Aanlijn- en muilkorfplicht en fokverbod gevaarlijke honden.

Marja

#51 Re:

2013-07-28 13:20

#5: Mirelle -  

 

ik heb mijn hele leven al honden en ben zelf als kind aangevlogen door een cockerspaniël , scheur in mijn lip en dat is een klein litteken gebleven. Beet 1 x, los en klaar. Als een zgn vechtras dit had gedaan was het daar niet bij gebleven. Mijn vorige hond, een bearded collie was aangevallen door een pitbull en doordat die en heel dikke en langharige vacht had was hij niet kapot gescheurd, hond zat vast en z'n baas heeft zijn bek open moeten breken om hem eraf te krijgen. Let wel die hond kwam gewoon uit het niets aangerend en viel gelijk aan. De huid van mijn hond was bont en blauw onder z'n haren. De hond die ik nu heb is als jonge hond aangevallen door een Argentijnse Dog , ook die wist niet van ophouden, ook die hond was jong en stopte niet op overgave signalen. Een Stafford, goed opgevoed, baasje was instructeur bij een hondenvereniging, hondje los zag koeien en vliegt bij de koe in de neus. Niet te stoppen. Ik loop er dus voor om en dat is niet zonder reden. Ik heb zelf vroeger terriërs gehad en als die ergens achteraan gingen Waren ze niet meer te bereiken .Datzelfde is er aan de hand met honden die zijn gefokt om te bijten. Die stoppen niet en dat is het gevaar waar het omgaat.

Gast

#52 Re: Re:

2013-07-28 13:21

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2013-07-28 13:23



Gast

#54 Re: Tegenwind !!!

2013-07-28 13:27

#49: - Tegenwind !!!

Gelukkig zijn er goede bazen, waarvan u er misschien één bent, maar geloof me, ik heb genoeg om mij heen gezien en nog, die er absoluut met de pet naar gooien. Hondje wordt elke dag getraind en moet verplicht aan een tak van een boom hangen. Wat is het nut daarvan? Wat is het nut als er borden staan dat je hond aangelijnd moet zijn en lachend je weg vervolgd als jouw hond aangevallen wordt? Ga zomaar door!

Niemand heeft het hier over invoeren van de doodstraf gehad en staat ook niet ter discussie.

Veiligheid om normaal met je hond (geen vechthond) buiten te lopen wel!

Wanneer een hond diverse keren al andere honden heeft verwond, moet die dan niet worden gemuilkorfd? Dacht het wel!


Gast

#55 Re:

2013-07-28 13:31

#42: -

Volkomen mee eens!

Marja

#56 Re: Re:

2013-07-28 13:33

#26: CORINA - Re:  

 

ik heb het ook meegemaakt, gewoon uit het niets en hangt zo' beest in je hond en schudt om hem kapot te maken. Die baas heeft de bek opengebroken met een stok, ik heb mijn hond gepakt en naar huis gebracht . Ben teruggegaan en de hond was 11 maanden en hij had dit nog nooit gedaan. Heb gezegd datie hem maar goed vast moest houden.

Gast

#57 Re: Re: Re:

2013-07-28 13:41

#56: Marja - Re: Re:

Gisteren nog een eigenaar gesproken die haar hond uitliet. Zij liet mij het litteken zien, dat veroorzaakt was door zo'n "l ieverdje". Zo'n 40 cm ! Het beestje heeft het gelukkig overleefd, maar is in feite voor de resst van z'n leven verminkt en wellicht een trauma opgelopen.

Een ander geval : baas en hond werden aangevallen, ook door zo'n "lieverdje", liep min of meer goed af. Eigenaar van het slachtoffer had kleerscheuren en hond bijtwonden. Eigenaar "lieverdje" zei: wie zegt, dat dat door mij komt en vervolgt z'n weg.

Op naar het volgend slachtoffer zullen we maar zeggen.


Gast

#58 Re: Re:

2013-07-28 13:47

#51: Marja - Re:

Herken heel veel dingen in dit verhaal en valt derhalve niets aan toe te voegen!


Gast

#59 Re: Re: Tegenwind !!!

2013-07-28 14:09

#54: - Re: Tegenwind !!! 

 

Aanlijnplicht volkomen mee eens. Muilkorfplicht hoort wanneer je hond inderdaad gewelddadig is maar fokverbod ??? Nee niemand spreekt hier over de doodstraf maar wel over bepaalde rassen gewoon uitsluiten. En dat is mijn vergelijking ... Als je de wereld wilt verbeteren en veiliger maken -> bonne chance maar je gaat veel werk hebben. Begrijp me niet verkeerd , ik lees die artikelen over gebeten kinderen ook niet graag maar zouden ze dan beter de baasjes niet beoordelen en keuren voor men rassen gaat uitsluiten ??? Men beschuldigt te veel de hond en men zou beter de vinger wijzen naar de baasjes.
watjijwil

#60 Zijn jullie achterlijk?

2013-07-28 15:21

het enigste wat ik hier zie is overbezorgde huismoedertjes die niets beters te doen hebben dan onderbouwde petities te tekenen over iets wat hun niet aan staat. Informeer jezelf over de honden. het zou jullie sieren
M. Vermeer
De auteur van deze petitie

#61 Re: Zijn jullie achterlijk?

2013-07-28 17:39

#60: watjijwil - Zijn jullie achterlijk?

Het zou jou sieren om serieuze slachtoffers niet uit te maken voor overbezorgde huismoedertjes en een beetje werken aan je taalgebruik kan ook geen kwaad. Dat is het "enigste" wat ik aan jou mee wil geven.


Gast

#62 Re: Re: Re: Tegenwind !!!

2013-07-28 17:53

#59: - Re: Re: Tegenwind !!!

Met hetgeen over de bazen wordt gezegd ben ik het volkomen eens. Ben het niet eens, dat alle rassen (door)gefokt mogen worden. Hierin wijken wij af in mening en die moet gerespecteerd worden.

Niemand zal echter blij zijn om, min of meer, "opgewacht" te worden door honden die van verre al op hun achterpoten staan met ontblote tanden, waarbij de eigenaar duidelijk staat te genieten.

Ben zelf in mijn jeugd aangevallen door een losgebroken waakhond van een fabriek en heb het, hoogstwaarschijnlijk, overleefd door mij doodstil te houden.

Honden die vanuit zichzelf of omdat de baas het zo graag ziet, gelijk en zonder enige aanleiding in de aanval gaan, horen naar mijn mening niet als huisdier gehouden te worden om de simpele reden dat zij een gevaar kunnen zijn voor de omgeving, te meer omdat het grootste deel van de eigenaren hun hond niet onder controle heeft of er uberhaupt moeite voor doet om dit te doen.


Gast

#63 Re: Re: Re: Re: Tegenwind !!!

2013-07-28 18:18

#62: - Re: Re: Re: Tegenwind !!! 

 

Nu zeg je het zelf .... Omdat de baas het zo graag ziet ... Ik ben volkomen tegen overfokking en koop mijn hond ook alleen bij een echte fokker Maar rassen deleten ... Sorry niet akkoord. Meer controle doen bij kwekers en bij de kopers.
M. Vermeer
De auteur van deze petitie

#64 Re: Re: Re: Tegenwind !!!

2013-07-28 18:21

#59: - Re: Re: Tegenwind !!!

De baasjes waarop beoordelen en keuren? Op hun manier van kleden, spreken, de buurt waarin ze wonen? Op hun manier van denken? Op hun gedrag? Dat mag natuurlijk niet, maar daar maak je een hoop uit op. Mijn ervaring met eigenaren van dit soort honden , is dat ze aan met name 2 regels maling hebben; uitwerpselen van hun hond opruimen en verplicht aanlijnen op straat. Waar het merendeel zich gelukkig wel aan houdt, is het advies vd fokker of kenner of informatie op internet, om losloopgebieden te mijden en ten alle tijde een conflict met een andere hond te voorkomen. En waarom? Omdat als het mis gaat, het ook echt goed mis gaat. Feit is gewoon dat dit soort honden in bepaalde buurten aanzienlijk vaker voorkomt dan in andere buurten. En ik durf hier eerlijk te zeggen dat dat niet de buurten zijn waar ik graag zou willen wonen. En waarom niet? Niet omdat ik op andere mensen neerkijk of zo graag wil discrimineren, maar omdat men daar opvallend veel asociaal gedrag vertoont. En haal het niet in je hoofd om daar iets van te zeggen, want dan krijg je de wind van voren. Waar ik nu woon, heb ik ruim 13 jaar met plezier gewoond. Maar nu gaat de buurt echt achteruit. Ik ga nu verhuizen naar een twee keer zo kleine ruimte voor twee keer zoveel geld, maar in die buurt ruimen mensen gewoon netjes de uitwerpselen van hun hond op, laten de hond niet los lopen op straat en zie je ook zeker geen staffords, bullmastifs, etc. Wel Ridgebacks, hoor. En Labradors. En herders. En Dobermanns. En Deense Doggen. En Husky's. Allemaal pittige en sterke rassen. Maar geen rassen die geen overgavesignalen van andere honden herkennen en doorbijten en nauwelijks te stoppen zijn. Geen rassen waarvan geadviseerd wordt ze niet in contact te laten komen met andere rassen (zeker vanaf een bepaalde leeftijd niet). Geen rassen waarvoor "breaksticks" worden aanbevolen om daarmee de bek van zo'n hond te openen wanneer deze niet meer loslaat.


Gast

#65 Re: Re: Re: Re: Re: Tegenwind !!!

2013-07-28 18:22

#63: - Re: Re: Re: Re: Tegenwind !!!

Ik sluit mij enkel aan met jouw argument over de "baas", niet dat ik niet tegen agressieve en bijtgrage honden ben.

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2013-07-28 18:32



Gast

#67 Re: Re: Re: Re: Tegenwind !!!

2013-07-28 18:55

#64: M. Vermeer - Re: Re: Re: Tegenwind !!!

Ben het volkomen met het vorige bericht eens.

"Omdat als het mis gaat, het ook echt goed mis gaat" Dan weet je, dat je in feite een dier in huis haalt, dat procentueel gevaarlijker is dan een andere hondenrassen.

Wat betreft de buurten in ons land, daarover kan ik moeilijk een oordeel vormen. Ik woon in een gedeelte waar vrij veel senioren woonachtig zijn en gedacht werd om de appartementen (voor de crisis) vanaf minimaal drie ton te verkopen, dus van een achterstandswijk kan ik dus niet spreken.

Het gaat ook niet direkt om de hondendrollen, waar stadstoezicht wel goed aan verdient, maar om het respect en de veiligheid van de omgeving. Het relaxed uitlaten of het maken van een wandeling met de hond is er gewoon niet meer bij, enkel omdat een handjevol personen de omgeving hebben toegeeigend en met hun gedrag de echte dierenliefhebber, min of meer, verjaagd.

Wanneer in een APV staat, dat honden moeten worden aangelijnd, dat poep moet worden opgeruimd, dat borden worden geplaatst waar het nodige op staat te lezen en in hoofdzaak de machofiguren dit aan hun laars lappen en de gemeente moedeloos wordt van het aantal overtredingen, dan kan de verkeerde baas en z'n dier rustig hun gang gaan. En dit alles ten koste van de echte dierenliefhebber.

Eisen stellen aan hondenbezitters? Waarom niet? Ik heb, voor mijn hond, bij de fokker een kontrakt moeten ondertekenen en zou er ook absoluut geen bezwaar tegen hebben wanneer deze onverwachts en eventueel regelmatig bij mij kwam controleren. Dit alles is beter dan de controle verliezen en ten einde raad je hond maar aan een boom vastbinden, zoals recentelijk nog is gebeurd, om maar van het lastige en gevaarlijke dier af te zijn.


Gast

#68 Re: Re: Re: Re: Tegenwind !!!

2013-07-28 20:06

#64: M. Vermeer - Re: Re: Re: Tegenwind !!! 

 

Mhr m vermeer , bij mij gaat het om u enkel negatieve kijk. Ik wou dat u een vlieg was in mijn huis , omgeving en desnoods mijn leven. Wij wonen ook niet in een bepaal mooie rijke buurt, kuisen wel de drollen op en mijn hond is gelijnd op straat en ik bezoek al enkele jaren met mijn ROTTWEILLER een loopzone zonder enig accident. Dus vergeef me mijn verzet maar kan er absoluut niet tegen dat alle honden hetzelfde bekeken worden. En zulke controles bestaan dus degelijk wel , ik heb zelfs een contract getekent dat mijn hond niet doorverkocht mag worden.
d00r

#69 Re: Gevaarlijke honden die ontbreken aan het lijstje..

2013-07-28 20:54

#3: Freakshow - Gevaarlijke honden die ontbreken aan het lijstje..

bullshit. Ik heb een Husky en een baby.Poeslief is ze tegen de baby en elke andere hond of persoon .Dit ligt aan de baas.Sommige bazen weten niet hoe ze een hond moeten opvoeden of vinden het stoer.

 

Het zelfde als een kind van 13 een man doodtrapt om voetbal.Verkeerd opgevoed.Het kan een nederlander zijn of een marokaan.HEt gaat om de opvoeding niet het ras.

 

gevaarlijke honden moeten idd niet loslopen maar dat is aan de baas daarop te letten.Ik ken een jack russel en  een chiwawa rat die je doodbijt als hij de kans krijgt.Zijn dat vechthonden?nee maar evengoed zouden die niet los moeten lopen.Terwijl andere jack russels ook poeslief zijn en geen vlieg kwaad doen.

 

Zelfde met de poep dat moet opgeruimd worden. sommige mensen zijn er niet aan toe kinderen te krijgen en evengoed met honden.En zoals altijd mogen die mensen hun gang gaan en is het kind of de hond de dupe.


Gast

#70

2013-07-28 22:22

Ik heb sowieso een hekel aan loslopende honden, onze hond is al eens aangevallen door een andere hond. Het bleef bij wat krassen en bijtwondjes, maar had ook anders af kunnen lopen. En ja, ook ik scan de straat af of ik toevallig niet een loslopende hond zie!

Gast

#71

2013-07-28 22:41

Ik werk al jaren met honden en ben nog nooit gebeten door de zogenaamde gevaarlijke rassen maar wel door Golden Retrievers, Herders en kleine hondjes. Het is pure onzin om te zeggen dat Rottweilers en Pitbulls harder bijten dan andere rassen. Uit onderzoek is anders gebleken.
Ik geloof in gevaarlijke honden maar niet in gevaarlijke rassen. mensen moeten zich eerst beter verdiepen in rassen voordat ze wat roepen. Op deze manier sterven heel veel onschuldige honden.

Gast

#72

2013-07-28 22:53

Ben pas ook aangevallen door een hond . Wilde mijn hond en mij pakken. Zijn bazin had geen riem bij zich. Heb de hond nog af kunnen weren met een stok, die toevallig voorhanden lag in het bos. Maar als het een van genoemde honden was geweest, dan hadden we het zeker niet overleefd.Vroeger, jaren geleden was hier toch al sprake van , dat de pitbulls niet meer doorgefokt mochten worden. Nu kan dit nog steeds?!!!!!!

Gast

#73 Re:

2013-07-28 23:19

#71: -

Wanneer iemand al jaren werkt met honden en nog nooit door de zogenaamde gevaarlijke rassen is gebeten, maar wel de mensen aanraad om zich eens in de (gevaarlijke)rassen te verdiepen (of dat al niet is gedaan), dan zou ik zeggen, laten de voorstanders zich eens in de slachtoffers en "ervaringsdeskundigen" die daadwerkelijk met bijtaanvallen, zware verwondingen en erger te maken hebben gehad verdiepen. Niet iedereen heeft een engeltje op z'n schouder!

MoreCowBell

#74 Re: Zijn jullie achterlijk?

2013-07-28 23:31

#60: watjijwil - Zijn jullie achterlijk?

Informeer jezelf bozo. En de mensen die deze vechthonden willen hebben zijn Trailer Park Trash. Kijk naar alle de You Tube filmpjes.

M. Vermeer
De auteur van deze petitie

#75 Re:

2013-07-28 23:45

#71: -

Ik weet ook dat deze honden bijzonder baasgericht kunnen zijn en absoluut lief voor mensen. Maar naar andere honden toe is het een heel ander verhaal. Ik heb het nu van dichtbij meegemaakt en ik kan u zeggen dat het geen pretje is wanneer je trouwe hond wordt gegrepen door een ras dat erom bekend staat niet meer los te laten. Traumatisch. De schuldvraag vind ik totaal onbelangrijk. Deze honden kunnen nog zo'n consequente baas hebben en luisteren als de beste, maar wanneer het eens tot een conflict komt met een andere hond, is de kans aanzienlijk groot dat de andere hond het niet overleeft. Daar waar andere honden overgavesignalen herkennen, gaat de Stafford, Pitbull etc vrolijk door met bijten tot de dood erop volgt of tot het iets of iemand lukt de hond te laten stoppen. In losloopgebieden hebben honden regelmatig mot met elkaar. De kleinere honden zijn uiteraard kwetsbaarder dan de grotere honden, maar tenzij een grotere hond een stoornis in het gedrag heeft, zal deze niet doelbewust de kleinere hond blijven bijten tot het geen teken van leven meer geeft. En als 2 gelijkwaardige honden zich "dood" dreigen te vechten, dan is het nog altijd makkelijker te stoppen dan wanneer een van de twee van het type "vechthond"' is. De "vechthond" zelf heeft ook geen schuld. De huidige eigenaren ook niet (een enkeling daargelaten). Degene die begonnen is honden met deze eigenschappen en voor bepaalde doeleinden te fokken en fokkers die deze eigenschappen bij dit soort honden in stand houden, hebben wat mij betreft schuld.  Huidige eigenaren maken zich eveneens schuldig aan het blijven voortbestaan van dit soort honden. Iedereen die een hond als deze soorten aanschaft, weet dat ie een hond in huis haalt die beperkingen met zich meebrengt.