Aanlijn- en muilkorfplicht en fokverbod gevaarlijke honden.


Gast

/ #138

2013-08-18 18:17

Wij hebben 2 engelse staffs, het zijn schatten van honden MAAR behoren NOOIT los te lopen op openbare plekken en behoren losloopgebieden te vermijden PUNT.. Als iedere hondeneigenaar zijn hond zou opvoeden en zich aan de aanlijnplicht zou houden, zouden er een stuk minder bijtincidenten zijn.. Wij gaan regelmatig naar Shows voor onze honden en daar zijn allemaal eigenaren die weten wat ze aan de lijn hebben en daar gebeurd dus ook nooit wat.. Zoals met alles de slechte verpesten het voor de goede, en dat zijn er ook zoals altijd veel meer dan slechte..

Honden die kinderen bijten is niet altijd zomaar een aanval, ik kan me een verhaal herinneren over een Lab die een klein kind in het gezicht had gebeten.. De hond werd afgemaakt en bij het verplaatsen van de hond kwamen ze er achter dat zijn oren zaten vastgeniet aan zijn hond. Ik zou nooit een kind alleen laten bij een hond zelfs niet bij een kat..

Nog 1 ding, iemand had het over een kaakslot maar lieve mensen dat bestaat echt niet, het is de wil om niet los te laten, vandaar ook dat er mensen zijn die met een breakstick lopen zodat je de bek open kan draaien als die op slot zou zitten zou dit natuurlijk niet kunnen..

Begrijp me niet verkeerd maar ik voel me altijd een voetbalsupporter of marokkaan, ik moet goed praten wat anderen fout doen..