Aanlijn- en muilkorfplicht en fokverbod gevaarlijke honden.

Quoted post


Gast

#166 Re: Re: Re:

2013-08-22 20:24

#162: ebbie - Re: Re:

Wanneer mijn aangelijnde hond benaderd wordt door een onaangelijnde hond, laat hij ook weten dat hij daar niet van gediend is. En mijn hond loopt ook niet weg voor een eventueel conflict. Maar mijn hond is vrij eenvoudig een halt toe te roepen. Mijn hond hoeft de bek niet opengebroken te worden met een breakstick. Heel fijn dat u zich bewust bent van wat u aan de lijn heeft lopen. Mag ik u vragen wat u daar dan mee bedoelt? Bedoelt u misschien dat u zich stiekem bewust bent van het feit dat u een gevaarlijke vechthond aan de lijn heeft lopen? Loslopende irritante keffers? Goh, kwam ik die maar tegen in plaats van een loslopende kolossale Stafford samen met zijn kolossale asociale baas. Ik vind dat ik deze meneer asociaal mag vinden; en zn hond niet aangelijnd op straat en de uitwerpselen van zn hond niet opruimen. Vandaag heb ik maar weer ns de politie gebeld voor deze meneer en zn loslopende Stafford. Ik liep mijn eigen hond uit te laten en wist niet hoe snel ik weg moest wezen met het hart kloppend in mn keel. De politiedame vroeg mij; ,, Maar is hij agressief?" Ik ontplofte bijna. Ik antwoorde dat het daar helemaal niet om gaat. OP STRAAT VERPLICHT AANGELIJND!! En ik vroeg of ze de nieuwsberichten wel volgde. Nota bene 2 maanden geleden heeft haar collega met zijn wapenstok de bek van een Stafford open moeten breken hier in de buurt. Die vloog de aangelijnde hond van mijn buren naar de keel en, verrassing, liet niet meer los.

Reacties

ebbie

#173 Ow, ow,...gast toch...;-)

2013-08-23 08:55:30

#166: - Re: Re: Re:

Heel fijn dat u zich bewust bent van wat u aan de lijn heeft lopen. Mag ik u vragen wat u daar dan mee bedoelt? Bedoelt u misschien dat u zich stiekem bewust bent van het feit dat u een gevaarlijke vechthond aan de lijn heeft lopen?

Ja hoor, dat mag U van mij vragen en ik zal U daar netjes op antwoorden,

Nee, mevrouw of meneer, dát maakt U er reeds van dat ik mij bewust zou zijn van..., ik heb namelijk totaal géén gevaarlijke vechthond in huis, ben niet asociaal of achterlijk, ik heb ook nog eens twee kinderen rondlopen, ik woon in een kinderrijke buurt en wil helemaal geen ellende hebben of veroorzaken met mijn dier.

De Engelse stafford word in land van herkomst niet zomaar de "Nannydog" genoemd, deze "titel" heeft het dier verkregen wegens zijn ongelooflijke tollerantie tegenover kinderen. Overigens is de Engelse staff beduidend kleiner van formaat, wenselijk is dat deze niet zwaarder mag worden dan 14 kilogram, dat is dus wel een ander type dan de Amerikaanse staff.

Ik heb echter wél een hond die meer bijtkracht in d'r kaken heeft dan een gemiddelde "schoothond", en dáár ben ik mij helemaal van bewust, ik bezit géén breakstick en heb deze ook niet nodig, mijn hond heeft voldoende training gehad en op mijn korte commando, "negeer" KIJKT ze niet eens naar andere honden (lees: die irritante keffers met het Napoleonsyndroom) maar naar mij om evt. zo langs andere honden te lopen. Dit is overigens veelal niet eens nodig.

Het spijt mij dat er in Uw omgeving een loslopende kolossale Stafford samen met zijn kolossale asociale baas rondloopt, dit soort mensen spijtig maar waar, bezorgen dit lieve ras dus wel die beroerde naam, maar ik kan U gerust stellen, ik ben slechts een ongetatoeerde/niet gepierste (op 2 oorbelletjes na dan) simpele vrouwpersoon, van midden 40 jaar, een 13 in het dosijn type, loop áltijd met poepzakjes in mijn kontzak (vind ik ook vaak terug in mijn wasmachine;-)  en ruim als één van de weinige in de buurt wél de drollen op,...puur en alleen omdat ik er ook van gruwel als MIJN kinderen weer eens in de hondenkak hebben lopen banjeren en ik de stinkende derrie uit het profiel mag peuteren....

Hoop dat ik zo Uw vraag na behoren heb beantwoord?