Weidevenne:Veiligheid voor alles!!!!!

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Weidevenne:Veiligheid voor alles!!!!!.


Gast

#326

2014-06-03 12:31

Sorry,
Maar volgens mij dwalen we af van het onderwerp.
ook een wereldburger

#327 we zijn hier

2014-06-03 15:20

Ik ben ook een wereldburger en heb heel veel van de wereld gezien en geleerd dat je waar je ook bent de gebruiken en regels moet volgen die voor jouw, op dat moment, op die plaats van toepassing zijn. We zijn hier in een westers land waar joop den uil 40 jaar geleden de deur heeft open gezet voor alles. We hebben ervaren dat daar problemen van komen en hebben de wet op inburgerings-plicht ingevoerd. Ga die wetten uitvoeren door nederlandse scholen te bouwen!!
Over god kun je thuis praten maar dat hoeft niet op school. Op school moet je vaardigheden leren die bruikbaar voor de toekomst zijn zodat je net als vele een baan kan vinden en belasting gaan betalen tot je er dood bij neer pleurt.
Misschien bestaat god helemaal niet. Maar rekenen en schrijven bestaan wel. En ik wens niet dat kinderen sprookjes leren van geld dat door hardwerkende mensen wordt opgehoest. En meisjes zonder hoofddoek vinden nu eenmaal eerder een goede baan. Leer anno 2014 geen verhalen uit de oude doos maar over de wetenschap die op het punt staat uit het niets intelligent leven te maken.
Stop alle scholen die op basis van een geloof les geven.

Gast

#328 Re: Re: Re:

2014-06-03 16:34

#282: Seom - Re: Re:

fractie TROTS dinsdag vanaf 20.00 uur

donderdag commissie om 20.00 uur


Gast

#329 Re:

2014-06-03 16:38

#296: -

familie?


Gast

#330 Re: we zijn hier

2014-06-03 16:48


Gast

#331

2014-06-03 16:48

Helemaal mee eens!! Top omschreven.

Gast

#332

2014-06-03 17:54

Helaas zullen er minder mensen kunnen komen, vnwg avond vierdaagse.

Gast

#333

2014-06-03 18:10

Waanzin om drie honderd à vierhonderd kinderen over zulke afstanden te gaan vervoeren! En het is in de spits hier al niet te doen. Wat een onzinnig plan ! Wie is hier politiek verantwoordelijk voor, dat wil ik graag weten , want dan weet ik op wie ik de volgende keer niet ga stemmen. En ik heb een goed geheugen!

Gast

#334

2014-06-03 18:14

Ik vind dat een basisschool in een wijk een afspiegeling moet zijn van de wijk waar de school in staat. En alle kinderen uit de wijk zijn dan welkom. Maar dit voorstel is werkelijk buiten alle proporties. De hele samenstelling van de schoolkinderen wordt volledig uit het lood getrokken. Dat geeft allerlei narigheid tussen de kinderen op de scholen en ook in de buurt. Zonder te willen discrimineren voorzie ik allerlei culturele problemen.

Gast

#336

2014-06-03 19:22

Wat is er mis met openbaar onderwijs zonder allerlei sprookjesboeken over hoe de mensen zijn ontstaan en hoe we ons moeten gedragen. Hoe we ons dienen te gedragen staat in het wetboek. Als hier les uit wordt gegeven is dat voor mij voldoende .

Gast

#337

2014-06-03 20:48

Het basisonderwijs in de wijk dient een afspiegeling te zijn van de bewoners. Primair is deze dan ook voor haar inwoners bedoeld. De initiatiefnemer van deze petitie constateert terecht dat de plannen van de gemeente zullen leiden tot substantieel meer gemotoriseerd verkeer hetgeen de verkeersveiligheid niet ten goede komt. Tot mijn grote verbazing wil de gemeente ook de bussluis open stellen. Er zijn de afgelopen periode juist extra maatregelen (lees verkeersborden) genomen om oneigenlijk gebruik tegen te gaan. Nu wil de gemeente op eigen initiatief de bussluis openstellen voor verkeer van buiten Purmerend. Onbegrijpelijk!!

Gast

#338

2014-06-03 21:10

Buiten de veiligheid, hoe zit het integratie van de jongeren met leeftijd genoten, gelijk weer een splitsing op hele jonge leeftijd. Als 80% uit Zaandam waarom dan daar geen school in Zaandam? Het feit dat het geheim gehouden is zegt al genoeg over de wethouders, niet het eerste en zeker niet het laatste wat de Gemeente Purmerend/de wethouders in het geheim doen zodat het niet terug te draaien valt. Respectloos naar de bewoners van Purmerend m.n. bewoners in de Weidevenne.
AKTIE

#339 AKTIE

2014-06-04 06:44

Morgenavond 5 juni 20:00 uur AKTIE op het gemeentehuis van Purmerend.
Het is belangrijk, dat de bewoners van de Weidevenne zich dan laten zien en horen.
Wij zijn het absoluut NIET eens met het genomen besluit!
KOMT ALLEN !!!!!

Gast

#340

2014-06-04 08:21

Ik vind dat bewoners uit Purmerend Weidevenne voorgaan en dat een Islamitische school in eigen wijk geraliseerd moet worden, niet in Weidevenne wegens drukte en veiligheid
Gerard

#341 Re: Nijlstraat

2014-06-04 09:45

#1: -

Ik wil deze school niet VEILIGHEID voor alles


Gast

#342

2014-06-04 09:56

Wij willen komen, natuurlijk. Maar nu is er ook avondvierdaagse. Dat is balen. Maar we moeten ons stem laten horen!!!!
nu of nooit

#343 Gaan.!

2014-06-04 10:17

De avond vierdaagse is er volgend jaar weer.
M'n vrouw gaat naar de gemeente lawaai maken en ik loop met de kids mee voor toezicht.

 

Opgelost.................!


Gast

#344

2014-06-04 10:42

Wat is nu belangrijker een avondvierdaagse of tegengas geven op een gemeentehuis. Als wij nu de krachten bundelen kunnen jullie volgend jaar terwijl jullie de avond vierdaagse lopen, het hebben over de daadkracht en strijdvaardigheid van de bewoners van Weidvenne. Ik vertrek ook eerder van een afscheidsreceptie die ik zelf heb georganiseerd.

Gast

#345

2014-06-04 10:59

verkeersveiligheid is nu al ver te zoeken in de nijlstraat e.o, de druk zal alleen maar groter worden
Problemen?

#346

2014-06-04 14:35

Verkeersveiligheid is natuurlijk belangrijk maar ik ben a priori tegen elke vorm van religieus onderwijs. Volgens mij is deze kwestie vrij eenvoudig op te lossen door onze kinderen massaal van de Oeboentoe af te halen en aan te melden bij de nieuwe islamitische school. Gelijk even doorgeven dat je wel in de medezeggenschapsraad wil. Moet je kijken hoe snel dit plan van de baan is.
Nicolien

#347 Geen regionale school in een woonwijk

2014-06-04 14:39

Als de aan en afvoer van kinderen voor de nieuwe school het noodzakelijk maken de bussluizen te openen om de verstopping van de laan der Coninenten te voorkomen , dan is letterlijk het hek van de dam in de Amazonelaan en de Zambezilaan. Nu al kan de gemeente de route door Purmerland niet vrij houden van Sluipverkeer zoals al jaren geleden is afgesproken. Het wordt voor automobilisten uit de Gors, Purmer-zuid etc. Alleen maar gemakkelijker om van onze wijk een doorgaande weg te maken. In 2006 is ons al beloofd het sluipverkeer tegen te gaan! Er wordt om 9 uur in rijen gewacht om als gekken door Purmerland en verder te rijden . De politie handhaaft niet, er is geen personeel om de videobanden te bekijken en te bekeuren. Voor 10% van de boetes zijn er vele mensen die smachten naar een baan die dit willen doen. De weg door Purmerland 24 uur per dag alleen toegankelijk voor bestemmingsverkeer en controleren. Geen verkeersaantrekkende school extra in de Nijlstraat, dit is een woonwijk en geen scholencentrum voor regionale scholen zoals bij het middelbaar onderwijs.
Oplossing!

#348

2014-06-04 14:39

'Hier de link naar het aanmeldingsformulier http://purmerend.ibsderoos.nl/
Nico

#349 Fietsers opgelet, nog meer verkeer in Weidevenne

2014-06-04 14:57

Bij het openenen van de bussluizen Amazonelaan / Zambezilaan is ook het "veilige fietspad" de Melkweg door de wijk levensgevaarlijk aan het worden. Er is geen vrij baan voor de fietsers. Waarom kan dit in de Gors wel en in allerlei andere gemeentes ook en in Weidevenne niet? Dit is een woonwijk en de auto zou zich moeten aanpassen. De kruising op de Zambezilaan / Purmerlandweg en de rotonde bij de Laan der Continenten / Amazonelaan en de overige kruisingen in de wijk Europa zijn levensgevaarlijk, de auto's rijden veel te hard, zijn onduidelijk in stopgedrag en spuiten je het liefst nog nat als je regent. Waarom kan er in de Gors en Wheermolen wel een doorgaande fietsroute zijn met beschermde fietspaden en in Weidevenne niet. Voor middelbare scholieren van noord naar zuid een gevaarlijke route en geen eenheid. Nog meer verkeer door een regionale school in Weidevenne wordt ook gevaarlijker voor fietsers die alle rotondes als Russisch roulette moeten nemen.
joop den uil

#350 daar gaat ie weer

2014-06-04 16:21

#346: Problemen? -

Heel goed idee. Dan zijn we in een klap uit de zorgen m.b.t. dat islamitische onderwijs omdat de kinderen op die school dan met een wersterse thuis-invloed zich niet laten muilkorfen door de docenten die daar staan te vertellen dat meisjes maar beter een hoodfdoekje moeten dragen. Gelijktijdig kunnen de kinderen dan helpen met het inburgeren van de docenten. Als de docenten maar een beetje hun best doen op school en goed luisteren maar wat de kinderen allemaal te vertellen hebben over dit prachtige land. Wat een ironische tegenstelling.

 

Het lijkt mij bijna een verborgen truc van onze gemeenteraad. Zou dit niet gewoon de bedoeling zijn?

Als het inderdaad een verborgen truc is, dan valt het me erg mee en hebben wij allemaal de gemeenteraad onderschat  !!

Maar ik vrees dat ik slachtoffer ben van " wishfull thinking " en stelt de gemeenteraad ons teleur.

Geen tegenstelling, maar een tegenvaller.