Aanlijn- en muilkorfplicht en fokverbod gevaarlijke honden.

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2013-11-26 06:58


American stafford the best breed

#202 Hahaha

2013-11-30 23:06

De pitbull is terug ( documentaire van nova zembla, Google het maar) . Het is bewezen dat het aanlijnverbod niet werkt en ben blij dat de RAD ook is afgeschaft. Loving my 2 staffords
BillyBob

#203 Aanlijn- en muilkorfplicht en fokverbod gevaarlijke honden

2013-12-04 18:29

Mensen, mensen,mensen...de meesten van ons ras zijn die benaming niet waardig! want wie maakt die honden zo??? juist! de mensen!!! zouden we niet beter de baasjes afmaken die dergelijke bijthonden maken? m.i. wel hoor! Enne, noemen jullie jezelf goeie ouders als jullie een hond, ook jullie eigen hond, alleen laten met kinderen? hoe dikwijls moet het nog gezegd worden dat een hond, eender welk ras, totaal anders denkt dan zijn zogenaamde baas ( lees: mens )? die hond denkt in roedelverband en als die bijt naar een kind is dat in 99 % van de gevallen ter correctie van zijn huisgenoot (bv een soortgenoot of een mens(-enkind)!!! Je laat een hond, nooit, maar dan ook nooit onder geen enkele omstandigheid alleen met (kleine) kinderen!!!
Volledig akkoord met 'Mirelle', zij weet waarover ze praat!

Gast

#204

2013-12-08 20:31

Ik teken dit omdat ik ook weer wil genieten van mijn wandelingen met mijn berner sennen.die ook is aangevallen door een aangelijnde stafford.hier in mijn buurt , ik loop hier nu met angst.heb er geestelijk ook last van.ik heb een hond voor mijn plezier.mensen weten niet wat voor moord wapens ze in handen hebben.ben het spuugzat mensen die zon hond neemen voor de verlenging van hun eigenwaarde.en er niet mee om weten te gaan.ik heb mijn berner moeten bevrijden van de stafford hij liet niet los en mw deed niks stondmaar te gillen.tja ik durf niks te doen want ikke ben al 4de eigenaar, vond hem alleen mooi dus heb ik hem maar gedaan.wat een verstand zeg.ben dr klaar mee.
cockie

#205 Re:

2013-12-11 13:49

#5: Mirelle -

Misschien zijn al die vechthondachtigen heel erg lief voor mensen maar je piept wel anders als de vechthond jouw chihuahua doodbijt. Ja chihuahua's kunnen kuthondjes zijn, en iedere andere normale huishond. Komt omdat hondeneigenaren geen idee hebben hoe ze een hond moeten opvoeden, dat geldt echter ook voor eigenaren van vechthonden. Dit type hond wordt echter gefokt op mensvriendelijkheid en dieronvriendelijkheid, dus ja de pitbull is zeer liefdevol naar mensen maar kan zeer grote schade aanrichten aan andere dieren. Jij vindt het kennelijk niet zo erg als dat agressieve kuthondje van de buren door een liefdevolle pitbull wordt verscheurd. Is nl. mijn ervaring, dat schat van vechthond zonder een aankondiging mijn 13 jaar oude stokdove cocker spaniel kapotbijt. Mijn hond heeft nog nooit iets of iemand gebeten. Dat is pas een goede hond. Ik wordt bovendien veeel liever gebeten door een teckel dan door een pitbull, zoals mijn buurman die dankzij een vechthond zijn duim kwijt is.

cockie

#206 Re:

2013-12-11 13:50

#204: -

Helemaal met je eens


Gast

#207 Re:

2013-12-17 01:46

#8: -

mongooltje!! jou afmaken is beter denk ik...nee weet ik


Gast

#208

2013-12-23 00:59

Mijn hond, een 12 jaar oude lieve labrador is een week geleden bijna doodgebeten door een amerikaanse bulldog die al eerder 2 honden heeft aangevallen. Hij loopt nog steeds zonder muilkorf en de eigenaar vind het allemaal wel best!!!!!
Ik vind dat alle vechthonden een muilkorf om moeten als ze uitgelaten worden

Gast

#209

2013-12-26 15:04

hoop van harte dat er een einde kan komen aan deze moordende rassen in onze samenleving.
juist die muilkorfplicht is zo belangrijk, want de meeste van deze gevaarlijke rassen zijn bullebakken die zich zo makkelijk losrukken !!

Gast

#210 Re:

2013-12-26 17:32

#5: Mirelle -

mijn hemel Mirelle ....... deze reactie getuigd van geen rassenkennis en mensenkennis !! Ik ben blij dat er mensen zijn die zich wel verdiepen in raseigenschappen ..... te dom om hier verder tijd aan te verspillen


Gast

#211

2013-12-26 21:17

er zijn al te veel slachtoffers gevallen, hoog tijd dat deze killing machines gestopt worden.

Gast

#212

2013-12-26 21:24

gewoon verbieden deze moordenaars te fokken.

Gast

#213

2013-12-26 22:14

Verboden is verboden en dan moet politie ook optreden en niet zoals nu hier kleine beboeten en de gevaarlijke maar uit de weg gaan

Gast

#214 Re:

2013-12-27 13:57

#204: -

ook ik ben bang, durf al jaren geen strandwandeling meer te maken met mijn honden. Ga alleen naar uitlaatgebieden waar ik voldoende uitzicht heb en pas mijn wandeltijden aan wanneer het het rustigst is !!

 


Gast

#215

2013-12-27 20:25

het liefste een fokverbod voor deze moordmachines.

Gast

#216

2013-12-27 21:46

dan hebben de mensen veel cometaar op gezelschaps honden laten ze eens naar dit verwoeste moord marchine kijken en uit de fok halen


Gast

#217

2014-01-01 16:24

Ook op kerstavond is in Berkel en Rodenrijs een spanieltje gedood door een "vechthond"

Gast

#218

2014-01-02 13:56

Hartverscheurend die confrontatie met die honden die Max hebben vermoord. Niet alleen de eigenares is getroffen, ook de mensen die vruchtenloos zitten te wachten in de "Oudelandsehof" waar Max zijn liefde heeft gegeven.
Sterkte voor de getroffene.

John Heij.

Gast

#219

2014-01-08 09:46

Het afschuwelijke verhaal over het verlies van de arme Max hoorde ik gisteren van Carla. Ik ben er erg door geschokt en meteen ook kwam de herinnering boven aan ons arme hondje dat jaren gelden door een drietal Barzois is verscheurd. Ze leefde nog acht dagen. Honden, die een gevaar vormen voor onze samenleving moeten minimaal worden gemuilkorfd, mooier nog zou zijn als toekomstige honden-eigenaren zich ernstig zouden beraden over het type hond dat zij van plan zijn te nemen.
Ik wens Carla en Jet heel veel sterkte met het verlies van hun lieve Max.
Willy van der Meer

Gast

#220

2014-01-08 15:58

het is verdorie al de 2e keer at een vechthond in mijn wijk een hond aanvalt en doodbijt zonder enige reden! Ik snap niet dat naar het baasje toe geen maatregelen genomen zijn! het is diep triest dat er nog lieden zijn die in het bezitt van een getrainde vechthond zijn, dit moet echt aangepakt worden!

Gast

#221 Re:

2014-01-08 16:51

#220: -

een vechthond hoeft niet getraind te worden,  dat hebben de fokkers honderden jaren geleden gedaan, de voorvaderen namelijk van deze rassen zijn  eeuwen geleden genetisch geselecteerd op hun hardheid, lees geen pijngrens!!, en hun aanvalskracht zonder scrupels met als doel te doden, zij missen een stofje in hun hersenen.

Men weet nooit ...... geen enkele hondenbezitter van gevaarlijke honden ..... wanneer het lontje afgaat, voor het zelfde geld nooit maar dat weet men helaas niet van te voren.

Vraag maar eens een hondentrainer hoe hij een waakhond af zou kunnen leren te waken !!!!

Daarom AUB beste OVERHEID help ons ..... help diervriendelijke eigenaren dat zij zonder angst over straat kunnen !!!!


Gast

#222 Re:

2014-01-09 00:40

#95: -

ik mis de boerboel.....wat heb ik geen spijt zeg dat ik er een heb.

En aangeleerd heb dat we bij mensen met hond aan"aanlooplijn"uit de buurt blijven.

dan zijn ze echt onder controle toch??

Want dat is toch normaal het is maar zo klein dus is alles geoorloofd.

Als ik met mijn hond(en ze gaat  mee met trein,bus,4daagse en koningsdag binnenkort)wandel moet ik continu uitkijken voor haar dat ze niet aangevallen wordt door zo'n joekel.En als het haar niet bevalt en heel mild laat weten dat ze daar niet van gediend is dus niet vastbijten en kelen maar 1 blaf dan is het niet normaal.

1blaf i.p.v.de hele dag keffen en grijnzen.......

Gelukkig zijn er mensen met kleine rassen die ook hun hondjes goed opvoeden en dan ben ik zeer verrast.

petje af!

 

 

 

En voor alle mensen die rondom 90er jaren opa en oma hadden met niet opgevoede ''hondje's"met nog steeds de littekens in de wang,apricot poedel tekkels etc.pas op!!!!(dat komt weer terug,chiwafawaf ,mini pinchertje etc.onopgevoed en venijnig maar grijnzen is geoorloofd want ze zijn handtasdraagbaar.)

 


Gast

#223

2014-01-09 12:27

Het is onbegrijpelijk dat dergelijke gevallen zich blijven herhalen en er ondanks dit nog steeds geen maatregelen tegen ondernomen worden.
Wanneer gaat er werkelijk iets aan gedaan worden?
staffie lover

#224 Re: Re: Re:

2014-01-10 16:16

#76: - Re: Re:  

 jammer dat mensen er zo over denken helaas is het zo dat veel pitbulls in huis gehaald worden door mensen die deze hond als stoer zien. en deze huierdoor ook geen goede opvoeding krijgen. ik zeg niet een muilkorfplicht voor elke hond maar bekwaamheidstest voor de baas en MAGgedragstest voor de pitbull. dit moetr dan wel betaalbaar gemaakt worden zodat het voor alle liefhebbers haalbaar is.  En voor iedereen die er een ziet lopen. Een geel lint of halsdoekbetekent nader niet met je hond of zelf dit zijn herplaatsers een geel lint betekent extra ruimte nodig. zie www.gelehond.nl dus lijn je eigen hondje ook aan om zo ongelukken samen met de pitbull houder te voorkomen. deze mensen doen hun best dus werk samen en respecteer dit.

groet


Gast

#225 Re: Re:

2014-01-10 16:18

#222: - Re:  

 eens.. mensen hond groot of klein opvoeden die hap. veel bijtincidenten onstaan door loslopende kleine honden die niet volgens roedelregels op grote honden afkomen.