Aanlijn- en muilkorfplicht en fokverbod gevaarlijke honden.

Quoted post


Gast

#143

2013-08-19 12:45

Ik denk dat het gros van de bijtgevallen van ons soort naar mensen toe in het buitenland plaats vinden.. Onze honden lopen heus wel los hoor en zwemmen ook maar dan op plekken waar we er 1000% zeker van zijn dat er geen andere hond bij kan komen, dat zijn omheinde velden en stranden met aanlijnplicht en dan gebruiken we een longeerlijn.. Eigenlijk iedereen die ik ken fietst met zijn of haar staff/pit dus daar kan ik me totaal niet in vinden..

Een fokverbod is echt geen oplossing educatie wel.. een fokverbod zal de illegale handel alleen maar laten groeien en dan weten we helemaal niet meer wat er rond loopt.. De handel in dieren mag wat mij betreft sowieso worden aangepakt iedereen koopt maar en doet maar.. honden gevechten kun je ook met labs houden, alles is vals te krijgen als je dat wilt..

Ik ben blij dat ik hier gewoon mijn verhaal kan doen en dat er normaal op gereageerd wordt ookal zijn wij het niet op alle punten met elkaar eens.. Als u wilt mag u gerust een keer bij ons thuis komen kijken hoe wij omgaan met onze honden en hoe ze werkelijk zijn..

Reacties

M. Vermeer
De auteur van deze petitie

#144 Re:

2013-08-19 15:45:50

#143: -

Ik ben ook blij normaal met u te kunnen praten over dit onderwerp. Een verademing vergeleken met de meeste discussies over dit onderwerp. Veel mensen denken dat ik, de opsteller van deze petitie, deze honden waar het hier om gaat, haat. Ik haat geen enkel dier. Ook deze honden niet. Het is de angst om wat ze kunnen. "Normale" hondenbezitters begrijpen niet waarom je een hond met deze eigenschappen als huisdier neemt. Nu geloof ik oprecht, aan de hand van uw reakties, dat uw honden qua beweging en juiste aandacht niets tekort komen. Maar ik heb oprecht medelijden met de honden waar het hier om gaat, die in verkeerde handen vallen. Met de honden die geen beweging krijgen, geen mentale uitdagingen. Een en al frustratie dat zich opkropt. En die er op een goede dag echt uit komt. En waarvan onschuldige dieren en soms mensen dan het slachtoffer van worden. Zoals eigenlijk voor alles geldt; de goeden lijden onder de kwaden. U bent een van de goeden. Ik weet niet in hoeverre de politiek gehoor zal geven aan de vraag om opnieuw aandacht voor de problematiek rondom vechthonden te besteden. Maar als er inderdaad een nieuw beleid komt met strenge regels en beperkingen voor het houden van dit soort honden, zal u daar als bewuste eigenaar en liefhebber van deze honden hopelijk niet al teveel hinder van ondervinden. Als ik uw woorden mag geloven, doet u al het mogelijke om, onder andere, conflicten met andere honden te vermijden.