Variabele arbeidstijd FOD Financiën

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Variabele arbeidstijd FOD Financiën.

pineut

#176

2013-08-05 12:48

A22-A23 mag niet deeltijds werken als leidinggevende
A22-A23 mag overuren niet laten uitbetalen, maar moet deze opnemen in compensatie
A22-A23 moet de dienst recht houden en kan bijgevolg de deze compensatie nauwelijks of niet opnemen
A22-A23 mag bij de kanteling de opgespaarde compensatie niet laten uitbetalen (in tegenstelling tot niveau B, C en D), maar moet alles opnemen binnen de 3 jaar
A22-A23 wordt A31-A32 en heeft geen recht meer op RC, maar moet wel alle dagen aanwezig zijn,liefst van 07:00 tot 19:00
A22-A23 eindigt met 26 dagen verlof, in tegensztelling niveau B, C en D met minimum 38 dagen verlof (incl RC)
en bovendien
A22-A23 moet, als het kan dag en nacht, klaarstaan met raad en daad voor collega's en burgers
A22-A23 moet het personeel motiveren om over te stappen naar de shiftregeling
A22-A23 moet een voortrekkersrol vervullen in de strijd tegen de fiscale fraude

A22-A23 = pineut, schuppenzot, peulschil, ...

Hopelijk slaagt de vakbond er in om de huidige regeling compensatie 38 uren te handhaven.

Gast

#177 Re: afschaffing RC voor niveau A vanaf de graad A32

2013-08-05 13:04


Gast

#178 Re: Re: afschaffing RC voor niveau A vanaf de graad A32

2013-08-05 13:04


Gast

#179 Re: afschaffing RC niveau A

2013-08-05 13:05


Gast

#180 Re: Re:

2013-08-05 13:14


Gast

#181

2013-08-05 13:22

Akties zoals deze zijn nodig, wij niet alleen plichten maar ook rechten hebben die we moeten nakomen ook de regering moet zich verandwoorden Een petitie zoals deze laat het ongenoegen en fustratie tonen tenopzichte wat de regering van plan is om door te voeren. Een van de manieren om de aandacht te trekken en ongenoegen jegens de plannen te tonen die ze willen doorvoeren.

Gast

#182

2013-08-05 13:36

Het is nog niet moeilijk genoeg om dagelijks de verplaatsing te doen als 60-jarige die in Antwerpen werkt en woont in Dendermonde en bovendien al 30 jaar zijn overplaatsing vraagt om nu noch eens de inkrimping van de variabele arbeidstijd mee te maken, dan zal ik rap uitgeblust zijn.


Gast

#183

2013-08-05 13:41

Denken ze nu werkelijk dat ze een ambtenaar kunnen motiveren door hem alles af te nemen wat het leven iets of wat aangenamer maakt. Ze behandelen ons als machines, dan moeten ze ook niet schrikken dat we gaan werken als machines. Zonder bezieling en zonder enige vorm van initiatief. Maar misschien hebben ze het zo wel graag.
Jules

#184

2013-08-05 14:50

Hoe dom is de boer die over zijn koeien staat te roepen dat hun melk zuur is.
ontevreden

#185

2013-08-05 15:19

Bij de kanteling zal A23 naar A3 overgaan, zelfs zonder dienschef te worden. Een huidige A23 zal geen leidinggevende meer zijn (slechts 500 plaatsen en 1500 kandidaten). Diegene die uit de boot vallen zullen als expert (juridisch/administratief) tewerkgesteld worden. (binnendienst)En dan geen RC meer?????????

Gast

#186

2013-08-05 16:25

het is alleszins een manier van reageren : shiftenwerk, gerommel in competentietoelage, kantelingen, evaluaties; niet te vergeten controles die om economische redenen niet uitgevoerd worden, of fraudeurs die door mazen van het fiscale net glippen ???

Gast

#187

2013-08-05 19:45

Zeer goed iniatief! Hier MOET krachtdadig op gereageerd worden! we hebben de laatste jaren al genoeg moeten afgeven! TEVEEL IS TEVEEL! u hebt mijn steun voor 200%

Vriendelijke groeten en doe zo voort!

Gast

#188

2013-08-06 05:28

Laat de ambtenaar goed voelen in hun vel, dan presteren ze nog beter. Lees deze petitie met aandacht !

Gast

#189

2013-08-06 05:30

van onze recuperatieverlof blijven ze af!!!!

Gast

#190

2013-08-06 05:39

Beste Mensen
Het wordt tijd dat ze daar eens wakker worden. Ik leef met een chronische ziekte toch heb ik besloten om 4/5 te blijven werken in het normale stelsel. Ik ben jong en heb een gezin met veel medische zorgen te regelen buiten mijn werk. Hou het leefbaar voor iedereen ben gemiddeld 12 u per dag van huis weg als het openbaar vervoer mee wil natuurlijk. Verder moeten we steeds maar meer en meer doen en alles laten afnemen. Dan moeten we gemotiveerd komen werken.....

Gast

#191

2013-08-06 05:54

Waarom al deze wijzigingen? Wie wordt daar beter van? Men zou meer rekening moeten houden met werknemers met kinderen, of zoals in grote gebouwen zorgen dat er kinderopvang is. Niemand zet zijn kind graag om 6 of 7 uur 's morgens vroeg uit bed om dan een opvang te zoeken die bereid is zo vroeg te beginnen of de kinderen pas 's avonds rond 6 à 7 uur op te halen, ze nog eten te geven, wassen en al naar bed doen. En dit ook tijdens de vakantie. Wanneer onze werkgever met zijn ambtenaren rekening zou houden, dan zou dezelfde ambtenaar ook beter gemotiveerd zijn om voor zijn werkgever alles te geven. Want, indien je eerlijk bent, de werkdruk en onderlinge communicatie wordt er echt niet beter op! En worden wij gewardeerd voor wat wij doen? Nog nooit iets van opgemerkt!!!

Gast

#192

2013-08-06 06:02

goed zo

Gast

#193

2013-08-06 06:14

ik vind het een goed voorstel
Zwartkijkende duivel

#194

2013-08-06 06:18

Om de kant van de duivel te laten zien:
Heb ooit een baas gehad ( Justitie )die doodleuk meldde in de tijd van de beruchte stakingen Miva e.d. :
" Al moet ge om 04.00 uur 's morgens vertrekken te voet, zie maar dat ge er bent "
En dit allemaal zonder glijtijden. En uiteindelijk bleek dat hij een betere baas was dan de andere.
De ambtenaar gooit zichzelf altijd in de slachtofferrol, héél veel blabla maar weinig boemboem.
En ja, ben al 29 jaar ambtenaar, heb altijd tegen het systeem gevochten en zal dat blijven doen, weliswaar in mijn ééntje.En waarom zou je denken? Omdat het mij tamelijk vroeg duidelijk was dat collega's ambtenaren een raar ras is. Ze roepen al jaren op het shiftwerk, maar de oude garde zeker niet. En waarom niet? Zij zien hun inkomen méér dan halveren; 150% hier, 125% daar; zoveel dagen rc ginder. Bv; Een mooie villa verwerven als gewoon assistentje én een vrouw én 1 kind ten laste. Van de ambtenaren is geweten dat ze zo weinig mogelijk doen om zoveel méér te willen of kunnen krijgen en dan navenant werken, Werken wat is dat?
Hypocrisie is alom tegenwoordig.
Dat neemt niet weg dat er moet opgetreden worden, MAAR, wordt het dan geen tijd dat iedereen aan hetzelfde zeel trekt, en niet alléén voor behoud van hun job.
Oók in het dagdagelijkse leven, dan pas gaan ze vruchten plukken van hun inzet, sociaal- arbeid- gezinsleven.

Gast

#195 waar is de solidariteit ?Re:

2013-08-06 06:25

#5: -

waar is de solidariteit gebleven ?? Als je zo reageert hebben ze wat ze willen : verdeel en heers !!! als ze het dan later aan de lager niveau's afnemen, weten ze zeker dat de hogere niveau's ook niet gaan reageren !!!


Gast

#196

2013-08-06 06:29

Voor mij komen zeker op de eerste plaats de vertragingen : Buiten de verlofperiode hebben wij zeker gemiddeld 1 à 2 uur vertraging per maand (afgeschafte treinen meegerekend). En dan spreek ik bovenop de 10 min die we sowieso bijna elke dag verliezen. Normaal gezien zijn wij al ongeveer 3 uur onderweg, hetgeen op zichzelf al een hele inspanning is. Maar meestal loopt dit met de vertragingen erbij nog eens op tot 3 uur en half. Ik denk dat dit sowieso verdient dat we tenminste de vertragingen mogen tellen.
Voor wat betreft het beperken van de glijdende uren, dit is sociaal gezien een stap achteruit. Het is nu al zo druk rond de piekuren op de treinen, sommige zitten al overvol na de tweede halte. Het zou eerder andersom moeten zijn : de uren meer spreiden zodat het volk op de treinen ook meer verdeeld wordt.
En hetzelfde geldt zeker ook voor het verkeer op de wegen.

Gast

#197

2013-08-06 06:53

Reactie op 36 :
U zegt dat u al elke dag 4 uur onderweg bent, maar hoe gaat u het dan, menselijk gezien nog halen om 10 uur per dag te gaan werken. U wil hierbij tijd winnen voor privédoeleinden, maar denkt u dat u na een week van 10 uur werken én 4 uur onderweg te zijn, dat u nog fysiek in staat bent om een dagje meer privé te "genieten"?
Ik dacht eerder dat dit systeem ideaal is voor mensen die dichtbij hun werk wonen, omdat zij dan niet meer van huis weg zijn dan wij die al elke dag al 3 tot 4 uur onderweg zijn.
Dit is doenbaar, maar ik zie mezelf geen 10 uur werken + de pendeltijd om één dagje hondsmoe thuis te zijn.
Ik ben 53 jaar en geniet al jaren van mijn woensdag (deeltijdse arbeid), die ik vanwege de lange dagen ECHT nodig heb.
Nu met het nieuwe systeem, kan ik hiervan nog genieten tot mijn 57 jaar (60 maanden in totaal). En wat daarna...?
Waarom geven ze de mensen die al zoveel uren onderweg zijn niets extra?
Sommigen zullen zeggen : waarom gaan ze niet dichter bij huis werken?
Voor mij is dit zelfs niet meer mogelijk!
Ik werk al jaren in Brussel en ben getrouwd in Wallonië en gezien mijn taalrol op het werk nederlands is en ik mijn examens ook in nederlands heb afgelegd, kan ik dus niet korter bij huis geraken.

Gast

#198 Re:

2013-08-06 07:02

#194: Zwartkijkende duivel -

Graag toch even reactie op zwartkijkende duivel. Ik ben nr. 191, ben reeds 24 jaar ambtenaar nadat ik zowel als arbeidster in een fabriek heb gewerkt als een werkneemster in een winkel. Toen ik vorig jaar mijn pols brak en toch wist dat er op dat ogenblik weinig collega's waren omdat het vakantieperiode was, ben ik onmiddellijk mét open plaaster gaan werken. Een week later had ik dan toch nog een operatie nodig. Ben hiervoor 3 dagen afwezig geweest, en ben mét plaaster blijven werken. Gewoon om mijn werk toch nog naar behoren en tijdig klaar te hebben. Ik weet dat er andere ambtenaren zijn die redeneren, wat ik dit jaar niet kan verifiëren, zal ik volgend jaar misschien wel gedaan krijgen. Toen onze computer nog niet afgesloten werd om 18.00 u, kwam ik, nadat de kuisvrouwen naar huis waren, verder doen, tot zaterdags toe. Zo hebben er op onze controle wel meer ambtenaren de vroeger nog met de hand ingevulde borderellen mee naar huis genomen om ze daar te controleren op fouten, alvorens ze naar de mecanografie door te sturen. Mijn reactie was trouwens niet meer oh zo persoonlijk bedoeld, ikzelf heb ondertussen 3 volwassen kinderen (nog wel thuiswonend, bijna afgestudeerd) en zeker ook nog geen kleinkinderen, maar wij werken allemaal of we nu een groot inkomen hebben of niet, voor ons loon én hopelijk met toch nog een gevoel van voldoening van ons werk! Ik kan mij geen villaatje veroorloven, jij wel?....Omdat er altijd ambtenaren en in de privé werknemers zijn die de kantjes aflopen, gelieve de meerderheid niet over dezelfde kam scheren aub...


Gast

#199 Re:

2013-08-06 07:10

#69: - En dan spreken we nog niet over de impact op het milieu :-)


Gast

#200

2013-08-06 07:21

alle opmerkingen nalezend... er komt maar 1 conclusie duidelijk naar voren.... er is heel veel misgenoegdheid bij het personeel van financien.
is onze voltallige ministerraad blind en doof?