Variabele arbeidstijd FOD Financiën

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Variabele arbeidstijd FOD Financiën.


Gast

#26

2013-07-15 05:59

Ben blij dat de vakbond reageert
Het moet maar eens gedaan zijn om ons steeds maar meer af te nemen

Gast

#27

2013-07-15 06:04

Indien ze de geleide uren gaan afschaffen en ons een nine to five job geven, wat wordt dat dan op de autowegen???? Er zijn nu al zoveel files, als alle ambtenaren daar nog bijkomen staat het land stil ipv productief te zijn. Waarom moeten het altijd "managers" zijn die hiervoor zorgen? Zij hebben geen feeling met de werkelijkheid. Luister naar de mensen wat hun belangen zijn en maak daar een studie van die voor iedereen een oplossing kan zijn.

Gast

#28

2013-07-15 06:05

Was het geen jaar geleden dat er een enquete was onder personeel van de Fod Financien? En het belangrijkste resultaat was, "dat men geen rekening houdt met de vragen en de voorstellen van zijn personeel, en men ging er iets aan doen."
We mogen toch eens lachen zekers?

Gast

#29

2013-07-15 06:05

De huidige economische crisis is blijkbaar voor sommige managers of politici het ideale moment om sociale verworvenheden af te schaffen, omdat deze productiviteit in de weg zouden staan. Sommige verworvenheden moeten inderdaad ( ten goede ) aangepast worden. Mits goede afspraken kunnen flexibelere werktijden bijdragen aan een efficiëntere en productievere werkomgeving, waarbij zowel management als personeel zich goed bij voelen.

Gast

#30

2013-07-15 06:08

Ben blij met de huidige regeling. "Zomeruur" het ganse jaar door zou nog beter zijn. Als ze de TR willen afschaffen moeten ze er eerst voor zorgen dat het openbaar vervoer(lees NMBS) stipter rijdt!

Gast

#31

2013-07-15 06:09

Men wil de werknemers zo veel mogelijk met het openbaar vervoer naar het werk laten komen,de afschaffing van TR is in ieder geval geen aanmoediging om met de trein te komen. Je bent sowieso afhankelijk van treinuren etc. En de trein heeft nu eenmaal vaak vertraging.
Verder lijkt het mij onrealistisch om telkens als er koffie wordt gehaald of zelf een fles water (koffie zou nog op de dienst zelf in de koffieapparaten kunnen), maar om een fles water te gaan halen moet er sowieso naar de cafetaria gegaan worden. Dat ze dan op zijn minst water voorzien op de dienst.

Gast

#32

2013-07-15 06:12

Goed initiatief

Gast

#33

2013-07-15 06:12

Voor wat betreft de douane zou ik graag opteren voor actieve dienst voor hen die in shiften werken

Gast

#34

2013-07-15 06:13

Halt aan de teloorgaan van FOD Financien!

Gast

#35

2013-07-15 06:16

ik begin met toch wel serieus vragen te stellen met dit beleid...
Gast

#36

2013-07-15 06:16

Een job kiezen bij de overheid ten tijde van crisis met als voornaamste reden jobzekerheid. Als c-niveau enkele honderden euro's loon minder verdienen dan bij een gelijkaardige job in de privé. Dit in ruil voor enkele voordelen en glijdende werkuren. Veel mensen moeten vele uren pendelen om op het werk te geraken. In mijn geval 4u. Twaalf uur weg van huis om slechts een gewone werkdag van 7u36 te werken. En nu gaan ze die voordelen afnemen? Binnenkort waarschijnlijk ook nog een vermindering van ons pensioen. Waarom zou iemand nog voor de overheid WILLEN werken op die manier! Voor mij persoonlijk is een fulltime werkweek op 4 dagen ideaal om pendeltijd te recuperen voor privédoeleinden. Maar dat dan is ook de enige verbetering!

Gast

#37 wat is hier het nut van?

2013-07-15 06:17

#21: -

Helemaal juist. Ik zie hier geen enkele meerwaarde in. Integendeel, het personeel wordt hierdoor gedemotiveerd en qua sfeer zal het hierdoor ook niet beter worden. Ik hoor sommige zeggen: "in de privé is dit ook niet!" Maar waarom moeten wij de privé achterna hollen. Wij moeten geen winst maken of zijn geen verantwoording verschuldigd aan aandeelhouders. Wij moeten zorgen dat er geld binnenkomt of dat we ten dienste staan van de burgers. Wij behoren tot de dienstensector. Dat is helemaal iets anders dat de privé.


Gast

#38

2013-07-15 06:19

IPv VOORUIT

Gast

#39

2013-07-15 06:21

Huidig systeem ok, behalve uitbreiding zomeruur naar gans het jaar.

Gast

#40

2013-07-15 06:25

Welke Calimero heeft die regeling nu weer uit zijn ei getoverd ? Geen enkele manager uit de privésector motiveert zijn personeel op die manier. Er zijn situaties in de Fodfin die door de jaren zijn scheef getrokken maar de regeling van de glijdende uren is nu net een voorbeeld van hoe je een modern beleid van motivatie en maatschappijgebonden structuren moet voeren. Steun de vakbonden ten volle.

Gast

#41

2013-07-15 06:27

Het afschaffen van allerlei zaken werkt niet altijd in het voordeel van een goede werking van de administratie en bevordert evenmin de motivatie van de ambtenaren.

Gast

#42

2013-07-15 06:28

Het afschaffen van allerlei zaken zal niet steeds ten goede komen voor de ambtenaren. Onze motivatie zal nog verder dalen. Nog meer stress.
De zomeruren willen we het ganse jaar behouden.

Gast

#43

2013-07-15 06:37

als Bogaert denkt dat hij hiermee het personeel zal motiveren?
Marlotje

#44

2013-07-15 06:37

Wat is eigenlijk de bedoeling? De motivatie van het personeel afnemen? Wanneer worden wij ooit eens beloond of geprezen voor onze inzet? Wij zijn altijd de kop van Jut als het er op aan komt!
Wie werkt wordt gestraft, wie niet werkt wordt beloond!
Wat met de mensen die van het openbaar vervoer gebruik maken? Met de invoer van vaste uren kom je steevast te laat op het werk, er zijn al weinig treinen op de kleine lijnen en wat dan?
Wat met de combinatie werk en gezin? We moeten met zijn allen langer werken maar wat doen we met onze gezinsleden, familie? Een dagje RC is ideaal als je voor je ouders of kleinkinderen wil zorgen.Tenslotte gaat het om gewerkte uren, RC is geen geschenk van de overheid.
Zo kan ik nog uren verder gaan......
Ik ben niet tegen verandering maar vaak wordt vergeten dat er met mensen wordt gewerkt niet met robotten!

Gast

#45

2013-07-15 06:38

Als er geen recup meer mogelijk is staan we weer lekker langer in de fille om geen overuren te presteren. Maar ja, dan zullen er weer een aantal depresief worden....

Gast

#46

2013-07-15 06:39

en de regeling van het zomeruur ? Het is precies dat mensen die om 7 uur beginnen en wat vroeger stoppen dan 16 uur dat die als "profiteurs" bestempelt worden. Waarom nog alleen maar in juli en augustus ?

Gast

#47

2013-07-15 06:40

Wat is het volgende dat er wordt afgeschaft.

Ik weet het, beslissingen tijdens de zomervakantie afschaffen.

Gast

#48

2013-07-15 06:44

Beste
Een ambtenaar die onder de oude uurregeling wil blijven werken (dus ong. 7u 36 min per dag) verliest onder het nieuwe systeem alle bestaande voordelen. Bovendien lijkt een werkweek van 10 uur werken per dag onmenselijk. Men kan zich vragen stellen over de productiviteit tijdens deze zg. 4-dagen-werkweek. Ik denk dat de vrije dag hard nodig zal zijn te recupereren...

Met vriendelijke groeten,

Alain Markey
Ontvangkantoor Gent 1


Gast

#49

2013-07-15 06:45

Hierbij wil ik dat er voor onze rechten wordt opgekomen en dat deze veranderingen worden aangepast ten gunste van de ambtenaren

Gast

#50

2013-07-15 06:46

.