Aanlijn- en muilkorfplicht en fokverbod gevaarlijke honden.

Quoted post

Marja

#51 Re:

2013-07-28 13:20

#5: Mirelle -  

 

ik heb mijn hele leven al honden en ben zelf als kind aangevlogen door een cockerspaniël , scheur in mijn lip en dat is een klein litteken gebleven. Beet 1 x, los en klaar. Als een zgn vechtras dit had gedaan was het daar niet bij gebleven. Mijn vorige hond, een bearded collie was aangevallen door een pitbull en doordat die en heel dikke en langharige vacht had was hij niet kapot gescheurd, hond zat vast en z'n baas heeft zijn bek open moeten breken om hem eraf te krijgen. Let wel die hond kwam gewoon uit het niets aangerend en viel gelijk aan. De huid van mijn hond was bont en blauw onder z'n haren. De hond die ik nu heb is als jonge hond aangevallen door een Argentijnse Dog , ook die wist niet van ophouden, ook die hond was jong en stopte niet op overgave signalen. Een Stafford, goed opgevoed, baasje was instructeur bij een hondenvereniging, hondje los zag koeien en vliegt bij de koe in de neus. Niet te stoppen. Ik loop er dus voor om en dat is niet zonder reden. Ik heb zelf vroeger terriërs gehad en als die ergens achteraan gingen Waren ze niet meer te bereiken .Datzelfde is er aan de hand met honden die zijn gefokt om te bijten. Die stoppen niet en dat is het gevaar waar het omgaat.

Reacties


Gast

#52 Re: Re:

2013-07-28 13:21:17


Gast

#58 Re: Re:

2013-07-28 13:47:32

#51: Marja - Re:

Herken heel veel dingen in dit verhaal en valt derhalve niets aan toe te voegen!

S

#256 Re: Re:

2014-02-20 11:00:09

#51: Marja - Re:

Dit heb ik net ook gezien, baas en hond gewond, hoe erg weet ik nog niet. Stevige plastic zak met een ouderwets post-stiek in je zak houden, zodat je bij een aanval de pitbull kunt laten stikken. Sorry, maar ik heb net een aanval gezien, NIEMAND kan zo`n hond stoppen bij een aanval.