Variabele arbeidstijd FOD Financiën


Gast

/ #196

2013-08-06 06:29

Voor mij komen zeker op de eerste plaats de vertragingen : Buiten de verlofperiode hebben wij zeker gemiddeld 1 à 2 uur vertraging per maand (afgeschafte treinen meegerekend). En dan spreek ik bovenop de 10 min die we sowieso bijna elke dag verliezen. Normaal gezien zijn wij al ongeveer 3 uur onderweg, hetgeen op zichzelf al een hele inspanning is. Maar meestal loopt dit met de vertragingen erbij nog eens op tot 3 uur en half. Ik denk dat dit sowieso verdient dat we tenminste de vertragingen mogen tellen.
Voor wat betreft het beperken van de glijdende uren, dit is sociaal gezien een stap achteruit. Het is nu al zo druk rond de piekuren op de treinen, sommige zitten al overvol na de tweede halte. Het zou eerder andersom moeten zijn : de uren meer spreiden zodat het volk op de treinen ook meer verdeeld wordt.
En hetzelfde geldt zeker ook voor het verkeer op de wegen.