Weidevenne:Veiligheid voor alles!!!!!

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Weidevenne:Veiligheid voor alles!!!!!.

Gast

#376 Re: Commissie samenleving

2014-06-07 18:23

Gast

2014-06-07 18:36

Graag, wij weten nog niets van wat er daadwerkelijk besproken is, en wat daaruit voortgekomen is. Lijkt ons heel normaal als de notulering, publiek kenbaar wordt gegeven dmv de Noord Hollandse media. Eigenlijk zal ik dit in het Purmerends weekblad (Nieuwsblad) willen lezen, lijkt me heel normaal, maar dit onderwerp wordt verzwegen..... Als wij van deze kwestie op de hoogte mogen zijn, zou dit een normaal vervolg zijn. Maar nee, dit moet stiekem toch?? Dus weten vele mensen niet hoe de vergadering is verlopen. Beste mijnheer de Boer, wilt u stemmen voor uw partij, publiceer dit incident in de krant, maak het kenbaar, dan gaan mensen u vertrouwen!!!
Arie Wim boer

2014-06-07 20:47

Sjon klopt maar niet terug te zien.
Arie Wim boer

#379 Onderwerp

2014-06-07 20:50

...nr377
Ik zet mijn maximaal in.
Iedereen heeft dat kunnen zien
Ik heb de pers niet nodig om vertrouwen te winnen
Inkort dat de opname alsnog online komt en anders de geluidsopname
Arie Wim boer

2014-06-08 09:32

Straks op radio Purmerend, om 13 uur bij focus
Zal daar kritiek leveren op college oa over de komst van de school
Arie Wim Boer

2014-06-08 18:14

Op de facebook site van leefbaar Purmerend kunt u het interview terug luisteren . Hier kunt u horen welk stand punt ik namens leefbaar Purmerend opnieuw heb ingenomen

Gast

2014-06-09 10:03

Dat is prachtig. Dank u wel men de boer. Fijne pinksterdag.

Gast

2014-06-09 12:41

Ik vind het erg onnodig dat er in een christelijk land een islamitische school komt te staan. Ook is het erg onhandig met al het verkeer.

Gast

2014-06-09 22:27

Alle mensen de mail gelezen? Heel erg bedankt, mensen voor deze petitie. Iedereen moet nu komen, als iedereen er echt voor staat. Gewoon even je gezicht laten zien. Denk dat we zo heeel veel problemen voorkomen. Ik had ook mijn huiswerk gedaan: ben een hoop op Google achter gekomen. Het SIO, stichting islamitisch onderwijs wilt deze scholen in alle steden. Nou, waarom. Ik vind het onzin.

Gast

#385 blind?

2014-06-11 05:23

Deze misselijk makende gedachten moeten worden gestopt. Inburgeren of wegwezen.
Deze mensen willen niet vooruit, maar terug naar het stenen tijdperk.
Zag bij weidevenne winkelcentrum grote posters opgeplakt "stop islamisering"www.voorpost.org.
En hoewel we het allemaal zien gebeuren vragen we ons na de wederopbouw af hoe het ooit zover heeft kunnen komen.

Gast

2014-06-11 07:06

verkeers problemen
Joop Jopies

#387 Groenwijk Weidevenne? Lachertje geworden

2014-06-11 08:40

Zo werd het verkocht ca 15 jaar geleden, als groenwijk!!
Nu er is geen stukje groen te zien. Kinderen kunnen niet eens op een normaal voetbalveld een balletje trappen. Zoals bijvoorbeeld in de Gors Zuid. Daarnaast kun je met de auto geen kant op, er staan flinke files elke dag bij de knooppunten richting A7. De bus jakkert door de straat van links naar rechts. Fietspaden niet afgescheiden van diezelfde drukke doorgaande weg.
Scholen onlogisch geplaatst met te weinig parkeervoorziening. Om je maar op de fiets te laten komen. Al jaren is dit de reden maar mensen willen het niet. Net zoals alle andere opgelegde zogenaamde linkse goeddoenerij. Leuk bedacht door vele politieke passanten maar in werkelijkheid telkens een farce gebleken. Wegwezen met deze schoolvoorziening, misschien iets voor het bedrijventerrein aan de Wijdewormer dat er niet komt. Busje stopt en busje gaat weer.

Anonymous

#388 Noteer in de agenda: Vanavond en 19 juni

2014-06-11 10:02

Komt allen! Vanavond om 20.00 uur (inloop vanaf 19.30 uur) in Sporthal De Kraal (Bredeschool De Kraal) voor de Informatieavond. Hier krijgt u ook de gelegenheid om vragen te stellen!

19 juni om 20.00 uur bij de Raadsvergadering zal de komst van de Islamitische school ook besproken worden.Dit is dan ook de laatste kans om aan te geven dat wij deze locatie niet wensen. U kunt hier zelf ook een vraag stellen aan de gemeenteraad. U krijgt 5 minuten de tijd, u dient zich minimaal 24 uur van tevoren op te geven via griffie@purmerend.nl of 0299 452713. U kunt ook aanwezig zijn en uw steun betuigen zonder een vraag te stellen, u hoeft zich dan niet aan te melden, u kunt gewoon binnenlopen.
Arie Wim boer leefbaar purmerend

2014-06-11 11:48

19' juni is commissie algemene zaken
Hier kunt u inspreken dus niet alleen vragen stellen , maar ook gewoon vertellen wat uw mening is
Vervolgens 25 juni ie er een raadsvergadering dan is de kans groot als het college niet eerder komt met een alternatief dat leefbaar Purmerend een motie zal indienen.

Gast

2014-06-11 17:01

Waarom gaat SIOZ uit Zaandam zich hier voorstellen?
Zet die school maar in Zaandam neer.

Gast

2014-06-11 21:09

meneer de Boer,

Mijn man is net terug van de bijeenkomst, en hij vertelde het maar weer u staat voor "ons" vaders en moeders van de kinderen van de weidevenne, de bewoners van de weidevenne, bewoners van Purmerend en omgeving met iedereen die ons standpunt begrijpt en wij zijn uw achterban, wij staan ook "achter" u en "met" u en samen met zijn allen staan we gewoon sterk! we blijven ons verweren tegen deze wijze van dictatuur zou ik haast willen zeggen.

Dank en op naar de volgende bijeenkomst met zijn allen!! .

Gast

2014-06-11 21:30

Ik begrijp niet: heeft deze grootste bijeenkomst geen inpakt gehad? Dat het voorstel al goed gekeurd is? Deze vreselijke bijeenkomst, bedoel vanuit de gemeente, en de Brede school, (die in dit voorstel dus instemd, onder het mom: stichting, schijnheilen, die ons alles beloven), niet vanuit de petitie gezien hoor!! Dankbaar voor zo'n bereik vanuit deze petitie!! Maar deze avond had ik anders gezien!! Wethouders Voorbij, kan maar liever voorbij: die hoort alleen zichzelf. En Krieger, bla bla, weet zelf niet waar hij het over heeft. Nee wij zijn hoger geschoold. Ik heb echt den onderbuik gevoel hieraan over gehouden. Met de politie buiten, had ik een beter gesprek. Ik denk dat dd mensen in dd gemeenteraad opnieuw scholing moeten doen. Of anders naar een ander gemeente baantje moeten gaan solliciteren: Groenvoorziening; plantjes praten niet tegen. Nee niet wat ik had verwacht!! Dus we worden niet gehoord? Op welke manier dan wel?? Wij betalen hun loon, van onze belastingcenten. Valt me ook ERG tegen van de directeuren van dd Brede school. Ze hadden zulke mooie beloftes .....
Achterkamertjespolitiek

#393 Vooropgezet oneerlijk spel

2014-06-11 21:30

Ik ben vanavond naar de voorlichtingsbijeenkomst in de Kraal geweest. Na afloop alles nog eens overdenkend vind ik het hele traject van de besluitvorming nogal stuitend: er is handig gebruik gemaakt van gaten in de regelgeving door basisschool de roos. Volgens mij zit het als volgt:
1) de school heeft een 'businessplan' ingediend dat op een onrealistisch onderzoek is gebaseerd. Doel van het onderzoek was om een zo hoog mogelijk aantal leerlingen of doelgroep te bereiken.
2) Op basis van dit onafhankelijke, maar onrealistisch onderzoek moet de overheid toestemming geven, omdat aan de benodigde quota wordt voldaan
3) Omdat de overheid toestemming heeft gegeven moet de gemeente de school een plaats toewijzen
4) het businessplan of schoolplan is niet uitvoerbaar, maar dat geeft niet, want de toestemming is er. Sterker nog, het is niet eens de bedoeling om de gestelde doelen/leerlingen te halen. Daar worden we vanavond zelfs mee gerustgesteld.
5) op termijn wordt de school in de Weidevenne een dependance van Zaandam. Dat is niet eens plan B. Dat is plan A. Dat is wel duidelijk na vanavond.
6) omdat de gemeente verplicht is om een plaats toe te wijzen doet de gemeente er alles aan om dit besluit door te drukken, en dus licht ze de buurt niet in, want dat geeft alleen maar verzet, met de kans op vertraging en nog meer problemen voor het college, de raad en de raadsleden. Dus: zo laat mogelijk de wijk en de omwonenden informeren.
7) ondanks de goed bedoelde afsluiting van de voorzitter, gaat de gemeente hier natuurlijk helemaal niets van leren. Sterker nog, dit hele traject is een bewuste keuze geweest van alle partijen. Volgende keer gaat het precies weer zo.

Een belachelijke gang van zaken die mij tegen de borst stuit. Ik vond het al geen goed plan, die school, maar nu ben ik nog veel meer tegen dan ik al was. Alleen al vanwege de gang van zaken, en over hoe er met ons buurtbewoners wordt omgegaan.

Gast

#394 Kom volgende week 19 juni naar de gemeenteraadsvergadering om 20.00 uur

2014-06-11 21:43

Juist nu. Laat weten dat je gehoord wilt worden! Dat je niet alles maar zomaar slikt en pikt. Vreselijk die politiek : meneer Krieger en meneer Voorbij , wat een gedraaikont vanavond. Wat hebben jullie de bewoners van Weidevenne laten zien hoe jullie dat politieke spelletje spelen!
" we willen met jullie in gesprek " maar jullie hebben de microfoon en de bewoners alleen als de voorzitter die geeft.
" we willen antwoorden geven" , alleen vanavond weinig antwoorden gehoord.
" zo is de normering " maar als er gevraagd wordt om een verkeersveiligheidsonderzoek dan "zeggen al die cijfers niet zoveel", aldus diezelfde meneer Krieger die de hele avond met cijfers strooide.
Ook zo'n leuke : " mag ik mijn verhaal afmaken "
" u komt allemaal aan het woord"

Maar niet heus...........

Gast

2014-06-11 21:44

Zo'n comedie, ik ben zeer geschrokken van de gemeenteraad in Purmerend. Is dit wat ons vertegenwoordigd?
Dodo01

2014-06-11 22:00

Meneer Krieger gaat eerst doen en daarna naar oplossingen zoeken; net zo als die puinhoop op de 'turbo' rotonde als je om 16:30 vanaf de A7 de wijk in wilt rijden. Als dit de oplossing van Krieger is staat straks de hele Zambezilaan te koop...

Gast

2014-06-11 22:10

Maar.... Incident eenrichtingsverkeer in Westerstraat, wat ook zoveel tegenstanders had: Intertoys, Guust, vele winkels, en buurtbewoners. Na ong drie jaar actie, na heel veel gedoe, handtekeningactie's. Mensen wilde niet meer naar centrum, vnwg drukte door eenrichtingsverkeer, economie naar 0.0. Uiteindelijk situatie hersteld. Zelfde mensen nog in de gemeente? Wordt lang verhaal... Maar wij willen er voor gaan. Hoe dring je door tot die Nurts? Of kunnen we een andere gemeenteraad kiezen die voor ons staat, aankomende vergadering. Anders denk ik dag ik ga ontploffen.

Gast

2014-06-11 22:11

Hahaaaa die man moet echt met pension. Maar dan heeel ver weg, anders ga in hem aanvallen.

Gast

2014-06-11 22:14

Meneer de boer, ik had veel meer verwacht van Leefbaar Purmerend!!!

Gast

#400 Re: met pek en veren de stad uit!

2014-06-11 22:15

#398: -