JA voor kilometerheffing/ Oui pour la tarification kilométrique


Gast

/ #753 Re: Re:

2014-02-17 12:17

#751: Tegen_rekeningrijden - Re:

Ik werk op 10 km van mijn woonplaats en zelfs 20 km zou ik geen probleem vinden met de fiets (maar ik begrijp dat 20 km te ver zou zijn voor velen, hoewel, met een elektrische is dat in een redelijke tijd te doen). 43,2% werkt dichter dan 10 km, 66,7% werkt dichter dan 20 km en slechts 6,3% woont verder dan 50km van zijn werk. Ik heb ook nergens gezegd dat alternatieven voor iedereen mogelijk/makkelijk zijn, maar voor een grote groep is dat wel het geval. Als men zoals in de buurlanden alleen bedrijfswagens zou toekennen aan mensen die hem echt nodig hebben voor hun job, dan zouden die afstanden nog verlagen, want velen zouden vriendelijk bedanken om dagelijks 30 km of meer met hun eigen auto te gaan werken. In ons kleine dichtbevolkte landje worden er per persoon meer kilometers afgelegd met de auto dan in dunbevolkte landen als Duitsland en Frankrijk, en dat op het dichtste wegennet ter wereld (na Malta en Macau). Tijd om bij te sturen.