JA voor kilometerheffing/ Oui pour la tarification kilométrique
Neem contact op met de schrijver van de petitie
Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie JA voor kilometerheffing/ Oui pour la tarification kilométrique.
Gast |
#12014-02-09 22:08Een goed doordacht systeem van rekeningrijden komt onze gezondheid ten goede. |
ik |
#2 Re:2014-02-09 22:51Maar de werkende mens die naar zijn of haar werk moet geraken is weer eens diegene die kan betalen, weer die werkende mens die weer kan afdokken... een schande is het gewoon! |
Gast |
#32014-02-09 22:51Rekeningrijden is even logisch als een kilometer-verzekering. Wie bewuster met de auto omgaat, zal minder betalen. |
Gast |
#42014-02-09 22:51mensen die tegen het rekeningrijden zijn zijn kortzichtig en egoïstisch. Er zijn veel mensen die voor alles de auto nemen. Bovendien zijn het de armste die op plaatsen wonen waar de lucht het meest vervuild is. |
Guiseppe |
#52014-02-09 23:16Wie veel rijdt betaald veel, daar is niet mis mee. Het gebruik van de wagen wordt ontmoedigd op drukke momenten, hierdoor slinken de files en spaart men tijd. Het bezitten van een wagen wordt niet langer bestraft. |
S |
#62014-02-09 23:20Hoe kan je nu bewuster met je auto omgaan wanneer je als autobestuurder naar het werk moet, dat je geen andere optie hebt dan de auto en dat je werkgever je verbruik in brandstof al niet eens terugbetaalt.. Van Gent naar Brussel is een heel eind rijden, dit 2 keer per dag en dan nog eens met een belasting voor elke kilometer die je rijdt. Misschien beter voor het milieu, maar dit zijn weer eens inkomsten voor de staat. Dat ze dan eerst beginnen met de wegen beter te onderhouden en andere manieren vinden dan belastingen en nog meer belastingen om te besparen, onnodige ministers of parlementsleden hun loon misschien laten zakken? |
Veerle |
#7 Re: Re:2014-02-09 23:23Je hoeft niet te betalen als je een (vaak) gratis abonnement voor het openbaar vervoer krijgt op je werk, of een fietsvergoeding ontvangt. Dit netwerk moet dan echter wel beter uitgebouwd worden. |
Gast |
#82014-02-09 23:34Met respect voor degenen die tegen zijn. We kunnen echter onze verantwoordelijkheid niet ontlopen. Brussel stikt onder de smog, staat vandaag in de krant, en daar moeten we iets aan doen. Bijvoorbeeld rekeningrijden. |
Pat Menneke |
#9 Ecologisch rekeningrijden2014-02-09 23:38Rekeningrijden is een prima aanzet om ecologische wagens te promoten. Naargelang het ecolabel van de wagen rijdt je goedkoper of duurder. En wagens zonder CO2 uitstoot mogen aan bijna 0 tarief rijden. Met de opbrengst kun je een prima openbaar vervoer organiseren in en rond steden en verkeer tijdens de spits kun je het tarief hoog maken dat voor een deel kan gerecupereerd worden voor woon/werk verkeer dat echt niet buiten de spits kan of zodat je vrachtwagens, shoppers, recreatierijders en zij die glijdend kunnen starten of stoppen te ontmoedigen om in de spits te rijden. Bedrijven zouden tevens fiscaal kunnen beloond worden om glijdende werkuren en werken op afstand toe te passen. |
Dominique |
#10 Rekeningrijden of de rekening betalen!2014-02-09 23:48Rekeningrijden is één maatregel. Hopelijk gaan we naar een toekomst waarin iedereen begrijpt dat de wagen een functioneel vervoermiddel is om lange afstanden af te leggen of grote vrachten te vervoeren. Men kan niet verwachten (vooral in de stad) dat met een groeiende bevolking elk gezin twee tot drie wagens voor de deur kan parkeren. Uiteindelijk is de enige oplossing voor een leefbare stad een verbetering van de service van het openbaar vervoer en het besef dat een wagen "delen" verstandiger is dan er één bezitten. |
Dominique |
#11 Re: Re:2014-02-09 23:55Beste, Ik ben een werkende mens. Ik woon in Antwerpen-Noord. Ik heb gewerkt in Brussel, Edegem, Wommelgem, Emblem... en steeds zonder wagen! Dus spreek voor uzelf, want werkende mensen geraken ook op hun werk zonder wagen. En informeer u een beetje. Alvast bedankt. |
Gast |
#132014-02-10 01:49Wie veel rijdt moet meer betalen . De wegen verslijten en de lucht vervuilt. |
STAATS CONTROLE |
#14 Re: Rekeningrijden of de rekening betalen!2014-02-10 02:35#10: Dominique - Rekeningrijden of de rekening betalen! Wees vooral blij dat de staat ook gelijk afrekent voor verkeersovertreding km te snel |
hardrijden ook opgelost |
#15 Re:2014-02-10 02:41ook gelijk betalen per kilometer te hard gereden! GPS meet alles! |
Gast |
#162014-02-10 06:11Een eerste stap in de oplossing van het fileprobleem, de luchtvervuiling, en de leefbaarheid van ons land. |
Gast |
#172014-02-10 06:38ik vind dat de mensen die niet pro-auto zijn ook gehoord mogen worden |
Gast |
#182014-02-10 06:59Ik vind dit een eerlijker systeem en het gaat mensen doen nadenken over hun verplaatsingen. Maar er zijn ook nog andere zaken waar over nagedacht mag worden :) |
Gast |
#19 Re:2014-02-10 07:01Gent-Brussel, daar rijden toch heel veel treinen op, lange treinen en hoge frekwentie. Er zijn zelfs IC's die onderweg nergens meer stoppen.
Dan schrijven dat je geen alternatief hebt, is nogal zwak ... |
bartm |
#20 privacy2014-02-10 07:59Rekeningrijden maakt een grap van de recente ophef over de privacy-schendingen door de NSA. Denk even na alvorens je elke burger een gps in zijn auto opdringt. |
Gast |
#212014-02-10 08:02Belastingen op brandstof brengt geen wijziging in het tijdstip waarop men rijd. Om de spreiding van ons vervoer op de wegen te bevorderen kan alleen rekeningrijden een oplossing bieden. Ook zal het het carpoolen, het (elektrisch) fietsen aanmoedigen en zal ons openbaar vervoer moeten inspelen op de noden die geaccentueerd zullen worden. Naast missing links en andere ingrepen zoals groene gordel, thuiswerken, waterwegen etc. Niets doen is geen optie maar achteruitgang. Opbrengsten moeten gebruikt worden voor het verbeteren van ons vervoersprobleem (in de breedste zin van het woord). Uiteraard zal heel goed moeten nagedacht worden over wie wat waar wanneer, hoeveel en hoe we het zullen toepassen. |
Gast |
#22 NEE TEGEN REKENINGRIJDEN2014-02-10 08:06Vergeet niet dat je in je prive ook vaak veel meer kilometers aflegt dan je denkt. Gedaan dus met er in je vrije tijd zorgeloos op uit te trekken. Nu moet je steeds eerst goed berekenen waar je naartoe wil. Gedaan met hobby's die ons elk weekend in een andere uithoek van België doen belanden. Beperken dus ook,die weekends aan zee of in de Ardennen want dit komt allemaal nog eens bovenop je woon-werkverkeer. Slechts één maal per week naar je oude moeder die 50 km of verder van jou woont want meer wordt onbetaalbaar. Ondertussen razen de buitenlanders door ons land en scheuren ons wegdek open. Een vignet zoals in de meeste Europese landen zou zo makkelijk zijn maar ja dat stoot op een veto van Nederland en dan kruipen alle politici terug in hun schulp. Ik stem voor voor wie tegen is! |
Gast |
#232014-02-10 08:52Maar enkel als ALLE buitenlandse gebruikers van onze wegen zwaarder worden belast dan wijzelf. Kijk naar Duitsland, Frankrijk etc. |
Gast |
#242014-02-10 08:52files zullen zichzelf opheffen wanneer iedereen stil staat ... |
Gast |
#252014-02-10 08:54Weg met de absolute monarchie van koning auto. De autogebruiker is fundamenteel egoïstisch, want beschadigt de gezondheid van iedereen, ook van mensen die niet met de auto rijden, maar vooral van zwangere vrouwen, (ongeboren) kinderen, zieken, ouderen, ... |
Stop zelfdodings forums
Is er iets dat u wilt veranderen?
Verandering vindt niet plaats door te zwijgen. De auteur van deze petitie stond op en ondernam actie. Zult u hetzelfde doen? Start een sociale beweging door een petitie aan te maken.
Start uw eigen petitiePopulairste petities in de laatste 24 uur
Bent u het ermee eens dat Hongarije OMBUDSMAN VOOR DIERLIJKE POLITIE EN DIERLIJKE BESCHERMING nodig heeft? (PETITIE EN OPEN BRIEF)
Leiders van het land zien of willen niet of weten niet wat er in het land gebeurt.Hoe dan ook: een vreselijke fout die elke dag in het leven van dieren terechtkomt!Van schandalige en walgelijke wreedheden, tot verbluffende en verminkende dierenverblijven, tot dagelijkse martelingen en regelmatige executies, tot regelmatige en levensonderhoudgeruchten, tot de toestand van fokkers en kruidkundigen en hun buitenlandse handel!Alomvattende systematische monitoring van de veehouderijomstandigheden op
Gemaakt: 2019-11-18
Tijdsperiode | Alle landen | |
---|---|---|
Alle periodes | 26201 | 25038 |
24 uren | 384 | 372 |
Geen Omgevingsvergunning (OMV 2020153680) voor de Busstelplaats van De Lijn in Zurenborg
Hierbij roep ik de betrokken overheden op om de aangevraagde omgevingsvergunning voor 10 jaar voor de Busstelplaats van De Lijn in Zurenborg in Antwerpen niet te verstrekken. Een omgevingsvergunning die eerdere beloftes dat de veel overlast veroorzakende stelplaats na vele jaren wachten in februari 2021 uit de wijk zou verhuizen, teniet doet. Redenen waarom de omgevingsvergunning niet verleend moet worden: - 1: Een massale busstelplaats als semi-industriele functie hoort niet thuis in het midde
Gemaakt: 2021-01-16
Tijdsperiode | Alle landen | |
---|---|---|
Alle periodes | 739 | 735 |
24 uren | 292 | 291 |
PETITIE TEGEN DE KAP VAN 500 POPULIEREN AAN DE PRINSENDIJK, KORTGENE
Staatsbosbeheer begint deze week (week 3) met de kap van maar liefst 500 prachtige populieren aan de Prinsendijk in Kortgene. Jaren geleden zijn honderden populieren aan de binnenkant - naast de weg - gerooid. De overgebleven populieren die langs de sloot en het land staan wacht nu hetzelfde lot. Dat betekent in de praktijk dus dat de hele dijk gewoon wordt kaalgezet. Staatsbosbeheer noemt de Prinsendijk zelf één van de meest karakteristieke dijken van Noord Beveland. Zonder haar iconische popul
Gemaakt: 2021-01-19
Tijdsperiode | Alle landen | |
---|---|---|
Alle periodes | 747 | 719 |
24 uren | 220 | 206 |
Hou de basisschool in Oostelbeers open!
Dinsdag 19 januari kregen wij het bericht dat er een besluit is voorgesteld om de basisschool in Oostelbeers per 2 augustus 2022 te sluiten. De kinderen van de basisschool zullen dan naar de locatie in Middelbeers gaan, totdat het IKC (Integraal Kind Centrum) op de Klep wordt geopend Wanneer en of dit IKC er komt is nog onduidelijk. Als het IKC op de Klep er wel komt, zou de school in Oostelbeers in elk geval open moeten blijven tot het IKC klaar is. En niet eerst naar de huidige locatie van B
Gemaakt: 2021-01-19
Tijdsperiode | Alle landen | |
---|---|---|
Alle periodes | 459 | 457 |
24 uren | 169 | 169 |
The Prodigy op 3FM
Arnold en ik (Philo) willen the Prodigy op 3FM horen. En minder LCD Soundsystem. Bij 100 ondertekeningen krijgen wij The Prodigy op 3FM.
Gemaakt: 2021-01-21
Tijdsperiode | Alle landen | |
---|---|---|
Alle periodes | 129 | 125 |
24 uren | 129 | 125 |
Geen eindexamens in 2021
Vorig jaar zoals de meeste mensen wel hebben meegekregen hebben de eindexamen leerlingen geen examens hoeven te doen. De examen leerlingen van vorig jaar hadden in hun pre- en examen jaar goed les gekregen. De examen leerlingen dit jaar daarentegen tegen helemaal niet. De leerlingen dit jaar zouden veel meer hebben aan het afschaffen van de eindexamens dit jaar dan de examen leerlingen van vorig jaar. De leerlingen dit jaar hebben veel meer moeilijke omstandigheden gehad en dit kan dan ook le
Gemaakt: 2021-01-13
Tijdsperiode | Alle landen | |
---|---|---|
Alle periodes | 1484 | 1475 |
24 uren | 125 | 125 |
Respect voor de erfgoedwaarde van het Mijnstadion
Op 20 januari 2021 verscheen op Internetgazet Beringen dat de stad Beringen het Mijnstadion wil revitaliseren. Er is blijkbaar een masterplan dat voorziet om het stadion uit te bouwen tot een multifunctioneel sportcomplex. In een eerste fase zou gestart worden met de aanleg van een kunstgrasmat. De grasmat van het Mijnstadion behoort echter tot de beste van alle Belgische stadions. Dus waarom dan deze grote onkosten doen? Er is slechts één enkele club voor wie dit enige vorm van betekenis heeft
Gemaakt: 2021-01-21
Tijdsperiode | Alle landen | |
---|---|---|
Alle periodes | 123 | 120 |
24 uren | 123 | 120 |
Petitie voor bescherming van natuur en Brabants landschap buitengebied Aalst
De gemeente Waalre is actief aan de slag met ontwikkeling van het buitengebied van Aalst. Zij staat op het punt kwetsbare en unieke natuur en landschap drastisch aan te passen ten behoeve van economisch gewin door recreatie, grootschalige woningbouw en het aanbrengen van zonnepanelen. Dit is onacceptabel, vandaar deze petitie. De gemeente Waalre heeft onlangs een concept ontwikkelperspectief buitengebied Aalst geschreven. Voorafgaand aan dit ontwikkelperspectief is in de gemeente een enquête ron
Gemaakt: 2021-01-21
Tijdsperiode | Alle landen | |
---|---|---|
Alle periodes | 114 | 113 |
24 uren | 114 | 113 |
Geen Asielzoekerscentrum Parallelweg Leerdam
Met veel verbazing hebben wij als bewoners van wijk Ter Leede in Leerdam kennis genomen van de plannen van de gemeente Vijfheerenlanden om een AZC te willen huisvesten naast onze wijk. Binnen 24 uur worden wij geacht te reageren op de plannen van de gemeente om een kleine 500 asielzoekers te huisvesten nabij een kinderrijke buurt, zonder hierbij antwoorden te krijgen op vele vragen: - hoeveel mensen moeten er worden opgevangen? - wat is de termijn/tijdelijke aard waar de gemeente over praat?
Gemaakt: 2021-01-18
Tijdsperiode | Alle landen | |
---|---|---|
Alle periodes | 1353 | 1350 |
24 uren | 96 | 96 |
NEE tegen windmolens Broekdijk Spankeren
In april 2021 gaan de raadsleden van de gemeente Rheden stemmen voor of tegen ‘de Handreiking Energie en Landschap’. Eén van de onderdelen is de aanwijzing van een zone ten zuiden van de Broekdijk in Spankeren als mogelijke locatie voor grootschalige opwekking. Als deze ‘Handreiking’ goedgekeurd wordt dan komen de windmolens in Spankeren wel heel dichterbij! Iets waar omwonenden uit Spankeren, Dieren Noordoost, Laag-Soeren, Brummen, de landgoederen 'De Bockhorst' en 'De Gelderse Toren', Natuurmo
Gemaakt: 2021-01-16
Tijdsperiode | Alle landen | |
---|---|---|
Alle periodes | 501 | 499 |
24 uren | 96 | 95 |