Weidevenne:Veiligheid voor alles!!!!!

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Weidevenne:Veiligheid voor alles!!!!!.

Arie Wim boer

#401 Onderwerp

2014-06-11 22:35

#399. Rechtstreeks antwoorden lukt niet dus even Zo.
Het was info avond dan mogen raadsleden niks zeggen
Gelukkig sprak wethouder voorbij mij aan waardoor ik even een Statement kon maken
Afgelopen week is leefbaar druk geweest met ondersteuning bewoners en is door toedoen van leefbaar het van agenda gegaan waardoor bredere behandeling in commissie AZ kan plaatsvinden
Verder zal leefbaar in raad komen met motie om te komen tot andere lokatie. Kijken wie dat gaan steunen , college partijen zouden dat moeten steunen als ze echt werk willen maken van het van buiten naar binnen werken, met andere woorden het luisteren naar burgers . Met name stadspartij beloofde dat.

Gast

#402

2014-06-11 22:38

Ik kan er niet van slapen, samen geweest vanavond. Wat een afgang die politiek. Beseffen ze dat zelf wel, of moeten wij ze naar therapie brengen? Ze kunnen altijd nog solliciteren bij circus Renz, helaas kwamen we daar niet voor vanavond. Een toneelspel. Wel gratis, maar toch duur betaald.

Gast

#403

2014-06-11 22:51

Mijnheer de Boer, 'Commissie AZ' kunt u duidelijkere taal praten? Wat voor kansen maken wij burgers? PvdA, waar ik nooit op stem, heeft als enige tegengestemd op dit voorstel, via Google gezien. Kan dit voorstel nog worden herzien? Door wie, en hoe kunnen wij burgers tot jullie politiek doordringen? Zou fijn zijn als u dit nou eens vanuit jullie politiek laten zien naar ons, zonder cijfertjes (want daar zijn jullie niet goed in), maar in gewone volkstaal .,..

Gast

#404

2014-06-11 22:57

Er wordt vreselijk met ons omgegaan. Gewoon onbeschoft! Maar, anderzijds, van harte welkom hoor. Heel gastvrij.

Gast

#405

2014-06-11 23:07

Omdat de school een stichting is, mag deze zelf bepalen wat er in de pieklokalen komen? Die eigenlijk na drie jaar gesloopt zouden worden...,

Gast

#406

2014-06-11 23:08

Ik had het woord Breed anders gezien, en is mij anders vertaald vanuit de school.
Dodo01

#407 Re: Onderwerp

2014-06-11 23:30

#401: Arie Wim boer - Onderwerp

U bent de enige die opkomt voor Wij Weidevenners NA de verkiezingen. Dank u!

Arie Wim boer

#408 Onderwerp

2014-06-12 06:18

#403
Sorry dat si commissie algemene zaken . Ikspreek doorgaans eenvoudige en duidelijke taal. Dat deed ik ook in commissie samenleving . Door mijn toedoen ging behandeling subsidie van tafel en is het verschoven naar de 19e. Daar zal dan niet alleen behandeling van de subsidie plaatsvinden maar ook de verkeersoverlast en de lokatie. Afgelopen dagen heb ik veel bewoners ondersteund mbt de mogelijkheden . Als de coalitie en het college van CDA D66. VVD stadspartij en aov niet met alternatief komen zal leefbaar Purmerend met een motie komen in de gemeenteraad van 25 juni. In die motie gaan wij het college vragen om een alternatief te zoeken . Als hier een meerderheid vork is dan is deze locatie van de baan. Het is dus belangrijk dat minimaal 18 raadsleden inzien dat een alternatief beter is. Het is dus handig om de raadsleden te benaderen. Verder is het een besluit wat normaal niet open staat voor bezwaar. Het college heeft echter aangegeven dat bezwaar wel mogelijk is. Daar moeten ze dus iets mee. Dit is ook een mogelijkheid om het van tafel te krijgen . Tot slot het gaat om de lokatie niet om de vraag of er wel of niet een islamitische school moet komen . Iedereen die vragen heeft kan me mailen aw.boer@purmerend.nl of bellen mag ook 0655754114

Gast

#409 De procedure en een onderzoek dat niet deugd

2014-06-12 07:31

De procedure die wettelijk gevolgd moet worden om een school te mogen starten is gevolgd.
Onderdeel daarvan is een onderzoek naar hoeveel kinderen er waarschijnlijk gebruik gaan maken vd toekomstige school.
Dat moeten er wettelijk meer dan 350 zijn en als er een onderzoek is dat dat aantal onderbouwd, dan mag een school gestart worden.
Vervolgens is gisteravond meerdere keren gezegd : maar zoveel kinderen gaan hier niet komen!
Dus de stichting van deze school zegt zelf dat het onderzoek niet deugd!
Maar op dat onderzoek is de goedkeuring gebasseerd.
Dat is de boel belazeren!
Arie-Wim Boer Leefbaar Purmerend

#410 Informatieavond

2014-06-12 10:25

Leefbaar Purmerend was gisteravond aanwezig bij de bewonersavond in sporthal de Kraal. Deze avond was georganiseerd door de gemeente Purmerend en betrof de komst van basisschool de Roos aan de Nijlstraat. Voorafgaand aan deze avond had wethouder Voorbij aangegeven te willen kijken naar een alternatieve locatie. Op de bewonersavond bleek dit niet het geval. Het college was alleen gekomen om de besluitvorming te bevestigen. Leefbaar Purmerend vond dat de wethouders slecht waren voorbereid, zelfs op de simpelste vragen geen antwoord hadden en met houding en gedrag lieten zien de bewoners niet serieus te nemen. Bij herhaling ging wethouder Voorbij zitten zonder antwoord te geven en deed hij de vragen van de bewoners af als een ja/nee spelletje. Al met al voor de bewoners een zeer onbevredigende avond.

Hoe nu verder?

Door toedoen van Leefbaar Purmerend ging de behandeling in de commissie Samenleving over de subsidie van tafel en is dit onderwerp verschoven naar de commissie Algemene Zaken op 19 juni 2014. Daar zal dan niet alleen de behandeling van de subsidie plaatsvinden maar ook de verkeersoverlast en de lokatie. Als de coalitie en het college van CDA, D66. VVD, Stadspartij en AOV niet met alternatief komen zal leefbaar Purmerend met een motie komen in de gemeenteraad van 25 juni. In die motie gaan wij het college vragen om een alternatief te zoeken. Als hier een meerderheid voor is dan is de locatie aan de Nijlstraat van de baan. Het is dus belangrijk dat minimaal 18 raadsleden inzien dat een alternatief beter is. Het is dus handig om de raadsleden te benaderen. Verder is het een besluit wat normaal niet open staat voor bezwaar. Het college heeft echter aangegeven dat bezwaar wel mogelijk is. Daar moeten ze dus iets mee. Dit is ook een mogelijkheid om het huidige plan van het college van tafel te krijgen. Tot slot het gaat om de lokatie/verkeersveiligheid en niet om de vraag of er wel of niet een derde school moet komen.

Nagekomen bericht: inmiddels voert Leefbaar Purmerend overleg met ander partijen over mogelijke oplossingen. Iedereen die vragen heeft kan de fractie mailen op aw.boer@purmerend.nl of bellen mag ook 0655754114. Indien de pers vragen heeft mag u deze ook naar Leefbaar Purmerend verwijzen.

www.leefbaarpurmerend.com


Gast

#411

2014-06-12 11:43

Okee top antwoord. Bedankt! We strijden gewoon door, zal toch geluisterd moeten worden!

Gast

#412

2014-06-12 19:07

Geachte heer Boer, kunt u aangeven waar hoe en wanneer het college heeft aangegeven dat er bezwaar gemaakt kan worden? Dit kunnen mensen dan opnemen in hun bezwaarschrift wat voor de 17e ingediend moet zijn?

En aan de starter van deze petitie, plaats een nieuwe aankondiging met alle emailadressen van de raadsleden. We moeten ze bestoken met mails om ze te overtuigen, leden van de stadspartij staken hun hand op bij de "stemming" ben benieuwd of ze dat handhaven. Dus roep iedereen op de raadsleden te mailen met vermelding van alle mailadressen!
Arie Wim boer

#413

2014-06-12 20:42

Hier kunt u mail adressen vinden, en in gemeente boekje
http://raad.purmerend.nl/indeling-raad

De bezwaar mogelijkheid is aangegeven aan bewoners die moeten dat weten dat is niet aan raad gedaan en buiten raad om gegaan

Gast

#414

2014-06-12 20:56

Wat is de juiste datum, 25 of 26 juni, staan 2 verschillende data in de nieuwe aankondiging.

Gast

#415 Re:

2014-06-12 21:28

#414: -

Het gaat om woensdag 25 juni! Datum is inmiddels aangepast.


Gast

#416

2014-06-13 12:58

Het wordt tijd dat de bussluis Amazonelaan en Nijlstraat worden opgeheven.
Laan der Continenten wordt ook steeds drukker en hebben daardoor tevens veel last van het lawaai.
Amazonelaan instellen als rondweg Weidevenne zal een heleboel last en hinder oplossen.
Gemeente beslist - Burger moet maar aanhoren en heeft verder geen inspraak. Zie: Melkwegbrug - weggegooid geld en zelden maakt iemand er gebruik van. Fietsersbrug met de bochten - levensgevaarlijk en gebeuren veel aanrijdingen.

Gast

#417 Buissluizen juist dichthouden!

2014-06-13 17:02

Wij willen de buissluis juist dichthouden! Zijn geplaatst om veiligheidsredenen, sluizen weg betekent een racebaan. De buissluis in de Nijlstraat is een keer een maand open geweest ( onderhoud) er zijn toen 4 kinderen aangereden! Dus bussluizen dicht om de wijk verkeersluw te houden!

Gast

#418 Regioschool op deze lokatie = slecht voor groot deel v Purmerend

2014-06-14 09:05

De standspartij heeft tijdens de laatste verkiezingen zichzelf geprofileerd als DE partij die naar de bewoners van Purmerend luistert. Als zij nu voor deze locatie zijn , dan luisteren ze dus niet. Afgelopen dinsdag was ook niemand vd standspartij aanwezig.
Wanneer gaat de stadspartij luisteren!? De verkeersellende die een regioschool op deze lokatie gaat veroorzaken betreft overigens niet alleen de bewoners van de Afrika wijk, ook andere wijken in de Weidevenne gaan last krijgen . De laan der Continenten gaat nog meer dichtslibben dan dat die nu al doet. Alle in en uitvals wegen naar en van deze locatie gaan nog meer verkeer krijgen en dus vaststaan. Ook bussen van en naar Amsterdam zullen hinder krijgen tijdens de spitsuren. Daar gaat een heel groot deel van Purmerend last van krijgen. Ook mensen bv uit de Gors, die ook via de jaagweg of de laan der continenten Purmerend in en uit moeten gaan nog meer vaststaan. Laat iedereen weten wat hun boven het hoofd hangt en dan komen er nog meer handtekeningen. Een regioschool op deze lokatie is een heel slecht plan voor een heel groot deel van Purmerend

Gast

#419 Waarom in de weidevenne NOG een school?

2014-06-14 11:51

Gezien de hoeveelheid verkeer is het niet logisch nog een school te hebben op deze plek! Daarbij komt dat het een afspiegeling van de samenleving moet zijn en gezien het feit dat er in de weidevenne maar 2% van islamitische afkomst is lijkt het mij onlogisch om juist hier deze school te plaatsen. Er zullen enkel mensen van buitenaf naar de school gaan. Wat dus weer veel meer verkeer oplevert, want dezemensen gaan niet met de fiets ( gezien de afstand). Met als gevolg dat er weer meer ongelukken gaan gebeuren en de wijk dichtslipt op bepaalde tijden.
bewoner

#420 gebruik en milieu

2014-06-14 20:31

#Arie-Wim de Boer
Als de school er komt, kan er dan paal en perk worden gesteld aan het gebruik van het gebouw? Niet alle avonden tot laat drukte en herrie en niet 7 dagen per week? Bijvoorbeeld 15 maal per jaar avond activiteiten en de rest van het jaar 's avonds dicht? En geen gebruik voor pure godsdienst?

Daarnaast zouden milieu en gezondheidsaspecten bekeken moeten worden. Hoeveel fijnstof komt er in de lucht met zoveel autoverkeer en wat is de impact op het milieu? Zou de gemeente dat niet eerst moeten onderzoeken alvorens de school met geplande aantallen toe te staan?
Arie Wim boer

#421

2014-06-14 22:55

#420. Raad kan bepalen alleen onderwijs dat is overdag en savonds niks , wel een goed punt. Maar eerst maar eens kijken waar dit op uit gaat komen. Punt van milieu zal ik meenemen mocht de school er toch komen

Gast

#422

2014-06-15 10:26

Last van schoolverkeer voldoende

Gast

#423

2014-06-15 10:32

Onze huizen worden weer minder waard door de komst van deze school en zijn nog moeilijker te verkopen! Lijkt me niet wenselijk in een stad als Purmerend door de problemen van andere steden op te lossen. Had het gebouw verhuurd aan kids; waarvoor nu een nieu pand is gebouwd.

Gast

#424

2014-06-15 18:49

Lijkt mij: als dd school er niets van wist; ik denk dat zij als stichting, er alles van wisten. Ben per dag 1 al verkeerd ingelicht! Dan hadden ze ook hun zegje wel willen, en kunnen doen!!! Nee, daar vanuit vertrouw ik het ook niet. Hun wisten als geen ander van de pieklokaken, en dat ze gesloopt zouden worden, dat hebben ze hun leerlingen ook op deze wijze verteld. Maar na... jaar, staan ze nog steeds. De twee directeuren van de brede school, hoe zit dat dan. Een stichting moet gesubsidieerd door de gemeente? Dient in hun eigen omzet te voldoen? Dan komen ze nu tekort, omdat het pieklokaal leeg komt te staan? Ik denk dan twee richtingen uit. De school zal zelf ook kleur moeten bekennen, en zeggen hoe het zit en wat ze willen. Mijn gevoel zegt; met dingen in het verleden, ik vertrouw het niet. Tot het tegendeel verteld wordt...
Arie Wim boer

#425

2014-06-16 10:35

In een stukje op dichtbij en in de excuus brieflijkt het E rop dat bewoners zich neerleggen en zich hebben aangemeld voor een werkgroep om het verkeersprobleem op te lossen . Het lijkt allemaal opgelost. Dit is een onjuiste wegrace van de werkelijkheid door wethouder voorbij. Zie de facebooksites over dit onderwerp en de petitie op internet. Velen zullen inspreken tijden de commissie aanstaande donderdag . De onvrede is groot m'n omdat de heer Voorbij dijn beloftes niet nakomt. De buurt voelt zich in de maling genomen, ik er nog nooit zoveel publiek bij een commissie vergadering was als wat komende donderdag gaat gebeuren. Verantwoordelijk wethouder schutterde in commissie samenleving en deed dat ook tijdens info avond. Slecht voorbereid , en in houding en gedrag minachting voor de buurt. En ipv toezegging nakomen om te kijken naar alternatief werd op de avond en is in de brief alleen het besluit nogmaals benadrukt. Het college wat zijn mond vol had van het naar buiten naar binnen werken , het luisteren naar burgers laat daar nu niks van zien. Allemaal loze verkiezingsbeloften . En de extra wethouder m'n voor communicatie is keer op keer niet aanwezig en onzichtbaar.