Variabele arbeidstijd FOD Financiën

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Variabele arbeidstijd FOD Financiën.

marcos

#151

2013-07-22 14:41

Ben ik blij dat ik er binnen goed 5 jaar vanaf ben ! Aan de jongere generatie véél moed gewenst !

Gast

#152

2013-07-23 05:33

Totaal onbegrijpelijk standpunt van de hierarchie in deze tijd van verkeersverzadiging.

Gast

#153

2013-07-23 06:44

Ik word na de kanteling A3. Ik heb er al een beetje spijt van, nu blijkt dat ik nooit meer een dag recuperatieverlof zal mogen nemen.
De managers stellen de nieuwe regeling zo mooi voor.... modernisering, flexibiliteit....
Hoe komt het dan dat de nieuwe regeling mij zo een gevangen en benepen gevoel geeft?
Ongezouten

#154 Re:

2013-07-23 07:19

#153: -

Benepen gevoel. Inderdaad, dat is het algemeen gevoel dat er tegenwoordig bij zowat iedereen heerst en niet alleen op het vlak van die nieuwe tijdsregeling waarmee dat zwetsmanagement zichzelf een bestaansreden wil geven. Meer en meer worden we in een verstikkend keurslijf gestoken dat alle creativiteit regelrecht teniet doet. Ze zijn bezig met een sluipend proces om van ons een soort "puppets on a string" te maken die naar believen manupileerbaar zijn, en die op termijn niet meer in staat zullen zijn nog kritisch na te denken.

De vraag is natuurlijk of we dat zomaar moeten laten gebeuren.

 

 

Bobbi

#155

2013-07-23 07:59

Na de kanteling worden A22 en A23 klasse A3 met als gevolg geen RC meer. Dit treft heel wat medewerkers terwijl de kanteling naar A3 in wezen slechts een technische operatie is om het wegvallen van het weddecomplement te compenseren. Bedankt overheid ! Daar bovenop wenst men nog de forfaitaire vergoedingen af te schaffen op 01/01/2014.Trop is teveel.
Von Schönentall

#156

2013-07-23 08:21

En dan hebben we het nog niet gehad over al die andere maatregelen die de regering heeft genomen (blijkbaar heerst hierover wel eensgezindheid): de afbouw van het statuut, de maatregelen ivm met de pensioenen, de afschaffing van de specificiteit van financiën, de afschaffing van diverse premies (bvb hoofdbestuurvergoeding enz.), de nieuwe voorstellen over de loonbarema's, het afschaffen van gecertificeerde opleidingen, het vernietigen van benoemingen (omdat de taalwetten niet deugen),de plannen om de kantoorruimte in te perken, het afschaffen van de begrafenisvergoeding, het totaal negeren van de technische kennis die men vroeger heeft opgedaan bij examens en brevetten, de centralisatie van de diensten, enz. enz.

Gast

#157 tollenaer

2013-07-23 11:06

Blijkbaar is zowat iedereen dik malcontent en worden we hoe langer hoe meer zowat ALLES afgenomen, en blijven alleen nog pestmaatregelen over.

Waarom slikken jullie dit dan zo makkelijk ?? waar blijven de vakbonden ?? Met een betogingkje gaan we er al lang niet meer komen!ook niet met een petitie... ACTIES!!!
Nemesis

#158 Demotivatie

2013-07-23 11:50

Alweer een zoveelste betutteling ter demotivatie van al wie nog wil werken.

Akkoord dat het systeem van variabele arbeidstijd wordt bekeken en zo nodig aangepast, maar behoudt de essentie en laat iedereen toe flexibel te werken en zijn of haar tijd te beheren op een verantwoorde manier. Geen bezwaar dat een historische anomalie zoals die 6 punten/maand verdwijnt of dat men overgaat naar een meer realistisch (elektronisch) systeem met registratie per minuut chaos aan de prikklok, maar behoudt de meerwaarde van een dag recup voor wie voldoende heeft gewerkt. Laat een flexibel begin en einde van de werkdag toe maar garandeer ook dat er een relevante periode is waarop dat iedereen aanwezig is met het oog op samenwerking en meetings.

Laat iedereen het voordeel (een van de weinige die we nog hebben) van op tijd en stond een dag rust te nemen. Maar bestrijdt tezelfdertijd de onvermijdelijke misbruiken. Vanaf klasse A3 en hoger moet men niet meer prikken maar kan men ook geen recup meer nemen. Jammer voor de velen die hard werken en het spel eerlijk spelen en aldus meer uren kloppen dan nodig. Anderzijds zijn er de nodige "managers" die dit compenseren door zichzelf regelmatig te trakteren op een (dubieuze) dienstopdracht of de nodige dagen (niet te verifiëren) thuiswerk. Ook vinden zij het nodig om de zeldzame dagen dat ze op kantoor zijn te beginnen om 9.00 uur en te eindigen om 16.00 uur. Met de voorgestelde regeling kunnen zij hun werkdagen nog meer "optimaliseren": van 10.00 uur tot 15.00 uur. Niemand vindt het blijkbaar nodig op te treden tegen deze wantoestanden.

Mocht dit een alleenstaande maatregel zijn, dan zou het nog te verwerken zijn, maar samen met het veranderen van de loopbaan en het statuut is dit eens te meer een klap voor wie zijn of haar functie ernstig neemt en nog wil werken. Dat bij de evolutie van de loopbaan rekening wordt gehouden met de capaciteiten en prestaties is logisch en aanvaardbaar, maar de manier waarop het hier wordt uitgewerkt, via de ontwikkelcirkels biedt geen enkele garantie op een eerlijke evaluatie en aldus op een mooie loopbaan. Wie goed staat bij zijn of haar superieur, krijgt makkelijk te halen doelstellingen en goede evaluaties. Mede hierdoor komen ze in pole position bij de formele selectieproeven ter benoeming. Daarenboven worden ze ook nog optimaal voorbereid op deze proeven (inside informatie, exclusieve opleidingen, ...). Aldus krijgen deze happy few een mooie carrière en een snelle doorgroei en wordt vriendjespolitiek in een formeel kader gegoten.

Om een einde te stellen aan de huidige golf van demotivatie bij velen, zijn eenvoudige en duidelijke regels nodig, die correct en consistent worden toegepast en met de nodige marge voor persoonlijke invulling en de gepaste strijd tegen misbruik ervan. Ze dienen voldoende algemeen en transparant te zijn en de nodige flexibiliteit toe te laten, opdat iedereen zijn of haar functie normaal kan uitvoeren en op een objectieve manier zijn of haar loopbaan kan invullen. En aldus niet afhankelijk zijn van een top- en middelmanagement dat dikwijls uitblinkt in onbekwaamheid en corruptie.
Fodje

#159 Re: Van die 5 jaar zou ik nog niet zo zeker zijn.

2013-07-23 12:21


Gast

#160 Re: Demotivatie

2013-07-23 13:18

#158: Nemesis - Demotivatie

Aldus krijgen deze happy few een mooie carrière en een snelle doorgroei en wordt vriendjespolitiek in een formeel kader gegoten.

En aldus niet afhankelijk zijn van een top- en middelmanagement dat dikwijls uitblinkt in onbekwaamheid en corruptie.

Volledig mee akkoord!

 


Gast

#161

2013-07-28 18:51

kan men ambtenaren die 37 jaar dienst hebben nu eens niet met rust laten en verder laten werken zoals we bezig zijn tot ons pensioen . Er zijn al veranderingen genoeg op komst met de kantelingen . Ik hoop het vol te houden tot mijn pensioen . De stress is zo al groot genoeg

Gast

#162 Re:

2013-07-28 18:55

#151: marcos -

Marcos ik heb nog 3 jaar te gaan , maar ze kunnen het ons nog verdomd lastig maken en op de duur maken ze ons ziek van miserie en stress . Ik heb altijd graag gaan werken maar zoals ze nu bezig zijn zal ik blij zijn binnen 3 jaar te kunnen stoppen of nog eerder in ziekenverlof !!!

 


Gast

#163

2013-07-29 07:48

Graag ook behoud van RC voor leidinggevenden, die al niet deeltijds kunnen werken, en nu ook nog eens 18 dagen zouden verliezen !!!!
mezelf

#164 Variabele arbeidstijd FOD Financiën

2013-07-29 08:35

deze kanteling is een gemiste kans. Het werken onder een autoriteit die alles voor je beslist en geen inspraak duldt heet dictatuur. Dit geeft agressie en een fout machtsgevoel bij de beslisser en onmacht en frustratie bij diegene die de beslissing ondergaat. Deze kanteling zou helemaal anders kunnen worden ingevuld maar daarvoor is moed en inzicht nodig en die eigenschappen zijn momenteel niet terug te vinden bij de leidinggevenden. Een leiding die enkel resultaatgericht is en geen menselijk-sociaal beeld voorhoudt is een vergissing. Het is een teken van deze tijd dat we met zulke leiding zitten opgeschept en het zal niet voor vandaag zijn dat de euro zal vallen.

Gast

#165

2013-07-29 08:40

en wat doen de vakbonden? juist ja, ze zijn verkocht, hun bedje is gedekt.

Gast

#166

2013-07-31 05:19

Laat de zomertijd een gans jaar doorgaan, minder files onderweg, minder stress bij de personeelsleden, gewoonweg beter

Gast

#167

2013-07-31 06:43

laat de variabele arbeidstijd zoals vroeger bestaan niet veranderen
moegetergd

#168

2013-07-31 10:02

het was de bedoeling van deze regering dat banken die overheidssteun genieten in de onmogelijkheid gesteld zouden worden hun managers nog riante bonussen en vertrekpremies te geven.
Nu is er een wetsontwerp dat TOCH zou toelaten om deze bonussen uit te keren!! Dat wetsontwerp komt van .... KOEN GEENS = minister van financiën , die onze ambtenaar vergoedingen/overuren samen met zijn collega Hendrik Bogaert zo goed als afschaft...a ja, want de begroting moet kloppen. Voor de ambtenaren = minder verdienen+ minder promotiemogelijkheden + langer werken voor minder pensioen. 

Zelf hebben deze "heren staatssecretaris,minister van financiën" en zowat alle politici(waarvan er makkelijk VIJFMAAL teveel zijn!) nog geen cent ingeleverd en gaan ze op 25 j parlementaire dienst op pensioen. CRAPULEUS !!

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2013-08-03 08:16



Gast

#170 Re:

2013-08-03 08:18

#3: -

U heeft helemaal gelijk.
Als het maar die 38 uren waren, zou ik een zeer tevreden mens zijn.

 


Gast

#171

2013-08-04 12:24

Een prima petitie die zeker alle steun van de ambtenaren verdient !!!

Gast

#172

2013-08-05 09:34

Wanneer ik om 7 uur begin, wens ik ook vanaf 15 uur te kunnen vertrekken.

Gast

#173

2013-08-05 09:49

waarom steeds inleveren voor de ambtenaren op de werkvloer ?
jullie voorstellen zijn zeer goed.

Gast

#174

2013-08-05 10:37

denken die zo het personeel te motiveren? Ongelooflijk zijn die gasten.

Gast

#175

2013-08-05 12:10

Waarom altijd alles veranderen als het jaren zonder problemen werkt.
De laatste jaren zijn er zoveel wijzigen uitgevoerd en meestal met negatief gevolg.