JA voor kilometerheffing/ Oui pour la tarification kilométrique
Neem contact op met de schrijver van de petitie
Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie JA voor kilometerheffing/ Oui pour la tarification kilométrique.
frank simkens |
#551 Re: van gent naar brussel met de auto is trager dan met de trein2014-02-12 02:42heb je al eens geprobeerd? Ik ga elke dag met de fiets/trein/bus naar brussel. Is sneller dan met de auto (in spitsuur) |
Gast |
#552 Re: Re:2014-02-12 05:17Als student in Leuven reed ik ook altijd met de trein. Ik heb zelfs maar een rijbewijs sinds mijn 25 jaar. Reden: door mijn werk had ik geen keuze meer dan de auto te gebruiken. Aangezien jij het niet nodig vindt dat mensen maatschappelijk solidair zijn als jij het voelt, blijkbaar behoort het niet tot je algemene kennis dat de werkende mens iedere maand een groot deel van zijn loon afstaat zodat o.a. jij heel goedkoop kan studeren t.o.v. de andere westerse landen. Misschien naar het systeem van de VS en na 4 jaar met een schuld rond de 100.000 euro zitten omdat je graag wilde studeren. Heb ik als werkende mens nu geen last van en komt mij ten goede ... |
Gast |
#553 Re: Re: Re:2014-02-12 06:01Groot gelijk. Wel de moraalridder uithangen maar ondertussen toch ferm genieten van al de voordelen die die werkende mensen met hun stinkende auto's mogelijk maken. Deze mens geraakt zonder auto niet op z'n werk alleszins. |
Gast |
#554 Re: Re: Re:2014-02-12 06:03Ja inderdaad dan heb je niet alleen een schuld van 100.000 euro als je begint met werken maar moet je ook nog eens rekeningrijden aangezien er 9/10 geen bushalte is op het industrieterrein waar je na lang zoeken een job gevonden hebt. Eens kijken of je dan nog voor dit afgrijselijke systeem bent. |
Neen voor rekeningrijden |
#555 Gemakkelijk als je er weinig invloed van ondervindt...2014-02-12 08:01Een kilometerheffing, wat voor mij 2500 euro meer per jaar zou betekenen, zet mij voor de volgende oplossingen: - scheiden van mijn vrouw (dan kan ik in de grootstad gaan wonen - lekker in de industriële vervuiling, blijft mijn vrouw op het platteland wonen) - mijn job opgeven of vragen aan mijn vrouw om het te doen (in beide gevallen een heel negatieve keuze: ik doe mijn job ontzettend graag, mijn vrouw is hier een project in de buurt begonnen, die wil ze voortzetten). Telt arbeidsvreugde bij de ondertekenaars van deze petitie dan niet? Het openbaar vervoer is geen optie: ik moet soms veel materiaal meenemen naar het werk. Ik heb 's morgens een bus en 's avonds een bus. En Wallonië oblige... een trein die bij de minste gelegenheid niet rijdt (sneeuwvlokje, passagier die de treinwachter "onnozelaar" heeft genoemd,...) en die ervoor zorgt dat ik per dag 4 uur langer op de baan ben. Ik betaal al veel om te gaan werken (diesel, jawel), maar ben niet bereid om mijn gezin nog meer in financiële problemen te brengen. Blijkbaar is dat laatste bij de ondertekenaars van deze petitie geen item. En niet bewust van natuur? Ik ben aangesloten bij Ecolo..., maar zolang er geen geld wordt uitgegeven in een beter openbaar vervoer en ik dus geen alternatieven heb om te gaan werken, is het voor mij Neen voor rekeningrijden. |
Johan Vandewalle |
#556 Re: naieveling2014-02-12 08:20Als je het gewoon opzoekt in de routeplanner van de NMBS vind je het: 7:27 vertrek bus 204 (TEC) Richting ARCHENNES Ancienne Station [TEC] Als je op een ander bedrijventerrein in Zaventem werkt zijn daar andere bussen van De Lijn voor de laatste rit. |
Alweer een fietser meer |
#5572014-02-12 08:41Ergens scheelt er ook iets aan de motivering. Aan de ene kant kunnen er niet genoeg auto's gekocht en ingeschreven worden per jaar, en betalen we ons blauw aan parking gelegenheid, aan de andere kant worden de verbruikskosten drastisch opgetrokken. Vanuit beleidsoogpunt is dat eerder opportunistisch. Ik kan me ook niet van de indruk ontdoen dat wat nu als proefproject voor 1 stad zou gelden, op termijn niet als concessie zal worden 'verkocht' zoals dat in Frankrijk al gebeurde met de payages. Met andere woorden, dit is een verdoken inrit in een nieuw licentie systeem zoals voor mobiele telefonie. De winst is voor de staat, de burger krijgt een bedrijf dat dan zijn goodwill maar moet tonen of aan resultaatsverbintenissen zijn laars kan lappen omdat failliet gaan uiteindelijk ook geen optie meer blijkt achteraf. Etc.. Ik sta achter het principe, en de verbruiker moet betalen, maar ik vind dat rekeningrijden in zijn huidige vorm voor 'mobiliteit' geen oplossing is, maar de antithese. |
Gast |
#5582014-02-12 08:44Alles in het leven is een keuze. Wil je wonen op den buiten en werken in de stad dan heeft dat grote voordelen. Je komt thuis in de rust, je hebt meer groen, veel kans op een mooie tuin, kinderen gaan naar school met grotere speelplaats, ... . Gevolg: je moet een eind rijden naar het werk en dus moet je maar betalen voor de kosten die dat veroorzaakt. Ofwel gevolg: je neemt toch het openbaar vervoer/ fiets/ carpoolen en bent een hele tijd langer onderweg. Dat is het leven en daarvoor zou je niet moeten liggen janken. Het is niet fair dat onze steden stikken onder het smog door mensen die in het groen willen wonen en in de stad willen werken en de gemeenschap daarvoor laten opdraaien. Dat stadskinderen moeten leven in te veel fijn stof voor het comfort van anderen. Dus betalen om naar het werk te rijden is maar normaal. Ik ga er nu wel vanuit dat onze politiekers dit op een verstandige manier zouden doen en dat je nog enige noodzakelijke verplaatsingen kan doen voor het bedrag dat nu betaald wordt aan verkeersbelasting. |
Gast |
#5592014-02-12 08:47Koning auto lijkt onaantastbaar! Indien luchtvervuiling of fijn stof met het oog zichtbaar zou zijn, zou er al lang ingegrepen zijn! Helaas sluiten veel mensen de ogen voor de gevolgen hiervan. Zelf heb ik een rijbewijs maar ik heb geen auto en ga naar het werk met de fiets of openbaar vervoer. |
drD |
#560 ja voor rekeningrijden - maar beperking algemene autobelasting2014-02-12 09:08Het principe zou moeten zijn dat de grootste vervuilers en gebruikers het meest betalen. En als je in de file staat tijdens de spitsuren ben je een grotere vervuiler. De tegenstanders zijn blijkbaar masochisten die liever in de file fijn stof opsnuiven en uitspuwen voor anderen. Hebben mensen dan geen recht op gezonde lucht? Hebben kinderen geen recht op gezonde lucht? En wat ik ook lees is dat de tegenstanders zich weren als een duivel in een wijwatervat en zelfs hier komen hun gal spuwen. Dit is een petitie VOOR rekeningrijden, niet tegen. |
Gast |
#561 Re: Yuppie2014-02-12 09:17je informeren is een eerste stap....rekeningrijden op autostrades etc....ik wist niet dat er tussen Nethen en Zaventem een autostrade lag.... |
Gast |
#5622014-02-12 09:30Als de opbrengst van rekeningrijden effectief gaat dienen om in beter openbaar vervoer te investeren... Als rekeningrijden de jaarlijkse belasting op bezit van een auto gaat vervangen... Dan is dit een van de weinige effectieve manieren om het fileleed aan te pakken dat ons zowel economisch als ecologisch zo blokkeert. |
Sam |
#563 Pro rekeningrijden2014-02-12 09:30Als de opbrengst van rekeningrijden effectief gaat dienen om in beter openbaar vervoer te investeren... Als rekeningrijden de jaarlijkse belasting op bezit van een auto gaat vervangen... Dan is dit een van de weinige effectieve manieren om het fileleed aan te pakken dat ons zowel economisch als ecologisch zo blokkeert. |
Gast |
#564 Re: Re: Je kan ook in Brussel gaan wonen als je daar moet werken!2014-02-12 09:32#35: - Re: Je kan ook in Brussel gaan wonen als je daar moet werken! Kwestie van domme opmerkingen, proficiat. Wat met mensen die door hun werkgever plots naar de andere kant van het land worden overgeplaatst, en dit op regelmatige basis? Ik raad uw volgende antwoord al: "Kies een andere job"... |
Gast |
#565 Re: Gemakkelijk als je er weinig invloed van ondervindt...2014-02-12 09:34#555: Neen voor rekeningrijden - Gemakkelijk als je er weinig invloed van ondervindt... Ik deel uw mening, en situatie, 100%. |
Gast |
#5662014-02-12 09:42Minder met de auto, meer met de trappers. Goed voor het eigen vege lijf! |
gast |
#567 Re: ja voor rekeningrijden2014-02-12 09:43#560: drD - ja voor rekeningrijden Hetgeen ik steeds lees bij de meeste ja stemmers is de naïeve veronderstelling dat voor elk werk kan thuis gewerkt worden, er voor elke werkplaats voldoende OV middelen zijn en dat het niet kan uitmaken dat je soms uren onderweg bent met het OV (welke combinaties dan ook). Fijn als je kleine kinderen hebt en om zes uur moet vertrekken om op tijd te komen in een job zonder flexibele uren en geen opvang hebt omwille van bepaalde redenen. Zet ze gewoon voor de deur en dat ze hun plan trekken... Er zijn heel veel beroepen en woonplaatsen waar dit gewoon niet gaat. Jullie hebben absoluut het recht voor jullie mening uit te komen, maar empathie is een mooie deugd. Al was het maar om het probleem waar nee-stemmers vaak mee te maken krijgen minstens te erkennen en te schrijven "ja, maar..." Er zullen zeker mensen zijn die geen gebruik maken van betere alternatieven, alhoewel ze kunnen, maar er zijn er heel veel die dat absoluut niet kunnen (waaronder ik en ik heb het echt wel geprobeerd en gezocht) En die mensen die nee stemmen zijn heus geen verzuurde egoïsten die het geweldig vinden in fijn stof te leven, hun kinderen er in te laten opgroeien en 's morgens juigend uit hun bed springen omdat ze weer eens in de file kunnen staan. Ik wil best achter kilometerheffing staan als er eerst een goed en betrouwbaar alternatief wordt uitgewerkt voor iedereen. Dan kunnen ze de hardnekkige boosdoeners aanpakken. Als jullie niet willen geloven dat sommige werkende mensen echt wel vast zitten in het systeem, kennen jullie weinig van de werkwereld. Dus liever ja voor kilometerheffing, maar dan wel een véél beter OV/alternatieven voor IEDEREEN. En de reden dat ik hier komen lezen, is een nieuwsgierigheid en open geest naar de andere mening. Misschien moet ik zelf ook eens oogkleppen kopen... |
Tadaa |
#5682014-02-12 10:04
|
Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)
2014-02-12 10:20- Date of removal: 2014-02-12
- Reason for removal:
olddiver |
#5702014-02-12 10:26Hopelijk worden de mensen toch beter ingelicht want in de pers.....Waar wordt vermeld dat de wegenbelasting verdwijnt alsook de taks van de in verkeerstelling? Veel mensen denken dat het hier gaat om een nieuwe belasting zonder compensatie. |
Raf Peeters |
#571 Re: Re:2014-02-12 10:30Ik durf mezelf ook een hardwerkende mens te noemen. In Brussel had ik allicht iedere maand enkele honderden euro's meer kunnen verdienen, maar toch opteerde ik voor een job in de buurt waardoor ik veel geld, stress en vooral veel tijd bespaar. Ook ik betaal mijn jaarlijkse verkeersbijdrage, en die is zelfs redelijk hoog voor dat oude autootje dat ik bezit; Een nieuwe ligt namelijk ver buiten budget. Is het niet logischer dat de mensen die voor meer slijtage van de weg zorgen ook meer bijdragen? Potje breken = potje betalen!
|
Raf Peeters |
#572 Re: Re: Re: luiaards2014-02-12 10:44#50: pieter - Re: Re: luiaards Ik heb een nettoloon van €1450, een hypotheek van €555 iedere maand en een vriendin die studeert, dus 2 personen die leven van 1 loon, ongeveer maandelijks €1850 minder dan jullie en wij zijn perfect gelukkig! Misschien leeft u (of wilt u leven) boven uw standaard! |
Gast |
#5732014-02-12 10:46100 procent pro een slimme kilometerheffing > afschaf belasting auto en inbeddijfstelling plus accijnzenbevriezing |
mateo |
#574 Re: Re: Re:2014-02-12 10:47Niets is gratis, trouwens de werkgever betaald maar de helft (tenzij je natuurlijk voor de overheid werkt) en ik betaal hier ook nog veel te veel geld voor (subsidies voor nmbs en de lijn). |
Gast |
#575 Re: Re: Re: Re: luiaards2014-02-12 11:16#572: Raf Peeters - Re: Re: Re: luiaards ... en duidelijk nog geen kinderen...daarvoor moet je inderdaad meer verdienen, zonder boven je stand te leven. Tot binnen vijf à tien jaar! |
|
Zwembad het Baafje Heiloo moet open blijven!
Wij willen een eerlijke boer.inn.enlandbouw!
Is er iets dat u wilt veranderen?
Verandering vindt niet plaats door te zwijgen. De auteur van deze petitie stond op en ondernam actie. Zult u hetzelfde doen? Start een sociale beweging door een petitie aan te maken.
Start uw eigen petitieAndere petities waarin u mogelijk geïnteresseerd bent
Oneens met de geëiste straf voor HPCOMEBACK
9547 Gemaakt: 2024-04-05
Tegen uitbereiding van parkeer vergunningen in hilversum
836 Gemaakt: 2024-04-23
Wimar is onze burgemeester!
336 Gemaakt: 2024-04-21
Petitie bestemmingsplan Vijfde Dorp
322 Gemaakt: 2024-04-25
Stop de Bellinga’s en gun de kinderen rust!
651 Gemaakt: 2024-03-06
Veilige oversteekplaats De Ruijterweg, Houtvaartkwartier
303 Gemaakt: 2024-04-20
Bezwaar tegen plaatsing jonge statushouders (AMV’ers) in schoolwoningen Wolfsbossingel in Beuningen
506 Gemaakt: 2024-04-19
U-Raad en CvB: neem het unieke karakter van verenigingen mee bij de herziening van het beurzentoetsingskader!
308 Gemaakt: 2024-04-20
Plan voor de rioolvervanging en de nieuwe inrichting van de straten en pleinen in het Oude Dorp Heijplaat
127 Gemaakt: 2024-04-23
Vrijwaar de Oostendse Gaanderijen en het Thermae Palace van hoogbouw!
2468 Gemaakt: 2024-03-19
Na het Sterrebos geen verdere vernietiging van natuur meer voor VDL Born
783 Gemaakt: 2024-03-19
Koninklijke Lierse Sportkring
2389 Gemaakt: 2024-04-10
Openbare basisschool Baanbreker blijft
100 Gemaakt: 2024-04-26
De inwoners van Losser willen de gekleurde koeien behouden in en om Losser
82 Gemaakt: 2024-04-27
Boscafé het Maasdal moet blijven!
2541 Gemaakt: 2024-02-26
Hoofddoekverbod op school
369 Gemaakt: 2024-03-09
De Edje Slierendrecht "Stairway to the North Side"
207 Gemaakt: 2024-04-18
Geen windturbine in onze tuin te Dessel!
870 Gemaakt: 2024-03-21
Houd spoedpoli 24/7 open in hoofdstad Lelystad
64 Gemaakt: 2024-04-23
GESTOLEN INHEEMSE BABY OP STERK WATER MOET TERUG WORDEN GEGEVEN NAAR KALINYA TEREWUYU GEMEENSCHAP SURINAME!
134 Gemaakt: 2024-04-15