NEE tegen 600 asielzoekers in Kasteel Bijstervelt te Oirschot

gast

#526 Re: Stemmingmakerij alleen als het voorstanders betreft, zeker?

2015-04-21 15:42

#525: Kees - Stemmingmakerij alleen als het voorstanders betreft, zeker? 

 Als vee behandelen. Dat is precies wat de gemeente wil..600 vluchtelingen plaatsen + personeel daar waar ooit 120 paters woonden. 

Alleen al daarom geen 600 vluchtelingen in Groot Bijstervelt. Dus teken ik de petitie.

Gemeente, zoek alternatieve plaatsen waar vluchtelingen op een humane manier kunnen worden gevestigd. En houdt het aantal in balans met de grootte van ons dorp


Gast

#527 Re: Re: Stemmingmakerij alleen als het voorstanders betreft, zeker?

2015-04-21 17:53

Dit bericht is verwijderd door de auteur van deze petitie (Toon details)

2015-04-21 19:47



Gast

#529

2015-04-21 20:20

De gezamelijke kerken van Oirschot de beerzen spoordonk en best kunnen dit probleem mooi oplossen zoals vandaag staat te lezen en het ED.

150 mensen in de pastorie in de nieuwstraat in Oirschot

150 mensen in de kerk in Spoordonk

150 mensen in de kerk in Oostelbeers

150 mensen in de kerk in Best

probleem opgelost, dit is een mooie dialoog

Ben heel benieuwd hoe de parochianen dan reageren?


Gast

#530 Re: Re: Re: Stemmingmakerij alleen als het voorstanders betreft, zeker?

2015-04-22 04:54

#528: - Re: Re: Stemmingmakerij alleen als het voorstanders betreft, zeker? 

 ik ben njet de schrijver van 526, maar kern van deze petitie is dat 600 veels te veel is voor groot bijsterveld. Dat deze mensen geholpen moeten worden is duidelijk en ik vind dat de overheid naar oplossingen moet zoeken, naar humane oplossingen en dus de vluchtelingen wat meer verdelen.

Foto lijkt niet eens echt overigens, en is stemmingmakerij om nog meer medelij te kweken. Ik heb al medelijden met deze mensen en vind dat er een oplossing moet komen.


Gast

#531

2015-04-22 05:05

5 vliegen in een huis is niet erg maar 500 vliegen in een huis dan wordt het erger

gast

#532 Asielindustrie

2015-04-22 08:29

Hou eens op met dat gejank over asielzoekers. De mensen die de oversteek kunnen maken naar de EU wonen vaak al 2 of meer jaar in Jordanie, Egypte ed. Omdat het ze daar niet snel genoeg gaat of omdat ze daar naar hun zin niet snel genoeg een paspoort krijgen verkopen ze hun huis en met dat geld wagen ze de oversteek omdat ze hier wel een huis, inrichting en een uitkering krijgen.

Er zitten hoge risico's aan een oversteek, maar ze worden gedreven door economische belangen. Niks oorlog, niks afzien, allemaal mensen van de middenklasse of hoger. Dus hou aub op ach en wee te roepen en 'wij hebben het zo goed'. Allemaal argumenten die er geen f*ck toe doen.

Door de massa-emigratie gaat onze cultuur en samenleving kapot. Als je zo wordt verblind door je eigen iedologie en je niet meer gezond kunt nadenken of de feiten niet meer wil zien, zul je uiteindelijk alles wat ons lief is kapot maken.

 


Gast

#533 Re: Asielindustrie

2015-04-22 08:42

#532: gast - Asielindustrie 

 En jouw reactie is "gezond"?

Kees

#534 Re: Re: Re: Re: Stemmingmakerij alleen als het voorstanders betreft, zeker?

2015-04-22 08:49

#530: - Re: Re: Re: Stemmingmakerij alleen als het voorstanders betreft, zeker? 

 Kern van het probleem is dat hulpbehoevenden dienen te worden geholpen. Al het andere is van ten hoogste secundair belang.

Misschien is die foto van 522 inderdaad niet echt, maar er drijven wel dagelijks lijken in de Middellandse Zee, ook van kleine kinderen. Dat feit poets je niet weg met "foto lijkt niet eens echt overigens, en is stemmingmakerij".

Stemmingmakerij is zoals hierboven 532, die letterlijk zijn populistische voorbeelden napraat en het probleem volledig buiten beschouwing probeert te houden door de discussie een volledig andere kant uit te draaien. Er zijn vele brandhaarden in de wereld van vandaag, er zijn heel veel mensen die niet langer kunnen blijven waar ze generaties lang gewoond hebben en zich het vege lijf moeten redden. Dat er verwerpelijke sujetten zijn die daar misbruik van proberen te maken, is helaas ook een feit, maar dat doet niets af aan de hulp die de vluchteling nodig heeft.

Kees we weten het nu wel

#535 Re: Re: Re: Re: Re: Stemmingmakerij alleen als het voorstanders betreft, zeker?

2015-04-22 09:59

#534: Kees - Re: Re: Re: Re: Stemmingmakerij alleen als het voorstanders betreft, zeker? 

 Beste Kees,

Je hebt je standpunt nu al meerdere keren duidelijk gemaakt. We weten het nu wel denk ik!

Ondertussen hebben 2.235 burgers de petitie getekend (Stand per 22/4 12.00 uur). Deze zijn het in ieder geval NIET eens met het plaatsen van 600 vluchtelingen in Groot Bijstervelt. En naar wat ik kan inschatten, is het merendeel ook niet tegen de opvang maar hebben ze wel problemen met het aantal, de locatie en de procedure die B&W heeft gehanteerd.

Heb begrip voor de mening van deze 2.235 burgers en blijf je mening niet doordrammen! Start anders zelf een petitie met "ik ben voor de opvang van 600 asielzoekers in Groot Bijstervelt". Ben benieuwd hoeveel handtekeningen je binnenhaalt. 

Ik ben het eens met de argumenten van de schrijvers van deze petitie en heb daarom als inwoner van Oirschot ondertekend.

Jouw mening is ondertussen ook wel duidelijk.

Dit bericht is verwijderd door de auteur van deze petitie (Toon details)

2015-04-22 10:15


gast

#537 Aan Kees

2015-04-22 10:28

Ik ken nog wel wat brandhaarden inderdaad en schrijnende gevallen. Er zijn meer etnische groepen in de werled die met elkaar overhoop liggen (al eeuwen) dan jij in 1 dag op kunt noemen. En die wil jij allemaal naar Nederland halen en hier vertroetelen ? Waar is je realiteitszin ?

Maar blijf vooral wegkijken en theedrinken. Nog meer van die gekkies zoals jij en we krijgen er geen 600 maar 2600 komen. De stranden aan de Middelandse zee lopen al aardig vol en de zee is rustig. Het COA bouwt lekker door en een centrum is pas rendabel vanaf 600 man. Heeft niets te maken met welgemeende opvang, is gewoon economische onderbouwing van COA zelf.

 

En eenmaal ingericht gaan ze niet zomaar weg. COA beloofd van alles, maar liegt en bedriegt alles aan elkaar. Is zoals PAUW het noemde een nopgal autitische organisatie.

 

 

 


Gast

#538 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Stemmingmakerij alleen als het voorstanders betreft, zeker?

2015-04-22 10:46

#536: Kees - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Stemmingmakerij alleen als het voorstanders betreft, zeker? 

 je mag je mening blijven herhalen, maar mensen die tegen deze petitie zijn, blijven tegen en de mensen die voor zijn blijven voor.

Ben realistisch Kees, wij kunnen niet alle mensen helpen en naar hier halen

Dit bericht is verwijderd door de auteur van deze petitie (Toon details)

2015-04-22 10:49


Dit bericht is verwijderd door de auteur van deze petitie (Toon details)

2015-04-22 10:53


Dit bericht is verwijderd door de auteur van deze petitie (Toon details)

2015-04-22 10:54


Hennie Janssen

#542 Reactie Hennie Janssen

2015-05-07 13:59

Dat wij vluchtelingen daar waar mogelijk moeten helpen staat voor mij vast, maar het plan voor een AZC op Bijsterveld is gezien de feiten de waanzin ten top.

Voor mij staat ook vast dat wij, met al onze welvaart en zucht naar meer, een groot deel van het vluchtelingen probleem zijn. Simpel gezegd: zij zijn arm omdat wij zo rijk zijn en maar niet met ze willen delen. Wij verdienen zelfs nog flink aan de wapens waar ze elkaar daar mee om zeep helpen. Zolang wij die hypocrisie niet inzien, zullen velen de oversteek blijven maken in gammele bootjes met alle gevolgen van dien.

De Montfortanen zijn ooit in Oirschot terecht gekomen om van hieruit met een missie de wereld in te trekken om hulpbehoevende ter plaatse bij te staan. Zes jaar geleden zijn ze in Oirschot gestopt en hebben hun klooster, uit dank voor de steun van de lokale bevolking, goedkoop onder voorwaarden aan de gemeente overgedaan. Inmiddels zijn er veel plannen voor gemaakt. Door gehaaide projectontwikkelaars tot bevlogen idealisten. Tot op heden zijn ze allemaal van tafel geveegd omdat één man uit ons dorp voorrang kreeg om er zijn jeugddroom te realiseren. Nu dit niet doorgaat heeft het college geheel eigenhandig samen met het COA een deal gesloten om er 600 asielzoekers te plaatsen. Dit bedenkelijke plan is als een donderslag bij heldere hemel gepresenteerd en heeft een bom onder Oirschot gelegd.

Ik zie dat als een zegen van God omdat dit eindelijk mensen de ogen kan openen hoe scheef de wereld in elkaar zit en dat alles nog steeds draait om geld, macht en puur eigen belang. Om de onrust in ons dorp te sussen mengt de leeglopende kerk zich nu ook in het debat.

Jan Pronk ( ex-PvdA minister ) heeft recent gezegd dat het vluchtelingenprobleem alleen op te lossen is in de regio, alleen we hebben er nauwelijks een cent extra voor over. Als ze toch naar hier komen zullen we ze als volwaardige mensen moeten behandelen. De praktijk is dat we ze in opvangcentra proppen, ze ziek maken met onze regeltjes en behandelen als criminelen. Zij die dat alles, vaak na jaren nederig doorstaan hebben, mogen in het gunstigste geval als tweederangsburgers meewerken aan het vergroten van onze welvaart.

De herbestemming van Bijsterveld en het vluchtelingenprobleem zijn twee aparte vraagstukken. Het is misbruik maken van de situatie om die twee nu ineens te combineren en te spreken van een win-win situatie. Waarom is dit niet zes jaar geleden bedacht in overleg met de paters? En waarom worden alle andere initiatieven nog steeds niet serieus genomen nu er geld verdiend kan worden met het COA en het college daarmee haar schuldgevoel goedkoop kan afkopen? De politiek is er zelf verantwoordelijk voor dat veel mensen ongenuanceerd met hun onderbuik gevoelens gaan reageren. Dat geldt ook voor mensen die zich het lot van vluchtelingen ernstig aantrekken. Ik heb bewondering voor al die vrijwilligers die voor vluchtelingen werken en hier mogen dweilen met de kraan open. Dit terwijl het COA er zijn geld mee verdient en het college zich op de borst klopt.

Van mij mag Bijsterveld een bezinningsplek worden waar jong en oud samen kunnen gaan werken en wonen. Een plek van waaruit we kritisch naar de wereld blijven kijken, nog durven te geloven in een God en tot echte oplossingen komen. De grote beuk in de voortuin kan daar symbool voor staan. Toch moeten we ons blijven realiseren dat die net als de Aarde ooit het lootje zal leggen.

Hennie Janssen (info@kabkunst.nl)