Variabele arbeidstijd FOD Financiën

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Variabele arbeidstijd FOD Financiën.

Snapniegoe

#51

2013-07-15 06:47

Het is net als in het verkeer. In een zone 70 wordt te snel gereden. Wat kunnen ze doen? Meer controle of het systeem nog eens verstrengen... En dat laatste gebeurt... Maar rijdt iedereen nu de gepaste snelheid... Wordt nu het doel bereikt... Diezelfde vraag moet ook binnen de FOD gesteld worden, want hier gebeurt hetzelfde. Pas eerst het bestaande systeem goed toe, en ga dan later eventueel aanpassen (waar nodig zou zijn)

Gast

#52

2013-07-15 06:48

Sinds er "managers" aan het hoofd van Financiën staan is er nog niets deftigs uit de bus gekomen.
Naar mijn mening zijn het enkel maatregelen om DEMOTIVATIE in de hand te werken.

Gast

#53 treinvertragingen

2013-07-15 06:48

Treinproblemen, kapotte locomotief... en toekomen op het werk om 10 uur ..... Dan moet ik die 2 verloren uren inhalen door 'savonds langer te blijven. Dat is toch te gek oom los te lopenWe komen iedere dag naar Brussel (3 uur heen en terug) en dan worden we nog gestraft als de trein in vertraing is. T'is al erg genoeg dat de treinvertragingen 'savonds voor onze eigen rekening zijn, nu moeten we die er van 's morgens nog bijnemen. Als jullie als vakbond dat niet kunnen tegenhouden dan wil ik niet meer gesyndiceerd te zijn. Leg de boel plat en staak tenminste, dan pas kunnen we zeggen dat we alles geprobeerd hebben
Ongezouten

#54

2013-07-15 06:57

Management?
Welk management???
Bullshitmanagement!!!!!!!!!!!!!!
Dat zwetsmanagement is bezig met het organiseren van de burn outs.

Gast

#55

2013-07-15 06:58



trein-enthousiast
Gast

#56 glijtijden en TR

2013-07-15 06:58

Ik kom elke dag van Poperinge naar Brussel met de trein. Dat is 2 uur enkel zonder vertragingen, en die zijn er altijd. Wil ik om 9u binnen zijn dan kan ik ten laatste de trein nemen om 6u24. Ten laatste! De glijtijden zouden moeten toelaten dat men om 10u mag beginnen zoals de norm is in een modern privé-bedrijf.  Niet iedereen is een ochtendmens, en de centralisatiestrategie maakt de pendelafstand er niet minder op voor de mensen die ervoor kiezen niet in een centrumstad te wonen. 20 uur per week zit ik op die trein, doe daar maar nog een paar uur vertraging bij, willen ze nog eens TR afschaffen ook. Ik werk ook volgens afspraak, en mijn bezoekers komen nooit voor 10u juist omwille van redenen van mobiliteit. Als de fod wil modern zijn mag men ook wel eens nadenken over de beslissingen die men neemt, niet iedereen woont in een centrumstad.


Gast

#57

2013-07-15 07:08

Waar andere werkgevers hun werknemers méér vrijheid geven hun arbeidstijden te regelen, keert onze overheid terug naar Daense toestanden.
Een observator

#58 aanpassing variabele arbeidstijd

2013-07-15 07:11

Waar andere werkgevers hun werknemers net méér vrijheid geven hun arbeidstijd zelf in te vullen, kan het toch niet zijn dat onze overheid terugkeert naar Daense toestanden.

Gast

#59 Re:

2013-07-15 07:25


Gast

#60

2013-07-15 07:31

blijven zoals het is
.

Gast

#61

2013-07-15 07:31

De aanpassing van de glijdende uren staat buiten kijf en kan geen invloed hebben op het rendement, integendeel !!!
misschien een seindelijk maken d

Gast

#62

2013-07-15 07:34

De glijdende werkuren bevorderen ongetwijfeld het rendement. Aanpassing of afschaffing staat dus buiten kijf.Het enige wat heden telt is demotivering in plaats van praktisch reorganiseren
Gast

#63

2013-07-15 07:37

De zomerregeling zou het ganse jaar moeten gelden. Dan kan men tenminste de stad in en uit voor de files...

Gast

#64

2013-07-15 07:37

Afschaffing van het systeem TR ... het zal onze topmanagers een zorg zijn. Zij komen allicht niet
met het openbaar vervoer naar het werk en moeten
bovendien ook niet prikken.
Alsof zij die dagdagelijks de trein nemen voor het
woon-werkverkeer erom vragen om met de regelmaat
van de klok ('s ochtend zowel als 's avonds) met de miserie van de vertragingen geconfronteerd te worden.


Gast

#65

2013-07-15 07:38

Aanpassing of afschaffing van de glijdende arbeidstijdregeling staat buiten kijf. het is trouwens het enige voordeel dat een federale ambtenaar heeft. De koffiepauze is overal ook in prive voorzien en bevordert het rendement. Heden telt enkel demotivatie in plaats van reorganisatie met gezond verstand !!! De gevolgen zullen dan ook niet uitblijven.

Gast

#66

2013-07-15 07:42

Waar blijft de dialoog met de achterban….., vakbonden weten blijkbaar wat “het voetvolk wil?????” Zowel voorstellen van de hogere administratie als van de vakbonden kunnen niet functioneren in een industriële omgeving. Waar blijft de gelijkheid van arbeiders en bedienden, bepaalde werkomstandigheden geven bepaalde groepen voordelen en of nadelen, die uiteindelijk buiten alle proportie zijn.
elvis presley

#67 variabele werktijd

2013-07-15 07:50

Ik vind dat het systeem vd. stamtijden niet meer van deze tijd is. Dus, pleit ik ervoor om de stamtijden af te schaffen. Trouwens, collega's die aan tele-werk doen, houden zich daar de facto ook niet aan.
Hilde

#68

2013-07-15 08:00

thuis werken wordt gepromoot.
Gaan zij tikken wanneer ze een tas koffie nemen in de keuken of buiten een sigaret roken?
Ik zou de regels op kantoor juist versoepelen zodat we eindelijk als volwassene behandeld worden.
zie resultaat personeel sociale zekerheid.....

Gast

#69

2013-07-15 08:02

Persoonlijk meen ik dat het niet kan als teamchef verbonden aan een CC dat je eerst naar bureel moet komen om te prikken en dan terug te keren van waar je komt om daar controle te verrichten in de omtrek. Op water rijden doe ik niet en het is een verspilling van tijd en energie.

Nog succes met de actie

Gast

#70

2013-07-15 08:07

Als de overheid geen rekening houdt met deze petitie dan ben ik voorstander van keiharde actie.
Waarom niet de douane vragen om de havens en de luchthavens plat te leggen?

Gast

#71

2013-07-15 08:09

Ben voor toepassing van de zomeruurregeling gedurende het ganse jaar, echter met uitbreiding van de stamtijd 's morgens tot 9.30u. Voor de rest laten zoals het nu is.

Gast

#72

2013-07-15 08:12

focus op prestaties in plaats van op aanwezigheidspolitiek aub
waar zitten die politici met hun verlichte geesten?
in de prive interesseert men zich niet voor het aanwezig zijn of prikken om koffie te gaan halen. RESULTAAT, dat is wat telt.
Een goede raad aan de heren (en dames) politici: stop met deze demotiveringspolitiek want de "war on talent" gaan we met dit soort pesterijen zeker niet winnen, integendeel.
Vraag is natuurlijk of men die wil winnen...
konijn

#73

2013-07-15 08:40

Ik stel vast dat de handtekeningen binnen komen als een lopend vuur. Nog maar eens een bewijs hoe groot het ongenoegen is onder de collega's. Toch een bewijs van enige solidariteit.
Ik word het stilaan kotsbeu. Men zou voor minder zijn beroepsfierheid verliezen, jawel 35 jaar dienst.
nooitcontent?

#74

2013-07-15 08:40

Als we dan toch gaan aanpassen vind ik dat we ook maaltijdcheques moeten krijgen... zeker in de buitenkantoren waar geen resto is...
tendentieus

#75

2013-07-15 09:02

Weeral het zoveelste... Dan hoor je ook nog uitspraken over afschaffen van jaarlijkse/tweejaarlijkse anciënniteit omdat "het niet de bedoeling is om mensen die niet werken te belonen"... Dat komt dan allemaal bovenop het zonder boe of bah afschaffen van de premie verbonden aan de gecertificeerde opleiding (in plaats van die te laten uitdoven...). Nu ga je afhangen van de evaluatie van je chef om vooruit te geraken in je carrière. Met zo'n systeem ga je evengoed extremen creëren.