NEE tegen 600 asielzoekers in Kasteel Bijstervelt te Oirschot


Gast

#1

2015-03-27 10:24

De locatie is totaal niet geschikt alsmede het aantal van 600 asielzoekers wat veel en veel te veel is.

Gast

#2

2015-03-27 11:13

Het is nu lekker rustig wonen in de montfortlaan. Zou fijn zijn als dat zo blijft

Gast

#3

2015-03-27 11:34

Bestrijd eerst maar eens de armoede onder de gewone man. Zorg eerst maar voor meer werkgelegenheid en sociale huurwoningen tot een inkomen van bruto 60.000 euro per jaar. Kortom maak het eerst maar eens mogelijk voor de gewone man om iets op te bouwen en pak de ouderen niet alles af waarvoor zij jarenlang hard gewerkt hebben.!!

Gast

#4

2015-03-27 11:35

In de historische waarde van Oirschot is geen ruimte voor een asielzoekers centrum. Daarnaast is de infra structuur hier niet voor ingericht. Deze ontwikkeling brengt veel emoties , angst en spanningen onder de aangrenzende en de omwonenden van het asielzoekers centrum.


Gast

#5

2015-03-27 11:37

Mijn kinderen zitten daar langs op school. Vind het een heeeeel onprettig idee!!!
En ook is deze toestroom veel en veel te groot voor oirschot.
Arno

#6 Hoezo, we doen het samen?

2015-03-27 11:41

Jaren lang door velen heel veel tijd en energie geïnvesteerd in inspraak, respect, vertrouwen en overleg met het lokaal bestuur.  Er zijn afspraken gemaakt, convenanten gesloten. Allemaal om de leefbaarheid in ons buurtschap te vergroten. Burgerparticipatie was HET item bij de verkiezingen en het coalitie akkoord. Hebben ze dan niet geluisterd? Hebben ze dan geen respect voor de mening van andere nauw betrokkenen? Dit alles werd  afgelopen dinsdag in een klap door dit college weggevaagd met de mededeling betreffende de komst van 600 asielzoekers. Onbehoorlijk bestuur noemen ze dat. 

De praktijk van nu: verdrietige, boze, en zwaar teleurgestelde buren. Bij velen slapeloze nachten. Waarom? De een ziet zijn spaarpotje voor de oude dag in de vorm van de waarde van zijn huis verdampen. De andere heeft net voor veel geld een bouwtitel gekocht en ziet een droom in rook op gaan. Weer een ander heeft zijn huis net verkocht met een bedenktijd tot 1 april; vul zelf maar het gevolg in. Anderen vrezen voor de veiligheid van hun kinderen, de verkeersdrukte, aantasting van het unieke karakter van het gebied en verkrachting van een prachtig monumentaal gebouw, een rijksmonument nog wel! Om tot slot over een grove aantasting van het woongenot nog maar niet te spreken.

Zijn de buren dan tegen de komst van vluchtelingen? Nee, helemaal niet. Maar 600 ? Ben je nu helemaal bedonderd!


Gast

#7

2015-03-27 11:50

Genoeg is genoeg

Gast

#8

2015-03-27 12:13

Oirschot is te klein om zoveel asielzoekers te kunnen huisvesten. Het is een ondemocratisch genomen besluit van de Burgemeester en wethouders zonder raadplegen van de andere politieke partijen in de gemeente. Het huisvesten van een dergelijk aantal asielzoekers op de aangewezen lokatie is onverantwoord en onverstandig.

Gast

#9

2015-03-27 12:15

Het is een initiatief wat ontwrichtend werkt in een klein wat afgezonderd dorp als Oirschot

Gast

#10

2015-03-27 12:15

Ik ben het volledig eens met de inhoud hiervan. Ik ben absoluut niet tegen het opvangen van deze mensen maar wel tegen de locatie waar onze gemeente dit nu wil doen, die is er niet op ingericht!

Gast

#11

2015-03-27 12:40

Het zijn er veel te veel op de verkeerde plaats. Waarom niet weer eindhoven dijk!

Gast

#12

2015-03-27 12:51

Alle reactie zijn heeeeel goed te begrijpen. Helaas lees ik nergens  hoe onze inwoners van Oirschot,  gezinnen en alleenstaande mensen  die op de vlucht zijn voor oorlog en geweld, die angst en pijn voelen, tijdelijk een veilige plek willen bieden.


Gast

#13

2015-03-27 13:01

Weg veiligheid!! Gemeenten kan het geld wel ergens anders aan besteden. Ik moet er niet aan denken om mijn kind naar school te brengen langs het pand waar 600 asielzoekers zitten! Belachelijk!! Denk eerst aan jullie eigen inwoners. Starters die opzoek zijn naar woningen etc. BOEEEEEE!!!!

Gast

#14

2015-03-27 13:04

Wat harde klap in ons gezicht, je droom gaat in rook op.
Al flinke kosten moeten maken, en dan deze onzekerheid.
Waar is de rust in de straat. Wat gebeurd er met de mooie tuin bij de locatie , kunnen we straks nog relax rondlopen in de tuin en even de rust nemen bij Maria bij de Lourdesgrot.

Gast

#15 Re: helemaal mee eens!!

2015-03-27 13:09

#3: -  

 


Gast

#16

2015-03-27 13:10

Helemaal mee eens
R

#17 Re:

2015-03-27 13:11

#12: -  

 Ruimte genoeg op Westfields

Belangengroep omwonenden Bijstervelt

#18 Re:

2015-03-27 13:12

#12: -  

 Wij zijn niet tegen asielzoekers, maar wel tegen 600 (!!!)

U heeft de petitie wellicht niet goed gelezen


Gast

#19

2015-03-27 13:29

Omdat ik het er mee eens ben natuurlijk.

Gast

#20

2015-03-27 13:34

Ik ben niet pertinent tegen het opvangen van vluchtelingen; de cijfers in deze petitie liegen er echter niet om. Het aantal van 600 is gewoon veel te veel voor een dorpje als Oirschot, en al helemaal voor deze prachtige locatie. Ook in het interview met de burgermeester bekruipt mij het gevoel dat het de gemeente alleen om financieel gewin gaat. Kortzichtig denken en niet beseffen wat dit voor impact heeft over de periode van 10 tot 15 jaar. Denk hierbij ook aan het grote aantal seizoenarbeiders uit het Oostblok die Oirschot zachtjes aan weer weten te vinden. Ook hier heb ik niet direct problemen mee; maar procentueel gezien past het allemaal niet in een klein dorpje.

Waarom is de Beatrix kazerne gesloopt? Een perfect locatie voor grotere groepen. Als we nu eens uitgaan van het volgende: de Meeuw dient voor 300 mensen te bouwen achter het klooster. Waarom niet op een meer geschikte locatie bouwen voor 200 mensen? Ik kan me niet voorstellen dat de gemeente geen goede andere business case kan ontwikkelen voor Kasteel Bijsterveld.

Gast

#21

2015-03-27 13:40

Deze petitie is terecht omdat alleen al de wijze waarop deze nieuwe bestemming voor Kasteel Bijstervelt wordt geïntroduceerd (financiële problemen gemeente en meer omzet voor supermarkten) geen recht doet aan algemene rechtsbeginselen van behoorlijk bestuur. Bovendien verdraagt deze bestemming zich niet met de identiteit van de gemeente Oirschot " Monument in het Groen." Als je deze identiteit in je vaandel draagt moet je er ook naar handelen anders heeft zoiets geen betekenis. Jammer dat er zo weinig gevoel is voor de Oirschotse kwaliteit!
Jan Vriens

Gast

#22

2015-03-27 13:42

omdat onze kinderen op de Bongerd/Antoniusschool op school zitten en wij bewust voor een rustige, groene school/omgeving hebben gekozen.

Gast

#23

2015-03-27 14:00

Met name om het aantal van 600 asielzoekers.

Gast

#24

2015-03-27 14:29

Hoe is het mogelijk in zo'mooi kasteel Rijksmonument is van historische waarde om daar 600 mensen in te zetten en in zo;n mooie straat,wat de mooiste straat van Oirschot word genoemd,wij werken er aan om Oirschot leefbaar te maken ,en er aan te werken om Oirschot ivoor toeristen aantrekkelijk te maken voor een rustig en uniek dorpje op de kaart te zetten.Hoe kun je het verzinnen om daar 600 asielzoekers te plaatsen.

Gast

#25

2015-03-27 14:30

Ik ben jaren lang langs het klooster gefietst om naar de basisschool te gaan, het is een mooie plek. En in 2009 ben ik met mij man getrouwd in de kapel van de paters montfortanen. Ik heb dus goede fijne herrinneringen aan deze plek.Het is eeuwig zonde om dit mooie gebouw zo binnen de kortste keren af te breken. Ik heb niks tegeb de asielzoekers op zich, misschien zijn dit wel hele nette mensen, maar 600 lijkt me een beetje veel en ik zou er niet aan moeten denken om ze in mijn voortuin te hebben, dus ik begrijp de omwonende buurtgenoten erg goed!