Aanlijn- en muilkorfplicht en fokverbod gevaarlijke honden.


Gast

#1

2013-06-13 22:21

Als de hond aan de lijn zit is het ook makkelijker om de hondenpoep op te ruimen. Loslopende honden kakken overal zonder dat de baasjes het zien !
M. Vermeer
De auteur van deze petitie

#2 Re:

2013-06-14 16:09

#1: -

Dat blijft mij ook zo'n vreselijk doorn ih oog!!! Die asociale lui die de schijt van hun hond niet opruimen. Ik heb zelf n hond en irriteer mij hier mateloos aan!! Als ik het zie, zeg ik er ook altijd iets van. Als u weet wat ik soms naar mijn hoofd geslingerd krijg. Wat mij betreft mogen ze er 24 uur per dag streng op controleren. Op asociale lui die hun hond niet aan de lijn hebben waar dat wel verplicht is en op asociale lui die de uitwerpselen van hun hond niet opruimen. 300 euro boete!!!

Freakshow

#3 Gevaarlijke honden die ontbreken aan het lijstje..

2013-06-15 00:19

Ik mis de husky in dit lijstje.
http://www.ad.nl/ad/nl/5596/Planet/article/detail/3079500/2011/12/16/Husky-bijt-twee-weken-oude-baby-dood.dhtml

http://www.ad.nl/ad/nl/1013/Buitenland/article/detail/1959907/2010/04/25/Hond-bijt-baby-dood-in-Duitsland.dhtml

Deze honden bijten regelmatig baby's dood. Sorry maar ik vind het erger als een husky mijn kind dood bijt dan wanneer een vechthond mijn chihuahua dood bijt.

Gast

#4 Re:

2013-06-15 19:55

#1: -

Zo is dat!

Mirelle

#5

2013-06-15 21:15

My goodness, noem jij jezelf een dierenliefhebber? "De "vechthonden" die de asiels overbevolken, moeten ingeslapen worden. Daar merken ze niks van. Gewoon n prikje net als de jaarlijkse inenting." en "Die honden in het asiel hebben toch geen leven daar, kosten klauwen vol geld en nemen plek in bezit voor andere dieren die wel terecht in een asiel kunnen belanden." Wat zeg je nou??
Met 'vechthonden' bedoel je dus ook brave Staffords die in gezinnen wonen! Er is niks mis met deze rassen, het ligt aan de mensen die ze kwaadaardig opvoeden. Staffords zijn fantastische honden, bull terriërs overigens ook. Ik spreek uit ervaring, werkzaam als paraveterinair dierenartsassistente in een drukke, goedlopende dierenkliniek, waar het stikt van de Staffords, pitbulls, Dobberman's, Rottweilers en Bull terriërs. Allemaal fantastische, liefdevolle honden. Vooralsnog worden de meeste hondenbeten veroorzaakt door teckels, labradors en golden retrievers! http://uitgelatenhond.nl/gevaarlijkste-hond-blijkt-teckel
Ze moeten de mensen die honden slecht behandelen en ze laten vechten zwaar straffen en een verbod instellen op het opnieuw houden van dieren, voor mensen die hun dier hebben mishandeld, geen rassen elimineren omdat sommige minder intelligente medemensen geen hond op kunnen voeden! Honden die ooit hebben gebeten moeten gemuilkorfd worden en naar een gedragstherapeut gestuurd worden. Geen enkele hond wordt slecht of vals geboren, zolang er geen sprake is van een neurologische of biologische afwijking!
M. Vermeer
De auteur van deze petitie

#6

2013-06-16 10:06

Waarom moet dit soort honden zo vaak het voordeel vd twijfel krijgen en slachtoffers in een verdomhoekje geduwd worden? Het verbaast mij dat u als deskundige niet inziet dat de gevolgen van een bijtincident door n "vechthond" vele malen erger zijn dan de gevolgen van een bijtincident met andere honden. Deze honden komen nog regelmatig in het nieuws, omdat ze andere honden en zelfs mensen, vaak kinderen, doodgebeten hebben zonder enige aanleiding. Ik zeg absoluut niet dat dit soort honden van nature vals of agressief zijn. Ik zeg alleen dat ze in staat zijn vreselijke schade aan te richten met hun bijtkracht en ja, hun instinct om te doden. Bij iedereen is bekend dat dit soort honden niet of nauwelijks meer te stoppen is wanneer hij zich geneigd voelt aan te vallen. Iedere hond kan zich eens geneigd voelen om aan te vallen, maar waar "niet-vechthonden " overgavesignalen herkennen en ophouden, gaat dit soort honden door tot de dood erop volgt wanneer er niet ingegrepen kan worden. Bij "niet-vechthonden " zal ook wel eens ingegrepen moeten worden, maar dan is er geen grof geschut nodig om ze te doen laten stoppen. Eigenaren van dit soort honden weten bij voorbaat dat hun hond na een jaar of 3 niet meer sociaal zal zijn naar andere honden (dat is blijkbaar algemeen bekend) en dat op n gegeven moment "de knop om kan gaan". Veel eigenaren van dit soort honden loopt rond met n "breakstick" op zak. Sorry hoor!! Maar wie zegt dat zo'n eigenaar er op tijd bij is met zijn "breakstickje "? En anderen moeten er maar op vertrouwen dat de eigenaar van zo'n hond wel weet wat hij in huis heeft gehaald. De stafford die 2 weken geleden de hond van mijn buren gruwelijk verwond heeft, zegt "er niets van te begrijpen" en dat deze hond voor hem de allerliefste is en zo goed met kinderen kan.
M. Vermeer
De auteur van deze petitie

#7

2013-06-16 10:11

Ik bedoelde natuurlijk; de eigenaar vd stafford die de hond van mijn buren zonder enige aanleiding aanviel , zei delen"er niets van te begrijpen". De stafford zou voor hem altijd de allerliefste zijn geweest en kan zo goed met kinderen.

Gast

#8

2013-06-16 17:19

De teckel mag dan op nr 1 van de bijt lijst staan, maar zeg nou zelf, door wie wordt je nou liever gebeten door een teckel of door een pitbull. Ik vind de lijst grote onzin. pfffff weg met die vecht honden. Bah het is gewoon angstig dat dit in de samenleving wordt getolereerd . Ik zou zeggen gewoon naar Artis met de vechthond. Weg van de openbare orde daar horen geen vechthonden... Wat me wel opvalt is dat de meesten teckels aangelijnd uitgelaten worden, dat kun je van de pitbull niet zeggen die t...ring honden komen uit het niets op je afgerend.. DOOD EN DOOD ENG !!

Gast

#9 Re:

2013-06-16 17:21

#6: M. Vermeer -  

 

In Amerika kon de Steff ook zo goed opschieten met de kinderen van de familie , tot de Steff hun drie jarig zoontje zo maar dood beet.

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2013-06-16 21:09



Gast

#15

2013-06-16 21:17

Dit is "maar n greep uit". Vrij recent allemaal. Helaas ook verhalen van slachtoffers op internet te vinden die het nieuws niet halen, omdat het "maar" een hond betreft die doodgebeten is voor de ogen van het baasje die vervolgens met een trauma zit opgescheept.
1

#17 Alle honden Moordmachines

2013-06-16 22:36

http://www.ad.nl/ad/nl/1401/ad/integration/nmc/frameset/varia/kobala_article.dhtml?artid=rd003924
Rottweiler blijkt gevaarlijkste, 2de plek mechelse herder, 3de plek bullterrier, Ook de labrador en golden retriever scoren boven gemiddeld.

Husky:
http://nos.nl/artikel/322845-duitse-hond-bijt-baby-dood.html

3

#19

2013-06-16 22:36

http://www.ad.nl/ad/nl/1013/Buitenland/article/detail/1959907/2010/04/25/Hond-bijt-baby-dood-in-Duitsland.dhtml

http://www.theglobeandmail.com/news/national/infant-bitten-to-death-by-familys-pet-husky/article550314/
Sledehondenliefhebbers zeggen in dit artikel dat deze honden een hoge prooidrift hebben en het gehuil van een baby klinkt als een krijsende kat, daarom zijn husky's geneigd baby's te doden.
Ik moet er niet aan denken een sledehond tegen te komen met een huilend kind, straks schiet het beest los en grijpt het mn kindje..

4

#20

2013-06-16 22:39

Dwergkeeshond, ook kleine hondjes doden:
amarillo.com/stories/100900/usn_pet.shtml

Herders:

waarmaarraar.nl/pages/re/9459/Politiehond_valt_zomaar_fietser_aan_via.html

rijnmond.nl/nieuws/07-09-2012/herder-bijt-chihuahua-dood-0

hondenuniversiteit.nl/duitse-herder-doodt-schapen/

hbvl.be/limburg/diepenbeek/turkse-herdershond-van-80-kilo-bijt-poedel-dood.aspx

goedzo.com/index.php/2007/01/18/mechelse_herder_bijt_peuter

nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=3A2TUTR8

inzeeland.info/inz/index.php/nieuws-in-zeeland/54-weekkrant-schouwen-duiveland/143532-hond-bijt-keeshond

Jack russel, nog een kleine killer:

nujij.nl/algemeen/jaloerse-hond-bijt-baby-van-acht-dagen-dood.20136488.lynkx

dailyrecord.co.uk/news/uk-world-news/teen-mums-agony-as-familys-pet-1449771

atv.be/item/jack-russel-bijt-4-kangoeroes-dood

mirror.co.uk/news/uk-news/harry-harper-gran-haunted-death-1820560

wtvr.com/2012/05/03/jack-russell-terrier-killed-after-infant-attack/


Rottweiler:

nu.nl/algemeen/890632/rottweiler-bijt-duitse-baby-dood.html

upi.com/Top_News/US/2010/12/21/Pet-Rottweiler-kills-baby-girl/UPI-82791292957960/

wcvb.com/news/local/boston-north/Frankfurt-Maine-mom-gets-jail-after-family-Rottweiler-kills-baby/-/11984708/17824810/-/a23ygi/-/index.html


wcvb.com/news/local/boston-north/Teenage-boy-in-critical-condition-after-attack-by-rottweilers/-/11984708/19419552/-/me18ymz/-/index.html

thesun.co.uk/sol/homepage/news/631772/Dog-kills-baby-Rottweiler-mauls-one-year-old.html

volkskrant.nl/vk/nl/2844/Archief/archief/article/detail/542900/1999/02/15/Rottweilers-bijten-baby-en-kind-dood.dhtml

hln.be/hln/nl/960/Buitenland/article/detail/1041837/2009/12/14/Rottweiler-doodt-kleuter-die-koekje-wil-oprapen.dhtml

hln.be/hln/nl/960/Buitenland/article/detail/118237/2007/12/29/Rottweiler-bijt-Britse-peuter-dood.dhtml

hln.be/hln/nl/960/Buitenland/article/detail/68235/2007/10/24/Kindje-van-19-maanden-overleden-na-aanval-Rottweiler-in-Frankrijk.dhtml

Andere rassen dan pitbulls hebben dus blijkbaar toch geen rem en gaan ook gewoon door tot hun slachtoffers dood zijn. Eigenlijk kunnen ze alle honden wel verbieden dus.

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2013-06-17 12:28


Tegenpitje

#22

2013-06-21 13:57

Huskies staan op de derde plaats in de VS en zijn vooral gevaarlijk voor pasgeboren babies, een enkele keer een wat ouder kind.
http://www.scribd.com/doc/87690406/fatale-hondenaanvallen-1982-2011

Gast

#23

2013-06-21 16:13

Ik heb met mijn hond vorige week exact hetzelfde meegemaakt met twee loslopende Staffords. Mijn hond (labrador) was aangelijnd. Ik heb geprobeerd 1 hond los te maken; dit heeft mij een vingerkootje gekost en een bijtwond in mijn arm. De hond is onder verdoving gehecht en ik loop nog bij het ziekenhuis ervoor. Het was zo een traumatische ervaring om machteloos toe te moeten zien hoe mijn hond die alleen nog maar kon 'gillen' werd verscheurd. Op blijvend aandringen bij politie wordt er nu pas werk van gemaakt. Als slachtoffer zijnde moet je zelf opkomen voor je rechten: echt SCHANDALIG. De aanlijn- en muilkorfplicht MOET er komen!!!

Gast

#24

2013-06-22 10:53

VECHTHONDEN,HOE LIEF ZE OOK LIJKEN,ZIT IN HUN GENEN
GAAT EEN KNOP OM EN ZE MOORDEN.
FOKVERBOD EN MUILKORFVERPLICHTING,HOEVEEL DODEN
EN VERMINKTE KINDEREN,MENSEN EN HONDEN MOETEN ER NOG VOLGEN EER DE WET ER KOMT.
DE KAKEN GAAN OP SLOT,IS HEEL ANDERS DAN BIJ ANDERE HONDENRASSEN.
CORINA

#25

2013-06-22 11:05

Allemaal geleuter over honden,let wel iedere hond kan bijten zoals iedere kat zijn klauwen uit kan slaan.Maar...deze soort honden zijn in de eerdere lijnen al gefokt om te vechten.
Zit in het Gen...dus er gaat eens een knop om en dan laten ze ook niet meer los.DAT is het grote verschil,ze zijn gefokt om te moorden,en dat doen ze dan ook.Vooroordelen zijn er,maar juist"de types" die graag de honden schoppen en slaan om ze naar hen te laten luisteren,hebben zo'n hond.
Heb het maar al te vaak gezien,staat "macho"en die honden zijn dus "door"klaar om aan te vallen.
Deze honden horen niet vrij in de maatschappij..als het kalf verdronken is,dempt men de put.
Maar ik wil het gekraak en het gegil van mijn hondje niet meer meemaken.
Ik hou OOK van mijn hond,dus weg met die honden, en die er nu zijn... muilkorven.
Zo snel mogelijk A.U.B.