Aanlijn- en muilkorfplicht en fokverbod gevaarlijke honden.

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Aanlijn- en muilkorfplicht en fokverbod gevaarlijke honden..

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2013-08-19 21:00



Gast

#152

2013-08-20 22:39

Mijn commentaar is overbodig, ik,ben bang voor deze honden.

Gast

#153

2013-08-21 07:20

Verbod op fokken ban vechthonden en zeker oren couperen...
ebbie

#154

2013-08-21 08:42

Binnen de bebouwde kom heeft IEDERE hondenbezitter of je nu een tekkel,stafford, labrador, boomer of pittbull, what ever hebt een aanlijnplicht!!!
Als IEDEREEN zich hier nu eens aan zou houden zou het al een heleboel ellende schelen!!
Ik kom bewust niet op losloopveldjes waar de "libelletante's" gezellig staan te ouwehoeren, al dan niet met een thermoskan koffie??! en dus totaal niet meer op hun honden letten!(ze spelen zo leuk?!)
Dit zijn veelal de kleine hondjes met het Napoleonsyndroom die dénken dat ze alles en iedereen uit kunnen en mogen dagen, loop ik er langs heb ik er áltijd wat keffend achter me aan,of ik er nu mét of zonder mijn hond loop overigens, ik iedere keer wéér ruzie krijg omdat ik mijn maat 38 tegen hun achterwerk zet en het dier weer richting baas dirigeer, vóór het feit dat mijn hond er wél een grijpt,óf ik er één in mijn enkel heb hangen... en IK volgens vele die "enge pitbull" heb?!(mensen zien het verschil namelijk niet tussen een kleine Engelse stafford en een pittbull)maar goed, gevoed door de media onwetendheid ect. zal dit nog een lange weg worden....
En dat kaken "op slot" gaan is een méga broodje aap verhaal, dit kán helemaal niet, het is gewoon de WIL van het dier om "de prooi" vast te houden!!Dat is namelijk de "Terrier kant",...dat zijn nu eenmaal JACHThonden.

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2013-08-21 08:49



Gast

#156

2013-08-21 09:06

Ik ben bang voor deze honden.

Gast

#157 Re:

2013-08-21 10:45

#101: -

mijn 2 amstaffs zijn beten door de hond van mijn buren een mechelaar terwijl mijn amstaffs niks gedaan hadden mijn reu aan zijn lip en mijn teef in haar 2 ogen en ze hebben zelf niks weer gedaan dus wie is er dan gevaarlijk ?  ze hebben zelf hun hond los gelaten als ik op wandel was met mijn reu die was aan de leiband aan het spelen met kinderen hun hond kwam aangestormd en beet naar die kinderen en dan mijn amstaff en die was onder de indruk van die aanval en keek heel raar op want zo zijn mijn honden niet opgevoed


Gast

#158 Re:

2013-08-21 14:50

#153: -

Oren en staarten couperen is allang verboden in NL.alleen als laatste medische ingreep zal het gebeuren en dan nog halen ze er zo min mogelijk vanaf.


Gast

#159 Re:

2013-08-21 15:21

#154: ebbie -

Hier lopen ook van die mensen met 3 chihuahua's aan een 15 meter rolriem altijd blaffen naar alles en iedereen en als mijn honden dan reageren met piepen zoals engelse staff dat kunnen ben ik de "aso met de aggressieve honden.. ik kan er alleen nog maar om lachen..

M. Vermeer
De auteur van deze petitie

#160 Re: Re:

2013-08-21 18:02

#159: - Re:

De kleinere hond vindt de grotere hond vaak wat intimiderender. Ik ben het met veel reakties over kleine "schoothonden" eens; deze hondjes worden vaak niet behandeld als hond, maar als klein mensje. Met alle gevolgen van dien. Momenteel logeert er een Deense Dog van 80 kilo bij een vriend van mij. Onlangs door een herder gebeten in zijn oor. Hechtingen. Waarom? Vanuit de herder gezien compleet logisch; een gevaarte 2x zo groot komt langs hem gedenderd. De Deense Dog liep achter zijn balletje aan. Zo'n grote hond is moeilijk "te lezen" voor andere honden. Net zoals honden met gecoupeerde staarten en oren moeilijk te lezen zijn. Het bijten van de herder was een schrikreaktie. De Deense Dog gaf zich direkt over; daar zit geen kwaad in. De honden hoefden ook niet uit elkaar gehaald te worden, maar de Deense Dog had wel 2 gaatjes in zijn oor. Wat ik probeer te zeggen, zijn 2 dingen; kleinere honden blaffen regelmatig naar grotere honden. Die grotere honden mogen best waarschuwen als ze daar niet van gediend zijn. Of op dezelfde manier terug reageren. Een hond mag best schrikken van iets en daarop reageren. Maar wanneer een hond als bijvoorbeeld een Stafford waarschuwt of reageert, dan is de kans groot dat het heel anders afloopt voor de andere hond dan 2 gaatjes in zijn oor, of waar dan ook.


Gast

#161

2013-08-21 19:46

Goed dat dit wordt aangepakt meestal zijn de eigenaars ook redelijk agressief en/ of aso. Ik zeg wel meestal niet altijd.
ebbie

#162 Re: Re:

2013-08-21 20:04

#159: - Re:

Inderdaad Gast, en dan nog het feit dat ik met een Engelse Staff loop, een hondje van slechts nog geen 14 kilo, hoevaak ik al niet de vraag heb gekregen of dit een pittbull is.....Ja, ze heeft een "stoer" loopje, maar verder is het in het doen en laten gewoon een "terrierachtige", vroeger hadden wij een gladharige foxterrier, dat dier had óók een flink jachtinstinct, en ja die graafde ook net zolang door tot het muizennest open lag, en ja, die beet ze ook stuk voor stuk dood, die vloog in een weiland ook achter de hazen aan, de kat in huis was prima maar kwam er een vreemde in de tuin wilde ze daar ook de tanden mee flossen, bomen hing ze ook met liefde in, en hield het lang vol,...en dan heb ik het over een klein foxteriertje hé?! Hoe "gevaarlijk" is dit ras dan niet eens??

Heden kan ik inderdaad ook alleen maar lachen om de kortzichtigheid van mensen,....ze weten nu eenmaal niet beter, en als laatste een hele goede tip die bij mij goed werkt als er wéér eens een loslopende irritante keffer op mijn aangelijnde hond komt afstuiven en de eigenaar wéér eens roept:"Hij doet niets hoor!!!!!!!" bléér ik terug dat IK die garantie zeer zeker NIET geef en als het dier hem lief is hij het écht onder apél dient te houden....en in de regel zijn mensen dan ineens wél bereid hun dier bij zich te houden en zélfs (even) aan te lijnen...

*Mijn hond is overigens altijd aangelijnt wegens het Jachtinstinct wat er nu eenmaal inzit, Ja, ik wéét wat ik aan mijn lijn heb lopen en handel daar gewoon na, ik woon in een polder en iedere watervogel, kraai, merel, ect, katten, hazen noem maar op wil ze vangen, dit kan gevaar in het verkeer opleveren en wellicht de kans dat ze wel iets vangt,...dus geheel niet wegens agressie naar mensen of soortgenoten, mijn hond gaat zélf de uitdaging tot het gevecht met andere honden niet aan, echter slaat ze de uitdaging van een andere ook niet af, en dat wil ik ten allertijden voorkomen, want IK heb een "gevaarlijke vechthond" en hoe je het went of keert die heeft het áltijd gedaan, zelfs als deze aangelijnt is en door de ander aangevlogen is.


Gast

#163 Re:

2013-08-22 09:46

 

#161: -

Waar baseer jij dat op? Want als ik naar een clubdag ga of een andere show of sport dag zie ik eigenlijk alleen maar mensen die liefdevol en verantwoord met hun hond bezig zijn..

realiteit

#164

2013-08-22 14:47

Vele honden zullen ongetwijfeld heel lief zijn, maar je kunt maar beter voorkomen dan......


Er word elke keer weer als tegen argument gebruikt dat andere honden wel los mogen lopen op een speelweide en ook zouden kunnen bijten maar mensen een speelweide is ervoor bestemd dat een dier los  mag lopen en je gunt het een dier toch dat hij even lekker kan rennen en spelen.

Laten we wel realistisch zijn/blijven deze honden zouden welles waar ook flinke bijtwonden kunnen veroorzaken maar een aanval van een "vecht"hond is in alle gevallen desastreus...

Het word nu echt tijd dat de eigenaren NIET MEER NAIEF zijn (met name van het ras waarvan bekend is dat ze onverwacht agressief kunnen worden) en niet meer alles altijd maar ontkennen en onderschatten maar de verantwoording nemen en ONDERKENNEN dat een goede deskundige opvoeding essentieel is... en desondanks het dier NOOIT !! te vertrouwen is.

En het beter is voor de veiligheid van iedereen dat deze dieren met name in het openbaar (stevig) worden gemuilkorfd, dan kunnen ook zij eventueel net als andere vrij op een speelweide rennen en spelen.


Gast

#165 Re:

2013-08-22 15:21

#164: realiteit -

De eigenaren die denken dat ons soort honden los kunnen lopen zijn of aso's of van die cesar millan wannebe zelfbenoemde gedrags therapeuten, de liefhebbers van het ras zul je dit ook niet zien doen.. Een hond gemuilkorfd op een losloopveld zetten lijkt me niet slim en is vragen om problemen..

Ik heb er ook 1 gemuilkorfd aan de riem lopen op risicoplekken hij heeft er geen problemen mee, maar zoals al veel vaker gezegd is iedereen dient zijn hond aan te lijnen waar dat hoort, of dat ik nu met of zonder honden loop ik hoef geen andere honden bij me te hebben, straks geven ze vlooien over dan kan ik 2honden 2 katten en m'n huis schoonmaken..

Het wordt eens tijd dat al die mensen die zo tegen onze rassen zijn in zien dat er veel meer verstandige eigenaren zijn dan onverstandige en dat wij hier onder lijden.. Iedereen wil dat er wat gebeurd tegen de bijtincidenten incl de eigenaren van onze rassen maar een fokverbod en verbieden gaat veel te ver.. of moeten we voetbal ook afschaffen ivm hooligans, alcohol ivm van alles, snelle voertuigen ivm dodelijke ongelukken en ga zo maar door.


Gast

#166 Re: Re: Re:

2013-08-22 20:24

#162: ebbie - Re: Re:

Wanneer mijn aangelijnde hond benaderd wordt door een onaangelijnde hond, laat hij ook weten dat hij daar niet van gediend is. En mijn hond loopt ook niet weg voor een eventueel conflict. Maar mijn hond is vrij eenvoudig een halt toe te roepen. Mijn hond hoeft de bek niet opengebroken te worden met een breakstick. Heel fijn dat u zich bewust bent van wat u aan de lijn heeft lopen. Mag ik u vragen wat u daar dan mee bedoelt? Bedoelt u misschien dat u zich stiekem bewust bent van het feit dat u een gevaarlijke vechthond aan de lijn heeft lopen? Loslopende irritante keffers? Goh, kwam ik die maar tegen in plaats van een loslopende kolossale Stafford samen met zijn kolossale asociale baas. Ik vind dat ik deze meneer asociaal mag vinden; en zn hond niet aangelijnd op straat en de uitwerpselen van zn hond niet opruimen. Vandaag heb ik maar weer ns de politie gebeld voor deze meneer en zn loslopende Stafford. Ik liep mijn eigen hond uit te laten en wist niet hoe snel ik weg moest wezen met het hart kloppend in mn keel. De politiedame vroeg mij; ,, Maar is hij agressief?" Ik ontplofte bijna. Ik antwoorde dat het daar helemaal niet om gaat. OP STRAAT VERPLICHT AANGELIJND!! En ik vroeg of ze de nieuwsberichten wel volgde. Nota bene 2 maanden geleden heeft haar collega met zijn wapenstok de bek van een Stafford open moeten breken hier in de buurt. Die vloog de aangelijnde hond van mijn buren naar de keel en, verrassing, liet niet meer los.


Gast

#167 Re: Re: Re:

2013-08-22 22:46

#148: - Re: Re:

Staat het niet tussen aanhalingstekens?

Even goed lezen, net als de borden "honden aanlijnen", hetgeen ook niet gedaan wordt.


Gast

#168 Re: Re:

2013-08-22 23:20

#165: - Re:

Knipsel uit een regionaal weekblad

Ons is hondje doodgebeten, hier waren we al langer bang voor !!!!

Op woensdagochtend 14 augustus is ons hondje op een verschrikkelijke wijze dood gebeten. Het was tijdens de ochtendwandeling 7.40u bij het Wijchens meer, even de hond uitlaten en dan aan het werk. Meestal geen probleem, je komt dezelfde mensen en honden tegen, deze ochtend verliep dat anders. Halverwege het standaard rondje zie je een onbekende hond, van het type dat wij normaal gesproken uit de weg gaan. Waarschijnlijk ken je ze wel, er is een toename van die enge honden, waarvan je denkt dat er een verbod op was van die pittbull-achtige honden. Waarschijnlijk zeer lief voor hun baasje, maar volkomen ongeschikt voor onze maatschappij. Deze honden zijn ooit gefokt om te doden, ze pakken een prooi en doden het. Deze keer was het ons hondje…………straks is het een kind, oudere of uzelf! 
Je ziet de hond en denkt, zullen we omdraaien, nee ach deze stel je niet aan. Deze zit rustig voor zijn baas aan de riem, dat is vast een goede en lieve. Dus we lopen op een voorzichtige afstand en alertheid de honden uitlaatplaats op (de hond passeren we niet, we slaan voor die tijd al rechtsaf de honden uitlaatplaats op). We horen de eigenaar van de hond ‘achter ons’ schreeuwen, blijf hier. Hierop zijn alle zintuigen op ingesteld en razendsnel til ik ons ‘aangelijnde’ hondje op. Het is immers niet de eerste keer dat hij gebeten of bijna gebeten wordt door een dergelijk soort ….. hond. 
Deze keer gaat het fout, ik word met mijn 1,94m ondersteboven gelopen en ons hondje valt op de grond. Dat is het laatste wat Woody gemerkt heeft, er duikt een monster van 50kg spieren met een enorme bek bovenop. Deze bijt hard in het ruggetje, schud een keer en ik denk dat het dat was. Waarschijnlijk is ons hondje gelijk gedood, want er is niet gegromd of geblaft, alleen twee schreeuwende mannen, die geheel ontredderd proberen dat aanvallende monster tot stoppen te brengen. Dit blijkt een onbegonnen zaak. Ontredderd en diep triest moeten we toekijken hoe deze killer wegrent met zijn prooi en ermee speelt, in bijt, etc. ‘te gruwelijk voor woorden’. Deze prooi is het levenloze lijfje van ons hondje. De politie die gebeld is door de bewoners van de naast gelegen woningen is inmiddels gearriveerd. Ook deze 3 mannen durven niet in te grijpen, voor eigen gevaar denk ik, met mijn emoties was dit niet te begrijpen. Zij hebben gewacht totdat de eigenaar van de hond arriveerde en dat monster uitgekauwd was op het levenloze lijfje van ons lieve hondje, achteraf blijkt dat de man die de aanvallende hond uit liet niet de eigenaar was. Dat ons dit is overkomen is ongelofelijk triest, maar als je dan onderzoekt wat de mogelijkheden zijn om dit in de toekomst voor andere hondjes te voorkomen, loop je tegen een muur. Aangifte doen is alleen mogelijk als je zelf onderzoek doet op internet naar wetsartikelen die van toepassing zijn. Deze honden worden nooit uit onze samenleving genomen en kunnen straks op een onbewaakt ogenblik weer toeslaan bij een volgende slachtoffer.

R.I.P. Woody 

niet naief ????  - quote "in zien dat er veel meer verstandige eigenaren zijn dan onverstandige en dat wij hier onder lijden.."  

wie lijd er  ??!!

 


Gast

#169 Re: Re: Re:

2013-08-22 23:26

#165:-re:

En als ik er dan aan denk hoe vaak ik zie dat er ook kleine kinderen met een klein hondje gaan wandelen of met een groepje kinderen hier achter om 't veld spelen, dan draait mijn maag om. Wat kan er al niet gebeuren als die zo'n monster tegenkomen !!

 

Kinderen ook maar aan de lijn dan ?????


Gast

#170 Re: Re: Re: Re:

2013-08-23 05:52

#169: - Re: Re: Re:

Er zit een wereld van verschil tussen mens-aggressie en hond/dier-aggressie dat staat los van elkaar en honden die mensen bijten horen echt niet in de maatschappij thuis.. De kinderen in de buurt willen onze honden altijd aaien en altijd met ze dollen, geen probleem maar zonder ballen en stokken ed want als ze mis happen naar een bal of stok dan weet je wel wat er gebeurd.. Dan wordt het gillen en heeft mn hond ze aangevallen ipv van een krasje van het spelen..

Kleine kinderen behoren niet alleen een hond uit te laten er kan altijd wat gebeuren, je kan een kat tegen komen of de valse jr van de buurvrouw.. Hij kan de weg opschieten, noem het maar op, ik vind het erg onverstandig..

 


Gast

#171 Re: Re: Re:

2013-08-23 06:02

#168: - Re: Re:

Wij(de verantwoorde eigenaren) lijden onder het leed dat deze mensen is aangedaan door een stumper die a) niet weet wat hij aan de lijn heeft en b) er zelf ook nog bang voor is..

Ik ben er weer even klaar mee, ik ga lekker naar het bos met aanlijnplicht en zal straks even melden hoeveel aso's met loslopende labs en keffers ik ben tegengekomen..

 


Gast

#172 Re: Re: Re: Re:

2013-08-23 08:14

#171: - Re: Re: Re:

Nou daar zijn we weer.. 3 van de 4 honden die we tegen kwamen liepen los waarvan er 1 het nodig vond om naar mijn rustig aangelijnde en gemuilkorfde hond te blaffen en te happen, toen ik mijn voet tussen de honden STOPTE om een beet van die hond te voorkomen was ik de aso/klootzak enzovoor, toen ik vroeg wat mevrouw zou doen als de rollen waren omgedraaid, moppelde ze nog wat en liep ze tierend weg..

ebbie

#173 Ow, ow,...gast toch...;-)

2013-08-23 08:55

#166: - Re: Re: Re:

Heel fijn dat u zich bewust bent van wat u aan de lijn heeft lopen. Mag ik u vragen wat u daar dan mee bedoelt? Bedoelt u misschien dat u zich stiekem bewust bent van het feit dat u een gevaarlijke vechthond aan de lijn heeft lopen?

Ja hoor, dat mag U van mij vragen en ik zal U daar netjes op antwoorden,

Nee, mevrouw of meneer, dát maakt U er reeds van dat ik mij bewust zou zijn van..., ik heb namelijk totaal géén gevaarlijke vechthond in huis, ben niet asociaal of achterlijk, ik heb ook nog eens twee kinderen rondlopen, ik woon in een kinderrijke buurt en wil helemaal geen ellende hebben of veroorzaken met mijn dier.

De Engelse stafford word in land van herkomst niet zomaar de "Nannydog" genoemd, deze "titel" heeft het dier verkregen wegens zijn ongelooflijke tollerantie tegenover kinderen. Overigens is de Engelse staff beduidend kleiner van formaat, wenselijk is dat deze niet zwaarder mag worden dan 14 kilogram, dat is dus wel een ander type dan de Amerikaanse staff.

Ik heb echter wél een hond die meer bijtkracht in d'r kaken heeft dan een gemiddelde "schoothond", en dáár ben ik mij helemaal van bewust, ik bezit géén breakstick en heb deze ook niet nodig, mijn hond heeft voldoende training gehad en op mijn korte commando, "negeer" KIJKT ze niet eens naar andere honden (lees: die irritante keffers met het Napoleonsyndroom) maar naar mij om evt. zo langs andere honden te lopen. Dit is overigens veelal niet eens nodig.

Het spijt mij dat er in Uw omgeving een loslopende kolossale Stafford samen met zijn kolossale asociale baas rondloopt, dit soort mensen spijtig maar waar, bezorgen dit lieve ras dus wel die beroerde naam, maar ik kan U gerust stellen, ik ben slechts een ongetatoeerde/niet gepierste (op 2 oorbelletjes na dan) simpele vrouwpersoon, van midden 40 jaar, een 13 in het dosijn type, loop áltijd met poepzakjes in mijn kontzak (vind ik ook vaak terug in mijn wasmachine;-)  en ruim als één van de weinige in de buurt wél de drollen op,...puur en alleen omdat ik er ook van gruwel als MIJN kinderen weer eens in de hondenkak hebben lopen banjeren en ik de stinkende derrie uit het profiel mag peuteren....

Hoop dat ik zo Uw vraag na behoren heb beantwoord?


Gast

#174 Re: Ow, ow,...gast toch...;-)

2013-08-23 10:36

#173: ebbie - Ow, ow,...gast toch...;-)

14kg?? Ik weet niet waar je dat vandaan hebt maar volgens de rasstandaard mag een reu max 17,3kg wegen en een teef max 15,4 kg..


Gast

#175 Re: Ow, ow,...gast toch...;-)

2013-08-23 11:50

#173: ebbie - Ow, ow,...gast toch...;-)

Begrijpelijk dat de term "gevaarlijke vechthond" u niet aanstaat. Misschien klinkt "hond met extreme bijtkracht en gedrevenheid te doden / niet los te laten" schappelijker voor u. Prettig te lezen dat u de uitwerpselen van uw hond opruimt. Dat is echter wel de regel en niet de uitzondering. En ik ben echt niet van mening dat alleen eigenaren met uw soort honden de uitwerpselen niet opruimt. Irritatie nr 1 van niet hondebezitters; hondepoep op straat. Wat dat betreft lijden de goeden echt onder de kwaden, net zoals met bijna alles in het leven. Ik geloof meteen dat uw soort hond lief is voor de mensen en de kinderen in uw omgeving. En dat de hond echt niet van nature de intentie heeft om alles en iedereen maar eens lekker te verscheuren. Echter, wat u zelf aangeeft, het is een terrier met jachtinstinct. Dat hoeft nog geen probleem te zijn. Het foxterriertje waar u het over had, bezat natuurlijk niet de bijtkracht die de honden waar we het nu over hebben wel hebben. Een foxterriertje vergelijken met de honden waar het hier over gaat, is verre van realistisch. Een tatoeage of een piercing maken iemand niet asociaal. Het niet naleven van de regels en het geen rekening houden met anderen, mag asociaal gedrag genoemd worden.