Aanlijn- en muilkorfplicht en fokverbod gevaarlijke honden.

CORINA

#26 Re:

2013-06-22 12:23

#23: -

Heb dus hetzelfde meegemaakt met mijn Boomer...uit het niks greep de Pit-Bull mijn hond,geen gegrom,geen staart die bewoog,geen oren die bewogen,niks van dit alles.Mijn Boomer kraakte als een kip en gilde dat je het in de hele wijk hoorde.Ik kreeg hem niet uit de bek.De eigenaar van de Pit-Bull deed niks,helemaal niks.Uiteindelijk probeerde ik de bek open te krijgen,toen wist de Pit-Bull met mijn hond nog in zijn enorme muil,mij ook te bijten.Gebroken vinger en helemaal vol rijt wonden,ben flauw gevallen.Toen ik bij kwam was de ambulance er en was mijn Boomer vrij,door omstanders.Vol gaten en ontwrichte kaak.Dierenarts en Ziekenhuis,2 weken lang...infectie en opengesneden,traumavingers.

De politie doet niks,civiele procedure,de eigenaar van de Pit-Bull was er vandoor gegaan.

En volgens de wet had hij de hond niet aangezet tot aanvallen,dus doen ze niks.Een of andere APV verordering.

Is de politie er van af.En jij mag op de"blaren"zitten..vond deze soort honden altijd mooi en gespierd,maar loop nu een flink blokje om als ik er een zie.

Heb de schrik van mijn leven en hoor nog steeds het gekraak en het gegil.

Maar een net persoon,had geholpen en had de kosten betaald,maar dat zegt misschien genoeg over de "meeste"van deze personen die zo'n hond hebben.

Kreeg een mail van iemand die opperde:ik moest niet in mijn mond nemen wat in mijn darmen zat,omdat ik het gevaarlijke honden noemde.Zegt genoeg over de vooroordelen die er zijn over de meeste eigenaren van zo'n hond.

De goede helaas daar gelaten.

Maar ik heb mijn buik vol van al deze soort honden...en in niets vallen ze te vergelijken qua bijtgedrag met andere honden.

De spieren lopen veel verder over de schedel,zijn mega kaken,die gaan op slot.

 

Levensgevaarlijk !!!!

 


Gast

#27

2013-06-22 12:25

Voorkomen is beter dan afmaken
M. Vermeer
De auteur van deze petitie

#28 Re:

2013-06-22 15:40

#23: -

Echt afschuwelijk voor u! Dat gevoel, dat je alleen maar toe kunt kijken naar hoe je trouwe hond verscheurd wordt. Het is sinds ongeveer n maand mijn grootste angst. Ik weet niet of mijn brief aan de 2e kamer en de gemeente, gesteund door deze petitie, iets uit gaan halen. Maar er moet weer aandacht voor gevraagd worden.

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2013-06-22 15:57



Gast

#30

2013-06-23 03:30

Het intrekken van het verbod op de pitbullachtige honden was een grote fout. Het is tijd om dit te erkennen en op zijn minst een aanlijn en muilkorf gebod in te voeren, ibn bij de eerste overtreding.
Chapeau

#31 Hulde

2013-06-23 19:14

Hulde aan degene die deze petitie durft te starten! Steeds meer mensen raken doordrongen van dit gevaar. Erg fijn dat iemand het probleem durft te benoemen VOORDAT er weer een paar kleuters worden vermoord.
Vergeet ook niet dat onze gewone huishond het slachtoffer is. Door deze honden gaat iedereen geloven dat een normale hond kinderen doodbijt. Dit is een leugen!
Persoonlijk zou ik niet zeggen: aanlijnen en muilkorven, maar weg ermee. Een rasverbod is absoluut niet zielig (een ras hoeft echt niet te bestaan), en de samenleving zal erop vooruit gaan. Onderzoek toont aan dat de liefhebbers van deze honden substantieel meer impulsieve agressie, psychiatrische afwijkingen en criminaliteit vertonen. Die mensen geven we toch ook geen wapens in handen? Nou dan.
M. Vermeer
De auteur van deze petitie

#32 Re: Hulde

2013-06-23 19:40

#31: Chapeau - Hulde

Dank voor uw reaktie! Ik weet niet in hoeverre mijn brief aan de 2e kamer gehoor zal krijgen. Maar het is in ieder geval een begin om aandacht hiervoor te vragen. Wanneer wij samen sterker kunnen staan en u allen heeft suggesties, dan hoor ik die heel graag! Het doet mij deugd dat er gereageerd wordt. De reden waarom is natuurlijk triest; in en in zielig, de ervaringen die hier door slachtoffers beschreven worden. Ik hoop met uw hulp en die van iedereen die getekend heeft, deze petitie zoveel mogelijk onder de aandacht te brengen.


Gast

#33

2013-06-25 07:25

Het is hoog tijd dat er weer op zijn minst regels en beperkingen komen voor alle vechthondenrassen. Het is jammer dat ze weer zijn toegestaan. Ik zie overal om me heen gewone honden aangevallen of gedood worden. Het weer toestaan van de vechtrassen is geen daad van dierliefde geweest, in tegendeel.

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2013-06-27 10:11


M. Vermeer
De auteur van deze petitie

#36 Re: Re: Alle honden Moordmachines

2013-07-05 21:41

#35: - Re: Alle honden Moordmachines

Waarom zien sommige mensen toch maar niet in dat wanneer n "vechthond" reden ziet aan te vallen, dit veel ernstigere gevolgen met zich meebrengt dan wanneer dit een "niet-vechthond" betreft? Ik ben het absoluut eens met het feit dat kleine (schoot)hondjes vaak geen rangorde kennen en niet behandeld worden als hond, maar eerder als klein mensje of als knuffeldier, wat gepaard gaat met diverse gedragsproblemen. Wanneer grote honden zich gedragen zoals veel kleine hondjes doen, worden ze inderdaad bestempeld als gevaarlijk. En dat kunnen ze dan zeker ook zijn. Ook deze honden zouden alleen gemuilkorfd over straat mogen wanneer ze meerdere bijtincidenten op hun naam hebben staan. En voor zover ik weet, is het bij de wet ook zo geregeld; wanneer een hond twee bijtincidenten op zijn naam heeft staan, moet deze op openbare plekken gemuilkorfd zijn. Iedere hond kan uitvallen en aanvallen. Ik vind het bijvoorbeeld onverantwoord om, wat door de meeste mensen heel normaal wordt gevonden, een hond buiten aan n paaltje vast te zetten terwijl de baas boodschappen ah doen is. Iemand hoeft maar te struikelen en per ongeluk op de hond te vallen of n kind komt er te enthousiast op af of iemand kijkt de hond voor zijn gevoel te lang recht id ogen; allemaal bedreigende situaties voor de hond, die in dit geval niet kan vluchten omdat ie aan n paal vastzit en dus misschien wel reden ziet om aan te vallen. Ik doe het zelden tot nooit, maar de keren dat ik mijn hond zonder mijn toezicht buiten heb laten wachten, heb ik hem n muilkorfje omgedaan. Dat er zelden melding wordt gemaakt van bijtincidenten door kleine hondjes, is omdat de schade "meevalt". Hoe groter en ernstiger de schade, hoe groter de kans dat er melding van gemaakt wordt. Honden onderling waarschuwen elkaar regelmatig en soms is het dan ook verstandig om als baasje in te grijpen. Met grote hondenrassen is dit ook geen pretje of ongevaarlijk klusje. En natuurlijk kunnen honden elkaar lelijk verwonden en zal n klein hondje eerder de kans lopen om te overlijden  wanneer deze gebeten wordt door een grotere hond. Maar wanneer WELKE HOND DAN OOK, GROOT EN KLEIN, gebeten wordt door n "vechthond", dan is de kans dat deze overlijdt of zeer ernstig gewond raakt, bijzonder groot. Omdat "vechthonden" niet of nauwelijks te stoppen zijn. En dat weet iedereen! Veel mensen denken dat de kaken "op slot" gaan, maar dar is niet zo. Het is de gedrevenheid te willen doden. De blinde vlek, zeg maar. En daar kunnen dit soort honden niks aan doen, maar wat heb je aan die wetenschap? Als dit soort honden zonder dit instinct gefokt zouden worden, dan zou ik er absoluut geen angst voor hebben. Ik heb genoeg gehoord en gelezen om te kunnen concluderen dat dit ontzettend trouwe, uitstekend luisterende en baasgerichte honden zijn. Lief voor mensen. Maar vandaag de dag helaas ook nog levensgevaarlijk voor met name andere honden.

Eva

#37 Re:

2013-07-11 20:38

#21: M. Vermeer -

Lekker kortzichtig dit hoor, wordt de discriminatie nu maar onder de honden rassen door gevoerd?

Het ligt aan de opvoeding van een hond, en niet aan het ras!

Ik heb bijna 13 jaar een Rottweiler teefje gehad, en dit was een schat van een hond!

Ze kon heel goed met andere honden (welk ras dan ook) en katten overweg. Was heel lief voor kinderen, van welke leeftijd dan ook.

Bij mij om de hoek heeft jaren een poedel gewoond, en dat was een kreng van een beest. Heeft regelmatig katten aangevallen, en ook een keer een kind gegrepen, gelukkig viel de beet mee, omdat het kind een dikke jas aan had.

Dat er nu gezegd word dat alleen de zogenaamde "vechthonden" gevaarlijk zijn is onzin. Elk dier kan onvoorspelbaar reageren, daarom is toezicht ook het belangrijkste. Pak de mensen aan die deze hondenrassen een slechte opvoeding en naam geven, maar ga niet het ras aanvallen.

Denk je dat de beet van een golden retriever of een andere middelgrote of kleine hond geen littekens achter laten?

Ken genoeg jack russel terriers die ook wel gekorfd over straat mogen, omdat ze niet te vertrouwen zijn.

 

 


Gast

#38 Re: Re:

2013-07-14 07:02

#37: Eva - Re:

Ik ben het wel met uw reaktie eens en heb mijn betreffende reaktie weggehaald. Er zijn inderdaad honden waar men het label "vechthond" aan plakt, of "gevaarlijk".  De rottweiler en de ridgeback, bijvoorbeeld. Dit zijn in mijn ogen ook de "vechthonden" niet. Zij kunnen uiteraard meer schade aanrichten dan een jack russel, maar dat is logisch. De golden retriever inderdaad ook. Een zwarte herder, dobermann en bouvier ook. Die laatste 3 honden heb ik allemaal in mijn directe omgeving. Het ligt inderdaad voor n groot gedeelte aan de opvoeding hoe sociaal je hond is. Maar ondanks dat deze honden groot en sterk zijn en natuurlijk ook flinke schade aan kunnen richten, zou ik nooit zoveel vrees hebben als mijn hond daar ns mee overhoop ligt dan wanneer mijn hond het eens aan de stok zou krijgen met een stafford. Van die honden weet je gewoon dat ze nauwelijks te stoppen zijn. Het wordt toekomstige eigenaren van staffords ook verteld, dat het niet verstandig is om deze honden sociaal te laten zijn met andere hondenrassen. Tot n bepaalde leeftijd zou dat nog wel kunnen, maar een conflict met een andere hond moet men ten alle tijde zien te voorkomen.

M. Vermeer
De auteur van deze petitie

#39 Onderwerp

2013-07-14 07:43

Ik zal u even een typische reaktie van een "vechthond liefhebber" laten lezen; deze reaktie, met als titel "je idiote petitie" heb ik 3 dagen geleden ontvangen.
,,Beetje kortzichtig alle honden en eigenaren van deze rassen over een kam te scheren.je zou je toch eens moeten verdiepen waarom t rad destijds is ingetrokken en jammer voor je alle honden hebben gelijke rechten dus ook zoals jij ze noemt vechthonden.en dat is ook gebeurt om onze honden te beschermen tegen bevooroordeelde rascisten als jou dus douw je petitie alsjeblieft in je reet loser mensen zoals jou zouden ze verplicht moeten muilkorfen en alsnog in moeten laten slapen en daaag sicko."
shrek

#40

2013-07-14 09:49

mensen die een vechthond aanschaffen zijn bij voorbaat verkeerd bezig, ik zal niet zeggen wat ik het liefst met deze mensen zou doen.....
bijthond

#41

2013-07-23 22:02

http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=dmf20130722_00666545
En weer een kind ernstig toegetakeld.. Weg met alle honden groter dan jack russels, allemaal gevaarlijk!!

Arm kind, daar wordt je toch verdrietig van zo iets..


Gast

#42

2013-07-26 08:05

Ik heb zelf 2 honden; een jack russell en een friese stabij. Ze zijn bang voor pitbulls en herders, die houding heeft er meerdere malen voor gezorgd dat de pitbulls/herders hun willen aanvallen (1x bijtincident). Vandaag kwam er een pitbull op mij afgerend. Ik vroeg de eigenaar de hond bij zich te houden, maar die weigerde en wilde mij zelfs met de hondenketting slaan... Tegelijk sprong de pitbull tegen mij op en probeerde hij mijn trillende jack russel welke ik had opgestild te bijten... De eigenaar was een mevrouw van ongeveer 55jr, daarmee wil ik zeggen dat hondentraining en controle van de eigenaar geen goede preventie is. Een labrador kan bijten, maar als een pitbull bijt dat is dat met een doel: doden. Een pitbull kan zich nog zo lief gedragen, en zich voorbeeldig gedragen tijdens de hondentraining, maar één keer bijten in zijn hele leven kan genoeg zijn voor een trauma of erger van andermans leven...
MoreCowBell

#43 Re:

2013-07-27 15:51

#22: Tegenpitje -

Your maths skills are bad. 202 does not equal 22.

MoreCowBell

#44 Labradors zijn NIET vechthonden!!!!

2013-07-27 16:01

#41: bijthond -

Als dat kind bij een pitbull, stafford of rottweiler was gebijten zij zou het niet overleven. Alle honden heeft tanden en kan bijten maar vechthonden zijn voor doodmaken.


Gast

#45 Re: Re:

2013-07-27 16:14

#26: CORINA - Re:

Vreselijk Corina, echt geen woorden voor!

 

Ik ben het volkomen met je eens, de politie doet niks en wekt de indruk het wel goed te vinden.

 

Sinds kort woon in een een nieuwe wijk en heb al een aantal incidenten meegemaakt. Loop stressend mijn hond uit te laten en kijk elk moment over mijn schouder of er niets achter mij aankomt. Gewoon te gek voor woorden!

Sinds 2 weken is er in het appartementencomplex waar ik woon een jong stel komen wonen met een jonge pitbull.

Het eerste wat door de knaap werd ondernomen was het speelveld oplopen met de niet aangelijnde hond, die zich lekker mocht uitleven op de dikke takken van de struiken die daar staan.

Natuurlijk is het bord "honden aanlijnen" door de eigenaar van de hond nooit gelezen en werd het speelkwartiertje diverse keren herhaald. Ook loopt het beest gewoon los op straat en dus ook voor de ingang van het appartement. Regels!!! zal de eigenaar denken, daarvan heb ik nooit gehoord.

Van de training heb ik foto's gemaakt en politie en stadstoezicht benaderd.

Je houdt het werkelijk niet voor mogelijk. "Meneer, wij kunnen, in verband met de bezuinigingen waarmee wij te maken hebben niet overal zijn. Wij hebben het al druk genoeg om bekeuringen voor de hondendrollen uit te schrijven. Er is geen onrechtmatige daad gepleegd en kunnen derhalve niets doen! Schaft u zich een wandelstok aan, daarmee kunt u zich ook verdedigen mocht dat nodig zijn. Vervelend, dat u hartpatient bent, maar maakt u zich maar niet te druk. Het is nu eenmaal een verschijnsel van deze tijd. Oh ja, de eigenaren van die vechthonden kunnen inderdaad niet lezen en zien derhalve de borden niet. Het moet al een heterdaadje zijn, willen wij ze kunnen bekeuren, maar toch goed dat u foto's hebt gemaakt en aan ons hebt opgestuurd. Verder zou het het beste zijn als deze stad hondenvrij zou worden gemaakt."

Dit zijn de uitspraken van personen bij de instanties die ons als echte hondenliefhebbers moeten beschermen en ervoor moeten zorgen, dat wij en ons dier/onze dieren veilig over straat of weg kunnen lopen. Het tegendeel is echter waar. De eigenaren van de vechtmachines/moordmachines worden door een dergelijke opstelling in bescherming genomen en wij staan in de kou.

Schande!

MoreCowBell

#46 Re: Re:

2013-07-27 16:27

#26: CORINA - Re:

Ben ik mee eens. Deze Trailer Park Trash heeft meer rechten dan fatsoenlijke burgers. Veel asociale mensen willen die soort van honden te hebben en daarom zijn die rassen nog gevaarlijker worden.

MoreCowBell

#47 Ben ik mee eens!

2013-07-27 16:57

#45: - Re: Re:

Absoluut waar! Ik denk dat die twee de bord wel kunnen lezen maar als de politie doet niets dan de regels betekenen niets. Er is inderdaad een gebrek aan respect voor elkaar tegenwoordig. Het lijkt logisch te focussen op preventie, maar de politie wil niet om dat te doen. Dom want met bezuinigingen je zou denken dat een goed preventiebeleid geld zou besparen.


Gast

#48 Re: Ben ik mee eens!

2013-07-27 18:28

#47: MoreCowBell - Ben ik mee eens!

Preventie?

Een voorwerp om je preventief te beschermen mag hier in Nederland niet.

Zoals ik al zei, een wandelstok of een dikke jas om je arm wikkelen, dat zijn de preventieadviezen die je krijgt.

Voor de rest verschuilt men zich achter de minister en staatssecretaris die over dit soort dingen gaat.

Makkelijk toch?

Maar wij mogen wel hondenbelasting betalen, want dat is je plicht. De grondwettelijke plicht om de burger te beschermen wordt door de overheden aan de laars gelapt en onder het mom van "geen geld voor personeel en bezuinigingen" afgewimpeld.

Waar is en blijft het blauw op straat?

Ik zie enkel en alleen maar meer van die verschrikkelijke beesten erbij komen die hun "bange of macho baasje" mogen beschermen. De rest in ons land is kennelijk vogelvrij verklaard.

 


Gast

#49 Tegenwind !!!

2013-07-28 12:11

Als eigenaar van een kruising rottweiler labrador vind ik het erg om al deze reacties hier te lezen ! Er ligt veel te wijten aan de baasjes ! Mijn hond is getraind en van in het begin naar de open loopzone gedaan. Nog nooit gebeten , nog nooit gevochten. Mijn zoon van 5 heeft leren lopen dankzij haar .... Dankzij mijn hond is mijn zoon destijds nooit in de buurt gekomen van de kachel of de oven want ze ging altijd in zijn weg liggen als hij daar in de buurt kwam. U mag hier aanvechten wat u wil maar mijn hond zal NOOIT een muilkorf dragen. Ik kan u verzekeren uit eigen ondervinding : de moment dat er 2 inbrekers in je huis staan ( alleen als vrouw met pasgeboren baby ) ben je blij dat zo'n ras in je huis zit. Kan u verzekeren , ze stonden rap weer op straat dankzij een grolletje. Als u dan toch perce een petitie wil houden denk dan maar eens aan al de mensen die kinderen of andere personen verkrachten, vermoorden, etc. Gaan we doodstraf terug invoeren ?

Gast

#50 Discriminatie

2013-07-28 12:21

Laten we dan ook maar stoppen met kinderen maken want daar komen ook verkrachters van en moordenaars ! Scheer ze niet allemaal over dezelfde kam !