JA voor kilometerheffing/ Oui pour la tarification kilométrique


Gast

#701 Re: Re:

2014-02-13 13:32

#695: - Re:

Als een concurrent van je baas een kantoor opent vlakbij jou, vraag dan aan je baas waarom zij dat niet doen. Je baas begrijpt ook wel dat het dan voor jou economisch beter is om tegen een lager loon bij die concurrent aan de slag te gaan...


Gast

#702 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ik vind dit prachtig de mensen die er voor

2014-02-13 13:34

#700: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ik vind dit prachtig de mensen die er voor zijn

Maar stille leveringen buiten de piekuren zijn wel overal mogelijk mits aanpassingen, zie documentaire.


Gast

#703

2014-02-13 13:57

Denk aan onze kinderen van morgen!

Gast

#704 Re: Re: Meest belachelijke idee ooit!!

2014-02-13 17:30

#674: - Re: Meest belachelijke idee ooit!!

en nu nog een paar geitenwollen sokken zeker...


Gast

#705 Re: Re: Re:

2014-02-13 17:34

#701: - Re: Re:

Ik ben wel niet degene aan wie je antwoorde maar HALLO..... BEN JIJ WEL VAN DEZE WERELD???? Alsof elke ondernemer de centen heeft om zomaar even een extra filiaal te openen.  Komaan zeg!!!!


Gast

#706 Re: Re: Re: Meest belachelijke idee ooit!!

2014-02-13 17:41

#704: - Re: Re: Meest belachelijke idee ooit!!

"en nu nog een paar geitenwollen sokken zeker.."

Typisch, bij gebrek aan argumenten domme mopjes beginnen maken. Volgende keer beter :-)


Gast

#707 Re: Re: Re: Re: Meest belachelijke idee ooit!!

2014-02-13 17:48

#706: - Re: Re: Re: Meest belachelijke idee ooit!!

Heb al veel argumenten aangebracht maar uw opmerkingen waren gewoon te kortzichtig.

 

 


Gast

#708 Re: Re: Re: Re: Re: Meest belachelijke idee ooit!!

2014-02-13 18:09

#707: - Re: Re: Re: Re: Meest belachelijke idee ooit!!

Probeer dan maar eens te weerleggen dat bijna alle auto's op fossiele brandstoffen rijden, dat we daarvoor grotendeels afhankelijk zijn van dubieuze regimes in bvb. het Midden-Oosten, dat er in Irak oorlog gevoerd is omwille van olie, en dat de olievoorraad geen eeuwen meer zal meegaan. Of probeer tegen de concensus van duizenden wetenschappers wereldwijd eens te beweren dat er geen klimaatverandering is door de massale verbranding van fossiele brandstoffen (wat miljoenen jaren geduurd heeft om aan te maken, zijn we er nu op enkele eeuwen aan het doorjagen). En kom niet af met geitenwollensokken, want ik draag katoenen sokken.


Gast

#709

2014-02-13 18:13

mooi initiatief, jammer dat er ook een petitie is tegen het rekeningrijden, de fileliefhebbers...

Gast

#710

2014-02-13 18:17

"Dat Brussel in de smog zit,geloof ik zeer zeker.Maar het is niet de schuld van de auto,maar 80% van de vervuilde fabrieken(vilvoorde,die nog altijd niet filters gebruiken om hun vuile lucht er uit te blazen,en waarom niet?"

Op de site hieronder kan je heel duidelijk zien dat de grootste concentraties fijn stof, EC en stikstofoxiden zich rondom drukke wegen en verkeersassen bevinden. Dus kom hier geen onzin verkondigen.

http://www.atmosys.eu/atmosys/faces/services-annual-maps.jsp

Gast

#712 Re:

2014-02-13 19:00

#8: -

Misschien al eens beginnen met de heren die het voorbeeld horen te geven (zij zijn het trouwens die met dikke 8- & 12-cylinders rijden of zich laten rijden): diplomaten, ambassademedewerkers, politiekers, etc. ....

jan verwege

#713 Re:

2014-02-13 19:04

#13: -

Dat effect heb je ook met de accijnzen op brandstof. Wie veel rijdt, betaalt méér.

En wie een grotere auto heeft, verbruikt meestal ook meer brandstof.

Het rekeningrijden is een overbodige maatregel. Gewoon de accijnzen verhogen is veel simpeler en eerlijker.


Gast

#715 Re:

2014-02-13 19:22

#711: -

Al goed en wel , maar zolang belgie geen degelijk openbaar vervoer of alternatieven heeft zullen de grootste deel van de mensen tegen dit manier van rijden zijn.

Meeste hebben gezinnen , OV neemt gemakkelijk 2 uur+ in beslag enkele rit als het boven de 75km is dus doet dit 2x = 4 uur + 8 uren werk + nog eens èèn uur pauze erbovenop 13 uren van de 24 dit 5 dagen in de week.

Stel dat je kinderen hebt dan is dit èèn dooddoende zaak.

Wat ook niet helpt zijn diegene die maar 5 km van hen werk wonen en ook de auto nemen die zullen zelfs nog meer aangemoedigt zijn om te rijden.

 

Dus komt het erop neer dat mensen die lange afstanden moeten doen enorm zall moeten afgeven

En mensen die 5 km rijden niet

 


Gast

#716 Re: Re:

2014-02-13 20:56

#715: - Re:

Dat is een goed punt, op langere termijn zal het er misschien wel voor zorgen dat mensen beter gaan nadenken over hun woon- en werkplaats. Men zou ook beter hier eens een voorbeeld aan nemen wat betreft de organisatie van onze maatschappij: https://www.google.be/url?sa=t&source=web&rct=j&ei=QzH9UsneM4K6ygPAhICoAg&url=http://www.vvsg.be/omgeving/duurzaambouwen/documents/avdms33432_freiburg_brochure_vvsg%5B1%5D.pdf&cd=2&ved=0CCsQFjAB&usg=AFQjCNGIcurDhZzNOQHu44qCn5FdVFPtCA


Gast

#717

2014-02-13 21:27

De meerderheid heeft niet altijd gelijk en meer infrastructuur is niet de oplossing: http://www.tijd.be/dossier/mobiliteit/Het_Oosterweeltrace_zal_de_mobiliteitsproblemen_niet_oplossen.9465991-2336.art
Chegoun

#718 Wie gaat er door op vooruit

2014-02-13 21:56

Dat er iets gedaan moet worden aan co uitstoot en dergelijke akkoord maar begin dan AUB bij de grond van het probleem overladen versleten vrachtwagens uit polen Hongarije kort uit het oude oost blok laat die voor ze de grens overrijden eens op de weegbrug staan en een kleine TC ondergaan. Al onze bedrijfswagens moeten ook nieuw naar de TC en dit jaarlijks kleine auto s idem na 4 jaar begin eens bij het begin , laat de vervuiler betalen de buitenlander dus en idem wat de wegen betreft simpel en effectief. Ik ben invalide en heb mijn wagen echt nodig met mijn inkomen zal ik een brommobiel moeten kopen die heeft geen kenteken en valt dus buiten die tax

Gast

#719 Re: Wie gaat er door op vooruit

2014-02-13 22:35

#718: Chegoun - Wie gaat er door op vooruit

Het gaat niet enkel om vervuiling, en zeker niet enkel om CO (of bedoeld u CO2), het gaat ook om de problematiek van congestie.

En heeft u redenen om aan te nemen dat voor mindervaliden er uiteindelijk geen vorm van vrijstelling zal zijn? (Want invaliden hebben nu ook - terecht - vaak vrijstelling voor onder andere betalend parkeren.)


Gast

#720 Re:

2014-02-14 07:11

#703: -

Inderdaad aan dit tempo vinden zijn geen werk kunnen ze zich geen huisje permiteren  zullen zij in  armoede en niet moblile kunnen leven als deze politiekers hun gang blijven gaan. Ik denk zeker aan mijn 3 kinderen ik doe niet anders.!!!!! en ik en mijn vrouw geraken niet meer op ons werk ook moet ik mijn kinderen opsluiten in huis want naar de hobby's rijden is ook onbetaalbaar.  Denk Na voor je iets zegt  hebt u wel kinderen of ben u welgesteld genoeg om u dit te kunnen permiteren.

 


Gast

#721

2014-02-14 07:15

op voorwaarde dat de jaarlijkse vaste autotaks verdwijnt , is het systeem van rekeningrijden veel fairder !
Genoeg betaald

#722 Re: Re: Re:

2014-02-14 08:10

#716: - Re: Re:

Naieve ziel! Nadenken over woon- en werkplaats? Alsof je de keuze hebt als je op de dop staat en je naar een werk gestuurd wordt die je niet mag weigeren zelfs als je meer dan 4 uur per dag op de baan zijn heen en weer te geraken.
Begin eerst met het takseren van het doorgaand 'vreemd' vrachtverkeer.

 

ahja

#723

2014-02-14 08:34

Dat ze dan via hun gps systeem mensen zwaar belasten voor ritten onder de vier km. Dat moet toch ook lukken met hun higtech privacy schendende toestellen.

Gast

#724 Re: Wie gaat er door op vooruit

2014-02-14 08:47

#718: Chegoun - Wie gaat er door op vooruit

Brommobiel daar had ik nog niet aan gedacht, dan wel een serieuze opgefokte met de kilometers die ik moet doen. :) ik hoop dat de flikken hun rolletjes op zij zetten dan.:)

Kies een pseudoniem

#725 Re: Re: Re: Re:

2014-02-14 09:58

#722: Genoeg betaald - Re: Re: Re:

Je moet daarom niet hysterisch beginnen doen hoor, of komt dat door de filestress? ;) Je moet gewoon slim zijn in het leven. Toen ik werk zocht heb ik alle interimkantoren laten weten dat het werk op fietsafstand moest zijn, het mocht van mij zelfs 20 km zijn (is heel ruim als je bedenkt dat de gemiddelde pendelafstand 13 km is en in ons bedrijf 2/3 van de werknemers dichter dan 10 km van het werk woont). Daardoor heb ik nooit een auto nodig gehad en heb ik tonnen geld uitgespaard waarmee ik leukere dingen kon doen dan in de file gaan staan. Door die keuze heb ik ook nooit moeten sporten in mijn vrije tijd, wat ook weer tijd en geld uitspaart. De enige nadelen zijn dat ik nu regelmatig door een dieselwolk moet rijden en dat ik af en toe eens bijna van de weg gereden wordt door zo'n stalen kooi. Natuurlijk is het moeilijker als je afgelegen woont, maar dan kan je nog beslissen om een centralere woonplaats te kiezen, ook al is de droom van velen om afgelegen en in het groen te wonen. Heb je het stukje over Vauban wel gelezen? Het leven is er niet alleen veel efficiënter ingericht, maar de inwoners zijn er ook fitter, gezonder en gelukkiger. Door die duurzaamheid zijn ze ook beter voorbereid op de toekomst (einde van het fossiele tijdperk). Maar zoals sommigen denken, zijn het weer 'de anderen' die de problemen veroorzaken en moeten oplossen. Is lekker makkelijk zo, ook al maak je het jezelf moeilijk op die manier.