Variabele arbeidstijd FOD Financiën

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Variabele arbeidstijd FOD Financiën.

gezond verstand

#201

2013-08-06 07:22

wat wil je als een middenstander als bogaert aan het roer komt
dat is juist de groep met de meeste aversie tegen ambtenaren
als we ze maar kunnen pesten is zijn motto
CD&V heeft volledig afgedaan als partij voor de ambtenaren met al hun onnozele voorstellen waarbij ze de NV-A willen nadoen
ons ambtenaren rest nog enkel de SP-A om op te stemmen om zo de PS te versterken
PS de enige partij die nog voor onze belangen opkomt
koen

#202 Re:

2013-08-06 07:29

Wat zijn jullie toch jaloers op die A32.  Jullie konden toch ook de examens doen.  Ikzelf heb er 8 gedaan om van niveau C naar rang A32.  Zal ik eens zeggen hoeveel dagen verlof mij dit gekost heeft ?


Gast

#203 Re: Re:

2013-08-06 07:35

#133: - Re:

bij ons waren het nochtans de ouderen die zich verzetten tegen die maatregelen terwijl de jongeren dachten aan hun positie en latere carriere op het werk en zich afzijdig houden


Gast

#204

2013-08-06 07:38

Ik vraag mij af wat er zal gebeuren als wij allemaal eens een dagje lekker thuis blijven? Geen douane, geen controles, geen telefoons beantwoorden, geen permanentie, geen terugbetalingen, geen FOD Financiën. Ik stel geen staking of betoging voor, maar gewoon een algemene afwezigheid. Als wij toch beschouwd worden als nutteloos, als onvolwassen, als mensen die het niet verdienen om voor te investeren, dan is het toch niet erg als wij eens er niet zijn? Laat al die managers die dag eens zweten! Laat hen maar eens aan de telefoon zitten van 9 tot 5. Laat hen maar eens werken. Misschien beseffen ze dan wat wij doen! Hopelijk hebben ze die dag hun thermos en flesje water bij, want uw dienst verlaten zal er dan ook niet inzitten!

Gast

#205 Re:

2013-08-06 07:45

 


Gast

#206

2013-08-06 08:55

ok

Gast

#207 Re: waar is de solidariteit ?Re:

2013-08-06 09:16

#195: - waar is de solidariteit ?Re:  

 ze HEBBEN al veel aan de lagere niveaus afgenomen...en de A2 en A3's keken ernaar.soms met enig plezier.

dus nee, ik heb echt geen medelijden met die arme A22/23 die A3 wordt. dezelfden die met veel enthousiasme de afbraak uitvoerden die van hogerhand kwam en alleen de laagste rangen trof.

en nu vraagt men loyauteit ?? waar was die loyauteit toen de ambtenarenpensioenen hervormd werden, BEHALVE voor de 50+ ers ? wij zullen véél langer moeten werken en tegelijk krijgen we minder pensioen. 2 x ferm geraakt dus !Hoeveel 50+ ambtenaren hebben toen zelfs nog maar meebetoogd ? Dàt was al teveel want zij werden toch niet geraakt.

Toen heb ik over loyauteit , meespelen met verdeel en heers, zo goed als niets gehoord!

 Toen is er te veel te soft gereageerd (a ja want we stonden met te weinig, de meeste ambtenaren zijn nu eenmaal oudere generatie) en nu krijgt iedereen (ouderen incluis) nog eens de rekening gepresenteerd. Ja, we moeten samen staan, maar sommigen leren dat blijkbaar pas als ze zelf geraakt worden.

ongemakkelijke waarheid

#208 Re:

2013-08-06 09:28

#200: -  

 Ja, er is heel veel misgenoegdheid bij de ambtenaren van financiën , ze klagen steen en been àls ge het hun vraagt.

en wat gaan diezelfde klagende en gepeste ambtenaren eraan doen ? just niks! net zoals de vakbonden die blijkbaar enkel nog een boekske verdelen om uit te leggen hoezeer we juist gepluimd worden. Ik zie bogaert al lachen met een petitie die wordt afgegeven, wss neemt hij ze zelf geeneens in ontvangst, niet dat dit veel uitmaakt.

waar blijven de ACTIES ? en ja, de vakbond moet dergelijke zaken ORGANISEREN !

 ik doe 100% mee! geld dat voor de anderen hier ook ??

indien niet, laat u dan verder pluimen 


Gast

#209

2013-08-06 09:44

Spijtig maar het voorstel om ook koffiepauze als werktijd te laten meetellen brengt de credibilteit van deze eis in gevaar. Verder meer dan eens.

Gast

#210

2013-08-06 10:23

Acties? Hahahahaha
PS stemmen? Hahahahaha ( maar dan groen )
Begint het portefeuilke zeer te doen? Hahahahaha
Ik roep al jaren dat in ALLE lagen het bedje rot is, maarja wie ben ik?
Je kunt pas iets bereiken indien IEDEREEN EN NIEMAND uitgezonderd de handen samen bundelt.
Maar dat snapt niemand hier, enkel de top in Brussel snapt dat NIET IEDEREEN hetzelfde handelt of werkt of denkt

Mvg

Gast

#211 Re:

2013-08-06 11:29

#210: -

verbitterde uitspraken zal de boel ook niet vooruithelpen !!!


Gast

#212 Re: Re:

2013-08-06 11:32

#208: ongemakkelijke waarheid - Re:

ik veronderstel dat je ook lid bent van een vakbond want anders is het natuurlijk gemakkelijk om de vakbond te bekritiseren


Gast

#213

2013-08-06 12:01

ik vind ook dat de vakbond(en) niets tot weinig doen om ons te verdedigen, en ik bén lid van een vakbond...en zoals mij beginnen er steeds meer te denken.
als ze ons niet verdedigen tegen deze slachtpartij van pestmaatregelen en afhandig maken van vergoedingen...dan kunnen ze beter ermee ophouden. zoals hiervoor gezegd op het intranet lees ik ook wel wat ik deze keer weer mag afgeven.

Gast

#214

2013-08-06 12:03

Blijf behouden aub ! Liever niet schrappen.
Dank u

Gast

#215 Pestkanteling

2013-08-06 13:48

Ik vraag niet om naar A 3 gekanteld te worden. Ik doe mijn werk heel graag. Ben totaal geen leiderstype, maar -zonder pretentieus te klinken- de nodige dossierskennis heb ik.
Gaan we nu verplicht worden leidinggevende functies uit te voeren, gewoon door het feit dat ons een kanteling opgedrongen is? Mét alle bijkomende gevolgen van dien: ik werk in Brussel (niet dichtbij mijn deur), en heb als moeder van straks 2 kindjes echt wel nood aan deeltijds werken. En dan maar verkopen dat de kanteling en de nieuwe arbeidsvoorwaarden de combinatie werk-gezin ten goede komt.
Ik hoop dat de vakbond dergelijke standpunten eveneens verdedigd.

Gast

#216

2013-08-06 14:25

het idee ter wijziging van de variabele arbeidstijd kan inderdaad nooit een win-win opleveren. Maar ja, zoals gewoonlijk telt niet het gezond verstand maar wel de demotivatie van het personeel !!!

Gast

#217

2013-08-07 07:53

Ik ga elke ochtend met de auto naar het werk omdat ik met het openbaar vervoer veel te lang onderweg zou zijn door een slechte verbinding. Met de auto ben ik iets minder dan een uur (enkel)onderweg. De overheid vergoedt mij niks. Ze moeten mij geen treinabonnement vergoeden, geen brandstof en als ik weer eens in de file sta door een ongeluk (wat gemakkelijk te controleren is via verkeerscentrum.be) dien ik de verloren tijd in te halen. Demotiverend. Als ze nu de weinige voordelen die we al hebben gaan wegnemen, ga ik op zoek naar ander werk. En door de kantelingen dichter bij huis? Wie gelooft daarin?

Gast

#218

2013-08-07 09:19

Sommige managers hebben een eigenzinnige interpretatie van een Win-win situatie en kennen blijkkbaar de bedoeling ervan niet.
En alles maar blijven terugschroeven tot de slavernij.

Gast

#219 Re:

2013-08-07 11:38

wanneer gaan ze eens iets doen aan de contracten van het hulppersoneel,we tellen blijkbaar niet mee,en maar klagen en zagen de ambtenaren,ik denk niet dat ze willen wisselen met ons contract......

 

 

hypotheker

#220

2013-08-07 13:08

zoals steeds is het de goed werkende ambetnaar die voor alles moet opdraaien als het economisch slechtere tijden zijn. zie ook maar in buitenland.
door de variabele tijden te veranderen wordt geraakt aan ons prive leven en dit zal op lange en minderlange termijn zijn weerslag vinden op het werk.( stress, minder presteren, ziekte, foutenlast enz...
misschien zijn er ook ambtenaren die juist om deze reden( variabele arbeidstijd en in de vakantie betere arbeidstijden) toegetreden zijn tot de ambtenarij!

Gast

#221

2013-08-07 13:17

... dit lijkt meer op "PESTEN OP HET WERK"

Gast

#222 Re: Re:

2013-08-07 13:49

#219: - Re:

ge moet niet boos zijn op de klagende ambtenaar maar op zij die jullie conctracten niet willen verbeteren


Gast

#223 Re:

2013-08-07 13:54

#213: -

ik denk niet dat je beter werkvoorwaarden gaat krijgen als de vakbonden ermee ophouden

zoals zovelen verschiet je je kruit op het verkeerde doel

bogaert en de CD&V moet je viseren

 

Gast

#224

2013-08-07 13:57

Ze doen gewoon hun goesting, verkeerde mensen op de verkeerde plaatsen.....dingen veranderen om te veranderen.....kanteling net hetzelfde, kiezen? Vergeet het, hetgeen je wil staat er niet tussen.
D&A

#225

2013-08-08 13:57

die idioten in brussel hebben geen flauw idee van het terrein !
want de "verantwoordelijken" die hen correct dienen te informeren durven hen de waarheid niet te zeggen uit vrees voor hun verdere carriere.

diegenen die uw havens dienen te beschermen en gewapend moeten optreden ? Hen slecht betalen, hun weinige vergoedingen nog afnemen, hun recup en overuren belachelijk beperken, slecht opleiden en promotiemogelijkheden afhankelijk maken van bazengatlikkerij... ERG VERSTANDIG...