Aanlijn- en muilkorfplicht en fokverbod gevaarlijke honden.

Quoted post

Kies een pseudoniem

#141 Onderwerp

2013-08-19 05:54

Ik zal misschien de eerste zijn die dit zegt maar er zijn honderden dan niet duizenden verantwoorde eigenaren die weten hoe ze in elkaar steken. We ontlopen iedere andere hond die we tegenkomen op straat en houden met iedereen rekening dat zou iedereen moeten doen ongeacht het ras, wil je je hond laten spelen met andere honden ga je lekker naar een losloopgebied..

En mensen die een hond van ons soort willen aanschaffen dienen zich ook veel beter te verdiepen in zowel de pup als de fokker.. Er zijn nml heel veel fokkers in NL die zich bezig houden met het eruit fokken van de aggressie, dit zal nog wat generaties gaan duren maar er wordt aangewerkt. Bij onze jongste is dit al goed te merken, ze is net een lab en is 1 van de beste op de hondenschool.. In september gaan we beginnen aan behendigheid 1a en gh2..Maar dit is geen garantie voor de toekomst en daar handelen we dus ook naar.. Er zijn maar een paar andere honden met wie ze mag spelen en dat zijn honden die ze al vanaf pups af aan kent en mee op cursussen heeft gezeten en ze zijn dan altijd onder toezicht..

Trouwens in Amerika worden staffs en pittbulls steeds vaker ingezet door de politie en andere organisaties als drugshond,speurhond ed.. 

Don't blame the dog blame the owner..

Reacties

M. Vermeer
De auteur van deze petitie

#142 Re: Onderwerp

2013-08-19 10:39:33

#141: Kies een pseudoniem - Onderwerp

Het doet me deugd te lezen hoe u met uw honden omgaat.Helaas zijn niet alle eigenaren van dit soort honden zo verstandig als u. Wanneer dit wel het geval zou zijn, zou ik waarschijnlijk ook niet pleiten voor een muilkorf- en fokverbod. Alhoewel ik wel van mening ben dat door het in stand houden van deze rassen ook de illegale hondengevechten in stand worden gehouden. Maar goed, als alle andere eigenaren van dit soort honden net zo bewust zouden handelen als u, dan zou bijvoorbeeld een verbod op het betreden van losloopgebieden met deze honden al een stap in de goede richting zijn. Ik persoonlijk vind het "zielig" voor de hond wanneer deze nooit eens op n lekker strand of in n mooi bos zijn energie kwijt kan. Maar dan moet men zorgen dat de hond op een andere manier zijn energie kwijt kan. Helaas zie ik zelden tot nooit eigenaren met dit soort honden lekker fietsen, bijvoorbeeld. Begrijp me niet verkeerd; ik ben heel blij met uw verstandige uitspraken, maar ik vind nog steeds dat, hoe bewust de eigenaar van een vechthond ook met zijn dier omgaat, het geen garantie is op het voorkomen van afschuwelijke bijtincidenten waarbij niet vechthonden het slachtoffer zijn. En in mindere mate, maar nog steeds vallen er ook menselijke slachtoffers.