Weidevenne:Veiligheid voor alles!!!!!

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Weidevenne:Veiligheid voor alles!!!!!.

Gast

2014-06-16 12:02

Daarom, we zijn met zoveel mensen. Laten we allen op dd bijeenkomsten komen. Zo kunnen ze ons niets maken. Anders breekt mijn klomp!! En geloof ik niet meer in de Nederlandse democratie. Dan maar anarchie. Nemen we het heft in eigen handen. Het wordt toch een zootje hier in Nederland. Ik zeg bedankt overheid!! Slaap lekker verder.

Gast

2014-06-16 18:34

Dhr hegger woont toch op steenworp afstand van de locatie graanstraat? Misschien zijn dat de demografische ontwikkelingen waardoor die locatie is afgevallen?

Gast

2014-06-16 18:49

Nee hoor meneer de wethouder Voorbij, wij laten ons niet tegen elkaar uitspelen. Wij weten waar we voor staan, namelijk ons eigen recht als burger in Nederland om "juist" en volledig geïnformeerd te worden over alles wat impact op ons heeft, en het "recht" om te "spreken" en gehoord te worden, en daardoor mede te bepalen wat ons in ons recht als burger wordt voorgelegd. Leugens of halve waarheden tellen voor ons niet, en wij zijn met zijn allen samen sterk genoeg!!! We Komen Naar deze en alle andere Bijeenkomsten, met z'n allen en zullen een ieder die ook inziet dat dit gewoon niet kan met ons meevragen.

Gast

#429 Mario Hegge

2014-06-17 19:09

Als het zo is dat je deze school uit eigen belang uit je eigen buurt hebt gehouden , middels je positie in de politiek
En tegelijkertijd beloof je in verkiezingstijd naar de burgers van Purmerend te zullen luisteren en je stemt er voor dat
Deze school op deze plek in de Weidevenne gaat komen , dan ben je nooit meer geloofwaardig.
En dan druk ik me op dit moment even netjes uit , want eigenlijk zou ik het heel anders willen zeggen.
Een heel groot deel van Purmerend gaat last krijgen van een regio school in de Weidevenne.. Niemand zit daar op te wachten . U niet , en wij niet. Het is al een drama dat hele verkeer in en uit de Weidevenne en de gors en de purmer zuid. Alles staat in de spits vast en nu moet er nog meer verkeer bijkomen. Denk na!!!!

Gast

2014-06-18 07:20

Blijf aan dit alles een gemengd gevoel overhouden. Natuurlijk Politiek gespeeld dit, met een brief de verkeerssituatie benoemen en verontschuldigen. Niet de bussluis openzetten maar wel de turken-en marrokanen sluis. Als je er nu nog wat van zegt ben je een racist. Exact wat de mevrouw met hoofddoek op de bewonersbijeenkomst aangaf gaat gebeuren, men zal massaal overwegen om hier te komen wonen. Feit is wel dat dit landelijke politiek is om integratie te bevorderen; op deze manier haal je ze weg uit hun comfortzone( lees Wormerplein). Landelijk zou een ieder zeggen goed beleid, komt het in je eigen wijk dan wordt dat ineens anders. Ook merk ik nu dat ik in de ochtend oplet en wat zie ik, degene die het woord voeren tijdens de bijeenkomsten en op loopafstand van de school wonen brengen hun kinderen zelf met de auto, niet echt een bijdrage aan de verkeersveiligheid. Vind het daarom ook wel een beetje hypocriet. Mijn standpunt zou zijn om vol in te zetten op de handreiking van de gemeente om de verkeerssituatie aan te pakken.

Gast

2014-06-18 13:34

We zijn niet voor niets in deze 'nieuwbouw' komen wonen, juist om van dat islam gedoe af te zijn. Moet er niet aan denken dat er tich hoofddoeken straks voorbij lopen, alleen als ze deze afzetten en integreren in onze samenleving, vind ik deze keuze geloofwaardig. Als de islamieten niet willen integreren, houdt het voor ons op. Dan wordt wonen voor ze: in sociale huurwoningen in de Weidevenne, een ramp. Grote discriminatie en buurtverpaupering, zoals poelenburg, zal hieruit ontstaan. De subsidie kan niet doorgaan!! Als de scholen leger worden, kunnen de klassen kleiner, kunnen onze kinderen eindelijk eens fatsoendelijk les krijgen. Dat zeg ik we wonen hier niet voor niets, hoelang moeten we vluchten, nu worden we weer opgezadeld met andermans wensen: problemen. Dan moeten ze maar lekker terug naar Marokko als men niet in op onze scholen wilt intergreren. Zijn we niet goed genoeg? Hebben ze weer een speciale behandeling nodig? Erg jammer. Ze mogen blij zijn met wat Nederland ze al heeft geschonken. Heel verwend gedrag.

Gast

2014-06-18 15:13

En dan brengt de gemeente een informatieve brief langs: met openbare school de Roos? Dus mensen die niet weten dat het een islamitische school betreft, worden weer op een verkeerd spoor gebracht, waarom..... Gemeente? Noem het hondje bij de naam. Dat scheinheilige omheen gedraai.
Kies een pseudoniem

#433 Onderwer

2014-06-18 19:25

Ik ken moslim mensen, gewoon moderne zoals wij, de kinderen gaan gewoon naar Nederlandse school. Dat vonden zij ook normaal. En is ook leuk op deze manier, niets aan de hand.

Gast

2014-06-18 20:38

Gelukkig hebben we allemaal nog dat Nederlandse Oranje gevoel!! Dat laten we ons niet afnemen!! Pas op voor onze leeuw!! Hij is ram, tot hij uit zijn schulp moet kruipen.
Veilig Verkeer Nijlstraat

#435 kom vanavond allemaal naar het gemeentehuis om 8 uur!

2014-06-19 07:09

Hierbij roepen wij nogmaals iedereen op om vanavond naar de Algemene Commissie te komen op het gemeentehuis! Hier wordt het onderwerp 3e school aan de Nijlstraat nogmaals besproken en zullen veel insprekers hun bezwaren en leugens van Wethouders weerleggen! Pers aanwezig!

Gast

2014-06-19 11:36

Mocht iemand het vanavond op "discrimininatie" gooien. Ik ben allochtoon, en ben absoluut "tegen" de komst van deze school. Intergreren doe je niet door jezelf te issoleren en aan de zijlijn te gaan leven, letterlijk " weg" van de samenleving waarin je dagelijks woont leeft en werkt. Ook niet door te menen dat je kinderen onderwijs moeten krijgen volgens de Islam. Ik ken geen moslims die er slechter van zijn geworden gewoon samen met mij in de klas te zitten en gewoon onderwijs te volgen en gewoon examen te doen en gewoon netjes een diploma te halen.

Het heeft er misschien niet direct mee te maken maar zo'n 15 jaar geleden ben ik samen met mijn man na 30 jaar wonen in Amsterdam letterlijk weggevlucht omdat er iemand pal voor onze voordeur een kogel door zijn hoofd werd gejaard. Mijn man en ik waren buiten een wandelingetje aan het maken en kwamen net thuis. Die traumatische ervaring vergeet ik nooit meer. Het was in dezelfde straat als waar enige tijd geleden het gekletter van machinegeweren het leven koste aan een paar mensen. Dit laatste hebben ik en gelukkig mijn kinderen niet meer hoeven zien omdat we gelukkig op zoek zijn gegaan naar een rustige leefomgeving. Daarom wonen we juist hier in alle "rust" in een autoluwe wijk waar onze kinderen veilig buiten kunnen spelen, en van en naar school moeten kunnen fietsen.

Wat ik mintens zo erg vind aan dit hele plan van de gemeente is de manier waarop met name de wethouder dit tracht te doen. Het is schimmig, niet transparant,slecht gecommuniceerd met opzet? Dat vind ik best een enge gedachte. Straks zetten ze nog eens een nucleaire fabriek neer in onze wijk zonder dat wij ervan afweten en onze mening erover hebben kunnen geven.

En waar blijft het verantwoordelijkheidsgevoel van de betrokkenen van deze school eigenlijk?

Dus ook ik accepteer deze hele gang van zaken absoluut NIET!

Gast

#437 Re: wauw wat een prachtig verhaal zeg!!

2014-06-19 13:06

Dodo01

2014-06-19 22:27

@ Arie Wim Boer en de sprekers: Bedankt voor vanavond!!
Arie Wim boer

2014-06-19 22:35

Geen dank
Wel leeg nu
Dus een wijntje
En blij met resultaat
2weken 24/7 bezig geweest met dit onderwerp, dan is dit prachtig
Maar we blijven alles kritisch volgen
Marieke

#440 Veiligheid boven ALLES

2014-06-19 23:17

Ongekend, als je toch al ondervindt hoeveel drukte er in de ochtend op de Zambezilaan en omliggende straten is met oog op de basisscholen, dan is het toch in te denken dat het veel te druk wordt met een extra school -ongeacht met wat voor basis- in ditzelfde gebied? Ik laat ouders met kinderen graag oversteken als ik 's ochtends naar mijn werk ga. Echter is het gewoon een drukke plek en is 30km per uur al te hard rond de tijden dat de school start en uit is. Door de sportschool kunnen nu al veel mensen hun auto niet kwijt en moeten stoppen op de Zambezilaan, wat fikse verkeersopstoppingen kan veroorzaken. Met een extra school erbij waarvoor leerlingen ook nog eens voor het merendeel niet met de fiets zal worden gebracht of zelfstandig op de fiets heen zou gaan, wordt het helemaal een verkeersinfarct. Daarbij komt nog eens dat je je kind inmiddels niet meer zelfstandig op de fiets naar school wilt laten gaan met oog op al het verkeer. Wel eens op gelet hoeveel mensen vanuit de Purmerland gewoon rucksichtlos de Zambezilaan op knallen? Terwijl daar op dat punt net een veelgebruikt oversteekpunt zit? Echt levensgevaarlijk. Het is niet meer op mijn twee handen te tellen dat ik het daar in de afgelopen twee jaar op het nippertje na nog goed heb zien gaan... Veiligheid boven alles alsjeblieft, en bovendien zal voor een aantal forensen (want waarvoor is de Weidevenne in eerste instantie ontstaan??) ook de verkeersdoorstroming best een belangrijke zijn. Hoe meer frustratie achter het stuur door drukte, hoe meer risico's zich zullen openbaren.

Gast

#441 Complimenten en dank

2014-06-20 07:43

Dank aan iedereen die hier veel tijd en energie en emotie in heeft gestoken de afgelopen weken. Complimenten voor (bijna) alle sprekers : goed afgestemd, niet 12 keer hetzelfde verhaal, allemaal een stukje en dan ook nog krachtig en goed verwoord. Maar ook een gebaar ( papiertje verfrommelen) was sterk!
Je voelt je als bewoner volkomen machteloos en teleurgesteld in de politiek, dan is het fijn te horen en te zien dat andere belanghebbende alle aspecten voor jou verwoorden en onder de aandacht brengen. Goed te zien dat ook leden vd raad goed op de hoogte waren en zorgen deelden. Jammer dat leden van het college daar niet in uitblonken.
Veilig verkeer Nijlstraat : hou ons graag op de hoogte, want we zijn er nog niet.en laat weten als er iets moet gebeuren
Danjo

#442 Vertrouwen in de politiek

2014-06-20 08:36

Ik heb nu eens mogen aanschouwen via de televisie hoe zo'n vergadering van de gemeente Purmerend verloopt en ben behoorlijk geschrokken van de manier waarop een partij als Leefbaar Purmerend de mond wordt gesnoerd. (Uw spreektijd is om ?!?)
Ik weet wel dat ik weer ga stemmen bij de volgende verkiezingen. In ieder geval niet op de partijen die nu aan de macht zijn.

Gast

2014-06-20 11:32

Ben nu idd benieuwd wat er gaat gebeuren, maw komt van uitstel ook afstel want welke uitkomst het verkeersonderzoek ook zal hebben, door bijvoorbeeld de schooltijden aan te passen (bv 9.30 tm 16.30) kan de verkeersdiscussie toch relatief makkelijk omzeild worden en kan de school over een half jaar gewoon van start gaan.

Gast

2014-06-20 11:45

Nou denk dat de dokters praktijk aardig vol zit, na dit getouwtrek: lekker voor de gezondheid van de burgers. Kan er niet eens naar ons geluisterd worden. Het lijkt wel treiterpolitiek. Wrsch vinden de mensen van de raad dit heerlijk. Dat gevoel het voor het zeggen te hebben en hoe dan ook de poot strak houden. Nee dit incident gaat me niet in de koude kleren zitten. Ik word hier erg gefrustreerd van. Hoop dat ik een sterk hart heb. Achterlijke politiek. Dacht altijd dat het paard voor de wagen moest lopen, maar men denkt dat het op deze manier ook kan..... Voorkomen is beter dan genezen. En ik heb van huis uit geleerd: regeren is vooruitkijken. Niet in Purmerend blijkbaar.

Gast

2014-06-20 20:01

1000 X dank meneer de Boer voor dit eerste resultaat, het hele team en iedereen, alle sprekers van gisteren! Bijna leeg getreden maar de strijd is niet voor niets,dat toont, dank dank dank,ongelooflijk wat samenhorigheid en onder andere helder nadenken teweeg kan brengen, we blijven alles idd kritisch volgen en op onze steun kunt u blijven rekenen.

voor het eerst weer even rustig slapen....

Gast

2014-06-21 19:18

Die laatste aankondiging had wel iets nauwkeuriger gemogen. Men begint op 0, alle mogelijke locaties worden opnieuw onderzocht o.a. op de verkeerssituatie.
joop den uil

2014-06-23 05:37

Begrijp ik nu goed dat een wethouder deze school met opzet uit zijn eigen buurt heeft gehouden?
Dat kan alleen maar een zo genaamde linkse streek zijn. Een die zegt dat de islam zich overal mag nestelen, behalve bij hem in de buurt. Links lullen, rechts zakken vullen. Als je een echte vent was geweest had je er alles aan gedaan om dit domme plan tegen te gaan. Maar je laat iedereen en alles hier binnenkomen, behalve in je eigen buurtje. Je schuift de rommel door naar de buren in die andere wijk. Maar als je iets goeds zou willen doen voor onze samenleving dan moet je deze mensen na 35 jaar lang kloten maar eens een keer nederlands gaan laten spreken en inburgeren. Want anders zijn we over 100 jaar nog niet van dat gelul af. De islam verdrukt vrouwen en kijkt met minachting naar het westen. Het is tijd om wakker te worden. Maar jij gaat natuurlijk liever thee drinken met een groep mensen die er alles aan doet om NIET bij ons te gaan horen en de islam met de paplepel ingegoten krijgt. Links gelul van iemand die zegt dat hij sociaal is maar de rommel doorschuift naar een andere wijk met de rugge-graat van een aangespoelde Noordzee kwal.

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2014-06-24 10:54

Dit bericht is verwijderd door de auteur van deze petitie (Toon details)

2014-06-24 11:41

Gast

#450 25 juni

2014-06-24 20:17

Is het nodig dat we komen?