Geen draagkracht in Zoetermeer voor bouw nieuwe gebedsruimte

Rene

#326

2011-10-11 21:08

Akkerdreef bewoner?
Wie bedoel je?
Laat mensen zelf bepalen of ze hun naam bekent willen maken of niet!

Gast

#327

2011-10-11 21:09

1. gebouw past niet bij de omgeving te groot voor de aangewezen ruimte. 2. zal nog meer verkeersdrukte ontstaan met alle gevolgen van dien, gebeuren nu al te veel ongelukken3. gemeente zoetermeer moet bezuinigen, dan is er ook geen financiele draagkracht voor deze bouw 4. organisatie staat ter discussie, hier komen radicale figuren op af, kost gemeente teveel om te beveiligen 5. zal veel geluidsoverl krijgen door het schalken van gebeden staat niet in verh met luiden van kerkklok
Madelon

#328

2011-10-11 21:19

Daar ben ik het helemaal mee eens.
Het is al zo gevaarlijk voor kinderen hier op de Akkerdreef!
Laten ze daar mee aan de slag gaan!
Een leuke speeltuin inderdaad, meer gezelligheid en veiligheid!
Geen hoofddoekjes en een moskee

Gast

#329 Re:

2011-10-11 21:35

#20: -  

 geen geloof minder problemen


Gast

#330

2011-10-11 21:36

Geluidsoverlast, parkeeroverlast en mensen die naar de gebedsruimte toe gaan zullen gaan hangen rondom de gebedsruimte daardoor voor overlast zorgen.

Gast

#331

2011-10-11 21:40

ten tijde van bezuinigingen lijkt mij dit een onnodige kostenpost daarnaast vind ik de locatie niet optimaal.

bij het stadshart is voldoende braak liggend terrein (tegenover bioscoop) en daar heb je ook nog parkeergarages!

Gast

#332

2011-10-11 21:43

Dit is belachelijk, de gemeente wil blijkbaar dat dit in de doofpot terecht komt?
Wat betekend dit voor de verkoopwaarde van onze koopwoning?
ik stem tegen de bouw van deze moskee.
Tom schuite

Gast

#333

2011-10-11 21:51

Dit gaat ook voor zeker voor problemen zorgen die twee totaal verschillende gebedshuizen naast elkaar. Daar kan je op wachten!!
Rene

#334

2011-10-11 21:57

Vrees dat er geen gehoor aan gegeven gaat worden.
Ze trekken toch hun eigen plan

Gast

#335

2011-10-11 21:57

Geen groen ruilen voor licht getint. Ik zie meer dan genoeg van ze op Opsporing Gezocht.
peace

#336

2011-10-11 22:06

#331: -  

 

Parkeergarage is een goeie. Op ieder plekje past een kleedje


Gast

#337

2011-10-11 22:10

ik ben het er niet mee eens dat er hier een moskee komt! er zijn al genoeg moskees

Gast

#338

2011-10-11 22:18

Geen moskee in woonwijken, niemand wil zo'n gebedshuis naast zijn deur hebben. We zijn het gewoon zat, alles maar te moeten accepteren, wat de politiek en gemeente maar besluit. Laat ze er zelf maar naast wonen.

Gast

#339

2011-10-11 22:20

Zeg nee tegen Moskee

Gast

#340

2011-10-11 22:31

Wij zitten niet te wachten op een moskee in onze achtertuin! Op geen enkele kerk of wat dan ook dat met het geloof te maken heeft.
Huisverkoper

#341

2011-10-11 22:32

Ik ben er niet zo blij mee dat er een moskee komt. Ik heb mijn huis tekoop staan en de waarde zal dan nog verder dalen in deze moeilijke tijd.Een moslim mag hem niet kopen( mogen geen geld lenen van een bank omdat ze geen rente mogen betalen volgens hun hun geloof) en andere mensen zullen niet meer geinteresseerd zijn. Ik hoop dat de gemeente de bewoners financieel bij wil springen. Verder vind ik het ook wel riskant om een moskee en een christelijk gebouw( Jehova is op christelijke grondslag)bijna naast elkaar te plaatsen. In veel landen heb je botsingen en moordpartijen tussen deze geloven. Ik hoop niet dat dit in Zoetermeer ook gaat gebeuren!
ed

#342 Re:

2011-10-11 22:33

#339: -

De beoogde bouw zal plaatsvinden in de woonwijk Seghwaert.De bouw van de moskee is voor de omwonenden een verrassing (de meesten van ons lezen niet wekelijks de gemeentelijke statuten). De omwonenden hebben vorige week een schrijven van de gemeente ontvangen. Dit terwijl de gemeente er veel effort in steekt om de wijkbelangen van de verscheidene wijken te accentueren en bespreken. Hebben ze deze beoogde grote verandering in de wijk vergeten? Ik was ook verrast, ten eerste omdat in de omgeving van beoogde bouwplaats bijna geen moslims wonen (hoeveel moslims wonen er eigenlijk in Zoetermeer?). Mijn mening is dat als je een kerk of moskee bouwt, doe het dan in de nabijheid van de vraag en niet op een plaats bij een woonwijk waar bijna geen moslims wonen. Het schijnt ook nogal een grote moskee te worden, met risico op aanloop van mensen die door de wijk komen, parkeeroverlast etc. (er is niet zoveel plek meer over aan deze kant van Seghwaert). Dat levert naar mijn bescheiden mening overlast op waar de mensen die er last van hebben weinig baat bij hebben.

Oplossing; Wil je een moskee in Zoetermeer bouwen (even aangenomen dat er voldoende vraag vanuit Zoetermeer is, waar ik vragen bij heb), zoek dan een plek bij de vraag zelf, of zoek een plek waar minder overlast plaats zou kunnen vinden. Er is bijvoorbeeld laatst een grote discotheek in Zoetermeer failliet gegaan, met afdoende parkeergelegenheid en de kans op overlast daar is naar mijn idee veel kleiner.

Resultaat; mijn medeburgers in Seghwaert en ik hoeven zich geen zorgen te maken over de overlast in onze wijk in de breedste zin van het woord en een leegstaand pand kan hergebruikt worden voor een mooie toekomst (dat scheelt ook weer een hoop kosten kan ik met mijn boerenverstand berekenen). Gr Ed

Carin

#343 Re: meer dan 1000 in vijf dagen tijd!

2011-10-11 22:38

Wat kunnen we meer doen dan dit?
Ze luisteren toch niet!
Leo

#344

2011-10-11 23:01

Ik was ook stomverbaasd dat ik volgens de gemeente een moskee naast mijn deur wil hebben. Het is net wat Wim Kan ooit zei " de volgende dag lees ik in de krant wat ik nu weer wil". De gemeente realiseert zich niet watvoor overlast een moskee kan hebben. Naast overlast kan het ook gevaarlijk zijn. Kijk wat er nu in Egypte gebeurt! Botsingen tussen christenen en moslims. Op de Roggeakker staan er dan ook twee van die gebedshuizen naast elkaar. Ik zie het al voor me dat een Jehova getuige om zieltjes te winnen bij de moskee langs gaat. Zal dat vreedzaam gaan?
Johann van der Veere
Zoetermeer

#345 Re: Re:

2011-10-11 23:09

#322: Jan Paul - Re:  

Is Jean Paul je voor én achternaam of alleen je pseudoniem.........

 

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2011-10-11 23:31


Eric

#347

2011-10-11 23:34

Elkaar belachelijk maken heeft zeker zin!
Erg volwassen

Gast

#348 NOWAY GEEN MOSKEE

2011-10-11 23:49

Wethouder Frank Speel van de gemeente Zoetermeer heeft maandagavond 25 januari zijn aftreden bekend gemaakt tijdens de speciale raadsvergadering over Sterigenics. Na een lange vergadering besloot de gemeenteraad dat de overige wethouders en burgemeester mogen blijven zitten, maar wel onder strikte voorwaarden. Zo mag het college alleen lopende zaken behandelen. Daarnaast moet er een onafhankelijke commissie komen die het dossier Sterigenics onderzoekt. Ook heeft het college de opdracht gekregen alle mogelijkheden te onderzoeken die kunnen zorgen voor het verplaatsen van het bedrijf naar een locatie buiten Zoetermeer en op afstand van bebouwing...................................................................DAS DIE GAST VAN HET GIF ......ZIJN WE KLAAR MEE


Gast

#349

2011-10-11 23:55

Laten we hopen dat er gehoor aan onze bezwaren gegeven wordt!
Als er een moskee komt gaat m'n huis zeker de verkoop in!
Gr, Eric

Gast

#350

2011-10-11 23:57

11 okt 2011, 21.24 uur
Door: ed (83.84.241.xxx)
De beoogde bouw zal plaatsvinden in de woonwijk Seghwaert.De bouw van de moskee is voor de omwonenden een verrassing (de meesten van ons lezen niet wekelijks de gemeentelijke statuten). De omwonenden hebben vorige week een schrijven van de gemeente ontvangen. Dit terwijl de gemeente er veel effort in steekt om de wijkbelangen van de verscheidene wijken te accentueren en bespreken. Hebben ze deze beoogde grote verandering in de wijk vergeten? Ik was ook verrast, ten eerste omdat in de omgeving van beoogde bouwplaats bijna geen moslims wonen (hoeveel moslims wonen er eigenlijk in Zoetermeer?). Mijn mening is dat als je een kerk of moskee bouwt, doe het dan in de nabijheid van de vraag en niet op een plaats bij een woonwijk waar bijna geen moslims wonen. Het schijnt ook nogal een grote moskee te worden, met risico op aanloop van mensen die door de wijk komen, parkeeroverlast etc. (er is niet zoveel plek meer over aan deze kant van Seghwaert). Dat levert naar mijn bescheiden mening overlast op waar de mensen die er last van hebben weinig baat bij hebben. Oplossing; Wil je een moskee in Zoetermeer bouwen (even aangenomen dat er voldoende vraag naar is, waar ik vragen bij heb), zoek dan een plek bij de vraag zelf, of zoek een plek waar minder overlast plaats zou kunnen vinden. Er is bijvoorbeeld laatst een grote discotheek in Zoetermeer failliet gegaan, met afdoende parkeergelegenheid en de kans op overlast daar is naar mijn idee veel kleiner. Resultaat; mijn medeburgers in Seghwaert en ik hoeven zich geen zorgen te maken over de overlast in onze wijk in de breedste zin van het woord en een leegstaand pand kan hergebruikt worden voor een mooie toekomst (dat scheelt ook weer een hoop kosten kan ik met mijn boerenverstand berekenen). Gr Ed