Variabele arbeidstijd FOD Financiën

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Variabele arbeidstijd FOD Financiën.

misnoegde ambtenaar

#76

2013-07-15 09:16

DEMOTIVATIE ALOM
Laten we onze taken, controles uitvoeren zoals het moet met als resultaat overal vertraging van behandeling dossiers.
Zomeruur het ganse jaar door
Salami

#77 verrotingsstrategie

2013-07-15 09:16

Hendrik de Jezuïet maakt tot het uiterste gebruik van de beproefde salamitechniek.
En er volgen nog wat schijfjes hoordie het statuut uithollen hoor :
loopbaanonderbreking/deeltijds werk/perekwatie/index/...
Tot er geen salami meer rest!! !

Gast

#78

2013-07-15 09:17

Ik werk al 80% sedert april 1997.Wat mij vooral zorgen baart:Ik moet werken tot en met mijn 62 ste jaar,om mijn volle loopbaan van 42 jaar te hebben.Er is maar 6 jaar dat telt voor een volledige loopbaan voor de berekening van pensioen. Vanaf vanaf 2003 werk ik dus maar 80%. moet die 20% dat ik per jaar minder werk dan ook langer werken na mijn 62ste om op pensioen te kunnen gaan of geeft dit alleen maar financiele gevolgen ? Destijds werd de 80% regeling gepromoot: 5 ambtenaren die werken aan 80% en er werd een werkloze in dienst genomen.
De petitie heeft zeker belangrijke argumenten .

Gast

#79

2013-07-15 09:22

we zijn met steeds minder personeelsleden om hoe langer hoe meer opdrachten uit te voeren (waaronder het invullen van alle soorten statistieken) en nu wil P & O ook nog ook verder knabbelen aan de variabele arbeidstijd. Denken ze dat daarmee de motivatie van het resterende en vergrijzende personeel, dat nog wil werken na 60 jaar, zal toenemen????? "Pest" ons dan aub niet langer!


Gast

#80

2013-07-15 09:24

Financiële voordelen hebben we niet bij de hypotheekkantoren, laat de mensen dus hun glijdende werktijden en het recht om hun recuperatie op te nemen. Laat eens iemand meedraaien in het werksysteem, vooraleer beslissingen te nemen (wat het personeel betreft), die het kantoor nadeel berokkent. Mensen die beslissingen nemen en niks van het werk zelf afweten, daar komen toch alleen maar problemen van en het kantoor wordt er niet beter van, integendeel. Mensen wegnemen die zich al goed ingewerkt hebben, en daarna tot de vaststelling komen dat er in 3j tijd 5 mensen met pensioen zullen zijn en dan weer nieuwe mensen moeten opleiden, dat is absurd en is altijd in het nadeel van het werk en het kantoor en de andere collega's. Het draait nu goed, laat het dan zo doorgaan met deze gemotiveerde mensen en goede jonge werkkrachten op het 1ste Hypotheekkantoor te Brussel. Geef mensen kansen om een carrière op te bouwen, zij zijn de toekomst. Maak die aub niet kapot door absurde en niet realistische maatregelen !

Gast

#81

2013-07-15 09:29

Dit is geen manier van besparen. Deze maatregelen zorgen er enkel voor dat er nog meer frustratie komt bij het personeel. Er zijn andere manieren van besparen zoals in het aantal (onnodige) commissies die worden opgericht en het verstrekken van subsidies aan personen/bedrijven die er niets mee doen of naar het buitenland trekken zonder dat ze deze subsidie gebruiken maar ze wel in hun zak steken, of niet soms mijnheer Bogaert?

Gast

#82

2013-07-15 09:39

Tot op vandaag is dit een goed werkend systeem. Waarom ook dit veranderen ...

Gast

#83

2013-07-15 09:59

Alle hypotheekbedienden wachten reeds decennia op hun ambtenarisering waar maar geen schot in komt wat Bogaerts op zulke korte termijn kan verwezenlijken is het dan nog wel de moeite waard om ambtenaar te worden en wat is het volgende aanpassingen aan de pensioenen
Groeten Werner
dezot

#84 weaklings

2013-07-15 10:18

Iedereen moet beslissen tegen 7 augustus en de vakbonden doen niks behalve een nutteloze petitie.
Of je tekent voor de ploegdienst of ze doen met je wat ze willen. reken er maar op dat alles berekend is door van die "slimme" managers die pas uit het school komen en denken dat ze het eens gaan tonen hoe het moet. het zal een complete catastrofe worden bij sommige diensten vanaf 1 januari 2014.

Gast

#85

2013-07-15 11:11

Dat de Heer Bogaert ook eens tegemoet wil komen aan het gebrekkig zeilen van de NMBS zodat we op tijd kunnen komen op ons werk zodat we geen TR-punten hoeven op te nemen.

Mvg.

Gast

#86

2013-07-15 11:43

Ik vind het schandalig zoiets te durven voorstellen. Er is nu al geen motivatie onder het personeel en het zal er zeker niet op verbeteren.Wat is de volgende stap: registratie om naar het toilet te gaan...Oudere collega's zullen ziek worden en/of vervroegd met pensioen gaan.
Waar zijn ze eigenlijk mee bezig? Is dit motivatie vh. personeel.
Julus

Gast

#87

2013-07-15 11:46

Ik ga voor het behoud van de huidige regels.
Eventueel aanpassing arbeidstijd van 7u tot 19u, maar voor de rest is ok voor mij.

Gast

#88

2013-07-15 12:06

Hoe is het mogelijk ???? Eerst wordt er een rondvraag gedaan naar de wensen van het personeel ivm glijdende en variavele arbeidstijden. Daaruit blijkt overduidelijk dat IEDEREEN voorstander is van het behoud van dit systeem en dat velen zelfs wensen dat dit systeem nog wordt uitgebreid zoals zomeruren gedurende het hele jaar. En wat blijkt... de regeling van de zomertijden zal worden ingekort naar slechts de twee zomermaanden ! Wie heeft daar nu baat bij ? De meesten zijn dan enkele weken met verlof en velen werken tijdens deze maanden deeltijds. En het is net tijdens het schooljaar dat het praktisch is om af en toe om 15 uur te kunnen stoppen met werken, met het oog op de avondactiviteiten van de kinderen. In deze tijd dat iedereen wordt aangespoord/verplicht om langer en méér te werken, vindt men het blijkbaar ook nog eens humoristisch om het diezelfde werknemers onmogelijk te maken dit hectisch tempo te combineren met een gezin. Begrijpe wie begrijpen kan. In één woord : schandalig !!!! Wie van die hoge pieten moet na z'n uren op het werk ook nog de kinderen afhalen uit de opvang, boodschappen doen, koken, wassen, strijken, kinderen voeren, lessen opvragen, bejaarde ouders verzorgen,... en ga zo maar door. Bij deze daag ik ze uit om 1 week mijn werk over te nemen. Misschien krijgen we dan eindelijk dat beetje respect die de meesten onder ons echt wel verdienen.
geslagen tollenaar

#89 Re:

2013-07-15 12:14

#76: misnoegde ambtenaar -

Sinds 20 jaar ben ik in dienst bij de Fod Financiën. Als universitair zat er destijds, tot mijn ergernis(maar wel OBJECTIEF), niets anders op dan enkele jaren te blokken voor het toenmalig examen van hoofdcontroleur. Gedurende ettelijke jaren heb ik  al mijn vrije tijd opgeofferd om wat carrière te maken. Aan het einde van de rit missie geslaagd oef!

Thans implementeert men niets anders dan nieuwe regelingen die erop neerkomen dat we MEER moeten werken voor MINDER centen. Ik denk ondermeer aan afbouw carrièremogelijkheden (helft leidinggevenden in de toekomst), het afschaffen van verlof voor bloedgiften, de afbouw van een relatief interessant pensioenstelsel en thans het afschaffen van het RC stelsel vanaf klasse A3. Voor pas afgestudeerden heb ik één objectieve raad : ambieer geenszins een job bij Financiën want de voordelen van destijds zijn gewoon weggesaneerd.

Ik vraag mij bovendien af of het huidig management zich wel realiseert wat de impact zal zijn op de motivatie van alle huidige ambtenaren. In de 'privé' moet men wellicht iets meer werken maar daar staat dan ook iets tegenover:

bedrijfswagen (feitelijk voordeel van ca. 4000 EUR per jaar!), gsm, laptop en het optimaliseren van kosten eigen aan de werkgever (al snel 400 EUR per maand bruto=netto) en een fikse groepsverzekering aan het einde van de rit...

Intussen moeten wij vooral gemotiveerd blijven om de fraude te bestrijden zonder extra's. Ik vrees dat we recht op een crash afstreven van de mentale weerbaarheid van vele collega's. Trop is immers teveel.

Ik zal nog maar een dossiertje aanvatten.

 

 

a23

#90 Re: afschaffing RC voor niveau A vanaf de graad A32

2013-07-15 12:15


Gast

#91

2013-07-15 12:23

effectief de afschaffing rc = 18 d voor a23 te kantelen naar a 32 is zeeeer demotiverend. ze veranderen onze graad met behoud van wedde maar vergeten te zeggen dat ze aan onze recup zullen zitten waardoor we in feite veel minder zullen verdienen. ofwel doen ze zoals de vlaamse recup omzetten in verlof voor iedereen. bij de keuze van onze functie hebben wij hiervoor niet gekozen. om de combinatie werk en prive leefbaar te houden zouden ze beter ook het4/5 of parttime stelsel invoeren, ook het uitbreiden van de zomerregeling zou beter n algemene regel worden iplv te beperken, en de tr voor treinreizigers kan ook hulp betekenen als je n lang traject hebt, die van p&o probeert ons te demotiveren onder invloed van straffe hendrik, er lopen genoeg dingen verkeerd in de administratie die beter zouden opgelost worden iplv het management en personeel constant te demotiveren door verdere werk woon verplaatsingen en aan ons verlof- loon te zitten.
Bart

#92 RC en stamtijden

2013-07-15 12:56

Om de aanwezigheid op kantoor te maximaliseren zou het goed zijn dat RC per 5 minuten (1 punt) opgenomen kan worden ipv per halve dag want vaak kan een half uur of een uur al volstaan voor iets wat men wil/moet doen maar nu is men genoodzaakt hier een halve dag voor te nemen, het diensthoofd moet zich dan ook het hoofd niet meer breken over vragen in de trend van " mag ik om 10u even naar ... maar ik ben binnen de 20 minuten terug". Zo wordend de stamtijden al iets korter en komen er ook al wat gaatjes in. In een latere fase kan men de stamtijden eventueel ook afschaffen. Het belangrijkste is dat tijdens de openingsuren er voldoende personeel is om de klant te woord te staan en dat iedere ambtenaar om het einde van de maand voldoende uren gepresteerd heeft en haar/zijn werk af is. Zoals iemand hiervoor al zei, bij telewerken heeft men ook geen stamtijden. Tenzij men dus graag lege kantoren heeft zou er dus ook iets gedaan mogen worden voor wie op kantoor blijft. Telewerken is bovendien niet altijd mogelijk voor diverse taken.
pestkop

#93

2013-07-15 14:52

puur pesterij

Gast

#94

2013-07-15 18:09

Dit zijn pure wanpraktijken en pesterijen! Slachtoffers zijn al gevallen, en er zullen er nog volgen!
De mensen moeten langen werken, maar zo maken ze het onmogelijk! In ons kantoor zijn de 50+ allemaal overstressed met die veranderingen.

Ik als mama van 2 kleine kindjes, heb het altijd maar moeilijker om gezin-werk te combineren, soms denk ik dat je slimmer bent van te gaan stempelen, meer tijd en meer financieel gezien, na aftrek van al mijn opvangkosten!

Gast

#95

2013-07-16 05:19

Ingevolge de nieuwe pensioenregeling twee jaar langer werken; en nu geen RC meer, wie zal dat nog zolang volhouden?

Gast

#96

2013-07-16 05:33

Ze maken het de ambtenaren niet aangenaam om nog te komen werken

Gast

#97

2013-07-16 06:02

afschaffen van de variabele arbeidstijd zou een streep door de rekening betekenen. onbegrijpelijk waarom men iets wat reeds jaren goed werkt, nu afschaffen!!!

Gast

#98

2013-07-16 06:15

Volledig terecht dat er wordt gereageerd

Gast

#99 Re:

2013-07-16 06:22

#20: -

Volledig mee eens


Gast

#100

2013-07-16 06:24

glijtijden tot 10.00 u: is dit niet overdreven?