Weidevenne:Veiligheid voor alles!!!!!

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Weidevenne:Veiligheid voor alles!!!!!.

Arie Wim boer

#501 Beantwoording vragen aan ministerie en college

2014-08-08 09:47

Op de facebook sites van weidevenne en purmer zuid en veigverkeer heb ik reacties geplaatst van ministerie en college , kijk lees en huiver . Zorg wel dat u goed zit 

Arie Wim boer

#502 Islamitische school

2014-08-21 16:47

Stukken ontvangen. Mail verkeer en contract. Iedereen de het wil ontvangen moet me even mailen, is te veel om hier te plaatsen. Mailadres aw.boer@purmerend.nl

buurtbewoner

#503 Don Bijl en integriteit

2014-09-19 08:04

19 september 2014

KOEPELORGANISATIE WAARSCHUWDE PURMEREND VOOR INSTELLING

Gemeente negeert advies over islamitische school

door Iris Cohen

PURMEREND, vrijdag

De affaire rond de komst van een islamitische basisschool in Purmerend lijkt nog verder te escaleren. De koepelorganisatie van islamitische scholen (ISBO) heeft de gemeente Purmerend vorig jaar al met klem geadviseerd de komst van de nu al omstreden school te verhinderen. De gemeente sloeg het advies in de wind.

Eerder ontstond in de Purmerendse wijk Weidevenne al grote commotie over de komst van de school. Buurtbewoners maken zich ernstige zorgen om de verkeerssituatie rond het beoogde schoolgebouw, omdat daarin al twee scholen gehuisvest zijn.

Burgemeester van Purmerend Don Bijl betichtte de bewoners in een open brief aan lokale media daarop van islamfobie, waarmee de boel volledig uit de hand liep.

Visie

Uit een geheim document dat in handen is van deze krant blijkt nu dat de ISBO de gemeente Purmerend uitdrukkelijk heeft gewaarschuwd voor de Stichting Islamitisch Onderwijs Zaanstad (SIOZ), die de basisschool wil oprichten.

„Zij staan bij ons bekend als een stichting die er enkel op uit is om overal in het land scholen te willen stichten en dat getuigt niet van een authentieke visie op het onderwijs”, schrijft ISBO-directeur Yusuf Altuntas onder andere in een advies aan de gemeente. Onderzoek wijst uit dat SIOZ inderdaad al jarenlang bij verschillende gemeenten lukraak aanvragen doet voor het oprichten van islamitische basisscholen.

 

Zo werden aanvragen van de stichting in onder anderen Haarlemmermeer, Zwolle en Hengelo al afgewezen. Ondanks het advies van de ISBO stemde de gemeente Purmerend in met de komst van een islamitische basisschool, zonder daarover ruggespraak te houden met wijkbewoners.


Gast

#504 Wethouder van onderwijs Edwin Voorbij tel nu je zegeningen....!!

2014-09-19 14:09

O, o, o, o wat een prutsers. Wat blijkt nu...de gemeente Purmerend heeft tegen het negatieve advies in van de landelijk overkoepelende organisatie Islamitische scholen (ISBO) willens en wetens voor gestemd!! Ook werden alle door de bewoners van de Weidevenne met harde feiten onderbouwde argumenten tegen de vestiging van een 3e school in de Nijlstraat klakkeloos naast zich neergelegd en afgepoeierd met een discutabel "onafhankelijk" verkeersonderzoekje. Nu krijgt de gemeente Purmerend de Islamitische boemerang, weer terug van de Telegraaf. Er rest de wethouder van onderwijs Edwin Voorbij nog 1 besluit op zeer korte termijn. Dat is zijn functie neerleggen en aftreden, als hij de bewoners van Purmerend weer serieus neemt. Zoniet wordt de rekening met de volgende gemeenteraadsverkiezingen vereffend. Deze miskleun blijft ten alle tijden in het geheugen van de kiezer gegrift staan. Na de nieuwe onthulling vraag ik me nu ook hardop af of Purmerend haar burgemeester nog wel serieus kan nemen met het oog op zijn brief naar de bewoners, waarin hij ze beticht van islamfobie.

Gast

#505 Voormalig schoolgebouw Leeghwaterpark wordt gesloopt

2014-09-24 11:32

Voormalig schoolgebouw Leeghwaterpark wordt gesloopt.

lees volledige artikel op dichtbij.nl

 

Weidevenne

#506 Gaat het wel echt om het verkeer??

2014-09-26 09:16

Toch vraag ik me nog steeds af of het de oprichters van de petitie wel daadwerkelijk om het verkeer gaat?

Er worden in de Weidevenne ouders opgestookt om nu maar zoveel mogelijk met de auto naar school te gaan om de gemeente te bewijzen dat er een verkeerprobleem is. 

Verder komen er nog steeds heel veel ouders met de auto naar school en zogenaamde sportievelingen met de auto naar de sportschool zodat het fietspad daar bijna een zelfmoordactie aan het worden is.

Ik vind het vreemd dat er vanuit de organisatie geen actie wordt ondernomen om hier wat aan te doen. Probeer eerst die luie ouders die nu met de auto gaan eens uit de auto te krijgen en hun kind (net zoals wij vroeger) lopend naar school te brengen. Van regen smelt je niet!!

Ik zit ook niet op de islamistische school te wachten.....

ook een weidevenner

#507 Re: Gaat het wel echt om het verkeer??

2014-09-29 19:29

#506: Weidevenne - Gaat het wel echt om het verkeer?? 

Ik denk dat je helaas niet helemaal op de hoogte bent; de mensen van petities24.com zitten ook in de klankbordgroep om de slechte verkeersomstandigheden en parkeerproblemen aan te pakken.... 

Weidevenne

#508 Re: Re: Gaat het wel echt om het verkeer??

2014-10-02 08:12

#507: ook een weidevenner - Re: Gaat het wel echt om het verkeer?? 

Klankbord of niet, dat maakt allemaal niet zoveel uit.

Laten we gewoon eens proberen om die luie mensen die nu met de auto naar school gaan en nog geen 300 meter verderop wonen uit de auto te krijgen en hun kinderen lopend naar school te brengen. Dit is volgens mij de meest simpele manier om het verkeer in de buurt op korte termijn al veel veiliger te krijgen. Dit kan volgens mij vrij simpel door de mensen even aan te spreken, voorlichting te geven en een bericht in bv de  nieuwsbrief te plaatsen.

Maar we doen juist het tegenovergestelde. Er worden nu mensen opgeroepen om maar zoveel mogelijk met de auto naar school te gaan om te bewijzen aan de gemeente dat het een probleem is. (dit heb ik zelf ervaren).

 

 

ouder en wijkbewoner

#509 Nieuwsbrief De Kraal

2014-10-03 08:37

In een recente oproep van school stond dat er zóveel kinderen met de fiets komen dat er niet genoeg plek is in de rekken. School vraagt om minder met de fiets te komen (!). Zij waarschuwen zelfs dat fietsen buiten de rekken verwijderd zullen worden. Dus hoezo zijn er zoveel luie ouders?! Van de 800 kinderen wordt ongeveer een kwart met de auto gebracht, waar hebben we het nou over?! Laten we nu maar eens afwachten wat het onderzoek gaat zeggen, er is al genoeg gespeculeerd vanuit alle kampen, zowel van voor- als tegenstanders. 


Gast

#510 "Luie" mensen

2014-10-04 06:38

Als alle " luie" mensen dan ook hun boodschappen ( kratje bier, cola flessen , pakken melk en yoghurt etc)  op de fiets gaan doen, want dat deed ik 25 jaar geleden ook, of liever nog lopend want waar laat je je fiets bij het ten Damplein. 

Als alle " luie" mensen hun auto wegdoen en een treinabonnement kopen

Als alle "luie" mensen die nu in en rondom Amsterdam werken , werk krijgen in Purmerend

Als het klimaat nu zo zou veranderen dat het nooit meer regent, sneeuwt of koud is

Altijd zo makkelijk om naar een ander te wijzen en zeggen dat die opgevoed moet worden. 

Weidevenne

#511 Weidevenne

2014-10-09 10:02

uit bovenstaande reacties blijkt maar weer dat het helemaal niet over het verkeer gaat maar puur over de soort school. 

Dat er nu 200 kinderen met de auto gebracht worden (een kwart van 800) stelt niks voor terwijl deze mensen voor het grootste gedeelte binnen een kilometer afstand van school wonen. 

Maar ik neem aan dat de actiegroep bezig is met het proberen uit te breiden van het aantal plaatsen voor de fiets. Of kom gewoon eens lopend, misschien de idee. 


Gast

#512 Re: Weidevenne

2014-10-09 12:51

#511: Weidevenne - Weidevenne 

Zo , dat is ver gezocht!

ik trek een hele andere conclusie.

misschien moet je eens stoppen met je gedram.


Gast

#513 Stadspartij laat zijn ware aard zien!

2014-11-18 10:49

de stadspartij was er voor de inwoners van Purmerend. Met nadruk op WAS!

dat WAS zo toen ze in de oppositie zaten.

wij inwoners van Purmerend hebben op jullie gestemd en op jullie ( loze ) beloftes en nu zitten jullie op t pluche en nu laten jullie ons barsten. 

In de hele discussie tot nu toe laat de stadspartij zien wat wij inwoners en stemmers van Purmerend hebben aan de stadspartij : NIETS ! 

Kies een pseudoniem

#514 Onderwerp

2015-01-09 13:08

Niet te geloven! De school dan maar om 9:00 laten beginnen? En dat terwijl er in hetzelfde gebouw al kinderen vanaf 8:30 met de lessen begonnen zijn?

waarom drukt de gemeente dit toch door? Wat zit er toch achter? Willen zij ten koste van alles een statement maken? Zelfs als het ten koste gaat van kinderen? Mensen? Is het geld?!

 

gemeente stop hier toch mee!!!!


Gast

#515 Re: Stadspartij laat zijn ware aard zien!

2015-01-09 18:49

#513: - Stadspartij laat zijn ware aard zien! 

 afgelopen week in purmerendsnieuwsblad blikt de stadspartij vooruit :

"De stadspartij zal bij elke zich aandienende politieke discussie zoals altijd kijken naar het belang voor de Purmerenders "

aldus Bert Meulenberg, fractievoorzitter Stadspartij.

 

 

belazerd

#516 Re:

2015-01-10 09:08

#10: -  

 Typisch overheid, de mensen die dit bepalen wonen er toch niet, zij hebben er geen last van. Ben benieuwd welke politieke partijen in de gemeente raad voor gestemd hebben. Zal wel blijken dat ze er allemaal van profiteren op een of ander manier.

erik

#517 Re:

2015-01-10 09:10

#22: -  

 De bussluis zorgt voor onnodig omrijden van auto's draagt niet bij aan een beter mileu en veiligheid.


Gast

#518

2015-01-11 19:32

Er staat duidelijk in het concept rapport dat het helemaal niet kan., het is al veel te druk en dat weten wij allemaal al jaren en dat hebben we al jaren aangegeven . in 2008 heeft een verkeersonderzoek dat ook al aangegeven en nu staat het ook weer in dit onderzoek .

dus conclusie  : geen derde school! Zo is het afgesproken. Gemeente kom je afspraken met Weidevenne eens een keer na !


Gast

#519 Stadspartij heeft boter op hun hoofd

2015-01-17 22:40

de "van buiten naar binnen partij" , de partij die zich profileert als dé Partij voor de burgers van Purmerend, is er helaas niet voor àlle Purmerenders. In de purmer noord hebben ze de purmer noord Purmerenders "beloofd" dat "die" school niet in de purmer noord zou komen.

nou woont Mario Hegger ( van de stadspartij ) ongeveer drie of vijf huizen van dat schoolgebouw in de purmer noord, waar " die " school eerst naar toe zou.

Maar Mario Hegger : straks bij verkiezingen weten wij , die niet in de purmer noord vlak bij jou wonen, dat je NIET voor alle Purmerenders bent , maar alleen voor die Purmerenders die toevallig bij jou in de buurt wonen. De rest heb je laten stikken.


Gast

#520 Mol in de klankbordgroep

2015-02-01 10:30

mensen let op !!! Er zit een mol in de klankbordgroep, met banden met de VVD


Gast

#521

2015-10-02 04:26

Voor de veiligheid!!!