Weidevenne:Veiligheid voor alles!!!!!

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Weidevenne:Veiligheid voor alles!!!!!.


Gast

#351

2014-06-04 17:05

11 juni infoavond in De Kraal start 20.00
5 juni stemmingsavond bij het gemeentehuis start 20.00 Komt allen.
Een strijdlustige buurtbewoner

#352 IEDEREEN MORGEN NAAR HET GEMEENTEHUIS

2014-06-04 17:28

Morgen, dondedag 5 juni om 20:00 uur, is iedereen welkom op het gemeentehuis.
Nu is er kans om te laten zien dat wij het als buurtbewoners oneens zijn met de komst van deze school.
Dus laat kinderen tijdens de avondvierdaagse samen lopen met 1 ouder dan kan de rest laten zien dat wij voor onze wijk staan!!!!!
Kom dus massaal

Gast

#353

2014-06-04 18:01

Deze Gemeente moet maar weer gauw opstappen met achter de rug om van de bewoners te beslissen .weg deze gemeente raad.
Wij

#354 EERST PRATEN

2014-06-05 05:28

U zegt democratie.
Dan dient u met uw bewoners te overleggen over dit soort zaken voordat u zo'n belachelijk besluit neemt. U lijdt aan haagse grootheidswaanzin die in de toekomst in uw eigen nadeel gaat uitvallen omdat u het veld moet gaan ruimen voor nieuwe raadsleden uit een extreem rechtse hoek.
Ik heb het vroeger nooit begrepen, maar begin nu een beetje te snappen hoe zoiets kan gaan.

U zegt Marokkanen horen nu eenmaal bij ons.
Ja, zeg ik. Ze horen bij mij. En daarom horen ze bij mijn kinderen op school te zitten.
Ik zet Marokkanen niet apart. Nee, U daar in de gemeenteraad zet Marokkanen apart.

U bouwt een eigen schooltje voor ze. U doet de bussluis voor ze open maar laat mij de afgelopen 15 jaar omrijden. Prima, als dat omrijden veilig is geweest dan mag dat van mij zo blijven.

De problemen die omtrent de eventuele komst van deze school voortkomen zijn voor uw eigen verantwoording en u kunt u niet verschuilen achter een achterban. U heeft geen overleg met ons gehad. U heeft geen achterban. Wij, en onze meningen bestaan niet. Als raadsleden heeft u een voorbeeldfunctie. En wanneer u geen overleg met ons dient te voeren, waarom wij als inwoners dan wel. Maar, raadsleden zijn dikwijls slimme mensen. Dus u gooit het plan eerst in de groep.

Gast

#355

2014-06-05 09:38

geen

Gast

#356

2014-06-05 10:17

School voor de wijk is prima, niet voor de regio.
bewoner van de purmer zuid

#357 Re: IEDEREEN MORGEN NAAR HET GEMEENTEHUIS

2014-06-05 13:51

#352: Een strijdlustige buurtbewoner - IEDEREEN MORGEN NAAR HET GEMEENTEHUIS

De datum heeft de gemeente slim gekozen, de laatste dag van de avond vierdaagse.


Gast

#358

2014-06-05 15:15

Kloppen alle nodige vergunningen wel?
Een gebouw dat in gebruik wordt genomen voor een functie die van oorsprong niet als zodanig was geinitieerd dient door b.v. de brandweer van de nodige vergunningen te worden voorzien.
Tot wanneer lopen deze vergunningen? Zijn ze afgegeven en ter inzage?

Maar of de vergunningen er nu al of niet zijn, is het wel duidelijk dat deze school door de wijkbewoners als niet gewenst wordt gezien. Goed advies aan de gemeente is " niet doen ".

Gast

#359 Re:

2014-06-05 15:17

#310: -

20.00 uur stadhuis

Weidevenne veilig aub!

#360 Bijeenkomst

2014-06-05 17:49

Balen, kan er niet bij zijn vanavond, hoop dat er een grote opkomst is want het aantal handtekeningen en reacties maken wel duidelijk dat de buurtbewoners zich niet kunnen vinden in het besluit van de gemeente

Gast

#361

2014-06-05 19:40

Wie weet hoe de uitslag was van de vergadering? Moest werken.

Gast

#362

2014-06-05 19:48

Ik ben tegen een basisschool waar kinderen buiten weidevenne/Purmerend af komen om hier naar school te gaan, nog meer verkeer en opstoppingen in de wijken door al het verkeer van buitenaf.


Gast

#363

2014-06-05 20:19

Vergadering heeft in ieder geval extra mogelijkheden gecreeerd. Was alleen wellicht beter geweest om de subsidie kwestie vandaag af te tikken( budgeteren doen ze toch altijd met een vork),des te meer tijd er zou zijn om de echte bezwaren te bespreken.
alles draait om geld

#364 alles draait om geld en subsidie

2014-06-06 08:59

net een apartement gekocht in de nijlstraat en straks verkeer en parkeer overlast en parkeer problemen om je eigen voertuig te kunnen parkeren. Het is weer heel simpel geregeld want het draait gewoon weer op geld en subsidie uit voor school en gemeente vanuit den-haag...bedankt burgemeester en wethouders slaap zacht...!

Gast

#365 Re: Re: IEDEREEN MORGEN NAAR HET GEMEENTEHUIS

2014-06-06 09:02

#357: bewoner van de purmer zuid - Re: IEDEREEN MORGEN NAAR HET GEMEENTEHUIS 

 waar en hoe laat moet en kan ik mij melden vandaag...

 


Gast

#366

2014-06-06 09:11

eigenlijk ook te gek voor woorden dat je als bewoner van je wijk/straat voor zoiets moet knokken en het moet lezen in de krant dat er een extra school komt...geregeld door gemeente PURMEREND CHAPO!!! trieste is ook nog omdat het een bepaalde bevolkings groep treft je niet met naam en toenaam openbaar wilt tekenen want anders ben je al snel een racist wordt dan gezegd....! geld kwestie...dat is het belangrijkst in deze tijd...!
Arie Wim boer

#367

2014-06-06 10:03

Positieve houding van bewoners sprak me erg aan. Hopen dat we meerderheid van raad zo ver krijgen om te gaan voor een alternatieve lokatie. De eerste stap is gezet door de behandeling verzet te krijgen en een integrale behandeling af te dwingen die niet alleen gaat over subsidie maar ook over verkeer , veiligheid en locatie. Ik heb college verzocht om al eerder te komen met alternatief. Houden ze vast aan dit plan dan komen wij met motie . Dan weet iedereen ook wie er echt wil luisteren in de raad en wie niet. Voor vragen etc ben ik bereikbaar op aw.boer@ Purmerend.nl of 0655754114
een stem

#368 Re:

2014-06-06 11:35

#367: Arie Wim boer -

Arie Wim,

Nogmaals: heel erg fijn dat jij je zo inzet voor ons al buurtbewoners! Je hebt gisteren doorgepakt en wij hopen dat dit tot resultaten leidt.

Overigens heeft De Roos op 14 en 21 juni in De Kraal een Open Dag, ik hoop niet dat dit betekent dat achter de schermen wel alles al in kannen en kruiken is. Wij kregen gisteren, voor het eerst, het gevoel dat dit niet zo was.

We gaan er weer voor!


Gast

#369 11 juni

2014-06-06 17:20

Ik heb ook sterk het gevoel dat alles al in kannen en kruiken is. Vandaag een uitnodiging gehad van de gemeente voor 11 juni waarbij zij de besluitvorming gaan verdedigen en er gelijk een kennismaking is met de voorzitter van SIOZ. Het laatste lijkt mij een stap te ver gaan... Naar mijn inziens is tot zo ver de discussie met alleen de gemeente over de verkeersveiligheid van toegevoegde waarde en de focus.

Gast

#370 Bussluis dicht graag!

2014-06-06 17:31

Wij wonen vlak bij de bussluis en zodra deze ivm werkzaamheden open staat vliegen de auto's letterlijk door de straat. Daarnaast een handig route voor mensen en straks dan ook vrachtverkeer om richting de A7 te rijden. Waarom omrijden als het korter kan. Gemeente heeft totaal geen feeling met de realiteit.
Kies een pseudoniem

#371 Onderwerp

2014-06-07 09:10

Heb het plan van de Sioz gelezen in PDF, kun je op Google vinden . Daarin staat ( naast de taal en grammaticale fouten ) helemaal niet dat de school in de weidevenne gevestigd zou worden.

Mijn advies zou zijn, ga niet alleen in gesprek maar neem een advocaat mee. Er zijn hele vreemde dingen aan de wijze waarop de besluitvorming heeft plaatsgevonden.

Gast

#372

2014-06-07 10:06

Met zijn allen naar de OPEN DAGEN, en het erop aan laten komen? Laten zien dat die mensen niet welkom zijn hier? Wilt men dat in de gemeente? Lijkt erop: als ik: wethouder, burgemeester had geweest. Had dat stomme idee allang van de baan geweest. Want men hoort toch naar het volk te luisteren? Met zijn alle naar de open dagen, zeg ik. Flyers uitdelen hoe men er hier overdenkt. OOG OM OOG, TAND OM TAND. Als men niet luisterd naar de buurtbewoners, komt het toch wel tot ruzie, en wie weet wat voor nare dingen meer!!!! Integratie kan men niet door de strot douwen. Jammer he..... Nee wij zijn geen schaapjes volk, gemeente, wethouder voor allochtonen. Al willen jullie zooooo graag de touwtjes in handen hebben, de poppetjes werken niet mee! Wel duidelijk met zoveel stemmen tegen. En het worden er steeeeds meer. En nou dat taktloze voorstel terugtrekken, want het kost ons veels te veel geld. Het zijn wel onze belastingcenten, waar jullie mee spelen.
Kies een pseudoniem

#373 Onderwerp

2014-06-07 11:40

Zo dus lekker besluiten en bekokstoven, gevolg: mensen verhuizen, leegstaande huizen, verpaupering Weidevenne. Weg economie. Regeren is vooruitkijken. Hebben we dat niet altijd geleerd? Of is dat ook voor niks geweest. Nee laten we allen maar de steun in gaan, en ons niet druk maken. Beter voor onze gezondheid. Want van bovenaf, krijgen wij hardwerkende burgers toch geen steun. Hoe rotter je bent, hoe beter. Er moet maar eens een goede bezem door onze overheid heen. Om nog slechtere tijden te voorkomen.
Arie Wim boer

#374 Commissie samenleving

2014-06-07 16:45

Opmerkelijk dat er storing was bij de uitzending/ opname. Van de commissie mbt islamitische school
Altijd als er gevoelige onderwerpen zijn is er storing
Onaanvaardbaar. Ik ga hier vragen over stellen en vragen of de geluidsopnamen online gezet kunnen worden
sjon

#375 Arie Wim boer

2014-06-07 17:52

Heb de hele uitzending gewoon kunnen volgen!