Aanlijn- en muilkorfplicht en fokverbod gevaarlijke honden.


Gast

#126 Re:

2013-08-14 13:13

#119: -

precies!! mensen weten niet waar ze het over hebben


Gast

#127

2013-08-15 14:28

http://www.hondenpage.com/hondenforum/89630/soms-kan-ik-er-toch-zo-ziek-van-zijn!.php
Graag wijs ik u op het antwoord van Sarah, Stafford liefhebber en fokker. Het lijkt mij dat zij wel weet waar ze over praat. De hond hoeft geen agressief karakter te hebben. Een conflict met een andere hond hoeft niet zijn schuld te zijn. Een andere hond kan een conflict uitlokken. En iedere hond heeft het recht zich te verdedigen of een andere hond te waarschuwen. En dat gebeurt aan de lopende band. Alle honden herkennen overgave signalen. Vaak lijkt een schermutseling tussen honden erger dan het daadwerkelijk is, maar zodra de één zich overgeeft, zal de ander stoppen met aanvallen. Soms is een conflict wel te heftig en moet er ingegrepen worden door bijvoorbeeld de achterpoten op te tillen. De hond verliest zijn evenwicht, concentreert zich daarop en niet meer op het aanvallen van de andere hond. Uiteraard moet men goed weten wat men doet, vooral als het niet de eigen hond is waarbij men dit doet. Het ligt helemaal aan de situatie, maar er zijn meerdere manieren om vechtende honden uit elkaar te krijgen. Bij de zogenoemde vechthonden ligt dat, zoals iedereen weet, een beetje anders. Nogmaals, honden als Staffords kunnen nog de liefste zijn en bijzonder goed luisteren, maar wanneer het tot een conflict komt met een andere hond, ook al heeft de andere hond het zelf uitgelokt, zal de Stafford zich vastbijten en niet meer loslaten tot , wat hem betreft, de dood erop volgt. Luisteren doen ze dan al helemaal niet meer en er is grof geschut voor nodig om de hond te laten stoppen.

Gast

#130

2013-08-15 14:53

De honden in deze filmpjes hebben gelijkwaardige tegenstanders. Iedere andere hond niet van het type "vechthond" is kansloos tegen dit soort "waarschuwingen" / aanvallen.
Landshark

#131 pitbull propaganda

2013-08-16 08:28

Dan nogmaals voor alle leugenachtige pitbull lobbyisten.
http://www.gevaarlijkehonden.info/leugens-over-vechthonden.php
Jos

#132 Re:nou niet helemaal waar Mirelle

2013-08-17 01:45

#5: Mirelle -

Nou een vechthond is gefokt om te doden, en dat zit hem in de genen, dat wordt er in gefokt, want daar gaat het zich toch om bij een vechthond, hij moet killen en winnen, dat is precies hetzelfde als een bordercollie die gefokt wordt om schapen te drijven, dus wat je hier verteld is niet helemaal waar, de beginselen van extreme agressie zitten in de genen bij zo'n vechthond.

Ieder hond kan agressief gedrag tonen, maar bij een normale gezins hond is het niet gelijk extreem en voor een mens beheersbaar, dus niet dodelijk, als een vechthond die extreme agressie vertoond dan kan de eigenaar er zelf niet veel meer aan doen, hij loopt zelfs een grote kans dat hij zelf gebeten wordt als hij zou ingrijpen.

Trouwens word ik liever door een teckel gebeten dan door een Mastiff of een pitbull, als je ooit bent aangevallen of laten we het minder erg zeggen, je normale gezins hond wordt aangevallen door zo'n dier, en in stukken gescheurt voor je ogen, zonder dat je er iets tegen kan doen, zelfs de eigenaar van zo'n hond kan vaak niks meer doen, dan weet je wel anders, het is een trauma dat je nooit meer in je leven zal vergeten, en het komt steeds vaker voor hoor.

Trouwens ik lees nooit dat een teckel een mens heeft dood gebeten, wel vaker dat een pitbull of een Mastiff dat doet of natuurlijk 1 van de andere vechthonden rassen die er zijn, dus deze lijst zegt gewoon niks, ze moesten eens een lijst maken van dood gebeten honden en mensen, dan denk ik dat vele vechthonden heel hoog eindigen, denk je niet, in ieder geval hoger dan een teckel.

Maar laten we het maar allemaal ontkennen en gewoon verder leven, tot dat er weer eens een mens wordt dood gebeten, en dan praten we er weer een weekje over, waarna we dat voorval ook weer vergeten.

Trouwens wat zou er eigenlijk gebeuren als een eigenaar van een hond die aangevallen word of gewoon iemand die aangevallen wordt zich verdedigd, en bijvoorbeeld zo'n vechthond verwond of dood, is het dan een dierenbeul........ ik laat in ieder geval mijn hond niet dood bijten, ik sta er ook niet meer hopeloos bij hoe mijn hond word gebeten, na twee keer te zijn aangevallen vind ik het wel genoeg, geen derde keer meer voor mij, de gevolgen zijn voor de vechthond eigenaar.

Ilovepitts

#133 kortzichtig en bevooroordeeld

2013-08-17 09:48

Hallo Vermeer,

Ik heb 2 pitbulls. 1 is 2 jaar oud, een reu. Hij heeft pitbulls, am staff en old english Bulldog in zijn bloed. Hij gaat perfect om met de buurtkinderen en mijn 2 katten kippen en andere dieren. Mn teef is 5 e bestaat uit een Rodesian Rightback en een Am staff. Ook zij is zeer lief en gaat ook makkelijk met kinderen en andere dieren. Zij heeft zelfs in Amsterdam Osdorp een overvaller gepakt die met een mes de kroeg wou overvallen.

Ik nodig u uit om eens te kijken en aaien. U zult zien dat het geen monsters zijn maar juist zeer trouwe lieve huishonden.
Laten wij een afspraak maken zodat ik uw vooroordeel kan weerleggen.

Met vriendelijke groet,
Bob Buitenhuis jacky en Baue

Gast

#134

2013-08-17 11:23

Mijn riesenschnajuzer pup is door een rotweiler tot twee keer toe gepakt en een logeerhond amerikaanse stafford heeft zo wild "gespeeld"dat ik gisteren naar de dierenarts moest,een ontzettend dikke achterpoot,dierenarts heeft een spuit met spoelvloeisotf in het wondje kunnen zetten en uitgespoeld,aardig diep dus.
Mijn hond heeft een antibioticumspuit en-kuur en pijnstillers.Nog meer wondjes,ik moet haar nog verder nakijken vandaag.En dat was dan alleen spelen,kun je nagaan wat zo'n stafford voor schade aan kan brengen als het vechten wordt!
Elrieke

#135 Re: Re: Alle honden Moordmachines

2013-08-17 11:32

#35: - Re: Alle honden Moordmachines

Ja,inderdaad.

Overigens kan zo'n hondje er niets aan doen dat t wordt gezien als een aapje wat je aan kunt kleden en wat je zo kunt verwennen=verpesten dat ze zich uiteindelijk gaan misdragen,doen kinderen ook die niet opgevoed worden en teveel verwend.

 

Geeske

#136 Re: Re:

2013-08-17 11:37

#37: Eva - Re:

Inderdaad lijkt het me zeer terecht dat als een hond,welk ras dan ook,zich misdraagt,de hond gemuilkorfd moet worden.

 

Helaas is mijn ervaring nu al dat rotweilers vaak niet opgevoed worden.

Krachtige beesten,zowel qua figuur als karakter en als de baas geen overwicht heeft houdt het gauw op.

Klaske

#137

2013-08-17 11:46

Beste mensen allemaal,

Waar het op neer komt is inderdaad dat helaas asociale figuren vaak de gewoonte hebben vechthonden te nemen en te bederven,"lekker stoer",oftewel,wat een zielige figuren.
Maar neemt niet weg dat zulke honden als ze door het lint gaan ware slachtpartijen kunnen aanrichten en niemand weet wanneer dat zal zijn.doodeng!


Gast

#138

2013-08-18 18:17

Wij hebben 2 engelse staffs, het zijn schatten van honden MAAR behoren NOOIT los te lopen op openbare plekken en behoren losloopgebieden te vermijden PUNT.. Als iedere hondeneigenaar zijn hond zou opvoeden en zich aan de aanlijnplicht zou houden, zouden er een stuk minder bijtincidenten zijn.. Wij gaan regelmatig naar Shows voor onze honden en daar zijn allemaal eigenaren die weten wat ze aan de lijn hebben en daar gebeurd dus ook nooit wat.. Zoals met alles de slechte verpesten het voor de goede, en dat zijn er ook zoals altijd veel meer dan slechte..

Honden die kinderen bijten is niet altijd zomaar een aanval, ik kan me een verhaal herinneren over een Lab die een klein kind in het gezicht had gebeten.. De hond werd afgemaakt en bij het verplaatsen van de hond kwamen ze er achter dat zijn oren zaten vastgeniet aan zijn hond. Ik zou nooit een kind alleen laten bij een hond zelfs niet bij een kat..

Nog 1 ding, iemand had het over een kaakslot maar lieve mensen dat bestaat echt niet, het is de wil om niet los te laten, vandaar ook dat er mensen zijn die met een breakstick lopen zodat je de bek open kan draaien als die op slot zou zitten zou dit natuurlijk niet kunnen..

Begrijp me niet verkeerd maar ik voel me altijd een voetbalsupporter of marokkaan, ik moet goed praten wat anderen fout doen..

Gast

#139 Re: Re:nou niet helemaal waar Mirelle

2013-08-18 18:28

#132: Jos - Re:nou niet helemaal waar Mirelle

De hond of zijn baas aanvallen is het stomste wat je kan doen dat is gewoon olie op het vuur gooien.. Je kan beter de hond bij z'n halsband pakken je kuiten om z'n heupen klemmen en zorgen dat je een stok oid hebt en die tussen z'n kaken duwen, of hem wurgen maar niet tot aan de dood want gezien ons rechtssysteem kan jij dan in de problemen komen.. Gevecht beëindigen gegevens noteren of politie bellen en naar de dierenarts en daarna alles afhandelen is helaas het beste wat je kan doen..

Helaas weet ik hier alles van want toen onze jongste nog pup was is zij in haar hoofd gegrepen door een Lab.. Gelukkig heeft zij hier geen trauma aan over gehouden wat bij onze herplaatser wel het geval is en die heeft nu dus hondaggressie door dat hij een aantal keer is aangevallen door een loslopende herder..

M. Vermeer
De auteur van deze petitie

#140 Re:

2013-08-18 22:16

#138: -

U bent nu eindelijk de eerste die eerlijk toegeeft zich bewust te zijn van wat deze honden in zich hebben; een hoog loyaliteitsgevoel naar de baas toe, wat ze onder andere de schatten maakt die ze voor u zijn. Waarschijnlijk geven ze u ook veel genegenheid en vinden ze het heerlijk om zo nu en dan door u geknuffeld te worden. Gewoon trouw en lief dus, net als iedere andere hond. Maar daarnaast hebben ze dus inderdaad ook die gedrevenheid in zich, om tijdens een conflict met een andere hond, zich erin vast te bijten en niet meer los te laten tot de dood erop volgt. De zogenaamde kaakslot, waar inderdaad geen sprake van is. De gedrevenheid te doden en de extreem krachtige kaken, maakt dat geen enkele andere hond hiertegen opgewassen is. En geen enkele andere hond voelt die behoefte om zijn soortgenoten zo extreem te verwonden of te doden. En dat moeten we ook helemaal niet willen, honden met deze eigenschappen. U bent zo verstandig niet met uw honden losloopgebieden te bezoeken en ze buiten altijd aangelijnd te hebben. Maar de hond van mijn buren is aangevallen zonder enige aanleiding door een aangelijnde Stafford. Een 12-jarig meisje is begin juli van dit jaar in A'dam noord aangevallen door een aangelijnde Amerikaanse Bulldog, die het baasje niet meer kon houden en daarna zelfs de benen genomen heeft zonder de hond!! Ik ken persoonlijk iemand waarvan de labradorpup in eigen tuin verrast en aangevallen werd door de Stafford van de buren. Geen mooie afloop. Daar zijn nog veel meer voorbeelden van, van vechthonden die via de tuin de hond van de buren onaangenaam verrast hebben. Conclusie; losloopgebieden mijden met vechthonden, wat lang niet iedereen doet, en altijd aanlijnen, zijn geen garantie voor het voorkomen van vreselijke bijtincidenten door dit soort honden, waarbij andere, normale, onschuldige honden vaak het slachtoffer zijn. Deze normale, onschuldige honden lopen bij een aanval van een vechthond afschuwelijk pijnlijke verwondingen op of sterven ter plekke. En het baasje blijft getraumatiseerd achter met intens veel verdriet!

Kies een pseudoniem

#141 Onderwerp

2013-08-19 05:54

Ik zal misschien de eerste zijn die dit zegt maar er zijn honderden dan niet duizenden verantwoorde eigenaren die weten hoe ze in elkaar steken. We ontlopen iedere andere hond die we tegenkomen op straat en houden met iedereen rekening dat zou iedereen moeten doen ongeacht het ras, wil je je hond laten spelen met andere honden ga je lekker naar een losloopgebied..

En mensen die een hond van ons soort willen aanschaffen dienen zich ook veel beter te verdiepen in zowel de pup als de fokker.. Er zijn nml heel veel fokkers in NL die zich bezig houden met het eruit fokken van de aggressie, dit zal nog wat generaties gaan duren maar er wordt aangewerkt. Bij onze jongste is dit al goed te merken, ze is net een lab en is 1 van de beste op de hondenschool.. In september gaan we beginnen aan behendigheid 1a en gh2..Maar dit is geen garantie voor de toekomst en daar handelen we dus ook naar.. Er zijn maar een paar andere honden met wie ze mag spelen en dat zijn honden die ze al vanaf pups af aan kent en mee op cursussen heeft gezeten en ze zijn dan altijd onder toezicht..

Trouwens in Amerika worden staffs en pittbulls steeds vaker ingezet door de politie en andere organisaties als drugshond,speurhond ed.. 

Don't blame the dog blame the owner..

M. Vermeer
De auteur van deze petitie

#142 Re: Onderwerp

2013-08-19 10:39

#141: Kies een pseudoniem - Onderwerp

Het doet me deugd te lezen hoe u met uw honden omgaat.Helaas zijn niet alle eigenaren van dit soort honden zo verstandig als u. Wanneer dit wel het geval zou zijn, zou ik waarschijnlijk ook niet pleiten voor een muilkorf- en fokverbod. Alhoewel ik wel van mening ben dat door het in stand houden van deze rassen ook de illegale hondengevechten in stand worden gehouden. Maar goed, als alle andere eigenaren van dit soort honden net zo bewust zouden handelen als u, dan zou bijvoorbeeld een verbod op het betreden van losloopgebieden met deze honden al een stap in de goede richting zijn. Ik persoonlijk vind het "zielig" voor de hond wanneer deze nooit eens op n lekker strand of in n mooi bos zijn energie kwijt kan. Maar dan moet men zorgen dat de hond op een andere manier zijn energie kwijt kan. Helaas zie ik zelden tot nooit eigenaren met dit soort honden lekker fietsen, bijvoorbeeld. Begrijp me niet verkeerd; ik ben heel blij met uw verstandige uitspraken, maar ik vind nog steeds dat, hoe bewust de eigenaar van een vechthond ook met zijn dier omgaat, het geen garantie is op het voorkomen van afschuwelijke bijtincidenten waarbij niet vechthonden het slachtoffer zijn. En in mindere mate, maar nog steeds vallen er ook menselijke slachtoffers.


Gast

#143

2013-08-19 12:45

Ik denk dat het gros van de bijtgevallen van ons soort naar mensen toe in het buitenland plaats vinden.. Onze honden lopen heus wel los hoor en zwemmen ook maar dan op plekken waar we er 1000% zeker van zijn dat er geen andere hond bij kan komen, dat zijn omheinde velden en stranden met aanlijnplicht en dan gebruiken we een longeerlijn.. Eigenlijk iedereen die ik ken fietst met zijn of haar staff/pit dus daar kan ik me totaal niet in vinden..

Een fokverbod is echt geen oplossing educatie wel.. een fokverbod zal de illegale handel alleen maar laten groeien en dan weten we helemaal niet meer wat er rond loopt.. De handel in dieren mag wat mij betreft sowieso worden aangepakt iedereen koopt maar en doet maar.. honden gevechten kun je ook met labs houden, alles is vals te krijgen als je dat wilt..

Ik ben blij dat ik hier gewoon mijn verhaal kan doen en dat er normaal op gereageerd wordt ookal zijn wij het niet op alle punten met elkaar eens.. Als u wilt mag u gerust een keer bij ons thuis komen kijken hoe wij omgaan met onze honden en hoe ze werkelijk zijn..

M. Vermeer
De auteur van deze petitie

#144 Re:

2013-08-19 15:45

#143: -

Ik ben ook blij normaal met u te kunnen praten over dit onderwerp. Een verademing vergeleken met de meeste discussies over dit onderwerp. Veel mensen denken dat ik, de opsteller van deze petitie, deze honden waar het hier om gaat, haat. Ik haat geen enkel dier. Ook deze honden niet. Het is de angst om wat ze kunnen. "Normale" hondenbezitters begrijpen niet waarom je een hond met deze eigenschappen als huisdier neemt. Nu geloof ik oprecht, aan de hand van uw reakties, dat uw honden qua beweging en juiste aandacht niets tekort komen. Maar ik heb oprecht medelijden met de honden waar het hier om gaat, die in verkeerde handen vallen. Met de honden die geen beweging krijgen, geen mentale uitdagingen. Een en al frustratie dat zich opkropt. En die er op een goede dag echt uit komt. En waarvan onschuldige dieren en soms mensen dan het slachtoffer van worden. Zoals eigenlijk voor alles geldt; de goeden lijden onder de kwaden. U bent een van de goeden. Ik weet niet in hoeverre de politiek gehoor zal geven aan de vraag om opnieuw aandacht voor de problematiek rondom vechthonden te besteden. Maar als er inderdaad een nieuw beleid komt met strenge regels en beperkingen voor het houden van dit soort honden, zal u daar als bewuste eigenaar en liefhebber van deze honden hopelijk niet al teveel hinder van ondervinden. Als ik uw woorden mag geloven, doet u al het mogelijke om, onder andere, conflicten met andere honden te vermijden.


Gast

#145

2013-08-19 16:44

Aan de ene kant heb je de "aso's" die achterlijk reageren aan de andere kant de "liefhebber" van het ras die niet normaal reageren doordat veel tegenstanders alles over 1kam scheren en er geen plek is om je woordje te doen.. Ik geef iedereen een kans en heb normaal gereageerd en krijg een normale reacties terug en zo heb je ook de goede kant van een staffeigenaar kunnen lezen. Ik heb ook express geen ondersteuning van andere gevraagd zodat het op een normaal en goed niveau zou blijven..

De reden dat wij voor dit ras hebben gekozen is dat ze een enorme drive en will to please hebben.. Onze jongste is heel erg gehoorzaam en we hopen dan ook met haar ver te komen met behendigheid, en de oudste is onze sporthond daar doen we allerlei sporten mee zodat hij zijn ei goed kwijt kan..

Ik weet dat er het 1 en ander aan gaat komen qua het houden van vechthonden en persoonlijk hoop ik dat het wetsvoorstel van Martin Gaus het wordt..

Wij doen er inderdaad alles aan om contact te voorkomen dit gaat over het algemeen goed helaas wil het nog wel eens gebeuren dat iemand denkt het recht te hebben om zijn hond overal los te laten lopen zonder halsband oid maar ook dan anticiperen we er onmiddelijk op om contact te voorkomen, dit is niet altijd even makkelijk maar we voorkomen het wel.. Net zoals bij iedere hondeneigenaar zijn onze honden alles voor ons en we willen niet dat andermans honden iets overkomt maar ook dat onze honden niks overkomen (inbeslagname, spuit ed).. 

Ik ben lid van het grootste staff forum van NL als je daar kijkt zul je zien dat mijn manier van omgaan met onze honden niet op zichzelf staat.. Regelmatig komen daar nieuwe leden die denken dat het allemaal wel mee zal vallen en die worden allemaal duidelijk gewaarschuwd voor de gevaren en eigenlijk iedereen komt dan wel terug van zijn standpunt..

Wat betreft u petitie zou ik toch liever zien dat u hem weghaalt en dat u zich inleest in het plan van Martin Gaus ik denk dat u dat wel bevalt.. En al s u daar een petitie voor maakt zal ik hem zeker tekenen..


Gast

#146 Re: Onzin!!

2013-08-19 19:33

#125: - Onzin!!

Een pitbull is geen ras ter informatie !

Wat mij betreft mogen ze al die lieverdjes thuis knuffelen, maar hou ze van de straat, dan kan ik tenminste weer rustig lopen !


Gast

#147 Re:

2013-08-19 19:45

#145: -

Alsjeblieft zeg, Martin Gaus !

Ja, natuurlijk wil hij de "gevaarlijke" honden wel houden en dat enkel met het oog op z'n "scholen".

Heb twee lessen meegemaakt en was om te huilen.

Wet Martin Gaus? Denk dat er niet veel zal veranderen, behalve dat er nog een aantal nieuwe scholen onder die naam bij zullen komen.

"

Stay Home protocol veel beter alternatief
Bij het Stay Home protocol volgt er na een bijtincident onmiddellijk een aanlijn- en muilkorfgebod waarna de eigenaar verplicht is het probleemgedrag van zijn hond door middel van een gedragstrainingscursus aan te pakken. Wil de eigenaar alsnog van het aanlijn- en muilkorfgebod voor zijn hond af, dan kan hij na de training de hond laten testen om aan te tonen dat hij de hond nu wel onder controle heeft. Wil de eigenaar niet meewerken aan opgelegde voorwaarden, dan gaat de hond op kosten van de eigenaar naar een Gedragscentrum om daar getraind/heropgevoed te worden. Ook dan volgt een test om aan te tonen dat de eigenaar de hond op zijn probleemgedrag afdoende onder controle heeft. Lukt dat niet, dan worden alsnog veiligheidsmaatregelen opgelegd.

Dit protocol doet recht aan hond, eigenaar, slachtoffer en burger en waarborgt ieders veiligheid. Daarnaast voorkomt het het enorme verdriet, de boosheid en de frustratie van eigenaars en hun kinderen omdat zij zich niet meer radeloos en machteloos hoeven af te vragen hoe hun in beslag genomen hond het maakt.

"


Gast

#148 Re: Re:

2013-08-19 20:07

 

#147: - Re:

Euh misschien moet je je even verdiepen in wat je zegt het Stay Home Protocol is van Martin Gaus..


Gast

#149 Re:

2013-08-19 20:31

#145: -

Ik was al op de hoogte van de plannen van Martin Gaus. En ik ben het er zeker mee eens. Echter, voor vechthonden moeten er aangepaste plannen zijn, wat mij betreft. Gewone honden en vechthonden kunnen niet met elkaar vergeleken worden. Alleen al het feit dat door kenners en fokkers van vechthonden geadviseerd wordt deze honden niet sociaal te laten zijn met andere rassen, zegt genoeg. Er moeten voor dit soort honden andere regels, verboden en geboden gelden dan voor rassen die niet die gedrevenheid om te doden hebben. Die niet alleen met grof geschut, zoals bijvoorbeeld "breaksticks", te stoppen zijn wanneer ze aanleiding zien aan te vallen, zich te verdedigen of te waarschuwen. Vechthonden kan men niet vergelijken met andere rassen.


Anonymous

#150 Onderwerp

2013-08-19 20:46

Ik begrijp wat je bedoelt, maar alles begint met verantwoordelijkheid en educatie en persoonlijk vindt ik dit een goed begin.. en als toevoeging dat je niet met zo'n hond op losloopplaatsen moet komen..