Aanlijn- en muilkorfplicht en fokverbod gevaarlijke honden.


Gast

/ #145

2013-08-19 16:44

Aan de ene kant heb je de "aso's" die achterlijk reageren aan de andere kant de "liefhebber" van het ras die niet normaal reageren doordat veel tegenstanders alles over 1kam scheren en er geen plek is om je woordje te doen.. Ik geef iedereen een kans en heb normaal gereageerd en krijg een normale reacties terug en zo heb je ook de goede kant van een staffeigenaar kunnen lezen. Ik heb ook express geen ondersteuning van andere gevraagd zodat het op een normaal en goed niveau zou blijven..

De reden dat wij voor dit ras hebben gekozen is dat ze een enorme drive en will to please hebben.. Onze jongste is heel erg gehoorzaam en we hopen dan ook met haar ver te komen met behendigheid, en de oudste is onze sporthond daar doen we allerlei sporten mee zodat hij zijn ei goed kwijt kan..

Ik weet dat er het 1 en ander aan gaat komen qua het houden van vechthonden en persoonlijk hoop ik dat het wetsvoorstel van Martin Gaus het wordt..

Wij doen er inderdaad alles aan om contact te voorkomen dit gaat over het algemeen goed helaas wil het nog wel eens gebeuren dat iemand denkt het recht te hebben om zijn hond overal los te laten lopen zonder halsband oid maar ook dan anticiperen we er onmiddelijk op om contact te voorkomen, dit is niet altijd even makkelijk maar we voorkomen het wel.. Net zoals bij iedere hondeneigenaar zijn onze honden alles voor ons en we willen niet dat andermans honden iets overkomt maar ook dat onze honden niks overkomen (inbeslagname, spuit ed).. 

Ik ben lid van het grootste staff forum van NL als je daar kijkt zul je zien dat mijn manier van omgaan met onze honden niet op zichzelf staat.. Regelmatig komen daar nieuwe leden die denken dat het allemaal wel mee zal vallen en die worden allemaal duidelijk gewaarschuwd voor de gevaren en eigenlijk iedereen komt dan wel terug van zijn standpunt..

Wat betreft u petitie zou ik toch liever zien dat u hem weghaalt en dat u zich inleest in het plan van Martin Gaus ik denk dat u dat wel bevalt.. En al s u daar een petitie voor maakt zal ik hem zeker tekenen..