Aanlijn- en muilkorfplicht en fokverbod gevaarlijke honden.

Quoted post

ebbie

#162 Re: Re:

2013-08-21 20:04

#159: - Re:

Inderdaad Gast, en dan nog het feit dat ik met een Engelse Staff loop, een hondje van slechts nog geen 14 kilo, hoevaak ik al niet de vraag heb gekregen of dit een pittbull is.....Ja, ze heeft een "stoer" loopje, maar verder is het in het doen en laten gewoon een "terrierachtige", vroeger hadden wij een gladharige foxterrier, dat dier had óók een flink jachtinstinct, en ja die graafde ook net zolang door tot het muizennest open lag, en ja, die beet ze ook stuk voor stuk dood, die vloog in een weiland ook achter de hazen aan, de kat in huis was prima maar kwam er een vreemde in de tuin wilde ze daar ook de tanden mee flossen, bomen hing ze ook met liefde in, en hield het lang vol,...en dan heb ik het over een klein foxteriertje hé?! Hoe "gevaarlijk" is dit ras dan niet eens??

Heden kan ik inderdaad ook alleen maar lachen om de kortzichtigheid van mensen,....ze weten nu eenmaal niet beter, en als laatste een hele goede tip die bij mij goed werkt als er wéér eens een loslopende irritante keffer op mijn aangelijnde hond komt afstuiven en de eigenaar wéér eens roept:"Hij doet niets hoor!!!!!!!" bléér ik terug dat IK die garantie zeer zeker NIET geef en als het dier hem lief is hij het écht onder apél dient te houden....en in de regel zijn mensen dan ineens wél bereid hun dier bij zich te houden en zélfs (even) aan te lijnen...

*Mijn hond is overigens altijd aangelijnt wegens het Jachtinstinct wat er nu eenmaal inzit, Ja, ik wéét wat ik aan mijn lijn heb lopen en handel daar gewoon na, ik woon in een polder en iedere watervogel, kraai, merel, ect, katten, hazen noem maar op wil ze vangen, dit kan gevaar in het verkeer opleveren en wellicht de kans dat ze wel iets vangt,...dus geheel niet wegens agressie naar mensen of soortgenoten, mijn hond gaat zélf de uitdaging tot het gevecht met andere honden niet aan, echter slaat ze de uitdaging van een andere ook niet af, en dat wil ik ten allertijden voorkomen, want IK heb een "gevaarlijke vechthond" en hoe je het went of keert die heeft het áltijd gedaan, zelfs als deze aangelijnt is en door de ander aangevlogen is.

Reacties


Gast

#166 Re: Re: Re:

2013-08-22 20:24:43

#162: ebbie - Re: Re:

Wanneer mijn aangelijnde hond benaderd wordt door een onaangelijnde hond, laat hij ook weten dat hij daar niet van gediend is. En mijn hond loopt ook niet weg voor een eventueel conflict. Maar mijn hond is vrij eenvoudig een halt toe te roepen. Mijn hond hoeft de bek niet opengebroken te worden met een breakstick. Heel fijn dat u zich bewust bent van wat u aan de lijn heeft lopen. Mag ik u vragen wat u daar dan mee bedoelt? Bedoelt u misschien dat u zich stiekem bewust bent van het feit dat u een gevaarlijke vechthond aan de lijn heeft lopen? Loslopende irritante keffers? Goh, kwam ik die maar tegen in plaats van een loslopende kolossale Stafford samen met zijn kolossale asociale baas. Ik vind dat ik deze meneer asociaal mag vinden; en zn hond niet aangelijnd op straat en de uitwerpselen van zn hond niet opruimen. Vandaag heb ik maar weer ns de politie gebeld voor deze meneer en zn loslopende Stafford. Ik liep mijn eigen hond uit te laten en wist niet hoe snel ik weg moest wezen met het hart kloppend in mn keel. De politiedame vroeg mij; ,, Maar is hij agressief?" Ik ontplofte bijna. Ik antwoorde dat het daar helemaal niet om gaat. OP STRAAT VERPLICHT AANGELIJND!! En ik vroeg of ze de nieuwsberichten wel volgde. Nota bene 2 maanden geleden heeft haar collega met zijn wapenstok de bek van een Stafford open moeten breken hier in de buurt. Die vloog de aangelijnde hond van mijn buren naar de keel en, verrassing, liet niet meer los.