JA voor kilometerheffing/ Oui pour la tarification kilométrique


Gast

/ #759 Re: Re:

2014-02-17 14:55

#755: - Re:

En hoeveel mannen kopen een extra zware/snelle auto voor hun ego? En hoe controleer je of ze dat kopen voor hun ego? Bvb. de SUV-rage: is zwaarder en minder aërodynamisch dan een berline, en toch is het populair omdat sommigen dat stoer vinden, of voor het psychologische effect van hoger te zitten, of om meer kans te maken bij een ongeval (ten koste van anderen). Voor dergelijke uitspattingen en egotripperij zijn er globaal ook al miljoenen tonnen extra co2 en andere smurrie uitgestoten. En dan heb je nog de 0 tot 100 fetish (merk je vaak als het licht op groen springt), officieel geen hobby of race, maar wel met als doel om zo snel mogelijk op te trekken. Er is dus een grote grijze zone tussen de pure praktische autogebruikers voor wie een kleine Japanse auto al volstaat en rustig rijden, en degene voor wie het een passie is, en dat merk je vaak aan de auto, de rijstijl en het autogebruik. (ik ben niet degene waarop je antwoordde en heb zelf geen auto)