Variabele arbeidstijd FOD Financiën

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Variabele arbeidstijd FOD Financiën.

ik

#226

2013-08-08 20:35

Het huidig systeem van variabele arbeidstijd biedt genoeg mogelijkheden voor combinatie werk en privé leven.
Er is RC en indien nodig kan de dienstchef CMP en NC verlenen.
WIN WIN volgens Kurt Van Raemdonck = ons alles afpakken.
In ruil voor nog een klein beetje meer soepelheid in het systeem moeten we vele punten inleveren.
TR fiche, forfaitaire + 6 punten, DO +5 of +3, tweede nieuwjaarsdag,...
Zal er nog CMP en NC mogelijk zijn? Al wat niet expliciet in het nieuwe reglement staat bestaat immers niet meer.
Als ik een controle TP heb gedaan en mijn autokoffer zit vol met boekhouding zodat ik 2 maal naar de parking moet om de hele heisa naar de 10de verdieping te brengen = geen arbeidstijd meer
Ook lullig voor de A3 die ver van huis werken. Die verliezen dus echt wel 18 dagen RC op een jaar. Wat heb je nog aan je dag als je voor 15 minuten in Brussel te werken 3 uur moet pendelen?
Het management maakt ons op alle mogelijke manieren het leven zuur.

Wacht tot wanneer de economische heropleving er komt. FOD FINANCIEN zal dan moeten vaststellen dat ze geen werknemers meer vinden die bij FOD FINANCIEN willen komen werken.
Ze zijn ook niet beschaamd om eerst de compensatiedag voor bloedgifte af te nemen omdat de ambtenaren zogezegd liegen over hun gezondheidstoestand en daarna op het intranet aan diezelfde ambtenaren te vragen om in de North Galaxy bloed te komen geven.
Ik weet al wat er binnenkort op het intranet zal gepubliceerd worden:
Bloedgifte in de North Galaxy was een groot succes !!!!!

Zoals tevredenheidsenqUete: 50% heeft ingevuld: groot succes.

Zeg het maar tegen je chef als die op je evaluatiegesprek zegt dat je maar 50% van je opdrachten hebt afgewerkt. Maar chef toch, 50% is toch een groot succes.

 

 


Gast

#227

2013-08-11 09:39

Ik werk bij de lokale opsporingen te Brugge en maak nu reeds kennis met de beperking van de tijden voor verplaatsingen naar een belastingplichtige als men niet van kantoor vertrekt. Deze loopt dan vanaf aankomst bij de belastingplichtige.

Gast

#228

2013-08-12 07:35

hoe kunnen de mensen nog gemotiveerd blijven werken als ze u alle voordelen afnemen?!?

Gast

#229

2013-08-13 07:49

Mijn recuperatieverlof was voornamelijk om te poetsen (3 halve dagen per maand). Ik zal nu een poetsvrouw moeten zoeken- gaat me geld kosten- Ook dringende boodschappen of afspraken met kapper, doctors... werden die dag genmaakt.Is dit het beter afstemmen van werk op privé?

Gast

#230

2013-08-14 23:42

ambtenaren worden stiefmoerderlijk behandeld !! de sfeer onder collega's is door alle gebeurtenissen (die bezig zijn) verziekt en velen zijn verbitterd !
Dan

#231

2013-08-20 07:14

Ajb ajb ajb ajb ... verander niet te veel aan het huidig systeem! Ik ben grote voorstander van de uitbreiding van de glijtijd - als dagelijks gebruiker van het openbaar vervoer is het gemakkelijk wanneer ik om 7u kan beginnen werken - geen files, niet druk én op tijd op het werk. Behoud ook ajb de RC ... wanneer je voltijds werkt, is een extra dag vrij in de maand altijd welkom. Ik blijf hopen dat mits een paar bijsturingen er toch niet al teveel zal veranderen.

Gast

#232 Re: afschaffing RC voor niveau A vanaf de graad A32

2013-08-20 09:04

#1: douaniertje - afschaffing RC voor niveau A vanaf de graad A32

Dit is één van de eisen van de vakbonden. De Overheid wil deze niet inwilligen


Gast

#233 Re:

2013-08-20 09:06

#231: Dan -

De vakbonden hebben voorgesteld om de glijtijd uit te breiden (van 7u tot 9.30u) en dit het heel jaar door. De Overheid wenst hier niet op in te gaan. RC zou nog kunnen in het systeem A, maar kan maar tot niveau A2.


Gast

#234

2013-08-25 11:14

Ik kan mij niet ontdoen van de idee dat ons 'statuut' zich tegen ons begint te keren. De overheid maakt gebruik van zijn recht om onze arbeidsovereenkomst eenzijdig manipuleren. Wat nu net de onderliggende motieven zijn van de genomen beslissingen laat ik in het midden, maar ik kan mij niet inbeelden dat deze aan politieke achterkamertjes ontsproten ideeën veel zullen bijdragen tot een betere dienstverlening binnen de openbare diensten, laat staan dat ze de reeds zwaar op de proef gestelde motivatie van de ambtenaren positief zullen beïnvloeden.
Dan

#235

2013-08-27 07:04

Veranderingen van/aan de arbeidstijd, in september 2013 de "Kanteling", in de loop van de maand januari 2014 de keuze maken om Federaal te blijven of naar de Vlaamse Overheid over te gaan. Onzekerheid en onduidelijkheid troef ... niemand die kan zeggen waar je na de keuze gaat terecht komen. Gemotiveerd blijven is niet eenvoudig met al deze veranderingen/voorstellen maar de moed niet opgegeven en nog even koesteren wat we nu (nog) hebben.

rikske

#236

2013-08-28 08:06

Heeft iedereen ook zo'n plezier/last van de statistieken? Daar kunt ge alles mee bewijzen! Maar ja, in de privé doen ze dat ook. Alleen moet ge in de privé verantwoording afleggen en hier bij financien niet. Ik ben er zeker van dat als onze "managers" daar doen wat ze bij ons presteren, dat ze binnen de kortste keren buiten vliegen. En maar veranderen om te veranderen, dat haalt toch niks uit.

Gast

#237

2013-09-06 15:08

Mijn werkgever schaalt mij automatisch in in de klasse A3. Ik ontdek tot mijn verrassing dat ik vrijgesteld bent van tijdsregistratie (maar dat hoeft niet voor mij - ik presteer de arbeidsduur van 38u/week of meer , dus ik vind het geen enkel probleem om dit ook te registreren) en dat er bijgevolg geen recuperatieverlof meer mag genomen worden.
vraag: Is een vrijstelling een verplichting ? Mag ik niet mijn tijdsgebruik blijven registreren en dan recuperatieverlof opnemen ? (Het is wel logisch dat wie niets registreert ook niet kan compenseren).

Hoewel ik zelf tot diegene behoor die niets meer hoeven te registeren, vind ik dit niet kunnen. Voor sommigen onder ons, is dit een vrijkaartje om minder te werken en dan bovendien een slecht voorbeeld en een gebrek aan respect voor de medewerkers wiens werktijd wel geregistreerd wordt. Voor wie wel het goede voorbeeld geeft, lijkt het een bestaffing: aan onze graden is het blijkbaar niet gegund om privé-en beroepsleven zo goed mogelijk op elkaar proberen af te stemmen: langer werken op bepaalde dagen om 1,5 dag recuratieverlof bij mekaar te sparen is niet meer mogelijk.
Ik word bizar genoeg vrijgesteld van tijdsregistratie voor "meer vrijheid om uw werktijd in te vullen" ... maar het tegendeel is waar: ik mag wel beslissen om langer te werken maar mag/kan blijkbaar de overuren niet meer opsparen voor een vrije dag.

Gast

#238 we hadden het toch gezegd !!

2013-09-10 08:01

ondertussen beginnen de eerste fiasco's zich te manifesteren. Maar de "top" blijft volharden in een volslagen absurde en lachwekkende goed-nieuws show... ach, als de boel dankzij hun geldingsdrang en onwetendheid compleet in elkaar stuikt zijn deze incompetenten immers reeds vertrokken naar een nieuw mandaat elders waar ze wederom idiotieën trachten op te leggen en zaken kunnen verprutsen.

Gast

#239

2013-09-10 12:48

Dat alles behouden blijft zoals vroeger

Gast

#240

2013-09-15 03:04

ondertussen zeer kostelijke stiptheidsacties & stakingen.... nog altijd alles goed ???

Gast

#241 Re:

2013-09-24 07:05

#21: -  

 

nee van CD&V

Gast

#242

2013-10-29 08:58

Intranet 25.09.13: U heeft uw toekomst zelf in handen. Geef dit geschenk niet weg!
Ja?
Intranet 18.10.13: Blijf dus intussen gemotiveerd uw huidige job uitoefenen.
Ja!
...
..
.

Gast

#243

2013-11-05 17:56

Vandaag via het Intranet het nieuwe reglement voor de variabele arbeidstijd gelezen.
Conclusie: Ons kent ons. De eisen van de vakbonden = nul komma nul resultaat voor de gewone werknemer (D tot en met A2). Daarentegen staat de deur nu helemaal open voor de slecht menende A3's en hoger om op een nog grotere schaal te frauderen met hun (gemiddeld aantal) te presteren uren en hun verantwoordelijkheden af te schuiven naar onderen toe. Het gevolg van het niet te moeten prikken is reeds nu al te merken in vele diensten. Het aantal A3's die hun job volwaardig en respectvol uitvoert slinkt zienderogen. Laat ons duidelijk zijn: geen controle = kweken van misbruiken! Het is maar dat u het weet.


Gast

#244

2014-01-04 11:00

de motivatie van het personeel zal nog verder dalen ; ik denk vooral voor de mensen in de toren de Galaxy. Je moet hollen om eventjes een fles water of broodje te halen in de cafetaria, je verliest kostbare minuten.
's morgens 2,5 uur tot 3 uur op voorhand opstaan om om 7.30u in Brussel te raken om toch een béétje RC te halen ..
en uw eten binnen schrokken in het restaurant of cafetaria om zo weinig mogelijk minuten kwijt te zijn ! een praatje slaan, gedaan ermee ..
thuiswerk is ook niet mogelijk voor mij en sommige anderen ; niet iedereen kan daarvan genieten natuurlijk ..  
wel-zijn op het werk .. ? vroeger misschien wel, nu : onbekend
dat alles dankzij de 'grote veranderingen' ..

en de cursus voor competentiemeting voor niv C (statutair) die al jaren op zich laat wachten .. 't zou teveel kosten, zeker, niv C