JA voor kilometerheffing/ Oui pour la tarification kilométrique


Gast

#26

2014-02-10 08:01

Rekeningrijden: een puik idee vanuit het principe, de vervuiler betaalt, toch?

Gast

#27

2014-02-10 08:04

Voor mij enkel als er eindelijk een goed uitgebouwd én betaalbaar openbaar vervoer komt. En als buitenlanders die door ons land rijden ook betalen...

Gast

#28

2014-02-10 08:18

noodzakelijk & een kwestie van gezond verstand !

Gast

#29

2014-02-10 08:42

Een stemmer voor rekeningrijden heeft verantwoordelijkheidszin!

Gast

#30

2014-02-10 09:02

ik stem voor levenskwaliteit en schonere lucht, rekeninrijden aub, tolheffing (zie voorbeelden Stockholm en Londen) ook graag xxx

Gast

#31

2014-02-10 09:04

ik stem voor levenskwaliteit en autoluwe binnensteden

Gast

#32

2014-02-10 09:26

Ik ben voor een betaalbare vorm van rekeningrijden, rekening houdend met mensen die voor hun werk moeten of niet, rekening houdend met sociale correcties, ... Mensen die de wegen gebruiken en verslijten dienen hiervoor te betalen (dus ook de vele buitenlanders die ze nu gratis gebruiken!), en niet de mensen die ze niet gebruiken of enkel de binnenlanders die nu alles moeten betalen... Maar hou er dus aub rekening mee dat het betaalbaar moet blijven voor de werkende mens!
Rekeningrijden zal volgens mij de files verminderen, de lucht gezonder maken en mensen overtuigen om de wagen wat minder te gebruiken (voor korte én lange afstanden).

Gast

#33

2014-02-10 09:31

Argumenten tégen het invoeren zijn valse argumenten en berusten vaak op de bewuste verkeerde voorstelling van feiten. Een slimme kilometerheffing moet deel uitmaken van een totaalpakket aan ingrepen, goede bereikbaarheid, beschikbaarheid openbaar vervoer. De heffing moet rekening houden met voldoende factoren om mensen die geen echt alternatief hebben niet financieel af te straffen.

Onze gezondheid gaat ons allen aan, autobezitter of niet!

Gast

#34

2014-02-10 09:36

Op basis van huidig gemiddelde van 15.000km/jaar/personenwagen, mag het totale kostenplaatje niet meer bedragen dan huidige autotaks. Anderzijds tarief/km enkel geldig voor autosnelweg en stadscentrum(niet voor secundaire wegen)is te vermenigvuldigen met de CO2-uitstoot van desbetreffende personenwagen. Dit systeem zou er toe aanzetten dat er milieuvriendelijkere wagens worden aangekocht... en meer elektrische (CO2=0 ==> 0.009€ X 0 = 0€ !!!)

Gast

#35 Re: Je kan ook in Brussel gaan wonen als je daar moet werken!

2014-02-10 09:39


Gast

#36 Re:

2014-02-10 09:47

#6: S -

Gent-Brussel met de trein is een half uur.


Gast

#37 Re:

2014-02-10 10:19

#1: -

dit als je tenminste gezond bent, zieke mensen en invaliden zijn hier weeral eens de dupe van een systeem waar de rijke kan rijden en de arme maar opgesloten dient te blijven in zijn huis....grrr...bekijk het grotere plaatje !

 


Gast

#38

2014-02-10 10:38

Het lijkt me de enige mogelijkheid om iets aan het verkeersinfarct te doen. Wegen bijbouwen lost niks op want die trekken alleen nog meer verkeer aan

Gast

#39 Re:

2014-02-10 10:48

#4: -

dus de armste wonen in de grootsteden, antwerpen , brusel , gent, luik enz. want hier is de meeste vervuiling


Gast

#40

2014-02-10 11:06

Vorige maand vergelijkbare hetze in Turkmenistan. Gas wordt daar betalend. Turkmenen hebben daar nooit voor moeten betalen en nu dus ineens wel. Veel verontwaardiging omdat ze door dat beleid veel gas verspillen en dus op korte termijn veel zullen moeten betalen...maar dit zal wel een ontzettende drive zijn om zuiniger om te springen met gas.

Voor ons is de congestie die we veroorzaken gratis. De verspilling hierdoor kost de maatschappij erg veel (kosten van luchtvervuiling zijn een fractie van filekosten). Niets is gratis. Laat mensen betalen voor de kosten die zij veroorzaken en schaf eindelijk die verdomde belasting op inverkeerstelling af. Verplicht eventueel verzekeraars om de jaarlijkse verzekeringskost te koppelen aan het rekeningrijden. Voordelen: een eigen (tweedehandse) auto voor jongeren wordt veel betaalbaarder. Ook meerdere wagens per gezin wordt dan goedkoper. Bv een klein autootje voor verplaatsingen naar de stad, een met grote kofferruimte om te winkelen, een elektrische voor de korte afstanden,... Dus goed voor de autoverkoop.

Gast

#41

2014-02-10 11:07

Tax op benzine... is al rekening rijden als je het mij vraagt...
pieter

#42 luiaards

2014-02-10 11:09

#1: -

rekeningrijden is eenplezanterietje voor wie niet werkt of ambtenaar is in een van de welig tierende nutteloze hulpbedrijfjes voor alle mogelijke zottigheden. Als je in Nethen woont en in Zaventem werkt, geraak je niet op je werk met openbaar vervoerof carpooling, ook niet met de fiets tenzij je superman bent. En ik moet beginnen werken om 9, dus verplicht in de pits rijden. Idem voor mijn vrouw. Totale kostprijs voor ons beiden: 12 euro per dag, of 240 euro per maand. Met twee keer een nettowedde van 1620 euro per maand zou ik beter gaan stempelen? Maar ja, geen enkele groene werkt in de privésektor, ze leven wel op kosten ervan.

pieter

#43 Yuppie

2014-02-10 11:12

#33: -

Jij bent zeker een yuppie die naast de deur in de sociale sector werkt? Wij zijn hardwerkende mensen, die om tijdens de spits (we beginnen beiden om 9 uur) op het werk te geraken geen openbaar vervoer, carpooling of fiets kunnen gebruiken. Kost van dit nieuwe grapje voor ons: 250 euro per maand, voor een netto inkomen van 2 keer 1650 euro per maand. Misschien moeten we aan doppen denken? Dan krijgen we meer.

 

S. Wens
De auteur van deze petitie

#44 Re: luiaards

2014-02-10 11:17

#42: pieter - luiaards

je kan natuurlijk ook gewoon in Zaventem gaan wonen?


Gast

#45

2014-02-10 11:17

goed initiatief!
Peter

#46 Re:

2014-02-10 11:19

#4: -

Kortzichtig en egoistisch zijn de mensen die er niet bij stilstaan dat voor hun beroep er honderdduizenden mensen aangewezen zijn op hun auto om nog een leven te hebben naast hun werk of gewoon om op tijd overal naar toe te kunnen gaan. Het openbaar vervoer in België is voor velen een verhaal van "het brengt me van waar ik niet ben naar waar ik niet moet zijn". Maar de kortzichtige mensen waarvoor dit niet geldt denken dan dat al deze mensen voor hun plezier in de auto in de file zitten. Deze mensen zijn al zwaar belast door de accijnzen en verkeersbelasting, die afvloeit naar het openbaar vervoer. Dit is de belangrijkste reden van de files. Wel een TGV, maar ondertussen alles zo organiseren dat iedereen met de auto stilstaat! Daar bovenop nog rekeningrijden toevoegen is net een stap te ver!

 


Gast

#47 Re:

2014-02-10 11:21

#5: Guiseppe -

Word dus wel gestraft, want je moet betalen om te mogen rijden.


Gast

#48 Typisch Belgisch!

2014-02-10 11:32

Is dit niet dubbel? Nog steeds bedrijfswagens promoten om ze daarna extra te gaan belasten op een voordeel dat we zelf geven? Typisch Belgisch lijkt het mij... Laten we eerst de echte oorzaak aanpakken dan symptomen bestrijden.
pieter

#49 naieveling

2014-02-10 11:35

#7: Veerle - Re: Re:

zeg me eenswelk openbaar vervoer ik van nethen naar zaventem kan nemen?Voor yuppies die naast de deur 'werken' in de sociale sector allemaal leuk, maar 125 euro extra betalen per maand voor een wedde van 1650 euro netto? Dan moet je me maar laten doppen, dat is toch het groene ideaal? Allez, N-VA heeft er nog een stem bij.

pieter

#50 Re: Re: luiaards

2014-02-10 11:39

#44: S. Wens - Re: luiaards

je kan in zaventem gaan wonen ... Dat is de reactie van een echte yuppie. Ga jij me dat betalen van een loon van 1650 euro? En moet mijn vrouw dan de extra kilometers in surplus afleggen naar luik? grapjas, jij werkt zekergoedbetaaldnaastde deur inde sociale sector?