Weidevenne:Veiligheid voor alles!!!!!

Marieke

/ #440 Veiligheid boven ALLES

2014-06-19 23:17

Ongekend, als je toch al ondervindt hoeveel drukte er in de ochtend op de Zambezilaan en omliggende straten is met oog op de basisscholen, dan is het toch in te denken dat het veel te druk wordt met een extra school -ongeacht met wat voor basis- in ditzelfde gebied? Ik laat ouders met kinderen graag oversteken als ik 's ochtends naar mijn werk ga. Echter is het gewoon een drukke plek en is 30km per uur al te hard rond de tijden dat de school start en uit is. Door de sportschool kunnen nu al veel mensen hun auto niet kwijt en moeten stoppen op de Zambezilaan, wat fikse verkeersopstoppingen kan veroorzaken. Met een extra school erbij waarvoor leerlingen ook nog eens voor het merendeel niet met de fiets zal worden gebracht of zelfstandig op de fiets heen zou gaan, wordt het helemaal een verkeersinfarct. Daarbij komt nog eens dat je je kind inmiddels niet meer zelfstandig op de fiets naar school wilt laten gaan met oog op al het verkeer. Wel eens op gelet hoeveel mensen vanuit de Purmerland gewoon rucksichtlos de Zambezilaan op knallen? Terwijl daar op dat punt net een veelgebruikt oversteekpunt zit? Echt levensgevaarlijk. Het is niet meer op mijn twee handen te tellen dat ik het daar in de afgelopen twee jaar op het nippertje na nog goed heb zien gaan... Veiligheid boven alles alsjeblieft, en bovendien zal voor een aantal forensen (want waarvoor is de Weidevenne in eerste instantie ontstaan??) ook de verkeersdoorstroming best een belangrijke zijn. Hoe meer frustratie achter het stuur door drukte, hoe meer risico's zich zullen openbaren.