Het is ten eerste veel goedkoper voor deze dan gebouwen te betalen in Brussel en andere steden. Het verkeer kan veel beter gericht worden. Alles uit de steden meer industrie terreinen enz. Maar ik ben zeker dat de groene hier niet met akkoord gaan. Het zou wel de drukte naar de steden verminderen. Dan is er pas een eerlijke verdeling de mensen van het stad zullen even veel kilometers moeten rijden als de mensen buiten de stad en het zou betaalbaar blijven voor iedereen. Greetz |
Gast |
#766 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:2014-02-17 20:37#764: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Alsof de meeste jobs op die afstand opgelegd zijn door de RVA... |
Gast |
#767 Re:2014-02-17 20:38Wat hebben de groenen daar mee te maken? |
Gast |
#768 Re: Re:2014-02-17 21:12* Hoe kan een elektrische wagen die nu géén brandstofaccijnzen betaalt maar die wel evenveel filelast veroorzaakt dan eender welke andere auto, eerlijker zijn dan iedere weggebruiker te laten betalen voor de fileleed die zij al dan niet veroorzaken bij andere weggebruikers?
* Hoe kan het eerlijk zijn dat iemand die zijn of haar wagen hoofdzakelijk 's nachts gebruikt (en bijgevolg quasi nooit fileleed veroorzaakt), evenveel brandstofaccijnzen moet betalen dan iemand die hetzelfde traject aflegt tijdens de spits?
* Hoe kan het eerlijk zijn dat iemand die tijdens de spits sluipwegen gebruikt (en daarbij dus veel overlast veroorzaakt bij omwonenden), evenveel brandstofaccijnzen moet betalen dan iemand die naar dezelfde bestemming rijdt via autosnelwegen en veel minder last veroorzaakt bij omwonenden?
Veel succes om je kinderen van het tegendeel te overtuigen...
Accijnzen zijn *enkel* bruikbaar om de luchtvervuiling van autorijden aan te rekenen. Accijnzen zijn *niet* bruikbaar om de grootste nu onbetaalde kost van autorijden aan te rekenen: congestie (elke Belg staat jaarlijks gemiddeld 60 uur in de file...we staan daarmee eens een keertje op #1 in de internationale lijstjes). |
Gast |
#769 Re: Re:2014-02-17 21:21Welke toestellen? Er is op dit ogenblik enkel een testproject lopende. |
Gast |
#770 Re: Re:2014-02-17 21:22Wie spreekt er hier van enige maatregel. Er is ook nog helemaal geen sprake van de algemene invoering van kilometerheffing, enkel van een proefproject. |
Gast |
#771 Re: Re: Re: Re:2014-02-17 21:26Elke ondernemer die ondernemend genoeg is, zal iets ondernemen om aan die concurrent te weerstaan. Een ondernemer die niets doet als de omgeving veranderd, gaat (hopelijk zo snel mogelijk voor hem/haar) failliet.
Als de ondernemer geen geld heeft of kan lenen voor een extra filiaal, dan kan hij/zij misschien kantoorruimte huren i.p.v. kopen, of kan hij/zij bekijken wat de mogelijkheden zijn met telewerken, hij/zij kan op zoek gaan naar een ondernemer die in hetzelfde schuitje zit samenwerken door kantoorruimte uit te wisselen,... mogelijkheden genoeg. De ondernemer kan zagen, niets doen en failliet gaan. Of hij/zij kan iets *ondernemen*. |
Gast |
#772 Re:2014-02-17 21:27Dan is iedereen verplicht om de auto te nemen en worden de files alleen maar erger. Decentralisatie is goed, maar zeker niet in de vorm van alles buiten de stad vestigen. Integendeel, de ideale locatie is binnen een stad/stadje (dus niet enkel de grootsteden) en dicht bij het station. Dan kan bijna iedereen - zo nodig met de wagen - naar een station rijden en dan verder de trein nemen. |
Gast |
#773 Re: Re:2014-02-17 21:28Volgens sommigen is elke beslissing of maatregel waar ze tegen zijn, sowieso aan Groen! te wijten. Dat Groen! tot heden nauwelijks in regeringen heeft gezeten is daarbij blijkbaar niet van belang. |
Gast |
#774 Re: Re:2014-02-17 21:32We wijken af, maar de grootste oorzaak van de luchtvervuiling in China is niet de auto maar China's sterk toenemende energiehonger. Voor de productie van energie is China momenteel nog voornamelijk afhankelijk van steenkool... |
dd |
#775 Re: Re: Re: dd2014-02-17 21:32 |
|
Gort over de grens moet blijven.
Steun KEES van DAAIBOOI BEACH CURACAO
Zwembad het Baafje Heiloo moet open blijven!
De St. Victorkerk behouden voor ontmoetingen.
Respecteer de euthanasiewet
Wij willen een eerlijke boer.inn.enlandbouw!
Behoud Losloopgebieden voor Honden op de Utrechtse Heuvelrug, in Austerlitz, en Zeist
Geen Noodopvang / AZC op het Hocrasterrein te Bussum
Gelijkwaardigherstel mag niet stoppen!
Wij eisen het intrekken van de huidige vergunningen van de Fourwinds Policedog center in Geffen!
Bescherm minderjarige vluchtelingen tegen het nieuwe asielbeleid!
Castratie-/sterilisatieplicht huiskatten Nederland
Red Nederland: Heropen de Gaswinning!
Open brief aan de Belgische regering - Leg de lat hoger: stop de blokkade, stop de genocide
EINDE CORONA CRISIS: Overheid sta behandeling van COVID-19 met HCQ en zink en / of Ivermectine toe!
Voor een realistische snelheid van 90km/u op de Houtlaan in Wijnegem!
Is er iets dat u wilt veranderen?
Verandering vindt niet plaats door te zwijgen. De auteur van deze petitie stond op en ondernam actie. Zult u hetzelfde doen? Start een sociale beweging door een petitie aan te maken.
Start uw eigen petitieAndere petities waarin u mogelijk geïnteresseerd bent
Geen AZC barendrecht op grens van Lombardijen
810 Gemaakt: 2025-07-08
Geen hoge milieucategorie (HMC) bedrijvigheid Warmoeziersweg Bergschenhoek
312 Gemaakt: 2025-07-15
Gort over de grens moet blijven.
5863 Gemaakt: 2025-06-16
Hou IJsbaan DE PISTE Kortrijk open !
2302 Gemaakt: 2025-07-05
Open brief aan de Belgische regering - Leg de lat hoger: stop de blokkade, stop de genocide
9388 Gemaakt: 2025-06-04
NEEN, geen zonnepanelen op "de Pit" in Nieuwkapelle!
698 Gemaakt: 2022-05-17
Behoud het auditorium Maisin in zijn volledige staat
92 Gemaakt: 2025-07-10
Bezwaar Windturbines Stad Kortrijk
384 Gemaakt: 2025-07-03
Geen windmolens op de Grashoek
263 Gemaakt: 2025-07-03
Red onze tuin! Samentuin Fonteinstraat
81 Gemaakt: 2025-07-08
NEEN aan de afbraak van de NEKKERHAL in MECHELEN
6139 Gemaakt: 2025-06-15
Pak ons buitenzwembad niet af!
1897 Gemaakt: 2025-06-02
Ik ben tegen de komst van een arbeidsmigrantenhotel in het mooie buitengebied van Heinkenszand voor 48 arbeidsmigranten die niet in de buurt gaan werken maar in Yerseke of Noord Brabant.
109 Gemaakt: 2022-02-14
Kortsnuiten Blijven Bestaan
3011 Gemaakt: 2024-10-23
Behoud de NS JongerenDagkaart
2650 Gemaakt: 2025-06-24
Meningen over het voorgestelde Asielzoekerscentrum in Venlo.
3525 Gemaakt: 2024-07-07
Aankleden etalages voormalige winkelpand Visser
44 Gemaakt: 2025-07-10
Veiligheid en overlast N237 (Amersfoortsestraat / Utrechtseweg)
124 Gemaakt: 2025-07-08
Teken deze petitie! We willen geen McDonalds op de Veluwezoom, aan de bosrand Velp-Rheden
15677 Gemaakt: 2024-01-31
Stop de container MSNU9636101!
109 Gemaakt: 2025-07-04