Aanlijn- en muilkorfplicht en fokverbod gevaarlijke honden.


Gast

#76 Re: Re:

2013-07-28 23:48

#75: M. Vermeer - Re:

Absoluut mee eens!

MoreCowBell

#77 Re:

2013-07-29 00:05

#71: -

Pitbull-achtige honden hebben geen nut in de wereld. Retrievers, duitseherders, kleine hondjes en soms rottweilers helpen de blind, oudere mensen, de politie etc...Pit bulls zijn "frankenstein" rassen. Door veel generaties ze zijn gefokt voor twee doelen...vechten en doodmaken.Zij zijn niet uit de natuur. Ze zijn door de mens gemaakt. En we moeten stoppen.

bezint eer ge begint

#78 Stigmatiserend en dom

2013-07-29 00:24

Een hond, van welk ras dan ook, is niets anders dan een gedomestiseerde wolf, die men in huis haalt. Zolang men geen kennis heeft van het roedel gedrag van de wolf/hond creëert de mens zelf haar probleem.

De Sint-Bernard heeft in Nederland, procentueel, het hoogst aantal bijtincidenten met dodelijke afloop, onder alle hondenrassen. Dit komt niet door het ras zelf, maar komt voort uit het feit van onnodig door fokken uit commercieel oogpunt door de mens.
Evenals een door gefokte labrador een ongeleid projectiel is, met al het gevaar van dien.

Ik wens u veel wijsheid toe.


Gast

#79

2013-07-29 01:14

Ik vind dat er een internetverbod moet komen voor idioten die rampzalig achterlijke petities online smijten

Gast

#80

2013-07-29 02:10

Ik kan dankzij deze honden niet veilig over de straat wandelen.

Gast

#81

2013-07-29 06:41

Als het aan mij ligt moeten alle honden in steden verboden worden
therèse

#82

2013-07-29 07:07

Laat het dán eerlijk zijn en geef ALLE honden een muilkorf om hun snuiten als ze AANGELIJND buiten lopen met hun eigenaars, van tea cup chihuahua's tot de grootste soort hond!!!
IEDERE hond kan, waardoor en waarom dan ook mensen, groot en klein, bijten.
paulus

#83 Aanlijn- en muilkorfplicht en fokverbod gevaarlijke honden.

2013-07-29 07:33

Wat een onzin niet elke zogenaamde vecht hond is fout pak de eigenaar nu eens aan je kunt een hond breken maar zeker ook goed opvoeden en een goede baas zal zijn pitbull of ander soort nooit los laten ,

Gast

#84

2013-07-29 07:37

Ik ben het hier helemaal mee eens.
Maar ligt de oorzaak ook niet bij de eigenaar c.q. opvoeder van dit soort honden?
Hier in Waalwijk is een aanlijngebod en toch laat een Marokkaan zijn onbetrouwbare Rottweiler los lopen en die hond heeft al 2x mijn hond aangevallen en gebeten.
Mij overkomt dit niet meer omdat ik zowel de eigenaar als de Rottweiler zeer duidelijk, fysiek, onder handen heb genomen.

Gast

#85 Re:

2013-07-29 11:12

#79: -

Mag ik even een correctie toepassen? Ik ben geen idioot, maar een realist. Dank !


Gast

#86 Re:

2013-07-29 11:14

#81: -

Wat volgt daarna? Vogels?


Gast

#87 Re:

2013-07-29 11:23

#82: therèse -

Het gaat niet alleen om bijten, het gaat er om, dat bepaalde rassen doorgaan tot de dood erop volgt. Zoals meerdere keren is gezegd, zodra een "normale" hond zich overgeeft aan een iets sterkere of dominante hond, dan moet het afgelopen zijn. Bij bepaalde rassen blijft het licht echter op rood staan!

Eleonora

#88 Hondencursus verplicht voor iedere hondenbezitter

2013-07-29 11:59

Persoonlijk denk ik dat een hondencursus verplichte kost moet zijn voor een hondenbezitter en deze, met name de cursus "Gedrag en Gehoorzaamheid" om de zoveel jaar moet herhalen. Net als een mens maakt een hond ook diverse fases mee in haar/zijn leven, pubertijd etc. Ook in mijn omgeving maak ik mee dat veel hondenbezitters totaal niet met hun hond om kunnen gaan. Zo zie ik iedere ochtend om 08.10 uur een man zijn hond uitlaten, de man laat het gebeuren en loopt zijn rondje van 10 minuten. Dit herhaalt hij 3 keer per dag, al bijna 7 jaar. Leuk leven heeft de hond. Een hond heeft zijn dagelijkse portie beweging nodig en speeluurtjes, net als mensen!!! Zorg voor een consequente en liefdevolle opvoeding, dit heeft niet alleen een kind nodig maar ook een hond.
Weloverwogen heb ik besloten om toch weer een hond te gaan nemen. Ben meteen begonnen met de puppucursus aansluitend met de gedrag en gehoorzaamcursus en daarna met een behendigheidscursus.
Dankzij de perfecte eigenschappen, zowel innerlijk als uiterlijk, en vooral omdat deze hond bekend staat om zijn kindvriendelijk karakter heb ik gekozen voor een Engelse Stafford. Diverse golfvrienden en zelfs de voorzitter van onze rotary club hebben mij geadviseerd om voor dit ras te kiezen. Heb er geen moment spijt van.


Gast

#89

2013-07-29 13:57

Ben het er helemaal mee eens!

Gast

#90 Re:

2013-07-29 14:10

#6: M. Vermeer -

Ik kan niet anders zeggen , dan dat ik het er helemaal mee eens ben.

Onze sheltie,is ook bijna doodgebeten door een Rottweiler. Onze hond gaf zich ook over,maar die Rottweiler liet niet los...Onze hond had,ondanks zijn dikke vacht,fikse bijtwonden....gekneusde nek/hals.Zijn vacht is zijn redding geweest en daardoor leeft hij nog.....Deze flink uit de kluiten gewassen Rottweilerreu wist van geen ophouden en heeft veel meer ernstige incidenten veroorzaakt.Wij kunnen niet meer het park in,het is toch verdorie, de omgekeerde wereld.

M. Vermeer
De auteur van deze petitie

#91 Re: Aanlijn- en muilkorfplicht en fokverbod gevaarlijke honden.

2013-07-29 15:28

#83: paulus - Aanlijn- en muilkorfplicht en fokverbod gevaarlijke honden.

En waarom zal een goede baas zijn pitbull of een ander soort nooit loslaten? Ze weten het zelf dondersgoed!!! De Stafford die de hond van mijn buren aanviel, was ook aangelijnd door zijn goede baas. Desondanks... Je moet eens voor de grap in de buurt waar ik woon gaan kijken. En ik woon echt niet in een achterbuurt, hoor. Staffords en de meest uiteenlopende kruisingen hiermee nemen in rap tempo in grote getalen toe. Dan zal het wel toeval zijn dat hier niet zulke goede baasjes wonen. Laten hun hond vrolijk los lopen (vooral na middenacht) en ruimen de uitwerpselen echt niet op. Deze lui met hun honden zijn bijzonder intimiderend en hebben overal schijt aan. Een stapje voor je opzij wanneer je aan komt lopen met je hond? Echt niet. Wij zijn toch diegenen die angst hebben voor dit soort honden? Loop dan maar lekker zelf om. Het zweet staat me in mijn handen wanneer ik een ongecastreerde Stafford reu (want castreren ho maar, dat past niet bij het imago) passeer en deze zie fixeren op mijn gecastreerde reu.


Gast

#92 Re:

2013-07-29 18:38

#5: Mirelle -

Graag wil ik aanvullen dat de Pit Bull helemaal geen hondenras is, maar een verzamelnaam voor honden die uit verschillen ras honden is voort gekomen. En dan met name de sterkere rassen om een "mooi" gespierde, grote en sterke hond te fokken. Maar dit was u als paraveterinair dierenartsassistente wellicht bekend neem ik aan!


Gast

#93

2013-07-29 18:47

Zojuist met mijn hond terug van een korte wandeling, ja die worden momenteel inderdaad steeds korter, en gelijk bij de uitgang van de wandelroute verwelkomt door drie jongen met een gigantisch monster. Omdat het een nauw pad is neem ik niet het risico om langs een dergelijke hond (los natuurlijk) te lopen. Jongens tegen hun hond "hahaha, wees maar niet bang hoor, tis maar een hondje" en blijven midden op het pad staan. Oplossing? Weg terug bewandeld en via een zijweg het huis bereikt. Deze dagelijkse stress is bijzonder goed voor een hartpatient, die er voorheen ontzettend veel plezier in had om met z'n vriend een wandelingetje te maken en nu met zweet op het voorhoofd en handen thuiskomt.

Oh ja, nog even vanmiddag op Google gekeken over de invoering van de inmiddels afgeschafte RAD (Regeling Agressieve Dieren). Ook hiervoor zijn er petities geweest en fora zoals dit, maar denk nu maar niet dat de voorstanders van de betreffende en inmiddels afgeschafte regeling daar van harte welkom waren. Even zacht uitgedrukt!

Trouwens wat stelt de voor de RAD in de plaats gekomen MAG (Maatschappelijk Aanvaardbaar Gedrag) nu voor? Vrijwillig een op de lijst "gevaarlijke" hond laten keuren. Vraag mij af, hoeveel eigenaren van zo'n lieverd hebben dit inmiddels laten doen? Gewoon een lachertje.


Gast

#94

2013-07-29 19:16

Misschien wel interessant (of niet). Een alinea uit de UK Dog Law :

"In fact, a dog is “dangerously out of control” on “any occasion on which there are grounds for reasonable apprehension that it will injure any person, whether or not it actually does so”. It follows therefore that a dog does not actually have to injure someone to be dangerously out of control; it is enough that someone is in fear that it might. "

Gast

#95

2013-07-29 19:21

Verboden honden in de UK :

Dogo Argentino
Fila Brasileiro
Japanese Tosa
Pit Bull Terrier

Als gevaarlijk bestempelde honden :

Any dogs used for trade or business
American Bandog/Bandogge Mastif
American Pit Bull Terriers
American Staffordshire Bull Terriers
Argentine Dogos
Canary Dogs
Cane Corsos
Czechoslovakian Wolfdogs
Dogue Brasileros
Irish Staffordshire Bull Terriers
Korean Jindos
Northern Inuit Dogs
Perro De Pressa Canarios
Pit Bull Mastiff
Presa Canarios
Racing Greyhounds
Saarloos Wolfhounds
Shar Peis
Tosa Inus
Utonagan
Wolf Hybrids

Gast

#96

2013-07-30 00:36

Hieronder enkele belangrijke adressen van voorstanders van vechthonden:

Ministerie van Economie, Landbouw en Innovatie
T.a.v. de Minister
Postbus 20401
2500 EK Den Haag

Landelijk Bureau Dierenbescherming
T.a.v. beleidsmedewerker gezelschapsdieren
Postbus 85980
2508 CR Den Haag

Hondenbescherming
Statenlaan 108
2582 GV Den Haag

Partij voor de Dieren
T.a.v. M. Thieme
Postbus 16698
1001 RD Amsterdam

Gast

#97 vechthond

2013-07-30 11:55

er bestaan geen vechthonden ,ze worden zo gemaakt ,de teckel bijt eerder dan een stafford ,wij hebben 2 amerikaanse stafford en een zoontje van 3 en dat gaat heel goed ,maar ik vind ook wel dat je er zelf goed moet opletten zo mag onze zoon niet bij hun in de mand liggen ,hij speelt er wel mee maar onder toezicht,het zijn meestal de kleine honden die als gekken gaan blaffen en springen maar gelukkig onze honden reageren daar niet op.wij hebben ook puppy;s gekregen ,krijg zelfs nog mailtjes dat de honden zov lief zijn en dat ze goed met mensen ,kinderen en andere honden omgaan ,het is dus hoe je zo die honden opvoed ,en een stafford is de trouwst hond op aarde als je ze maar met respect opvoed ,dus mensen alstublieft oordeel niet over de honden

Gast

#98

2013-07-30 11:56

ja idd je moet ze gewoon goed opvoeden ,ik heb ook een stafford en dat zijn echt zulke schatten ,de mensen moeten niet te snel oordelen doen wij toch ook niet als je vol staat met tatoeage;s o daar heb je weer een aso nee dus die honden zijn ook geen aso

Gast

#99 Re: Re: Tegenwind !!!

2013-07-30 11:57

#54: - Re: Tegenwind !!!

er bestaan geen vechthonden hoor dat is geen ras ,je moet ze goed opvoeden en mischien kunnen sommige mensen zulke honden niet opvoeden heb dat ook weleens gezien


Gast

#100 Re:

2013-07-30 12:00

#84: -

dan meld je dat toch aan een agent ,en die hond kan daar niks aan doen dat ligt aan de baas ,dus dan moet je die baas aanpakken en niet die hond