Aanlijn- en muilkorfplicht en fokverbod gevaarlijke honden.


Gast

#226 Re: Re: Re:

2014-01-10 19:20

#225: - Re: Re:

jammer dat sommige reacties zo enorm ondeskundig zijn en dan ook absoluut geen waarde toevoegen op het enorme onvoorspelbare gevaarlijke probleem op het openbare leven van hond en mens, en het plezier hebben daarvan ....... "loslopende kleine honden" wat heeft dat te maken met gevaarlijke honden die zonder enige prikkel "aangelijnde" honden (groot of klein) aanvallen en verscheuren !!

Met opvoeden heeft dit niets te maken, het is geluk hebben of katastrofale pech ..... waarbij eigenaren van aangevallen en/of vermoorde honden voor hun leven het beeld niet meer kwijt kunnen raken van de afschuwelijke dood van hun kamaraad...

Of wellicht zijn er deskundige onder de reacties hier op dit forum .....die bijvoorbeeld een waakhond het waken af kunnen leren !!! dat zou namelijk ook heel knap zijn .... waken is een karaktereigenschap wat bij bepaalde rassen sterk gefokt is, dat geeft hen de raseigenschap van waak en verdedigingshond !! Mensen verdiep je in de fokkerij !!!

Voor de goede orde scheer ik niet alle honden over een kam en is het met een gekleurd bandje om de nek niet op te lossen ....  zo trok zich een bullterrier uit zijn halsband terwijl baasje stond te praten en stortte zich op een argeloos niet voorbij wandelend hondje wat aan een riempje liep te winkelen met vrouwtje en dochtertje  "in de stad" ..... het is dat "als" het fout gaat het echt fout gaat !!!!

De overheid of gemeente is voor de veiligheid van de mens ...... en wie zorgt er voor de veiligheid voor onze viervoeters wie komt er voor hen op als het fout gaat?

De daders slapen 's avonds vaak weer thuis veilig en warm in hun "eigen" mandje of op te bank bij hun baasjes,  zij moeten eerst meerdere slachtoffers maken voordat misschien iets tegen hen gedaan gaat worden "zegt die overheid", één dodelijk slachtoffer is namelijk nog niet genoeg .... zegt de overheid !!!


Gast

#227 Re:

2014-01-10 23:50

#6: M. Vermeer -

Je bent niet wijs man

stafford eigenaar

#228

2014-01-10 23:55

wat een onzin dit!!!
zo vreselijk achterhaald!
de meeste bijtincidenten zijn met de "gezinshonden" als labradoretrievers, jack russels, enz.
niet de hond, maar de eigenaar moet aangepakt worden!
mijn "gevaarlijke" hond (am stafford)is meerdere malen letterlijk aangevallen met alle dierenarts bezoeken tot gevolg.
echter nog nooit door een hond die op het gevaren lijstje staat én hij doet niets terug...

verplichte opvoedtraining en gedragskennis lijkt me beter.
degene die niet echt de hond willen, maar de status haken dan wel af vanwege de.kosten...

Gast

#229

2014-01-10 23:57

Leer eens eerst wat over honden voordat je oordeelt. Don't punish the breed but punish the deed!
Word maar lid van deze pagina en zie wat voor gevaarlijke honden het nou echt zijn.
Je bent bevooroordeeld terwijl de daad te verwijten valt aan de opvoeding van de hond en de achtergrond waarin EEN hond bijt. Op enkele uitzondering na bijten honden nooit zomaar en de nummer 1 in bijt incidenten zijn nog altijd rotweiller en op 2 de GOLDEN RETRIEVER !

zie link
http://www.dogweb.nl/bijtincidenten.html

Link facebook staffords pagina

https://www.facebook.com/groups/CarinaVoncken/466530686803811/?notif_t=group_activity

Doe je huiswerk aub voordat je aan een onbegonnen missie begint.

Groet Rico
Peter

#230

2014-01-11 00:04

Grappig dat enkele rottweiler eigenaren vrij fel reageren op die klote Staffords. In bijvoorbeeld frankrijk gelden dezelfde regels voor rottweiler's als voor ztaffirds, dus mijn stafford is dus net zo lief als een rottie, of die rottie is net zo'n kuthond als een Stafford.

Gast

#231

2014-01-11 00:06

Gast, echt waar je weet niet eens waar je over praat je hoort teveel en je ziet 1 iets en direct een oordeel hebben over onze zogenaamde vechthonden? Waar kom jij mee? Verdiep je eerst eens in de geschiedenis van deze zogenaamde gevaarlijke honden voordat je je bek open trekt!!!

Gast

#232 Re:

2014-01-11 00:12

#8: -

wat je nu schrijft slaat werkelijk nergens op. het ligt niet aan de hond hoor. Maar aan de eigenaar. je vergeet zeker dat de labrador tegenwoordig zo door is gefokt omdat het de ideale "gezinshond" is nou niet dus dr heeft dr een vorige week. een malthezer leeuwtje dood gebeten.

DAT DOET IE ANDERS NOOIT, ik heb zelf van die "vechthonden" en zijn de grootste schatten lopen tussen de paarden kippen en mn kinderen. ze moeten die lui aanpakken die hun ego willen verlengen met dit soort honden omdat ze zelf een stukje tekort komen.en wat je zei over artis daar kan je beter zelf gaan zitten want je lijkt wel een brulaap. ze moeten die buitelandse mannetjes aanpakken die dit soort honden kopen om ze vervolgens tegen elkaar op te jutten midden in een winkel straat.  en als ze naar huis  gaan wordt die hond in de schuur gegooid.  omdat de honden vies zijn en niet in huis mogen. en dan bel je dierenbescherming en wordt er niks aan gedaan omdat de hond droog ligt en beschut. daar moeten ze wat aan doen. en heb je ook minder incidenten.  want ze weten niet hoe ze met een dier om moeten gaan. en verantwoordelijke hondenbezitters van deze honden weten waar we mee bezig zijn. en nog even iets alle honden moeten aangelijnd zijn ze mogen alleen los op de aangegeven plekken.....

Andre D

#233 Re:

2014-01-11 00:30

#24: -

De kaken gaan op slot?

Zeker pas de fabeltjeskrant gelezen?

De kaken van geen een hond kan op slot, ze hebben namelijk allemaal dezelfde constructie zowel de grote als de kleine honden.

 

En antw.  op al die lieve hondenliefhebbers hou u hond aangelijnd in de gebieden waar het niet toegestaan is om u hond los te laten lopen.

Hou hem weg bij mijn gevaarlijke hond anders schop ik hem wel en u erbij.

Want jullie lieve hondjes lopen vaker los als die zogenaamde vechthonden.

 

En maar bleren hij doet niets hoor, nou mijn hond verdedigd mij en mijn gezin als er zo'n klote lieve hond op ons komt aanrennen.

 

Gr Andre


Gast

#234 Re:

2014-01-11 00:33

#229: -

Mee eens

Gr

Andre D

Fel

#235

2014-01-12 11:16

Jij bent echt ergens je gezond verstand verloren!
Wij hebben verschillende hondenrassen gehad. Maar de meeste liefde hebben wij nog van de stafford mogen ontvangen.
Vechthond? Ja dat kun je ervan maken ja! Agressief? Ook dat kun je IEDER ras maken!
Net zoals jij mij nu agressief maakt met dit waardeloze bericht!
Zelf wandel ik in een park waar de honden aangelijnd moeten zijn. Onze hond is dat ALTIJD!
Ja ze reageerd dan inderdaad als een andere hond als een idioot los op haar afgerend komt.
gek he?!!!!
Veeeel mensen moeten voor hun eigen deur vegen voor ze gaan oordelen.
Wij hebben geen enkele valse stafford in ons bezit gehad!
Ik blijf erbij dat het aan de BAAS ligt en niet aan het dier!
Roxanne
Gast

#236 Re: Re:

2014-01-12 11:42

#2: M. Vermeer - Re:

Meneer ,

Gaat deze petitie nu over een aanlijnplicht en drollen oprapen , want dat is al jaren verplicht.
Ik zou niet weten wat dit met een bepaald ras te maken heeft of bent u gewoon met alles zo kortzichtig?

Met vriendelijke groeten.

Roxanne

#237

2014-01-12 12:06

Mijn stafford is al aangevallen door 2 chihuahua's , een border collie, basset (hush puppy) en een akita.
Krijgen deze nu ook een petitie voor aanlijnplicht , muilkorfplicht en fokverbod??
Want het enige dat mijn hond deed was met de staart tussen zijn poten achter me gaan staan.

Ik ga met mijn honden ook op shows, ik heb nog geen enkele keer een "gevaarlijk" ras een hond zien aanvallen. Die kleine keffers daar en tegen wel.
Ik heb zelf 2 staffords en 2 vlinderhondjes, gaat perfect , lopen samen los in huis en vlinderhond is baas over die "gevaarlijk" honden.

Als ik ga wandelen ben ik zelf bang dat er weer zo'n wetsovertreder is met een loslopende hond want ik wil niet dat mijn "gevaarlijke" hond word aangevallen.

Ieder ras kan agressie vertonen naar andere honden. Ieder ras , iedere hond kan agressief gemaakt worden!
De RAD heeft trouwens al bewezen dat het geen verschil maakte. Er was geen daling in de cijfers van bijtincidenten! Maar veel mensen moeten door de RAD nu hun hond missen die onterecht werd ingeslapen!

Voor je een petitie start : lees je eens beter in, denk eens na a.u.b!
Roxanne

#238 Re:

2014-01-12 12:27

#24: -

Kaken gaan helemaal niet op slot dat is een fabeltje, lees je eens in voor je commentaar geeft!
Ze zijn vasthoudend dat is iets anders ...
Heel anders dan bij andere hondenrassen? Nee dus .. want iedere hond kan vasthoudend zijn.
En dan kun je weer komen met als zo'n gevaarlijke hond bijt is het erger...
Ik word liever door geen enkele hond gebeten en het ras maakt me geen zak uit!

jiske

#239

2014-01-12 14:19

Aan alle mensen die iets tegen deze honden heeft! Neem eens de tijd om met een eigenaar te praten over het ras.. verdiep je eerst voor je de hond afschilderd als moordmachine. Elke hond kan bijten. Chiwafwafs ook. Praat eens met cursusleiders van hondentrainingen. Zij zullen je haarfijn kunnen vertellen dat als zij in hun leven gebeten zijn dit vaak door de o zo lieve labrador is.. laten we met zn alle nou een stoppen met deze meer dan belachelijke heksenjacht. Prima als je er niet van houdt maar laat de beestjes dan met rust. Voor woe het ras echt goed kent is veel van deze reacties overtrokken.

Gast

#240

2014-01-12 18:57

vraagje waarom reageren er hier zoveel mensen die in het bezit zijn van een vechthondenras ...... jullie hebben toch geen interesse om te tekenen tenzij jullie een petitie gaan starten voor een muilkorfplicht voor schoothondjes, teckels en retrievers ....

Hondeneigenaren die een bullachtige beet vergelijken met een chihuahua beet .....zulke eigenaren kunnen niet serieus genomen worden, dat is bespottelijk of misschien een beetje dom !!

Gast

#241

2014-01-13 16:49

Al 25 jaar geleden hebben wij ons best gedaan om deze honden tegen te houden! Nog steeds niet gelukt!, wat is dit voor een geknooei!!! Hoeveel honden en kinderen moeten er nog worden aangevallen??? Het zijn de bazen niet de honden die zo vals zijn!!!

Gast

#242

2014-01-14 13:47

Ik ben het helemaal eens met deze petitie.
Alle honden moeten niet loslopen of het moet in bepaalde gebieden zijn.

Gast

#243 Re:

2014-01-14 15:25

#242: -

Ik zou heel graag vrijwillig mijn kleine "niet keffende en niet bijtende" hahaha jachthonden een muilkorf omdoen, als hiermee de muilkorfplicht in het leven geroepen wordt !!!

 


Gast

#244 Re:

2014-01-16 15:30

#239: jiske -

Jiske gezien deze naïeve reactie is het aan te bevelen jezelf te verdiepen in rassen en zelf te praten met de mensen waarvan hun hond "wel" een andere hond verscheurd of als ze geluk hadden het overleeft hebben gewond en voor hun verdere leven getekend zijn, vraag hen dan waarom hun hond dat gedaan heeft .... praat eens met hen of zij ook rustig kunnen slapen terwijl hun hondje weer "lief" in zijn eigen mandje ligt alsof er niets gebeurd is en het slachtoffer de volgende dag gecremeerd moet worden! ....  en of zij hun hond nog net zo liefhebben!

En praat daarna eens met de slachtoffers baasjes die getuigen moe(s)ten van het leed wat hun hond overkwam ...... probeer deze mensen dan te troosten om weer "normaal" verder te gaan met leven en te vergeten dat hun kamaraadje er niet meer is en nooit meer terugkomt ....

Vraag ook naar andere hondenbezitters of zij zich veilig voelen als zij hun hond uitlaten, als bij hen in de omgeving een hond een andere hond tot slachtoffer heeft gemaakt ....

 


Gast

#245

2014-01-24 14:36

Alle gevaarlijke hondenrassen verbieden. En tot die tijd verplicht muilkorven en aanlijnen.

Gast

#246 Re: Gevaarlijke honden die ontbreken aan het lijstje..

2014-01-28 15:39

#3: Freakshow - Gevaarlijke honden die ontbreken aan het lijstje..

Ten name van mevrouw, Carla van der Meer en Jet Nas

Even serieus, maken mensen in de media nu een geintje of wat???
Een aanlijn- en muilkorfplicht en fokverbod gevaarlijke honden, en dit voor een American Stafford Shire Terrier?
Sorry, maar ik lig krom...

Vervolgens onderstaande citaten van de eigenaar v/d hond Max;
Toen hij die avond werd uitgelaten, is hij volkomen onverwacht aangevallen door een soort vechthond.

Mijn reactie hier op is, jammer dat u het zo ziet en wat nog vervelender is? Is dat het in de media op deze wijze naar buiten gebracht word!!!!! Ja, het is natuurlijk niet de bedoeling dat een hond een andere hond der mate vernield dat een situatie als dit voorkomt. Ja, het is DIEP triest dat dit gebeurd is en dat had NOOIT mogen gebeuren! Ja, het is voor u als eigenaar verre van fijn (licht uitgedrukt) dat u nu uw trouwe viervoeter/vriend/maatje/je allesje kwijt bent. Puur op dit vlak leef ik in alle opzichten met u mee en begrijp ik uw frustratie en verdriet. Want om eerlijk te zijn, zou ik mijn twee (vechthonden ;)) niet willen missen. Op alle andere fronten vind ik uw vraag om medelijden en meeleven ONTERECHT!!!

Had u het namelijk niet op deze wijze geuit, had ik nooit deze woorden uitgesproken. En had ik alle medeleven voor u gehad.
Nu voel ik me persoonlijk aangevallen omdat ik ook twee van deze lieve en geweldige honden heb. En ik laat het niet door een incident als deze gebeuren, dat u het verziekt voor mij en alle andere TROTSE bezitters van een American Staffordshire Terrier.
Dat u en andere mensen het voor elkaar zullen/gaan krijgen dat dit FANTASTISCHE ras zodadelijk weer verboden is, of een muilkorf om moet dragen/krijgen. Wel ben ik van mening, dat wanneer er honden zijn (ongeacht welk ras) en deze agressief zijn er bijv een meldpunt moet komen. Dit te melden, en na ''onderzoek'' de desbtreffende honden eigenaar wellicht een muilkorf zal moeten dragen.
Wat u even vergeet, is dat door uw emotionele gebeurtenis (wat nogmaals geheel logisach is) dit zo beleefd. U vergeet ook, dat u er nu voor pleit, dat alle andere goede/normale honden van dit ras hier ook het dupe van worden.
Wat u ook vergeet, is dat er dan juist gezorgd word, dat alle andere mensen een kijk als de uwe er op nahouden. En dit ook nimmer zal veranderen. Het zorgt er dan namelijk ook voor dat de status van deze honden zo blijft.
U zorgt er dan ook mede voor, dmv de status welke u mede creeerd, dat deze honden bij VERKEERDE eigenaren terecht komt.
Dus laten we nou AUB naar een daadwerkelijke oplossing, inplaat van het ''probleem'' / incident te verschuiven.

PAK een EIGENAAR heeeeeeeeeeeeel hard aan, want de eigenaar zorgt voor dit gedrag. NIET DE HOND en/of RAS!!!!!

Als laatse uit u uw frustratie op een dergelijke manier als onderstaand omschreven in uw bericht.

Het fokken en aanschaffen van deze honden moet eindelijk eens ophouden! Hoeveel ongelukken moeten er nog plaatsvinden, voordat er iemand opstaat en zegt: STOP!

Met alle respect naar u, en uw zeer vervelende en trieste situatie. Ik denk dat u het ''spelletje'' omtrent een hond hebben/houden en opvoeden dus niet begrijpt. Dat blijkt uit uw (begrijpelijke) manier van reageren.


Als hondeneigenaar hoop ik dan ook dat U in het vervolg nadenkt wat u terweeg brengt bij hondeneigenaren welke WEL een normale en fatsoenlijk ras/hond bezitten. TEVENS moet u ook in gedachten houden dat u dit ras ook kan zien voor een ander ras, en krijgen wij als dit ras de schuld en alle problematieken in het land, en vervolgens de rekening er voor gepresenteerd krijgen.

Als laatste en niet geheel onbelangrijk,.En ik ben van mening dat dit zelfs nog het belangrijkste is!!!!!!!!!!!
Een hond (ongeacht het ras) word gemaakt door een mens. Een hond is van origine niet zo, en dat MOET u als honden eigenaar ook weten ;) Dus nogmaals, omschrijf dit ras AUB niet zo, en kom met rieele argumenten inplaats van met ONZIN!!!!!!! Uw argumenten zijn gebaseerd op uw situatie (wat begrijpelijk is), maar niet op de realiteid!!!!!!!!!


Gast

#247 Re: Re: Gevaarlijke honden die ontbreken aan het lijstje..

2014-01-28 15:41

#246: - Re: Gevaarlijke honden die ontbreken aan het lijstje..

Mocht u mijn persoonlijke contactgegevens willen hebben, dan wil ik u deze graag aanrijken. Ik ga GRAAG met bijzondere mensen en een bijzondere manier van uiten in gesprek over hoe een hond in elkaar steekt of niet.

Ik ben werkelijk waar bang dat u van een koude kermis thuis komt!!

Met vriendelijke groeten


Gast

#248 Nog aan toe te voegen

2014-01-28 15:54

Om nog aan de twee bovenstaande reacties toe te voegen..

Wist u, dat kleine rashonden VAAK de aanleiding zijn dat honden deze kleinere rassen aanvallen!?????? Kleinere honden zijn vaak erg onzeker en doen zich vaak dominant voor, en gedragen zich er ook naar. Dit kan eventueel een reactie uit lokken of tot stand brengen.

Stel voor, u word aangevallen op straat en/of bedreigt met een pistool/mes.
Moet dat dan ook inhouden dat u dat maar moet laten gebeuren, zodat u misschien wellicht dood kan zijn na deze gebeurtenis. Neemt u dan al afscheid van u zelf, en laat u u dat ook gebeuren???

Ik mag aannemen van niet.. Zie het dus ook zo met honden... ;)

Dat neemt overigens niet het punt weg, dat dit verre van normaal is. Dat dit door mijn omschreven punten daarom maar geaccepteerd moet/mag worden. NEEEEEEEEE dat mag niet en moet ook niet gaan gebeuren.

Nogmaals, PAK DE BAAS aan en laat de HOND/het ras met rust!!!!!!!!!!!!!
Ik

#249

2014-02-06 19:41

Iedere hond die agressief is mag wat mij betreft gemuilkorfd worden, ongeacht het ras, dus die k*t Jack Russel die mijn sukkel van een rottweiler tot 3 x toe tot bloedens gebeten en aangevallen heeft ook...nb mijn rottweiler stond erbij en keek ernaar... Reactie van baas Jack Russel "dat moet ie zelf weten" ....sorry hoor maar deze petitie gaat nergens over. Mensen dit niets zinnig te melden hebben moeten ze verbieden of muilkorven. Wordt mijn dag een stuk beter op.
Roy

#250

2014-02-13 17:44

De mens is het probleem,altijd weer, Dat eindeloze gelul over aangeboren agressiviteit is BS. En ja er zijn teveel stoere sukkels met pittbull achtige, die stoer willen doen, of nog erger hondengevechten willen houden, ,ja aanpakken die gasten.nooit meer een hond voor die klojos.( en die gasten die hondengevechten houden of zowiezo dieren mishandelen, voor de leeuwen gooien)
Ze verpesten honden en, anderen mensen of honden/dieren zijn slachtoffer.
Maar het domme gekaakel van mensen om rassen te verbieden, is eveneens dom, en niet onderbouwd. Kijk eens naar Cesar, elke aflevering blijkt gewoon dat de mens de slechte opvoeder/baas is.De man heeft jarenlang een stafford/pittbull achtige gehad, Daddy,welke in confrontaties met diverse slecht opgevoede hondengewoon heel rustig bleef en de andere hond gewoon negeerde.Ook in mijn eigen leven ken ik mensen met hele lieve pitbulls/ staffords, rottweilers ed. Ik ben 44 en heb jarenlang honden gehad en in hondenasiel gewerkt, de meest aso hond, welke ik zelf heb gehad was een bastaard van 37cm en 8kg. Compleet verpest/verwaarloosd door vorige eigenaar. Veel mensen kiezen ook een hond puur op uiterlijk zonder te beseffen dat als je bv een Mechelaar neemt of Dobermann, dat deze veel beweging en een consequente opvoeding nodig hebben, het zijn werkhonden, biedt je de hond dat niet wordt zon beest zenuwachtig en/of dominant. Als je te lui bent om te gaan lopen en/of wat te doen met je hond, begin er dan nooit aan!