Geen draagkracht in Zoetermeer voor bouw nieuwe gebedsruimte


Gast

#201

2011-10-10 15:51

Lijkt mij geen goed plan, het percentage moslims in deze wijk is daarvoor tevens te laag vind ik.
peace

#202

2011-10-10 15:51

Als het parkeerterrein vergroot moet worden, en zo klein is het nou ook weer niet, maak ik daar uit op dat de meeste mensen niet te voet komen en dus ook niet uit deze buurt. Waarom moet er dan hier een moskee komen: Belachelijk.
Wat ook belachelijk is, is dat mensen hierdoor hun RECHT op woongenot, het groenstrookje, geluidsoverlast, de waarde van hun woning enz. moeten verdedigen.
Waar haalt de gemeente dan het RECHT vandaan om dit de mensen door de strot te duwen.
Wellicht geldkwestie. Crisis en geldgebrek. Grond verkocht voor wat de gek er voor geeft, want voor zover ik weet wordt idd alles bekostigd door moslimgemeenschap, Dus goede deal?
Maar op de lange termijn? IK heb vernomen dat er extra buurttoezicht moet komen en wat te denken van extra politie inzet bij overlastmeldingen? Wie gaat dat betalen? Ook de moslimgemeenschap?
Groep SIP

#203

2011-10-10 16:26


Beste bewoners van de wijk Seghwaert,


Zoals u al heeft kunnen lezen in de brief van de gemeente Zoetermeer d.d. 4 oktober 2011 – Ontwikkeling Roggeakker, zijn er plannen voor de bouw van een Moskee aan de Roggeakker.
Wellicht was u hierover, net als wij, verrast en verbaasd.
Zonder overleg met de inwoners van Seghwaert wil de gemeente de bouw van deze Moskee toestaan. Ondanks dat de gemeente een WOP (wijkontwikkelingsplan) samen met bewoners propageert stelt zij u en ons voor een voldongen feit.
In de brief staat “zodat u kennis kunt maken met uw toekomstige buren”.

Maar, heeft de gemeente Zoetermeer ook bijvoorbeeld nagedacht over de:

Toenemende verkeersdrukte;
Toenemende geluidsoverlast;
Maar zeker: Heeft deze bouw invloed op het leefgenot in onze wijk?

Heeft u ook uw twijfels over deze bouw?

Kom dan naar de bijeenkomst op 13 oktober en laat uw stem horen !!!!!

Na deze datum zal uw mening geen invloed meer kunnen hebben.

De bijeenkomst wordt om 19.30 gehouden in het bedrijfsrestaurant van het stadhuis Zoetermeer, Frankrijklaan 6.

Bent u niet in de gelegenheid om bij de bijeenkomst aanwezig te zijn, teken dan de petities op het internet. Uw stem is hierin heel hard nodig.

www.aa5.nl/sn1U4
www.aa5.nl/snqZc

Namens de direct omwonende,
Groep SIP (Seghwaert In Protest )

Bedrijfspoedel

#204 Sweetlake

2011-10-10 16:28

Onbergijpelijke situatie, de gemeente, de overheid zijn niet je partner maar je vijand geworden.
Zij bepalen dat je huis minder waard wordt en de buurt onleefbaar.
Totaal niet meer in staat tot het nemen van relevante beslissingen gaan ze door met hut linkse hobbies, met oogkleppen op laten ze de burger met koophuis en al verder zinken in het moeras van allah. Hulde aan alle Zoetermeerse burgers die de petitie hebben ondertekend.

Over geloof(waardigheid) gesproken!

#205 BAH!

2011-10-10 17:36

AD Zoetermeer d.d. 10-10: 'geen twijfel over ICZ' zegt de Gemeente...De geloofwaardigheid van de Gemeente is tot in het vriespunt gezakt! Ik krijg echt een enorm vervelende smaak van deze '....' in m'n mond. Volgende week bij Opgelicht....Ik zou er niet eens gek van op kijken! Imagoschade voor de Gemeente die z'n weerga niet kent. Ik ben het vertrouwen volledig kwijt!!!!!!

Gast

#206

2011-10-10 18:15

Wie verzint het om daar een moskee te bouwen! Daar moet helemaal niet meer gebouwd worden, geen huizen, geen winkels, geen kerk enz.

Gast

#207

2011-10-10 18:30

we moeten massaal voorkomen dat Seghwaert verpest wordt door de komst van een moskee. Gemeente zoetermeer: HAAL JE KOP UIT JE HOL en luister voor de verandering is naar de omwonenden. Haal een streep door dat idiote plan en besteed je geld en aandacht aan echt belangrijke zaken.
zoetermeerder

#208

2011-10-10 18:38

Zoetermeer moet bezuinigen, schoolzwemmen wordt afgeschaft, heffingen gaan omhoog en wat doen ze...
ze zetten een moskee neer. En we doen dat lekker centraal in een woonwijk. Even burgertje pesten, huiswaardes laten kelderen, woongenot verpesten.

Tot voor kort was ik blij een zoetermeerder te zijn, maar nu begin ik zwaar te twijfelen.
Wees verstandig en luister ook eens naar de autochtone Zoetermeerders.

Gast

#209 moskee

2011-10-10 18:43

er zijn in rotterdam en den haag al voldoende moskeen.
laat ze daar maar heen gaan.
tim

#210

2011-10-10 18:55

er komt nu ook in Lansingerland een moskee; het lijkt een complete invasie / overname van onze eigen cultuur te worden. wees wijs / wordt wakker

Gast

#211

2011-10-10 18:59

omdat we daar niet op zitten te wachten in onze wijk
Boze buur

#212

2011-10-10 19:39

Gemeente zoetermeer wordt eens wakker.Wij zitten niet te wachten op een moskee in onze wijk.Luiser eens naar de bewoners !!!!en stop dit achtelijke plannetje van jullie.

Gast

#213

2011-10-10 19:58

Laten we Nederland-Nederland houden.

Gast

#214 Re:

2011-10-10 19:59


Gast

#215 Re:

2011-10-10 20:02

#1: -  

 geen moskee

trots op zeghwaert

#216

2011-10-10 20:04

Oprotten met die moskee,er zijn genoeg andere opties in zoetermeer zoals oude dso terrein, locomotion,aantal leegstaande kantoorgebouwen waar niemand er last van heeft.Of misschien wel bij Frank Speel voor de deur.

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2011-10-10 20:07


gast

#218

2011-10-10 20:09

Weg met die moskee.
Weg met Frank Speel.
ikkie

#219

2011-10-10 20:20

Er is binnen Zoetermeeer voldoende ruimte om een Moskee neer te zetten. In het stadshart bij de bioscoop is nog een braakliggend terrein. Ook is er nog braakliggend terrein bij de Brinkers. Het kleine beetje groen moet voor de jeugd beschikbaar blijven. Ook zal er veel parkeer overlast komen.

SSR

#220

2011-10-10 20:29

Is wethouder Speel niet dezelfde wethouder die fout na fout maakte en zelf af moest treden na het stergenics incident?
Hoe is het trouwens mogelijk dat dhr Speel, wethouder van wijk meerzicht, dit bepaald voor wijk seghwaert? Hoe is het mogelijk dat ik de wethouder van wijk seghwaert, de heer Haring, nergens terug vind, in brieven enz....behalve op een informatie avond waarin hij alleen maar politiek correcte en vooraf ingestudeerde antwoorden geeft>

het gevaar van deze moskee is dat de moslim gemeenschap deze moskee en de grond daarvoor zelf gaat bekostigen, geld afkomstig uit saoudi arabie, de hoge heren daar krijgen dus een stuk macht over deze moskee.......de gemeente zoetermeer heeft straks niets meer over deze moskee te vertellen, dus als deze moskee er eenmaal staat gaat ie nooit meer (vrijwillig) weg.........

Alstublieft dames en heren, komt u allen naar de bijeenkomst op 13 Oktober a.s. om half 8 ........
Ik smeek het u allen, laten we de handen ineen vouwen....laten we opkomen voor onze wijk, ons leefgenot en de toekomst van onze kinderen in deze , nu nog, mooie buurt!
anoniem

#221

2011-10-10 20:32

trouwens wat ik me afvroeg? is er uberhaupt iemand dat deze grond in de verkoop stond?

Ik heb het nooit in de openbare verkoop gezien....of uberhaupt gehoord dat deze grond gekocht kon worden.....

Is deze grond van te voren al gereserveerd dan? voor de mosnee?
gast

#222

2011-10-10 20:42

Weg met dat hypocriete zooitje wat zich wethouder noemt.Hier is een heel smerig spelletje gespeeld over de hoofden van de bewoners

Gast

#223

2011-10-10 20:49

Dat het niet normaal is om dit in een woonwijk te bouwen. Doe dit aan de rand van Zoetermeer. Zodat niemand hier last van heeft.
ben

#224

2011-10-10 20:58

Het CDA van Zoetermeer heeft ons dit kunstje geflikt dmv zijn stroman Frank Speel. Mensen de komende verkiezingen GEEN CDA meer stemmen!!!
gast

#225

2011-10-10 21:16

Hallo moskee.
Hallo overlast.
Hallo jurk.
Hallo hoofddoek
Dag woonplezier.
Dag waarde huis.
Dag wethouder.
Dag CDA
Dag D66
Dag FRANK SPEEL.