JA voor kilometerheffing/ Oui pour la tarification kilométrique

Quoted post

Veerle

#7 Re: Re:

2014-02-09 22:23

#2: ik - Re:

Je hoeft niet te betalen als je een (vaak) gratis abonnement voor het openbaar vervoer krijgt op je werk, of een fietsvergoeding ontvangt. Dit netwerk moet dan echter wel beter uitgebouwd worden.

Reacties

pieter

#49 naieveling

2014-02-10 11:35:13

#7: Veerle - Re: Re:

zeg me eenswelk openbaar vervoer ik van nethen naar zaventem kan nemen?Voor yuppies die naast de deur 'werken' in de sociale sector allemaal leuk, maar 125 euro extra betalen per maand voor een wedde van 1650 euro netto? Dan moet je me maar laten doppen, dat is toch het groene ideaal? Allez, N-VA heeft er nog een stem bij.

polleke

#64 Re: Re: Re:

2014-02-10 13:03:30

#7: Veerle - Re: Re:

Als je in ploeg werkt is er geen alternatief voor openbaar vervoer!met openbaar vervoer 3u onderweg!hallo en 3u terug woon buiten centrum van deelgemeente je kunt nog niet met openbaar vervoer naar het centrum en naar andere gemeente komen er2 bussen per dag!!!ja zeg er zijn al taxen en accijnsen genoeg op de brandstof!!!

P

#405 Re: Re: Re:

2014-02-11 09:13:43

#7: Veerle - Re: Re:

Op de weinige plaatsen waar het bestond bouwt men het gratis openbaar vervoer net af...

 

chill

#439 Re: Re: Re:

2014-02-11 10:51:06

#7: Veerle - Re: Re:

Inderdaad want al ik op tijd op mijn werk wil raken mag ik om 21hr thuis vertrekken om smorgens 07h30 op mijn werk te zijn.

Thuiskomst zal rond 18hr zijn. Juist tijd genoeg voor te wassen eten en even mij te laten verwennen?

Heb er geen problemen mee om openbaar vervoer te nemen indien dit een betere reistijden kan verschaffen.  Alleen maar hopen dat ze dan niet teveel staken ook nog want dat zijn dan nog eens verlofdagen dat ik moet afgeven als ik niet op werk raak.

mateo

#574 Re: Re: Re:

2014-02-12 10:47:45

#7: Veerle - Re: Re:

Niets is gratis, trouwens de werkgever betaald maar de helft (tenzij je natuurlijk voor de overheid werkt) en ik betaal hier ook nog veel te veel geld voor (subsidies voor nmbs en de lijn).
Ik ben akkoord dat er oplossingen moeten gevonden worden voor fileproblemen...maar rekeningrijden is hier niet de oplossing voor. veronderstel dat morgen iedereen met een zonnewagen naar werk kan rijden lost wel het gezondheidsprobleem op maar niet het fileprobleem. Trouwens, rekeningrijden heeft invloed op IEDEREEN zijn centen.
Of denken jullie dat die krop sla, die medicijnen voor het rusthuis, die kleren en die schoenen die jullie aanhebben allemaal per fiets naar de winkel gaan! Ook jij groene jongen, die iedere dag met de fiets naar het werk gaat mag uiteindelijk het gelag betalen. Want al deze kosten van rekeningrijden gaan dubbel en dik doorgerekend worden naar de klanten.
En aangezien er nu al teveel werkende armoede is in dit land gaan deze mensen het nog eens extra voelen.

Daarom zeg ik NEE.

P.S ze zouden beter eens een test doen met jullie als voorstanders, maar dan wel het totale paket. Ook wat je in de winkel extra van transportkost moeten betalen...en de grootmoeder die in een home zit en niet met haar pensioen toekomt door de duurdere medicamenten...we zullen eens zien hoe goedkoper het allemaal wordt met dit systeem!

dd

#775 Re: Re: Re: dd

2014-02-17 21:32:51