Weidevenne:Veiligheid voor alles!!!!!

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Weidevenne:Veiligheid voor alles!!!!!.


Gast

#26

2014-05-16 19:51

Te ziek voor woorden dit

Gast

#27

2014-05-17 07:32

Hoe is het toch mogelijk dat een Gemeente niet naar zijn eigen inwoners luistert, nu is het al bij de school een levens gevaarlijke situatie. Hoe vaak ik al op de fiets aan een aanrijding ontsnapt ben is niet te tellen. Dus het gewoon nog veel erger laten worden nu, en niet aan de veiligheid van onze kinderen / klein kinderen te denken. Een bussluis die er nu voor de veiligheid is gewoon dus nu maar opengooien. Gemeente Purmerend luister naar je inwoners. Ook is het heel slim om dit na de gemeente verkiezingen te doen ???????
Stadspartij purmerend :-(

#28 Spijt van stem op de stadspartij Purmerend

2014-05-17 07:50

Deze tekst staat in het verkiezingsprogramma van de stadspartij Purmerend
Er moet rekening worden gehouden met multifunctioneel gebruik van scholen, afgestemd op de inrichting en behoefte van de wijk. Hierdoor is het mogelijk om van bestaande scholen een brede school te maken, waarbij meer rekening wordt gehouden met externe partners en behoefte van activiteiten vanuit de wijk. Het schoolgebouw krijgt zo een sociale wijkfunctie.
Een islamitische school is geen is afspiegeling van de wijk als er vanuit heel Purmerend en omstreken leerlingen naar toe komen. Daarnaast is dit al een brede school met sociale wijkfunctie!!!

Gast

#29

2014-05-17 15:12

Het wordt steeds gekker in dit land. Stop achterlijke ideeën.
Lommers

#30 Re:

2014-05-18 06:58

#1: -Veilig naar school kunnen

Via onze school kregen we 2 weken geleden een brief dat er plaats werd geboden aan een 3e school. Dat is in het verleden vaker op tijdelijke basis gebeurd. Niet wetende dat het om circa  350 leerlingen gaat, waarvan 80% van buiten Purmerend afkomstig is. Op dit moment is het verkeer in de ochtendspits al zeer druk rondom de school en op sommige momenten voor de schoolgaande kinderen ook zeer gevaarlijk. Auto's rijden vaak veel te hard, parkeren is een groot probleem, auto's die uit hun parkeervak rijden tijdens de schooltijden, raken vaak net niet een fietsend kind. Het verkeer wordt daardoor zeer onoverzichtelijk om maar niet te spreken over de winterperiode. Logisch dat de parkeer voorzieningen minimaal zijn. Het is notabene afgestemd op kinderen uit de zeer nabije omgeving die op de fiets cq lopend naar school komen. Behalve de verkeersveiligheid die aan de orde is en ook het belangrijkste, is het nu al in de ochtend vaak een probleem om goed de wijk uit te komen en naar de snelweg te komen door de drukte in de 'ochtendspits'. Ik hoop toch echt dat men op andere gedachten komt en deze school op een locatie onderbrengt die daar wel geschikt voor is. Je jonge schoolgaande kinderen moeten vrij en veilig naar hun school kunnen komen, wat nu al de vraag is, maar met deze toename van auto's een onhoudbare situatie gaat worden.


Gast

#31

2014-05-19 06:41

dit noemen ze dan integratie.......

Gast

#32

2014-05-19 06:51

Het gaat de gemeente alleen maar om inkomsten. Waarschijnlijk krijgen ze daar weer een subsidie voor! Weet ook nog wel een woontoren in de weidevenne die niemand wilde, maar er toch kwam...!

Gast

#33

2014-05-19 10:21

Veiligheid van onze kinderen en rust in de woonwijk

Gast

#34

2014-05-19 11:08

Gaarne serieus op reageren handtekeningen zijn niet voor niets,laat onze stem dan ook werkelijk gelden !!

Gast

#35

2014-05-19 11:21

Eerst zorgen voor goede en veilige infrastuctuur/bereikbaarheid. Dat lukt in ieder geval niet door de bussluizen (prime time) te openen.

Wanneer dat geborgd is kan je pas gaan praten of zo'n school past in de Weidevenne. Persoonlijk vind ik dat een islamitische school niet past bij de tijd. Apartheid is gelukkig de geschiedenisboeken in gegaan in NL. Lekker integreren met elkaar.

Gast

#36

2014-05-19 12:14

Weer niet over nagedacht door de "knappe koppen "die zich bestuurders noemen !
Logistiek gezien word het een drama,en de veiligheid van het hele gebied rond de school zal erg link zijn voor de omwonenden#lees kinderen #

Gast

#37

2014-05-19 16:39

Er komen twee appartementengebouwen aan de Nijlstraat, 23 woningen per gebouw. Daar worden geen extra parkeerplekken voor gemaakt, dat betekent (volgens de standaard parkeernorm) dat er 62 parkeerplekken extra bezet gaan worden door de bewoners van deze appartementen. Het is nu al chaotisch genoeg, als er dan ook nog voor een derde school verkeer bij komt, de leerlingen komen voornamelijk van verder weg, dan voorspel ik veel problemen....
Gast

#38 Leegstand in Purmer Noord geen probleem???

2014-05-19 16:43

In de Purmer-Noord zijn vorig jaar een aantal scholen samengegaan en dit heeft leegstand opgeleverd. Deze gebouwen worden niet gebruikt. Waarom dan een pieklocatie bij een Brede School, die al ruim 50o leerlingen herbergt, kiezen? Uit bronnen verneem ik dat wethouder Mario Heggers daar vlak bij woont. Dus wel voor een islamitische school stemmen, maar de overlast die dit wellicht veroorzaakt niet in je eigen wijk willen....., Dat is dus politiek correct zijn.....

Gast

#39

2014-05-19 18:31

verkeersveiligheid, veel busjes etc. parkeren op smalle rijbaan, bussluis open, wordt racebaan, zeer gevaarlijk voor overstekende kleine/kinderen. kunnen niets zien aankomen, totaal geen overzicht, DUS bussluis zo laten en men loopt maar een stukje naar het schoolgebouw. 80 % van kinderen komt van buiten Purmerend, dus je kunt wel nagaan dat dit gedeelte zeer verkeersgevaarlijk wordt.

Gast

#40

2014-05-19 22:36

Mijn dochter en kleinzoon wonen vlak bij de bushalte. Door chaos die in de straat zal ontstaan vanwege het vele toekomstige verkeer zullen onze kleintjes hun veilige thuishaven kwijtzijn. Heel jammer dat niet aan hun veiligheid gedacht wordt door de wijze heren.

Gast

#41

2014-05-20 19:47

De school is geen probleem maar als er zoveel kinderen van buiten Purmerend moeten worden gebracht met de auto, is het niet milieu vriendelijk, meer uitlaatgassen voor de direct omwonenden, kinderen vanuit Purmerend zelf worden geconfronteerd met veel meer verkeer wat een hoger risico met zich mee brengt.
Daarbij is het in de ochtend al een ramp om Purmerend voor 9 uur te verlaten en door al het extra verkeer zal het file leed nog meer toenemen, dit is voor de werkende man/ vrouw die in de ochtend Purmerend moet verlaten al een ramp laat staan als er nog meer auto's bij komen, puur om kinderen uit Zaandam in Purmerend naar school te laten gaan. Volgens mij staat er in Zaandam ook genoeg gebouwen leeg waar ze een school in kunnen maken.
bewoner

#42 activiteiten

2014-05-21 10:55

Is Eigenlijk al bekend welke activiteiten men er zal verrichten?
Zullen de lokalen bijvoorbeeld ook 's Avonds worden gebruikt? Tot hoe laat? Hoe vaak?
Puur voor godsdienst? Ik ben benieuwd of er restricties zijn meegekomen met de goedkeuring.

Gast

#43

2014-05-21 10:59

Mijn kinderen fietsen dagelijks 4 van en naar school . Het oversteekpunt van damplein naar nijlstraat is een kritiek punt en best onveilig .
Ik hou mijn hart vast en het is regelmatig dat we worden afgesneden .
Als deze bussluis open gaat wordt het zeker drukker en nog gevaarlijker!
Hier moet echt eerst iets aan gedaan worden , van mijn part een rotonde , stoplichten of dergelijke . Dit kan zo niet blijven .het vraagt om een wijziging in de infrastructuur . Hoe gaat de gemeente dit aanpakken en oplossen ?
bewoner Karavaanstraat (Agnes)

#44

2014-05-21 12:42

Belachelijk plan!!!! Ik woon praktisch naast de school (50 meter) en zie nu al bij regen een groot probleem met auto's voor de deur, op voetgangerspad, bij bushalte, voor oversteek op Nijlstraat!! Heel af en toe komt handhaving ff kijken.... hoe moet dat strakjes als er ruim 350 kinderen vanuit buiten Purmerend naar het Nijlgebouw worden gebracht???? De Zambezilaan staat nu al vaak vast richting rotonde..... dit gaat echt een heel groot probleem worden!!!

Graag wil ik de discussie aan met degene die dit plan erdoor heeft gedrukt en met de oplossing van autoprobleem rondom school komt!!!

Gast

#45

2014-05-21 12:58

Ben niet tegen een islamitische school maar ineens kunnen allerlei situaties geregeld of gerealiseerd worden. Bijv met name de bussluis.....En andere heleke punt, de school zit al met ruimte problemen. Kinderen worden net als sardientjes volgepropt in een al niet GROTE ruimte. Dus ik teken TEGEN!!!!

Gast

#46

2014-05-22 06:15

Bussluis openen tussen Amazonelaan en Zambezilaan is een onzinnig idee waar dus niet over de consequenties voor de basisscholen De Marimba en De Nieuwe Wereld is nagedacht. Wij brengen onze kinderen veilig lopend en fietsend naar school en dan moeten we dus goed gaan oppassen voor doorgaand (en meestal hard rijdend) verkeer van ouders die hun kind met de auto van buiten Purmerend naar school brengen. B&W kom tot inkeer en laat dit onzinnige idee varen.
Len

#47

2014-05-22 08:03

Het beoogde stuk is slechts bereikbaar via een smalle weg door een woonwijk. En het aansluitende kruispunt is rond de spits nu al niet berekend op het vele woon/werkverkeer. Dit gaat tot grote verkeerschaos leiden. Los van het feit dat elke school openbaar behoord te zijn.

Gast

#48

2014-05-22 09:38

Beetje laat hé!!!!!!
Graag zo'n petitie 2 jaar geleden!!

Gast

#49

2014-05-22 12:34

Volgende stap: Moskee op voetbalveldje? No way!!

Gast

#50 Reactie gemeente op verzoek zebrapad

2014-05-22 14:36

Voor de veiligheid van onze kinderen wilt de gemeente geen zebrapaden plaatsen en zijn ze zelfs hier terughoudend in omdat volgens hun dit niets zou uitmaken. Dat een zebrapad de veiligheid vergroot noemen ze letterlijk een misvatting en schijnveiligheid in hun reactie. De wegversmalling aan de Zambezialaan/Nijlstraat zou voldoende moeten zijn om in 2 stappen over te kunnen steken. Jammer genoeg zijn mijn kinderen niet 2 meter lang om in 2 stappen over te steken. Helaas ontgaat de gemeente het feit dat je verplicht moet stoppen bij een zebrapad vanwege verkeersveiligheid. Overtreed iemand deze wet dan staat daar een sanctie tegenover. Maar goed dit is de beeldvorming bij de gemeente met betrekking tot de veiligheid van onze kinderen.