Geen draagkracht in Zoetermeer voor bouw nieuwe gebedsruimte


Gast

#276

2011-10-11 15:31

Ja hoor Gemeente Zoetermeer regelt het wel weer hoor. Wat kan jullie het schelen he? ALs er maar geld in het laadje komt. Achteraf een brief in de bus gooien. Nee dat hadden jullie van te voren moeten doen en dan niet alleen in Segwaert maar door heel Zoetermeer met de mededeling; Wat vindt u ervan dat er een moskee 100 meter vanaf u voordeur komt. ja gezellig he die nieuwe buren? Heb je ook een beetje aanspraak, misschien kunt u nog een deuntje meezingen. Welja gooi dat hele plein maar vol met kerken en moskees en gebedsruimtes. vol is tenslotte vol. Ik gooi mijn raam wel open en ga turkse pizza`s verkopen als de dienst voorbij is, verdien ik er ook nog wat mee. Goed zo Zoetermeer ga zo door...NOT!!!
BLIJF VAN ME WIJK AF

#277

2011-10-11 15:54

ALLEMAAAL KOMEN OP DONDERDAG !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

DIT MOETEN WE NIET PIKKEN !!!!!!!!!!!
Ad van Etten

#278 hergebruik van reeds bestaande (gebeds)ruimtes overwogen ?

2011-10-11 15:55

In het kader van het verminderen van leegstand, zal de gemeente voordat een bouwvergunning wordt afgegeven tegenwoordig eerst moeten aantonen dat alle mogelijkheden van herbestemming van leegstaande ruimtes zijn overwogen. Kan gemeente Zoetermeer dit ook aantonen in dit geval ?
Waarom geen gebruik maken van reeds onderbenutte gebedsruimtes in de buurt, zoals de Tabor-kerk in Noordhove en/of de Ichtus kerkruimte in Seghwaert ?
Ook staan er ruimtes leeg in het voormalige kantoor van makelaar Hollandhuis en de voormalige Bouwmarkt. Deze staan wellicht nog erg lang leeg, zodat tijdelijke verhuur in het kader van antikraak als gebedsruimte wellicht een optie is.
Gedeeld gebruik van de reeds bestaande gebedsruimtes zou de integratie kunnen bevorderen en de woonlasten van de steeds kleiner wordende groep gebruikers kunnen verlichten. In de Ichtus kerk zijn vorig jaar al initiatieven geweest tot eucumenische diensten. Gebruik op de vrijdag door moslims zou wellicht al zonder al te veel kosten kunnen worden gerealiseerd.

Zoetermeernieuws.nl

#279 Re: redactie Zoetermeernieuws.nl

2011-10-11 16:31

#248: -

Indien er omwonenden zijn die een actiecomité willen vormen kunnen zij contact opnemen met de redactie van Zoetermeernieuws.nl. Stuur ons een mail via persberichten in het menu en wij brengen jullie samen via uitwisseling van mailadressen.

Er is reeds een projectambtenaar aangesteld door de gemeente die zijn geld krijgt van de belastingbetaler!

Zijn naam is Rob Rodscheid en zijn email is moskee-roggeakker@zoetermeer.nl

 

Voor meer nieuws over de plannen ga naar Zoetermeernieuws.nl dossier Moskee

http://www.zoetermeernieuws.nl/search/label/Moskee

 

Klein verzoek aan de lezers: Wij verzoeken iedereen niet zoetermeertv.nl te bezoeken, deze site steelt berichten en columns van Zoetermeernieuws.nl en probeert op die manier gelden te verwerven!. Tevens is onbekend wie er achter zit en men reageert niet op mails en zijn volledig onbereikbaar.

Met vriendelijke groet

Redactie Zoetermeernieuws

geertje

#280

2011-10-11 16:40

Dit verzin je niet.....dit is het enige wat nog ontbrak in zoetermeer....een moskee!
Maar laten we elkaar geen mietje noemen, en gaan zeuren over parkeerruimte of groensvoorziening, pak de koe bij de horens en zeg gewoon wat je denkt......steun de pvv, en dan weet je zeker dat die moskee er niet zal komen!
Want mensen, ik hoef hier toch niet uit te gaan leggen, waarom je geen moskee in z`meer moet bouwen?
Als je in een land als marokko, het christendom ten uitvoer brengt, wordt je opgepakt, en het land uitgezet....dan zullen we hier een moskee laten bouwen....de wereld op zijn kop!!!

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2011-10-11 17:02



Gast

#282

2011-10-11 17:06

Als er dan al zo nodig een moskee gebouwd moet worden, waarom geen moskee aan de rand van het industrieterrein, daar heeft miemand er last van.
Akkerdreef-bewoner

#283

2011-10-11 17:06

Zojuist een brief van de Groep SIP in de bus gekregen.
Hoewel ik ook tegen de komst van een moskee ben en de petitie al lang heb getekend, vraag ik me wel af wie er achter dit SIP zit?? Jammer dat er helemaal geen afzender op staat.
Als je zo graag wilt dat mensen zich verenigen, maak jezelf dan ook bekend.
Maar ik moet zeggen, je krijgt als gemeenschap wat je verdient. Laten we wel wezen, echt gezellig is het hier in Seghwaert nou ook weer niet. Al die chagrijnige koppen op straat, mensen die tegen je aanrammen in het winkelcentrum, niemand die je groet, ik heb het zelf nog wel 'ns geprobeerd, maar helaas zonder resultaat. En dat heeft niets met allochtonen te maken. Puur de Zoetermeerse onbeschoftheid. Hoe zou dat toch komen?? Misschien de gezellige haagse mentaliteit die hier geimporteerd is? Met of zonder moskee, Zoetermeer is het afvoerputje van Zuid-Holland geworden. En daar zijn we zelf EN de gemeente verantwoordelijk voor. Dus wie weet wordt die moskee wel de kroon op het werk: welkom in de achterstandsbuurt!




Gast

#284 Re:

2011-10-11 17:11

#31: -  

 

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2011-10-11 17:24


Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2011-10-11 17:27


Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2011-10-11 17:29


ambtenaartje

#288 Bestemmingsplan

2011-10-11 17:32

 

Het bouwen van een Moskee

Een dergelijk bouwplan met voldoen aan het geldende bestemmingsplan met bij behorende parkeernota. Indien deze niet aanwezig de minimale eisen uit de bouwverordening.

Indien het bouwplan is toegestaan binnen het geldende bestemmingsplan, dan moet de gemeente de vergunning afgeven. Dit betreft de reguliere procedure voor een omgevingsvergunning om te mogen bouwen. Deze procedure heeft een doorlooptijd van 8 weken. Hier tegen valt weinig te doen! Men had moeten kijken in het bestemmingsplan toen men een huis ging kopen.

Indien het bouwplan niet voldoet aan het bestemmingsplan. Dan moet de gemeente raad een verklaring van geen bedenkingen afgeven. Deze procedure moet worden gelopen binnen 26 weken. De gemeente raad is dit niet verplicht. Gelet op de vele reacties ook onverstandig. Indien de gemeente raad een verklaring van geen bedenking toch geeft. Dan zal naar alle waarschijnlijkheid een behoorlijk planschadeclaim aan de gemeente worden gericht. B&W kan ook kiezen om het bestemmingsplan te herzien. Ook hiervoor moet de gemeente raad goedkeuring geven.

Mijn tip is. Weet wat er in het bestemmingsplan staat en bewerk uw politieke vertegenwoordiging in de gemeente raad. De gemeente raad is uw vertegenwoordiging.

En gemeente plaats de moskee bij de doel groep. De doel groep zit niet in Segwaert


Gast

#289 Dat kleine stukje groen?

2011-10-11 17:55

Wat een waanzin! Ik ben vandaag eens even gaan kijken (100 meter van mijn huis). Moet er op dat kleine stukje groen een hele moskee komen? Dat is toch te gek voor woorden, dat past helemaal niet! Ik vermoed dat de tuin van wethouder Speel groter is dan dit veldje. En dan ook nog parkeerplaatsen? Kom op mensen, dat mag niet gebeuren.
Onee geen moskee

#290 Re:

2011-10-11 17:58

#283: Akkerdreef-bewoner -  

 

Ik denk dat u een verkeerd beeld heeft . Heb altijd aanspraak en ken iedereen. U kijkt te donker naar de dingen. Maar bij plaatsing van de moskee verslechtert de buurt wel . Als u nu al de buurt niks vind ,wat moet het dan worden als de moskee komt.....
peace

#291 Re:

2011-10-11 18:06

#283: Akkerdreef-bewoner -  

Ook al loop je rond met een chagrijnige kop, dat betekent nog niet dat deze mensen dan maar verdienen om te maken te moeten krijgen met een moskee, overlast,haatdragend geloof, criminaliteit en parkeeroverlast. Zo'n logica heb ik nog nooit gehoord. Hier worden ze vast chagrijniger van.

Onee geen moskee

#292 Re: Re:

2011-10-11 18:17

#291: peace - Re:  

 

Hahahahah die zit

Gast

#293 weg met Speel

2011-10-11 18:22

wethouder Speel: bouw die moskee lekker in je eigen achtertuin. U moest zich diep diep schamen. Wat mij betreft bent u Zoetermeerder-af.

Gast

#294 Re:

2011-10-11 18:26

#283: Akkerdreef-bewoner -

SIP is een groep bewoners in de omgeving van het voorgenomen plan!

Zij zijn zeer gematigd maar ongerust, over de manier van presentaite door de gemeente Zoetermeer eigenlijk geen presentatie maar verassingsplan.

Om de boel niet te laten escaleren houden zij nog even anonimiteit, niet fanatiek wel bescheiden en voorzichtig.

Zij blijven waarschijnlijk niet anoniem, zodra de gemeente serieus wordt en haar verantwoordelijkheden naar bewoners laat blijken komt alles goed.

Bewoner bij de Akkerdreef


Gast

#295

2011-10-11 18:40

GEEN MOSKEE IN ZOETERMEER
Bewoner bij Akkerdreef

#296 Re: gast 225

2011-10-11 18:53

#225: gast -

Persoonlijk vind ik het onzin om de Wethouder alles in de schoenen te schuiven.

De gemeente als geheel, met als hoogst verantwoordelijk orgaan de gemeenteraad.

Politiek verantwoordelijke in communicatie en beleid zijn wel de Wethouders maar, Ambtenaren maken het beleid en worden onvoldoende kort gehouden en gecontroleerd.

De derde of vierde macht genoemd.

Bij aftreden van een wethouder blijft de rest zitten, wat win je daarmee?

buur

#297

2011-10-11 19:17

wij zijn er bij donderdag
de akkertjes

#298 Re: Re: gast 225

2011-10-11 19:20

#296: Bewoner bij Akkerdreef - Re: gast 225

je moet toch ergens beginnen


Gast

#299

2011-10-11 19:28

Ik wil niet dat er een moskee komt en zeker niet in deze wijk daar moet een andere plek voor zijn in zoetermeer of helemaal niet!

Gast

#300 Re: SIP

2011-10-11 19:29

#283: Akkerdreef-bewoner -  

 Ik hoef niet te weten wie ze zijn maar waar ze voor staan