Geen draagkracht in Zoetermeer voor bouw nieuwe gebedsruimte


Gast

#351

2011-10-12 00:05


DIT STAAT ONNS TE WACHTEN MR SPEEL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!



CDA: Bekladden nieuwe moskee in Middelburg 'ontoelaatbaar'



Het CDA in Middelburg wil dat het college van burgemeester en wethouders haar steun aan de Turkse gemeenschap uitspreekt.


Naar aanleiding van het regelmatig ingooien van ruiten en het bekladden van de in aanbouw zijnde moskee heeft het CDA-raadslid Jan Zwemer aan B en W vragen gesteld. Hij wil weten wat gedaan wordt om herhaling te voorkomen. "Het is hard aangekomen binnen de Turkse gemeenschap. Ik zou graag zien dat het college zich met hen in verbinding stelt. Het college zou zich in publiek moeten uitspreken dat wij in onze Middelburgse samenleving het willens en wetens beledigen van een gehele bevolkingsgroep ontoelaatbaar vinden", aldus Zwemer.




De moskee aan de Stromenweg ligt langs een drukke fietsroute tussen Vlissingen en Middelburg waar vaak ook andere vormen van vandalisme de kop op steken. Maar volgens Zwemer gaat het nu verder dan het vernielen van een bushokje. Voor hem is het 'een signaal van intolerantie, van respectloosheid en het bezoedelen van het kwetsbare goed van de leefbaarheid in onze samenleving.'




Bron: PZC
Klote moskee!

#352

2011-10-12 00:10

Dat gaat zeker gebeuren.
Een aantal mensen uit de buurt hebben al aangegeven
dat die moskee de fik in gaat als hij er komt.
Dit kan je verwachten natuurlijk.
Het wordt een drama

Gast

#353

2011-10-12 00:22

Zeg nee tegen de moskee!!!!
Die hoort hier niet thuis!!!
Opgehoepeld ermee.

Gast

#354 Re:

2011-10-12 00:23

#352: Klote moskee! -

Hier zitten we natuurlijk helemaal niet op te wachten.

De pest is als dat ...ding er eenmaal staat.

STAAT die er en zal die nooit

meer uit het straatbeeld verdwijnen.dit moeten we tegen houden.

Donderdag is onze kans om onze stem te laten horen.


Gast

#355

2011-10-12 00:24

Weg ermee, klote moskee!!!!

Gast

#356 Re: Re:

2011-10-12 00:25

Ik hoop oprecht dat er enorm veel mensen komen.

Gast

#357

2011-10-12 00:28

Brandstichting in moskee Zoetermeer
Onbekenden hebben brand gesticht in de Al Quibla-moskee in Zoetermeer. Volgens de politie werd er een molotovcocktail naar binnen gegooid. Het vuur was snel geblust; de schade bleef beperkt.
BRANDSTICHTING IN MOSKEE ZOETERMEER
Foto

Het is niet de eerste keer dat de moskee het doelwit was. Ongeveer een half jaar geleden werd er in hetzelfde gebedshuis ook brand gesticht. Ook toen werd er een molotovcocktail gebruikt.

Wie er achter de brandstichtingen zit is een raadsel. De daders van de eerste aanslag zijn nooit gevonden. De politie gaat de moskee in Zoetermeer opnieuw extra goed in de gaten houden.

 

dit van het net geplukt

bron rtl nieuws


Gast

#358

2011-10-12 00:28

Wie biedt deze petitie die donderdag aan?
Ik heb er niet veel verstand van.
Hoe gaat dat in z'n werking?

Gast

#359 Re:

2011-10-12 00:29

#357: -  

 

Hahahahaha! Die is goed!

Gast

#360 Re:

2011-10-12 00:33

#358: -

het gaat erom dat er zoveel mogelijk mensen die tegen de plannen zijn van de te bouwen moskee aan de      roggeakker/spruitkoolakker,donderdag 19:00 naar de frankrijklaan komen om onze stem te laten horen.

 

 


Gast

#361

2011-10-12 00:38

No way geen moskee!
Ze richten al genoeg ellende aan!
Nu pikken ze al onze parkeerplaatsen en groen af.
Het wordt erg onveilig voor onze kinderen!
Geen moskee

Gast

#362

2011-10-12 00:45

SIP jullie hebben iedereen wakker geschud maar ik hoop dat er veel meer mensen dit proberen stop te zetten.

Is er dan niemand in de politiek die er voor ons burgers iets wil doen? Zij zitten er toch voor ons?

SIPly the best

 

Carin

#363 Re:

2011-10-12 00:54

#357: -  

 

Ik lees net je bericht! Das altijd nog een optie! Iedereen doet vast mee. Hoop dat dat ding hier nooit komt. We krijgen er ellende mee
Gozer

#364 Re:

2011-10-12 00:56

#362: -  

 We weten hierna wel wat we aan ze hebben.

Is eral iemand in gesprek met een politieke partij die dit wil oppakken.

Madelon

#365

2011-10-12 01:03

Ik heb de gemeente gebeld maar ben er helaas niks mee
opgeschoten.
Zullen we Wilders schrijven hahaha

Gast

#366 Re: Re:

2011-10-12 01:03

#364: Gozer - Re:

ken nog wel iemand die hier ze handen aan wil brandenhttp://www.youtube.com/watch?v=w38BnvkfSh4

 

tim

#367

2011-10-12 01:10

ons bestuur, b&w en de raad kost ons meer dan 2.000.000 per jaar; moeten zij zich niet enorm schamen na alle blunders en de onmacht tav het ambtelijk aparaat dat doet wat zij willtn
tip

#368

2011-10-12 01:27

zij ging voor de poen, LHN waarom ben je niet meer geloofwaardig

Gast

#369 Ik stem op SIP

2011-10-12 01:39

wat is het standpunt van SIP.
Ook een gozer

#370 Re: Ik stem op SIP

2011-10-12 01:42

#369: - Ik stem op SIP 

 Sip is in deze wel de enige partij die echt democratisch is zij zorgen ervoor dat echt iedereen zn stem Donderdag kan laten horen. Dus doet het je iets kom!!!!!

Burger

#371 Re: ?

2011-10-12 01:45

#369: - Ik stem op SIP 

 SIP is geen partij waar je op kan stemmen, toch?

Bob de Moskeebouwer

#372 Re:

2011-10-12 01:53

#350: -

wat dacht je van de oude lokatie van Safe motors mooi rond gebouw lijkt al op een Moskee,alleen nog een minaret erop en klaar zijn Henk em Ingrid.Er staat trouwens 300.000 m2 kantoorruimte leeg.Weet je hoeveel Moslims daar in kunnen?

Zullen we Geert vragen om die Moskee in Seghwaert te openen? Waarschijnlijk voelt ie daar wel wat voor met al die tegenstand. Trouwens een behoorlijke giftige dicussie hier. Echt iets voor de draaideurwethouder Speel uit het gifcollege

ben trouwens benieuwd of de gemeente beveiliging inzet of de ME om de bewoners in het gareel te houden.

Waarschijnlijk zetten ze net als in Rusland op de infoavond de wethouder Speel in een kooi

Dat beloofd wat die avond,vlam in de pan, we zullen alvast de brandweer waarschuwen om de bewoners af te koelen

Bob de Moskeebouwer

#373 Slapen

2011-10-12 02:06

De gehele gemeenteraad zit te slapen stelletje halfzachte bestuurders zonder verstand
Waaijer is ook hypocriet net als het college.Allemaal vriendjes van elkaar en van de projectontwikkelaars, En heren hebben jullie al besloten wie die Moskee gaat bouwen?
Denk eraan wel Europees aanbesteden hé!
Inwoner

#374 Welke vragen te stellen aan wethouder Speel

2011-10-12 02:23

1. Waarom worden de burgers een dag van te voren geïnformeerd over een ingrijpende ontwikkeling in de wijk?

2. Waarom weet de raad niets van een belangrijke planologische inpassing?

3. Hoever is de ICZ met bouwplannen en grondaankopen?

4. Is er een verandering nodig in het bestemmingsplan van dat deel van de wijk?

5. Heeft de ICZ subsidie ontvangen voor haar bouwactiviteiten en zo ja hoeveel?

6.Klopt het dat Stichting Islamitisch Centrum Zoetermeer dezelfde stichting is als Al Ichlaas die wegens extremistische praktijken (lessen gegeven door Imam Fawaz aan kleine kinderen) in het nieuws kwam?

7.Is U bekend dat de stichting banden heeft met de extremistische Imam Fawaz uit Den Haag?

8.Waarom gaat de gemeente met deze stichting in zee terwijl een woordvoerder van de gemeente Zoetermeer deze stichting "Redelijk extreem en discutabel" noemde?

8b. Waarom is de woordvoerster van de gemeente ineens van mening veranderd en heeft zij geen twijfels meer over de stichting?

8c.en waarom kan ze niet aangeven wat er veranderd is in de afgelopen twee jaar?

9. Is U bekend dat de woordvoerder van ICZ geen bezwaar heeft tegen onderwijs door Imam Fawaz gegeven?

10.Is U bekend dat de woordvoerder van de stichting ICZ geen afstand wenst te nemen van de uitspraken van Imam Fawaz aan het adres van Theo van Gogh en Ayaan Hirshi Ali?

11.Is U bekend wie de financiers zijn achter de nieuw te bouwen Moskee?

12.Bent U op de hoogte van de rapportages van de AIVD over Imam Fawaz en de As-Soennah Moskee in Den Haag?

13.Heeft het college informatie ingewonnen bij de AIVD en bent U op de hoogte van rapporten van deze salafistische stichting?
Ron

#375 Advies aan de initiatiefnemers van deze petitie

2011-10-12 02:33

Advies: PRINT DE GEHELE PETITIE UIT OP PAPIER INCLUSIEF ALLE REACTIES EN BIEDT DEZE AAN WETHOUDER SPEEL AAN!