Geen draagkracht in Zoetermeer voor bouw nieuwe gebedsruimte


Gast

#376 onGELOVELIJK !

2011-10-12 07:56

Ik begrijp dat door het gelijkheidsbeginsel etc. een bestuursrechter in Nederland geen rekening kan houden met gevoelens van onbehagen die een moskee bij veel bewoners oproept. Deze zal de vergunning waarschijnlijk alleen op parkeerruimte (blablabla) afwijzen. Maar de door de burgers GEKOZEN gemeenteraad is een instantie die juist wel met deze gevoelens van onbehagen  rekening kan en moet houden !! En kom niet aan met die standaard onzin van een geweldige multifunctionele ruimte (echt voor de hele buurt hoor) of dat de deuren altijd open staan en iedereen(ongeacht het geloof, echt waar) altijd welkom is, want het lijkt me nu wel algemeen bekend dat dit is alleen een onzinverhaal is om subsidie en een vergunning binnen te slepen. Dit neemt deze gevoelens echt niet weg. In Segwaert en Noordhove woon je voor je rust en is echt geen behoefte aan een multifunctionele ruimte gekoppeld aan een gebouw waar een groot deel van de tijd haat gepredikt zal worden !! Zitten de leden van de gemeenteraad en B&W echt allemaal (VVD incl) met oog- en oorkleppen op ?

 

 

 


Gast

#377

2011-10-12 08:33

Ik kan zelf niet aanwezig zijn tijdens de bijeenkomst op 13 oktober. Daarom zou ik het fijn vinden als onderstaand op deze bijeenkomst verwoord zou kunnen worden:

Een eerlijke en open discussie moet met objectieve argumenten gevoerd worden. Ik hang het sociale gedachtengoed aan en wil niet stigmatiseren of discussies om verkeerde (lees: rechtse) redenen aanmoedigen. Maar het volgende moet gezegd worden:
Een moskee heeft naast een religieus doel ook een sociaal doel. Een dergelijk gebedshuis is daarom het best op zijn plek in de wijk met de grootste concentratie moslims. De gemeente heeft ongetwijfeld inzicht in deze gegevens en het lijkt mij sterk dat dit de wijken Seghwaert/Noordhove zijn. Niet alleen komt de juiste locatie in de juiste wijk de sociale interactie tussen gebedshuis, sociaal gebouw en bezoekers ten goede, tevens worden verkeersstromen tussen wijken gereguleerd, wat voor alle partijen een voordeel biedt.

J. Feelders

Gast

#378 Moskee en de azan

2011-10-12 08:52

Geen draagkracht in Zoetermeer voor bouw nieuwe gebedsruimte

Vanuit de toren of minaret die
zich meestal bij de moskee bevindt, wordt de gebedsoproep (azan)
gedaan. In islamitische landen klinkt het geluid van de oproep vijf keer
per dag, voor iedereen goed hoorbaar, uit luidsprekers.

DAT WIL JE NIET IN JE WIJK!!!!


Gast

#379 Re: Welke vragen te stellen aan wethouder Speel

2011-10-12 08:52

#374: Inwoner - Welke vragen te stellen aan wethouder Speel 

 Ik denk dat het een chaos gaat worden donderdag avond, neem je vragen mee en stel je vraag als de microfoon aan je voorbij komt.

pissed

#380 Re: huis op nog geen 100M

2011-10-12 09:04

#374: Inwoner - Welke vragen te stellen aan wethouder Speel 

 Weet jij hoe je dat officieel moet doen, pak dit op en doe wat als je er wat vanaf weet.

Als die moskee er staat ben je je spaarcentjes kwijt die in je Hypotheek zaten en is je huis onverkoopbaar dus wordt je gedwongen te leven met hordes moslims die van het station door de wijk gaan lopen met alle overlast die daarbij komt.

Bovendien deze Moslimgemeenschap zou 7.000 leden hebben, nog geen 2% van de wijk Seghwaert is Moslim. Ze komen dus niet hiervandaan. Waarom dan hier de Moskee bouwen?

Strookje-man

#381 Doe iets !!!!!!!!!!!

2011-10-12 09:15

#377: -  

 Je bent er zelf niet? ?????????

Dus de uitkomst hiervan laat je afhangen van anderen?  

Dit gaat je leven zeker veranderen, je kan toch niet gewoon afwachten en maar hopen dat het goed komt.

Maak Spandoeken

Kom Donderdag a.s. om 19:30 naar de FRANKRIJKLAAN 6


Gast

#382

2011-10-12 09:55

De tendens in de Nederlandse cultuur is dat het kerkbezoek afneemt per kop van de bevolking. Geloofsbeoefening gebeurd steeds vaker thuis. Daar waar er behoefte is voor een moskee zou het in gebruik nemen van een andere ruimte (zoals een oude kerk) de voorkeur moeten hebben. Ook meer dan 20% van de bedrijfsruimten staat leeg! Bovendien vind ik een moskee met minareten niet passen in het Nederlandse straatbeeld. Wellicht niet wenselijk om zo direct te benoemen, maar ik vermoed dat de huizenprijs in de directe omgeving ook gaat dalen...wellicht een onderzoek waard voordat er überhaupt iets beslist gaat worden, wan de rekening moet niet worden gelegd bij de omwonenden!


Gast

#383

2011-10-12 09:57

Wij mogen ook geen kerk in Marokko bouwen

Gast

#384

2011-10-12 09:59

Ik heb nu al last van Jahoova's die de deur plat lopen, straks nog gekerm vanaf een toren er bij, Nee geen Moskee alstublieft.

Gast

#385

2011-10-12 10:17

Ik vind het vooral vervelend dat de gemeente de bewoners pas zo laat op de hoogte brengt en betrekt.
Parkeeroverlast is een belangrijk punt. Ik zit niet te wachten op blauwe zones. Verder heb ik ernstige twijfels of de gemeente VOORAF overziet wat nodig is om ervoor te zorgen dat niemand hinder heeft van een gebedshuis. Daarnaast vind ik dat als er iets gebouwd gaat worden het er uit moet zien als de gebouwen die er al staan.
Geen moskee

#386

2011-10-12 10:30

Zullen we morgen met spandoeken voor het stadhuis gaan staan?
Gewoon ordinair protesteren !
Moet werken.

Gast

#387

2011-10-12 10:36

Ik zie niet in waarom wij (alweer) een groenstrook op zouden moeten offeren voor wat voor doel dan ook.
In dit specifieke geval zou ik niet weten waarom wij tollernant zouden moeten zijn voor een geloofsgroep die meerdere malen blijk heeft gegeven van vergaande intollerantie tov het Christerlijk geloof (verbranden van kerken op bijv. Java, Lombok, (vaste land) Maleisië, Egypte enz. enz.

Gast

#388

2011-10-12 10:38

Alles is al gezegd in de vorige commentaren!
Klote moskee

#389

2011-10-12 10:51

En als het toch komt...
In de hens ermee
Buurtbewoonster

#390 geen moskee in woonwijk

2011-10-12 10:56

Er wordt zoveel geroepen, maar eigenlijk is 't gewoon simpel. Je moet een nieuw te bouwen moskee, kerk of wat voor gebedshuis dan ook niet middenin een woonwijk plaatsen. Vroeger waren de ouderwetse kerken meestal 't middelpunt van een gemeente en daaromheen groeide 'n dorp/stad. Maar als je tegenwoordig zoiets bouwt lijkt 't mij verstandiger dit aan een buitenrand van een gemeente te doen. De suggestie tussen Zoetermeer en Leidschendam in bv. Verder zijn mensen bang dat er met luidsprekers omgeroepen zal gaan worden en er zullen vast ook mensen zijn die bang zijn dat er extremistische moslims op af komen die daar elkaar ontmoeten. Maar waar denk je dat de zgn. oer-hollandse links-,rechts-, of wat voor extremist of andere engnek dan ook zich bevindt dan..?? Ook vaak in je directe omgeving.
Ik zou by the way ook geen christelijke of wat voor andere kerk dan ook met hard en te vroeg luidende klokken en bijbehorend extra autoverkeer voor mijn deur willen.
Gewoon een plek zoeken waar er zo min mogelijk mensen last van hebben vind ik gelden voor alle soorten van gebedshuizen.
Eric

#391

2011-10-12 11:00

Ze moeten zich maar eens gaan aanpassen aan onze normen en waarden die buitenlanders.
Anders rotten ze maar op naar hun eigen land
Geen moskee

#392

2011-10-12 11:01

Helemaal mee eens eric.
Kortom iedereen moet z'n stem laten horen!
Geen moslims, geen moskee

Gast

#393

2011-10-12 11:02

Een goed initiatief! Als een Gemeente beslissingen bij hun burgers door willen drukken, heb je als burger weinig andere mogelijkheden dan met medestanders op deze manier je ongenoegen uiten. Ik vind trouwens dat wat voor een nieuw te bouwen gebedshuis dan ook niet middenin een bestaande woonwijk moet worden gezet. Hopelijk wordt er door de Gemeente geluisterd!
Diane

#394

2011-10-12 11:11

Vertel het aan familie, vrienden en kennissen.
vraag of ze allemaal willen komen naar de frankrijklaan.
Nu moeten we als Nederlanders eens laten zien dat we klaar zijn met die buitenlanders!
Volgende keer toch geen CDA meer stemmen maar op Wilders!!!
peace

#395 Re:

2011-10-12 11:12

#341: Huisverkoper -  

 KOOPHUISBEZITTERS VERGIS U NIET!

Als u denkt dat een koopwoning niet opgekocht wordt door een moslim vanwege de lening dan heeft u het mis. Moslims houden er een totaal andere levensstijl op na, mogen misschien niet lenen, maar hebben grote families die de koppen bij elkaar steken. Zodra de Moskee er staat daalt de waarde van uw woning. Omdat een autochtoon er niet meer wil wonen zal stukje bij beetje de boel worden opgekocht. Het begint niet bij de sociale huurwoning want die worden (meestal) eerlijk verdeeld. Pas als er een flinke kolonie allochtonen woont, vluchten de autochtonen uit hun sociale huurwoning en blijven er geen andere liefhebbers over dan....

2 voorbeelden van familileden van mij, die in toenmalige nog leuke wijken in Den Haag woonden: Steeds meer huizen om hen heen werden opgekocht door allochtonen. Hoe meer huizen er werden opgekocht (en verpauperde) hoe minder de waarde. In de eerste instantie werden mijn familieleden met GROTE sommen geld (vast ook niet geleend) gepaaid om hun huis te verlaten. Toen zij dat niet wilden werden zij bedreigd en constant lastig gevallen en uiteindelijk onder grote druk vertrokken. En zo zijn hele straten opgekocht, die gevolgd werden door de sociale sector. Enige tijd geleden is er ook ophef geweest van omkoping door allochtonen in de sociale huursector. Er zijn gevallen bekent, waarbij allochtone huisbezitters, die geld verdienen aan de verhuur ervan, het voor elkaar krijgen om zelf in een sociale huurwoning te wonen.

Maakt u een rondje door Den Haag dan zal u verbazen hoeveel woningen in bezit zijn van allochtonen. Immers, veel huisbezit levert ook weer geld op. Hoe worden zonder lening al die bedrijfspandje opgekocht waar de ene na de andere turkse toko inkomt?

In de brief van de gemeente: kom kennismaken met uw nieuwe buren is hier zeer op zijn plaats. Wie wordt uw buurman?

 

Geen moskee meer in nederland

#396

2011-10-12 11:12

YES!!!!
Geen buitenlanders!!!
Geen moskee!!!
Weg!!!!!!!

#397

2011-10-12 11:14

Weg met buitenlanders!!!!!
Als ik naar het buitenland wil pak ik t vliegtuig wel!
Ik moet ze niet pal tegenover mijn huis of in m'n
Land!!!!!

Gast

#398

2011-10-12 11:17

Wij willen geen moskee gemeente!!!
Het is Nederland!!!!!
Het wordt gvd echt te gek met die buitenlanders!!!!
Kom allemaal naar de gemeente!!!!!
LAAT JE STEM HOREN!!!!
GEEN MOSKEE!!!!!
GEEN BUITENLANDERS!!!!

Gast

#399

2011-10-12 11:21

Kunnen we dit (deze petitie en gesprekken) niet mailen naar de gemeente?
SIP

#400 SIP vragenbundel

2011-10-12 11:24

SIP vraagt iedereen, die de gemeente een vraag wil stellen rondom de plaatsing van deze moskee, deze hier goed geformuleerd te plaatsen.
SIP zal proberen deze vragen te bundelen en voor te leggen aan de gemeente Zoetermeer.

Standpunten van SIP volgen spoedig op deze blog en andere media.

Met vriendelijke groeten,

SIP (Seghwaert In Protest)