NEE tegen 600 asielzoekers in Kasteel Bijstervelt te Oirschot


Gast

#401

2015-04-09 15:08

Ik heb alle begrip voor de vluchtelingen en vind het heel vervelend voor hen maar om nu Oirschot onveilig daar door te maken en ons dorp onleefbaar te maken door de instroom van 6% van de bevolking gaat mij te ver.
Het aantal van 600 is veel en veel te veel.
We hebben het voorbeeld gehad van de oirschotse kazerne

Gast

#402

2015-04-09 15:10

Ik ben radikaal tegen opvang
terplaatsen oplossingen creëren
Kees

#403

2015-04-09 15:11

Als ik de poster dus niet ophang bent ik voor kan iedereen zien dat voor ben  krijg ik een steen door de ruit  ( verrader )  


Gast

#404 Re:

2015-04-09 15:19

#403: Kees -  

 Ja, zo gaat dat in vriendelijk en tolerant Oirschot.


Anonymous

#405 Re:

2015-04-09 15:21

#402: -  

 Ter plaatse? Euh… die plaats is de plaats waar die mensen VANDAAN vluchten. Weet je nog wel.

O ja, er is een oplossing: die mensen gewoon daar laten, dan zijn ze morgen geen probleem meer.


Gast

#406 Re: ik dacht aan de sound of muzic dat de familie niet de goede flag buiten hadden hangen . ENG!

2015-04-09 16:59

Kees

#407 Re: Re:

2015-04-09 17:16

#404: - Re:  

 Jammer dat het zo moet 


Gast

#408 Re:

2015-04-09 17:45

#1: -  

 


Gast

#409 Massale vechtpartij met asielzoekers gefilmd

2015-04-09 17:50

Zeer heftige beelden van videosite Dumpert waarop een knokpartij met asielzoekers in Almere te zien zou zijn. Er waren twaalf alleenstaande minderjarige asielzoekers uit Eritrea betrokken bij het gevecht dinsdagmiddag tussen zo'n 25 jongeren in Almere stad, meldt Omroep Flevoland. Dit soort praktijken moeten we in Oirschot toch niet willen. 


Gast

#410 Massale vechtpartij met asielzoekers gefilmd

2015-04-09 18:01

Hier is de site waar de beelden op staan: www.omroepflevoland.nl


Gast

#411

2015-04-09 20:17

Gemeente Bestuur en Burgemeester.
hoe is het in Godsnaam mogelijk om in het klooster zoveel assiel zoekers te plaatsen , beslis niet alles zonder je eigen bevolking te raadplegen ! hebben wij dan niets in te brengen ! wij kunnen niet heel Afrika binnen halen , Hier komt nog wel eens oorlog van in Nederland !!!!!!!!!!!!! Wij Oirschottenaren willen dit niet !!!!!!!!!!!

Gast

#412 Re:

2015-04-09 20:50

#411: -  

 Het zou je mooi staan om in de eerste plaats eens voor jezelf te spreken en niet "Wij Oirschottenaren".

Verder is 600 man niet "heel Afrika".

De raad wordt democratisch gekozen. Zij zijn jouw vertegenwoordiging in het gemeentebestuur. Maak er gebruik van.


Gast

#413 Re: Massale vechtpartij met asielzoekers gefilmd

2015-04-09 20:54

#409: - Massale vechtpartij met asielzoekers gefilmd 

 Was volgens het filmpje toch groot volksvermaak.

Wat wi je hiermee bereiken? Stemmingmakerij? Want Almere is in alle opzichten te vergelijken met Oirschot?


Gast

#414

2015-04-09 21:42

600 is te veel voor Oirschot. Vluchtelingen moeten in hun gegio opgevangen worden. Ze kunnen dan als de problemen voorbij zijn, makkelijker naar hun eigen omgeving terugkeren

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2015-04-10 07:06



Gast

#416

2015-04-10 07:25

opvang van asylzoekers dient geen humaan doel wanneer het om een instroom gaat die buitenproportioneel is en deze niet democratisch tegen de wil van de nederlanders wordt doorgedrukt.

Gast

#417

2015-04-10 09:06

Uit solidariteit met de direct omwonenden

Gast

#418

2015-04-10 12:05

Geen 600 dagelijks wandelende asielzoekers door Oirschot
Geen leeggehaalde kledingcontainers waarvan de onbruikbare spullen op straat gedumpt worden
Geen bomen die gekapt moeten worden om woonunits te kunnen plaatsen


Gast

#419 Re: Re:

2015-04-10 13:33

#412: - Re:  

Als antwoord op reactie van Hr/Mevr. #142: 

Iemand die zijn leven lang al met hart en ziel in Oirschot woont mag naar mijn idee wel voor het belang van alle Oirschottenaren spreken. Dat is namelijk wél zo democratisch. Met een mening geven bepaal je nog niet de uitvoering. 

Dat in tegenstelling tot wat de dictatuur van een COA voorstelt.

Zeker al spreek je 'in het belang van' alle Oirschottenaren is het temeer gerechtvaardigd om je mening voor een gezamelijk standpunt te ventileren.

Dit in tegenstelling tot het asielbeleid wat ÓNdemocratisch wordt gemaakt door slechts enkelen.

Dat er op iemand gestemd wordt maar door het over grote deel van de bevolking NIÉT geeft al aan dat de democratie alleen nog maar een democratuur is. 

Daarbij komt dat die enkeling niet representatief is voor de menigte, maar zoals nu ook blijkt puur de eigen belangen dient. Want enige overleg met de bevolking wordt arbitraal maar achterwegen gelaten. 

Dat bijna heel Afrika inmiddels op de stoep staat mag best gezegd worden indien het louter een weerspiegeling is van de waarheid. 

De overheid trekt per jaar 800'000'000 Euro uit voor het asielbeleid. En dat duidt erop dat het wel gaat om wat meer asielzoekers in de regio dan louter 600 individuen in Oischot alleen.

Tot slot melde u: Maak er gebruik van.

Zoals u wellicht beseft heeft het in onze schijn democratie weinig zin om ergens tegen te ageren of anderszijds. 

Een luisterend oor bieden wil nog niet zeggen dat een gemeentebestuur ook echt luistert. Een burgermeester die zijn Oirschottenaren niet eens informeert over de gang van zaken en niet zelf uitnodigt tot debat staat ver weg van een beschaving.

De zgn. democratie wordt louter nog bepaald en gerunt door enkelen die met veel geld de uitvoering ervan naar hún hand zetten. 

Mensen hulp bieden is wat anders dan uw en mijn leefomgeving beschikbaar te stellen met alle gevolgen van dien. Hulp kan ook op andere manieren geboden kunnen worden in opgerichte settlements buiten onze samenleving. Goed verzorgd/beveiligd/georganiseerd.

Maar het overduidelijke doel van huidige ambtenaren is om Nederland met andere volkeren te mengen i.p.v. alleen hulp te bieden.

Als laatste meld ik u dat er voor mij nogsteeds niet bekend is waar de asielzoekers vandaan komen. 

 

Voor de duidelijkheid: was het opstootje in Almere, dat onlangs werd gemeld op het nieuws , aangericht door Egyptenaren. En dat kunnen dus overduidelijk geen oorlogsvluchtelingen zijn !


Gast

#420

2015-04-10 13:39

Gezien het aantal bewoners in Oirschot is dit verhoudings gewijs
veel teveel

Gast

#421 Re: Re: Re:

2015-04-10 14:30

#419: - Re: Re:  

Zeer goede en weloverwogen reële reactie, dank u.


Gast

#422

2015-04-10 19:15

Omwonende Bijstervelt


Gast

#423 Re: Re: Re:

2015-04-10 23:12

#419: - Re: Re:  

 Wat een onzin! Dan spreken we toch allemaal voor heel Oirschot, want de meeste van ons wonen al generaties lang in Oirschot. We spreken elk voor zich onze eigen mening en niet namens Oirschot.

De raad vertegenwoordigt in zijn geheel de meerderheid van alle Oirschotse kiezers. Het feit dat er altijd meer mensen niet op een persoon zullen hebben gestemd is een dooddoener die nergens op slaat. Een voorstel wordt aangenomen door meer dan een enkele persoon. De gehele zaak gaan ophangen aan een enkeling, zoals jij doet, is dan ook niet meer dan proberen door rare constructies jhet gelijk aan je zijde te krijgen.

Het heeft dus wel degelijk zin om gebruik te maken van de democratie. Demcratie is niet alleen een keer in de vier jaar naar de stembus gaan, maar ook de wensen van de gemeenschap kenbaar maken aan het raadslid, de wethouder die jou het best vertegenwoordigt. Door namelijk de stem van de gemeenschap te laten horen in de raadsvergaderingen, is het nog maar de vraag of een besluit tegen de wil van de gemeenschap zal worden doorgedreven. Dat raadslid en die wethouder wil daar immers over vier jaar ook nog zitten en dat gaat niet lukken als hij consequent weigert naar ons te luisteren.

Voor niemand is bekend wie de asielzoekers zullen zijn of waar ze vandaan zullen komen. Daarom is hot ook zo schandalig dat er hier wel honderden oordelen en vooroordelen geveld zijn. Hulp kan ook geboden worden in "opgerichte settlements buiten onze samenleving"? Hoe? Hoe kan een asielzoeker die buiten de samenleving wordt geplaatst ooit een integrerende beweging maken? Hij wordt wel verplicht om in de volgende fase zich de taal eigen te maken, zich aan te passen aan deregels en gebruiken van onze samenleving, maar we moeten hem om te beginnen er vooral ver van houden?

Je toch wel heel aparte stelling dat het "overduidelijke" doel van huidige ambtenaren zou zijn om Nederland met andere volkeren te mengen i.p.v. alleen hulp te bieden, die mag je wat mij betreft wel eens uitleggen. Waar komt die stelling vandaan? Waarom zouden ambtenaren dat willen? Wie zou profiteren van een "gemengde samenleving"?

Tenslotte, wat de video betreft: die Egyptenaren werden ook nergens als asielzoekers aangemerkt. De twaalf Somaliërs waren de genoemde asielzoekers, de dertien Egyptenaren zijn de anderen die het totaal van vijfentwintig ruziemakers aanvullen. Wel goed lezen, aub.


Gast

#424

2015-04-11 06:43

Ben niet tegen opname asielzoekers in Oirschot maar het aantal overtreft alles. Is te veel!

Gast

#425

2015-04-11 11:26

Absoluut te veel voor ons dorp.
Met zoveel verschillende culturen en zoveel verschillende manieren van leven, denken etc. Grotere kans op "onregelmatigheden".
Politie is nu al onder bezet en nauwelijks zichtbaar in de dorpen.
Hoe veilig kunnen we ons dan nog voelen?
Een ander ding: b en w heeft het over het mooie historische pand. Maar waar blijft die uitstraling als er units worden bijgezet om iedereen te herbergen? Lijkt me wat tegenstrijdig.

Nu 600, maar verder denkend wil onze sociale regering ook gezinnen herenigen. Vele andere culturen gaan anders om met geboorteplanning, dus 600 worden er snel meer en meer,

en dan ????? Is het mooie authentieke Oirschot over tig jaren dan nog Oirschot??