JA voor kilometerheffing/ Oui pour la tarification kilométrique


Gast

#51

2014-02-10 11:40

Het bezit van een auto moet goedkoper; bij elke kilometer die je rijdt moet worden afgewogen of deze echt niet kan ingevuld met een milieuvriendelijk en gezond alternatief...fiets, openbaar vervoer...!
De belg zal dit enkel doen als hij beseft hoeveel geld een milieuonvriendelijke verplaatsing ECHT kost! (Milieuvervuiling, ongelukken met doden en gewonden, in de file staan, stress ... geld).
Bart

#52 Steun ook de andere petitie, of voeg ze samen...

2014-02-10 11:40


Gast

#53

2014-02-10 11:51

Vlaanderen moet genezen van zijn verslaving aan de auto. We zijn nog één van de enige regio's die voor zo veel verplaatsingen gebruik maken van de ouderwetse automobiel. Niet goed voor de internationale uitstraling, nog minder voor onze gezondheid en klimaat.

Gast

#54 niet ecologische maatregel

2014-02-10 11:55

Ecolgish verantwoord? Ergens zou ik het met de meeste hier ergens kunnen eens zijn...ware het niet dat rekeningrijden voor iedereen telt...ok voor deze die elektrisch rijden....dus gaat het de heren in de wetstraat niet om het milieu, maar wel om de beurzen. Als men het thuiswerken al eens wat meer zou pushen, ook de uren aanpassen kan het fileleed al enorm verlichten....maar daar hebben de heren in de wetstraat geen oren naar denk ik. Openbaar vervoer? is ook enorm vervuilend, onaangenaam, niet altijd veilig, stiptheid en dan moet je nog hopen dat ze niet staken.
En ja ik ben het compleet eens met het feit dat we dringend aan het milieu moeten denken....maar moet het altijd van dezelfde kant komen?

Gast

#55

2014-02-10 12:07

We betalen nu ook voor de auto, o.m. via massieve en ondoorzichtige subsidies van fossiele brandstoffen. Dit maakt de kosten van elke kilometer, zeker in binnensteden, zichtbaar en voelbaar.

Gast

#56

2014-02-10 12:13

Dit is absoluut de eerlijkste manier om iemand te belasten.

Gast

#57

2014-02-10 12:36

Kilometerheffing is een correcte manier om het gebruik van de wegen (infrastructuur) met uw wagen te gebruiken. Men betaalt enkel als je gebruikt! Maar stop met overal het ecologisch-spook bij te sleuren. Het taks-excuus bij uitstek (=CO2) is al genoeg (en ten onrechte) gebruikt!
Dit heeft ENKEL te maken met betalen wat je GEBRUIKT!

Gast

#58

2014-02-10 12:39

een eerlijke en juiste manier van belasten. Als men rijdt betaalt men en anders niet....
CO2 staat hier volledig los van.

Gast

#59

2014-02-10 12:40

Rekeningrijden is alleen maar de prijs die we betalen voor het spotgoedkoop verwoesten van het platteland. Doen dus!
Wannes

#60 Re: Van Gent naar Brussel is een heel eind rijden

2014-02-10 12:46

#6: S -

Van Gent naar Brussel is er een perfecte en snelle treinverbinding. Hoe meer je met de auto rijdt, hoe meer je de straten kapot maakt. Waarom moeten belastingbetalers die nooit met de auto rijden toch mee betalen voor aanleg en onderhoud van autosnelwegen?

Dries

#61 Tweetalig maken!

2014-02-10 12:46

Hallo,
Misschien de stemming tweetalig maken want nu bereik je maar 6miljoen mensen in plaats van 11 miljoen!!!!

Gast

#62

2014-02-10 12:50

Voor een goed doordacht systeem!

Gast

#63

2014-02-10 12:58

fietsen in Brussel nog steeds struggle for life door de vele auto s. Luchtvervuiling blijkt steeds meer een gevaar voor de gezondheid te zijn, deze kosten moeten ook door berekend worden !
polleke

#64 Re: Re: Re:

2014-02-10 13:03

#7: Veerle - Re: Re:

Als je in ploeg werkt is er geen alternatief voor openbaar vervoer!met openbaar vervoer 3u onderweg!hallo en 3u terug woon buiten centrum van deelgemeente je kunt nog niet met openbaar vervoer naar het centrum en naar andere gemeente komen er2 bussen per dag!!!ja zeg er zijn al taxen en accijnsen genoeg op de brandstof!!!

nirvanna

#65 Re:

2014-02-10 13:04

#1: -

Hallo,

 

sorry dat ik als tegenstander hier een bericht kom schrijven maar er zijn een paar zaken die ik toch kwijt moet:

al jaren worden de accijnzen op brandstof belachelijk hoog gehouden zogezegd om de veel rijders te laten betalen

is dit niet nogmaals een dubbele belasting ?

zou het niet normaal zijn om eerst de mogelijkheden te bieden aan de mensen om hun gewoontes aan te passen door dingen uit te voeren (zoals voldoende en goed verspreidde bus/tram en trein diensten). klein voorbeeld ik woon in sint genesius rode ik moet naar ukkel, met de wagen 20 minuten (40 minuten heen/terug) met het openbaar vervoer ben ik 2 uur onderweg dus dit betekent 4 uur in het totaal per dag . IS DIT NORMAAL ? WELKE KEUZE HEB IK ?

Wonende in de agglomeratie brussel ga ik de dupe worden van al diegenen die naar Brussel komen met de wagen (daar zij geen keuze hebben

 

AUB denk na alvorens hierop ja te zeggen .....

dit geld gaat niet dienen om de problemen van jan met de pet op op te lossen.

het dient enkel om de gulzige staat te spijzen !!!! geen enkel land in de wereld heeft een zo groot staatsapparaat als wij !!!!

wanneer gaat de vlaming beseffen dat de slogan wat je zelf doet doe je beter : boerenbedrog is !!!!

 

waal, vlaming , brusselaar en duitstalige in dit land vormen samen Belgie.

ik denk dat men eerst een goedkope staat moeten maken alvorens extra inkomsten te vergaren om toch alleen maar extra uitgaven te doen ....


Gast

#66

2014-02-10 13:07

Misschien een uitzondering of een halvering voor mensen die elektrisch rijden?
nirvanna

#67 Re:

2014-02-10 13:10

#66: -

sorry,

 

maar dit is weer typisch Belgische politiek !!!

laten we uitzonderingen maken op de regels .....

zij die de beste lobbyisten hebben halen hun slag thuis....

de anderen zijn de pineut daar zij dan wel extra zullen moeten betalen om het verlies aan inkomsten te compenceren.

de electrische rijders hebben al een voordeel zij betalen geen accijnzen op brandstof....

Bart

#68 Oprichten anti auto bond

2014-02-10 13:10

Wie wil meewerken om een anti auto bond op te richten die de belangen verdedigt van mensen zonder auto. Auto's zijn handig maar vooral een pest. Ze stinken (arme mensen wonen aan de drukke straten, de rijke in het mooie groen). Ze doden (700 doden per jaar, tien keer meer dan moorden in Brussel). Ze vervuilen (opwarming aarde, longen kinderen, ...). Ze maken lawaai (wie kan met zijn ramen open slapen?. Ze zijn energetisch dom (een auto weegt 1500 kg om meestal 1 mens van 100 kg te vervoeren.

Concreet eisen we :
-verbod op reclame voor auto's net zoals bij sigaretten.
-tol in de steden (auto's horen niet in een stad, daar passen fietsen en openbaar vervoer).
-verbod op dieselauto's (diesel is bewezen kankerverwekkend volgens de WHO, een belangrijke bron van astma (1/7 kinderen) en borstkanker (1/9 vrouwen). Op zijn minst de dieselprijs duurder zetten dan de benzine prijs.
-Wie klaagt dat er in zijn buurt geen openbaar vervoer heeft, moet maar verhuizen. Elke belg wilt een lintbebouwing in het groen. De mensen die in het groen wonen, komen elke dag naar de stad om ze te vervuilen.
bart

#69 Re: Re:

2014-02-10 13:15

#65: nirvanna - Re:

Ga met een elektrische fiets; Je condititie, je psychische weerbaarheid, je portemonnee en de natuur varen er wel bij. Je gaat waarschijnlijk met de auto regelmatig gaan fitnessen op een hometrainer.

Ga met de bus 137 en 41, duurt 40 minuten enkel. Jij wilt tijd winnen met de auto door andere mensen te vergassen. De mensen die wel de bus nemen, mogen beloond worden. Jij die per sé de auto wil, mag extra betalen.

Zo moeilijk is dat


Gast

#70

2014-02-10 13:16

Zotte stomme oerdomme belgen
Kikeboe

#71

2014-02-10 13:20

Wat is dat nu voor een uitleg: "Als het systeem van rekeninrijden wordt ingevoerd zou dat de huidige jaarlijkse verkeersbelasting en de inschrijvingstaks vervangen."
Mijnheer x en mijnheer y hebben dezelfde auto.
In het huidige systeem betalen zij elk evenveel verkeersbelasting + inschrijvingstaks.
Mijnheer x rijdt per jaar 10.000 km.
Mijnheer Y rijdt per jaar 50.000 km.
Volgens uw redenering zouden deze twee personen in het rekeninrijden dan hetzelfde moeten betalen. Dat is toch wat U schrijft.

Gast

#72 Re: Re: Re:

2014-02-10 13:21

#69: bart - Re: Re:

Bart,

 

ukkel is groot en is niet enkel de waterllose steenweg, als je van deze as weggaat blijft er niet veel openbaar vervoer meer over er is al zodanig in bezuinigd geweest (alle bussen uit de regio worden langs de waterloose steenweg gestuurd , al eens gekeken hoeveel volk er op al deze bussen zitten die voor 80 % van het traject dezelfde route volgen).

wat je verteld klopt met een electrische fiets. Alleen voeren we een discussie die de politiek ons wil laten voeren.

zij hebben jaren hun werk niet gedaan en nu moet de burger opnieuw betalen.

kan ik de fiets nemen dan doe ik dit ook ..... kan ik de wagen laten staan dan doe ik dit ook ik woon in de stad al heel mijn leven.

 

mvg

nirvanna

 


Gast

#73 Denk aan je omgeving

2014-02-10 13:23

#2: ik - Re:

Je bent een schande voor je verzuurde, verziekte nageslacht. Kun je maar 3 seconden in de toekomst kijken?


Gast

#74 Re:

2014-02-10 13:25

#6: S -

Dat is niet aan de orde. Niemand is verplicht om de auto te nemen.


Gast

#75

2014-02-10 13:36

Less Polution :)