NEE tegen 600 asielzoekers in Kasteel Bijstervelt te Oirschot


Gast

#501

2015-04-18 08:28

Ik ben niet tegen opvang van asielzoekers, maar wel tegen de locatie waar nu de plannen voor bestaan. Ik denk dat er geschiktere plaatsen zijn.

Gast

#502

2015-04-18 09:00

Deze asielzoekers hebben natuurlijk veel meegemaakt maar Oirschot is TE klein om 600 asielzoekers te hebben
Eindhovenaar

#503

2015-04-18 09:36

Een dom dorp verdient een dom bestuur. En dat is dan ook precies wat jullie hebben gekregen.

Dit bericht is verwijderd door de auteur van deze petitie (Toon details)

2015-04-18 10:27


Tijd voor een harde hand!

#505 Re:

2015-04-18 11:19

#501: -  

 Jazeker zijn er betere plaatsen: op mars.

Dit bericht is verwijderd door de auteur van deze petitie (Toon details)

2015-04-18 11:21


-----

#507 Re:

2015-04-18 12:03

#20: -  

 juist. Maar het zijn vooral een stel buitenlanders dat onze straten geheid gaat terroriseren omdat ze ook niks te doen hebben, hebben we als eens megemaakt. En de burgemeester verdient er miljoenen mee. Onterecht! Als ze hier vluchtelingen willen plaatsen OK maar NIET in kasteel bijsterveld.

Dit bericht is verwijderd door de auteur van deze petitie (Toon details)

2015-04-18 12:42



Gast

#509

2015-04-18 20:48

De asielzoekers hebben natuurlijk recht op onderdak,eten,drinken en veiligheid. Maar het is niet goed dat er 600 asielzoekers komen want Oirschot is TE klein voor 600 van zulke mensen

Dit bericht is verwijderd door de auteur van deze petitie (Toon details)

2015-04-18 21:44



Gast

#511

2015-04-18 21:57

Dit monumentale gebouw in dit prachtige park is absoluut niet geschikt voor dit aantal asielzoekers. De prachtige kapel met de mooie muurschilderingen, waar ik het voorrecht heb om op het al even monumentale orgel te mogen spelen, zou geen deel uitmaken van de overeenkomst? Hoe stelt men zich dat voor? Deze kapel wordt "in leven" gehouden door een zeer enthousiaste stichting die er van alles organiseert; dit alles moet dan verloren gaan? Als het aan mij ligt zeer zeker niet!

Anonymous

#512

2015-04-19 10:02

Mooi toch dat de auteur van deze petitie zo'n rechte lijn trekt als het gaat om "respectvol" reageren…

Kees

#513 Re:

2015-04-19 13:20

#512: -  

 Ik zeg toch dat deze hele petitie fake is. Gecensureerd wordt alleen wat niet in het straatje past, dus voorstanders van een AZC. Respectvol moeten ook alleen de voorstanders van een AZC zijn, de anderen mogen zo vulgair zijn als ze maar willen (zie hierboven). Handtekeningen worden vervalst en dubbel gezet en de discussie wordt kunstmatig "op gang" gehouden. Een grote farce!


Gast

#514 Re: Re:

2015-04-19 15:38

#513: Kees - Re:  

 Nou en? Als de grenzen maar dicht gaan. Maakt niet uit hoe.


Gast

#515

2015-04-19 20:48

 Bravo, auteur van deze petitie! U laat inderdaad duidelijk zien dat uw censuur heel partijdig is. Dat doet twijfels rijzen over de oprechtheid van uw intentie met deze petitie.


Gast

#516 Re: Re:

2015-04-20 08:36

#510: Tijd voor een harde hand! - Re:  

 Walgelijk, zo'n reactie. Waarom wordt hier niet opgetreden?

Belangengroep Omwonenden Bijstervelt
De auteur van deze petitie

#517 Re: Re:

2015-04-20 10:18

#513: Kees - Re:  

 Beste Kees,

Deze petitie is geenszins fake. Jammer dat je zo stelt. Handtekeningen zijn wel degelijk geplaatst door Nerderlandse burgers, zonder inbreng of beinvloeding door de organisatie.

Kees

#518 Re: Re: Re:

2015-04-20 10:50

#517: Belangengroep Omwonenden Bijstervelt - Re: Re:  

 Maar een op de drie komt van een IP af dat al eerder getekend heeft. Digitale techniek en internet nog niet doorgedrongen in Oirschot?

Bedankt dat u eindelijk ingegrepen heeft en die walgelijke berichten zijn verwijderd. Of helemaal niet censureren óf consequent blijven.

Kees

#519 Re: Re: Re:

2015-04-20 11:41

#497: - Re: Re:   nee, het gebouw is maar gemaakt voor 150 mensen!!!

 Maken we d'r 150 van. Dan wel goed?


Gast

#520 Re: Re: Re: Re:

2015-04-20 15:59

#519: Kees - Re: Re: Re:  

 is in ieder geval beter voor die mensen en voor Oirschot


Gast

#521

2015-04-20 19:48

600 asielzoekers echt teveel is.

Dit bericht is verwijderd door de auteur van deze petitie (Toon details)

2015-04-21 09:32



Gast

#523

2015-04-21 10:29

 

Ik ben heel erg boos. En heel erg verdrietig. En misselijk.

Er zijn mensen die blij zijn dat er andere mensen verdrinken terwijl zij proberen een veilig heenkomen te zoeken. Op Facebook en Twitter zie je de meest walgelijke uitingen van blijdschap vanwege het feit dat honderden mensen de oversteek naar Europa niet hebben overleefd.

Wacht even. Ho.

Dus als jij doodsbang, hongerig, koud, met je kinderen in je armen, ingeklemd tussen tientallen lotgenoten op een bootje zit, omdat je hoopt te ontkomen aan geweld, verkrachting, honger en andere ellende waar ik mij geen voorstelling van kan maken… dan mag ik juichen als het bootje omslaat en zinkt? Terwijl jouw kinderen moeten ervaren dat hun longen vollopen met zeewater en jij zelf wanhopig om je heen slaat om drijvend te blijven, terwijl je hun geliefde gezichtjes nergens meer kunt vinden, dan mag ik jubelen op Facebook?

Wie ben jij, volgevreten landgenoot, WHO THE F*CK ben jij, dat je blij durft te zijn? Wat denk je nou? Dat ze onderweg waren om jou je huis af te pakken, je baan te ontfutselen, je dochters te verkrachten, je zoons in elkaar te slaan, je retroscooter en je iPhone 6 te jatten en je banden lek te steken? Denk je dat?

Zou het misschien ook kunnen dat ze bang zijn? Dat ze niet bepaald voor hun lol met veel te veel mensen voor veel te veel geld op een veel te klein bootje zitten? Dat ze alles hebben achtergelaten om hun lieve dochters en zoons te redden van ellende die ons voorstellingsvermogen te boven gaat – ellende waar wij in het verleden (en misschien nog wel) een flink steentje aan hebben bijgedragen? Dat ze het risico lopen te verzuipen en anders uitgekotst te worden in een verwend westers land, omdat ze wanhopig zijn? Zou dat misschien kunnen?

Walgelijk vind ik het, hoe mensen durven zeggen: het maakt mij niet uit hoe slecht anderen het hebben, als ze maar weg blijven uit Nederland, want ‘wij hebben het al moeilijk genoeg’.

Flikker toch op. Wij hebben het zo ontzettend moeilijk, ja. Onze grootste problemen zijn een te duur zorgstelsel, stijgende werkloosheid en graaiende bankiers. Ja, dat is klote. Maar verder hebben we het zo F*CKING GOED. Er is hier VREDE. En op wereldniveau bekeken is hier ook nog steeds een ongelooflijke WELVAART. En dit lullige bolletje is van ons allemaal. We moeten het DELEN met elkaar. Godbetert.

Ik schaam me zo erg voor jou dat ik moet janken. En ik weet niet meer wat ik moet zeggen om jou aan je verstand te peuteren dat je in mijn optiek alle menselijkheid kwijt bent. Ik weet niet wat jij hebt meegemaakt om zo harteloos te worden. Het is vast heel erg, maar je maakt mij niet wijs dat het in de buurt komt van dat wat die verdronken mensen ertoe bracht om – met hun dierbare kinderen – het ruime sop te kiezen. NOT EVEN CLOSE.

 

https://wandapolitica.wordpress.com/2015/04/15/heel-erg-boos/

Bezorgde bewoner

#524 Stemmingmakerij

2015-04-21 14:08

Ik ben niet tegen asielzoekers. Maar waarom zoveel (600!!) en op deze locatie (Rijksmonument, Openbaar natuurpark). 

# 522 en # 523, dit is stemminmakerij.

Ook vergeten dat er deze week Christelijke vluchtelingen overboord zijn gegooid en verdronken door Islamitische "vluchtelingen"?

Overigens baart mij 600 asielzoekers wel zorgen. Ook dit zijn de feiten:

 BINNENLAND 

In asielzoekerscentra in Nederland zijn in de eerste zes maanden van vorig jaar 2.741 incidenten geregistreerd. Het is voor het eerst dat er landelijke cijfers hierover naar buiten komen. De Volkskrant kreeg ze in handen na een beroep op de Wet openbaarheid van bestuur (Wob).

Onder de incidenten zijn dertien zelfmoorden, tachtig zelfmoordpogingen, vier zelfverbrandingen, 47 mishandelingen, 124 intimidaties en 23 hongerstakingen.

 

Het Centraal Orgaan opvang asielzoekers (COA) houdt pas zo’n anderhalf jaar een lijst bij met incidenten in asielzoekerscentra. Onder politieke druk in de nasleep van de dood van de Russische asielzoeker Aleksandr Dolmatov besloot het COA zijn registratiesysteem te verbeteren. Dolmatov pleegde in 2013 zelfmoord. Er bleek achteraf fout op fout te zijn gemaakt in zijn dossier. Zo zou hij onterecht in vreemdelingendetentie zijn terechtgekomen en bleek de zorg in het detentiecentrum in Rotterdam, waar hij verbleef, tekort te zijn geschoten.

NIET NAUWKEURIG

Het COA zegt in de Volkskrant dat de cijfers niet nauwkeurig zijn, omdat het personeel nog moeten wennen aan de nieuwe manier van registreren. Als er iets plaatsvindt in een asielzoekerscentrum moeten medewerkers dat binnen een dag invoeren in het systeem. Daarna moet er binnen vijf dagen een feitenonderzoek komen. Bij strafbare feiten moet de politie ingeschakeld worden.

Het registreren gaat niet altijd goed, maar “voor ons is het registreren van incidenten ondergeschikt aan het bijhouden van personalia van de asielzoekers”, zegt een woordvoerder van het COA in de krant. Zo waren er uiteindelijk maar drie van de dertien zelfmoorden bekend bij de GGD. Wel zouden de cijfers een goed beeld geven.

In de eerste helft van vorig jaar zaten er ongeveer 12.000 asielzoekers in Nederlandse centra, schrijft de Volkskrant. Eind vorig jaar waren er dat er volgens minister Fred Teeven (Veiligheid en Justitie, VVD) 29.000.

INCIDENTEN EIND VORIG JAAR

Eind vorig jaar kwamen er nog een paar geweldsincidenten in asielzoekerscentra in het nieuws. In november was er sprake van en grote vechtpartij in een centrum in het Brabantse Overloon. Daar gingen tientallen mensen elkaar te lijf met stokken, ijzeren pijpen en messen. Enkele mensen raakten gewond. Diezelfde maand brak in het Brabantse Budel een vechtpartij uit tussen een groep van 35 Eritreeërs en Syriërs.

Een maand later was het in Budel weer raak, toen in een ander centrum in de plaats. Een 17-jarige bewoners raakte zwaargewond. Op Tweede Kerstdag raakten in Dronten drie leden van een gezin gewond bij een steekpartij. De politie ging uit van huiselijk geweld.

 

Update 13.08 uur: Het COA zegt in een reactie op de site dat het artikel in de Volkskrant slechts gebaseerd is op een bijlage van een analyse die de organisatie heeft gemaakt. Tegenover het ANP erkent het COA dat de registratie van (gewelds)incidenten in asielzoekerscentra niet op orde is. De organisatie zegt dit naar aanleiding van uiteenlopende cijfers over wat er op dat gebied allemaal misgaat in de centra.

Kees

#525 Stemmingmakerij alleen als het voorstanders betreft, zeker?

2015-04-21 15:17

#524: Bezorgde bewoner - Stemmingmakerij 

 Ook vergeten dat die Christelijke mensen die overboord gegooid zijn ook vluchtelingen waren? Waarom doet het Westen dan niets vóórdat de mensen hier aanspoelen, dood of levend? Waarom behandelen we ze als vee zodra ze voet aan land zetten en als slachtafval als die voet aan land niet lukt? Waarom zien die mensen geen andere uitweg meer als zelfdoding, zelfverbrandingen, mishandelingen, intimidaties en hongerstakingen? Omdat dit het beloofde land is? Het luilekkerland waar ze zo massaal op afkomen volgens de populisten?

Wanneer beginnen we met deze mensen daadwerkelijk te helpen? Het artikel dat u citeert onderstreept de noodzaak om correct om te gaan met de mensen die hier zijn. Ik en de schrijvers/voorstanders hierboven hebben het over de noodzaak en de weg hiernaartoe. Maar dat is maar stemmingmakerij, volgens u. Liever houdt u zich vast aan statistieken van secundaire orde. Als je de mens niet helpt tot hier te geraken, dan is alle registratie in de AZC's volstrekt overbodig.