Weidevenne:Veiligheid voor alles!!!!!

Gast

/ #436

2014-06-19 11:36

Mocht iemand het vanavond op "discrimininatie" gooien. Ik ben allochtoon, en ben absoluut "tegen" de komst van deze school. Intergreren doe je niet door jezelf te issoleren en aan de zijlijn te gaan leven, letterlijk " weg" van de samenleving waarin je dagelijks woont leeft en werkt. Ook niet door te menen dat je kinderen onderwijs moeten krijgen volgens de Islam. Ik ken geen moslims die er slechter van zijn geworden gewoon samen met mij in de klas te zitten en gewoon onderwijs te volgen en gewoon examen te doen en gewoon netjes een diploma te halen.

Het heeft er misschien niet direct mee te maken maar zo'n 15 jaar geleden ben ik samen met mijn man na 30 jaar wonen in Amsterdam letterlijk weggevlucht omdat er iemand pal voor onze voordeur een kogel door zijn hoofd werd gejaard. Mijn man en ik waren buiten een wandelingetje aan het maken en kwamen net thuis. Die traumatische ervaring vergeet ik nooit meer. Het was in dezelfde straat als waar enige tijd geleden het gekletter van machinegeweren het leven koste aan een paar mensen. Dit laatste hebben ik en gelukkig mijn kinderen niet meer hoeven zien omdat we gelukkig op zoek zijn gegaan naar een rustige leefomgeving. Daarom wonen we juist hier in alle "rust" in een autoluwe wijk waar onze kinderen veilig buiten kunnen spelen, en van en naar school moeten kunnen fietsen.

Wat ik mintens zo erg vind aan dit hele plan van de gemeente is de manier waarop met name de wethouder dit tracht te doen. Het is schimmig, niet transparant,slecht gecommuniceerd met opzet? Dat vind ik best een enge gedachte. Straks zetten ze nog eens een nucleaire fabriek neer in onze wijk zonder dat wij ervan afweten en onze mening erover hebben kunnen geven.

En waar blijft het verantwoordelijkheidsgevoel van de betrokkenen van deze school eigenlijk?

Dus ook ik accepteer deze hele gang van zaken absoluut NIET!